Naapurimaan valtiovierailun aikana 1960 piti presidentti Urho Kekkonen lounaspuheen ja sanoi siinä tähän tapaan:
- Vaikka koko Eurooppa muuttuisi kommunistiseksi, niin me pidämme täällä tämän perinteellisen pohjoismaisen järjestelmämme.
Hrushtshev huomautti heti tähän:
- Pitäkää te vain järjestelmänne. Me lähetämme sitten Neuvostoliitosta 50 vuoden kuluttua turisteja katsomaan miten takapajuinen maailma oli ennen aikaan.
- Tervetuloa, sanoi presidentti Kekkonen ja jatkoi puhettaan.
Lähde: Naurettiin sitä ennenkin, toimittanut Anneli Calder
Kevennys yön ratoksi
5
384
Vastaukset
- mutta..
Kekkosen radiossa vuonna 1953 pitämä ylistyspuhe edesmenneestä Stalinista ei ollut vitsi.
- Suurin Neuvostoliittolainen
"Vuonna 1953 Stalin kuoli. Hänen ruumiinsa balsamoitiin ja asetettiin palvottavaksi Leninin mausoleumiin. Kekkonen sanoi radiossa 6.3.1953 mm. seuraavasti: "Stalinin maailmanhistoriallinen merkitys on jokaiselle nykypäivän ihmiselle kiistämätön tosiasia. Niidenkin, jotka eivät omaksu sitä maailmankatsomusta, jonka nerokas ja menestyksellinen johtaja Stalin on ollut, täytyy myöntää, että Neuvostoliiton taloudellinen kehitys takapajuisesta maatalousmaasta voimakkaaksi, nykyaikaiseksi teollisuusmaaksi ja toiseksi johtavaksi maailmanvallaksi on ollut todellinen jättiläissuoritus."
********************
Kannattaa huomata, etä Kekkonen ei lainkaan esitä pienintäkään viittausta esim. siihen, että Stalin tapatti miljoonia maansa kansalaisia.
Ellei hän sitten viittaa myös siihen puhuessaan "jättiläissuorituksesta", jolla NL kohosi "voimakkaaksi, nykyaikaiseksi teollisuusmaaksi ja toiseksi johtavaksi maailmanvallaksi". - rautalehti
Suurin Neuvostoliittolainen kirjoitti:
"Vuonna 1953 Stalin kuoli. Hänen ruumiinsa balsamoitiin ja asetettiin palvottavaksi Leninin mausoleumiin. Kekkonen sanoi radiossa 6.3.1953 mm. seuraavasti: "Stalinin maailmanhistoriallinen merkitys on jokaiselle nykypäivän ihmiselle kiistämätön tosiasia. Niidenkin, jotka eivät omaksu sitä maailmankatsomusta, jonka nerokas ja menestyksellinen johtaja Stalin on ollut, täytyy myöntää, että Neuvostoliiton taloudellinen kehitys takapajuisesta maatalousmaasta voimakkaaksi, nykyaikaiseksi teollisuusmaaksi ja toiseksi johtavaksi maailmanvallaksi on ollut todellinen jättiläissuoritus."
********************
Kannattaa huomata, etä Kekkonen ei lainkaan esitä pienintäkään viittausta esim. siihen, että Stalin tapatti miljoonia maansa kansalaisia.
Ellei hän sitten viittaa myös siihen puhuessaan "jättiläissuorituksesta", jolla NL kohosi "voimakkaaksi, nykyaikaiseksi teollisuusmaaksi ja toiseksi johtavaksi maailmanvallaksi"."Kannattaa huomata, etä Kekkonen ei lainkaan esitä pienintäkään viittausta esim. siihen, että Stalin tapatti miljoonia maansa kansalaisia."
Jotkut suomalaiset ovat sentään oppineet... edes jotain. - Osmium
Suurin Neuvostoliittolainen kirjoitti:
"Vuonna 1953 Stalin kuoli. Hänen ruumiinsa balsamoitiin ja asetettiin palvottavaksi Leninin mausoleumiin. Kekkonen sanoi radiossa 6.3.1953 mm. seuraavasti: "Stalinin maailmanhistoriallinen merkitys on jokaiselle nykypäivän ihmiselle kiistämätön tosiasia. Niidenkin, jotka eivät omaksu sitä maailmankatsomusta, jonka nerokas ja menestyksellinen johtaja Stalin on ollut, täytyy myöntää, että Neuvostoliiton taloudellinen kehitys takapajuisesta maatalousmaasta voimakkaaksi, nykyaikaiseksi teollisuusmaaksi ja toiseksi johtavaksi maailmanvallaksi on ollut todellinen jättiläissuoritus."
********************
Kannattaa huomata, etä Kekkonen ei lainkaan esitä pienintäkään viittausta esim. siihen, että Stalin tapatti miljoonia maansa kansalaisia.
Ellei hän sitten viittaa myös siihen puhuessaan "jättiläissuorituksesta", jolla NL kohosi "voimakkaaksi, nykyaikaiseksi teollisuusmaaksi ja toiseksi johtavaksi maailmanvallaksi".Kekkonen ylisti Stalinia varmasti puhtaasta sydämestään saakka. He olivat sukulaissieluja, ei ainoastaan teoriassa vaan myös käytännontöissä. Stalin tapatti kymmeniä miljoonia ja Kekonen toimi teloitusryhmän johtajana. Kekkonen oli keväällä 1918 erikoisen etevä teloittamaan siviilejä.
Suurin Neuvostoliittolainen kirjoitti:
"Vuonna 1953 Stalin kuoli. Hänen ruumiinsa balsamoitiin ja asetettiin palvottavaksi Leninin mausoleumiin. Kekkonen sanoi radiossa 6.3.1953 mm. seuraavasti: "Stalinin maailmanhistoriallinen merkitys on jokaiselle nykypäivän ihmiselle kiistämätön tosiasia. Niidenkin, jotka eivät omaksu sitä maailmankatsomusta, jonka nerokas ja menestyksellinen johtaja Stalin on ollut, täytyy myöntää, että Neuvostoliiton taloudellinen kehitys takapajuisesta maatalousmaasta voimakkaaksi, nykyaikaiseksi teollisuusmaaksi ja toiseksi johtavaksi maailmanvallaksi on ollut todellinen jättiläissuoritus."
********************
Kannattaa huomata, etä Kekkonen ei lainkaan esitä pienintäkään viittausta esim. siihen, että Stalin tapatti miljoonia maansa kansalaisia.
Ellei hän sitten viittaa myös siihen puhuessaan "jättiläissuorituksesta", jolla NL kohosi "voimakkaaksi, nykyaikaiseksi teollisuusmaaksi ja toiseksi johtavaksi maailmanvallaksi".Jatkosodan loppuvaiheessa Urho Kekkonen vaihtoi puolta ja alkoi vehkeillä Neuvostoliiton kanssa.
Urho Kekkonen rakensi sodan jälkeista asemaansa Stalinin, Molotovin ja kumppaneiden kanssa.
Sodan päätyttyä Kekkonen oli innokkaasti kokoamassa nk. sotasyyllisyysoikeudenkäyntiä. Varmuudeksi Kekkonen ujutti syytettyjen joukkoon myös muutamia henkilökohtaisia vastustajiaan, joiden syyttämistä ei Neuvostoliitto keksinyt.
Urho Kekkosen Suomi oli Neuvosto-Suomi. Suomesta tuli uudelleen itsenäinen vasta Suomen tultua EU:n täysjäseneksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051170
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72483