AMK Syksy 2016!

tulevakätilökö

Pistetään tähän ketjuun fiilistelyjä nyt syksyn hausta.

Itse hain Metropoliaan kätilöksi - taas.

Muut?

12

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pähkäilyälinjoista

Vielä pähkäilen tradenomilinjojen välillä ja todennäkösesti hämeenlinna ykkös vaihtoehtona...

• Kaisuu

Toimintaterapia Metropolia. Koskahan ne julkaisee ennakkomateriaalin? Toivottavasti ois tällä kertaa vähän kivempaa luettavaa. Kevään matkaopas oli kuivahko 😂

• sarasso

Täällä myös yksi tradenomilinjalle hakeva! Jännä hakea nyt syksyllä, kun aina oletin hakevani opiskelemaan keväällä ja aloittavani opinnot syksyllä... Eroaakohan keväällä aloittavien opiskelijaelämä kovasti syksyllä aloittavista :D Vaikka pääasiahan nyt ensiksi olisi saada se opiskelupaikka!

• saikkuko

Sairaanhoitajaksi Lahteen Metropoliaan Porvoon laurea ja hesaan diakiin. . Ennakkomateriaali oli ihan perseestä ja luettavaa kyl on .. aihe ei kyl kauheasti jaksa innostaa

• jykyl

Älä hae sairaanhoitajaksi! Se ei ole sinun hommaa.

• EiHamkiinSittenkään

Eipä tullutkaaan haettua hamkiin, kun linja onkin vasta ensi keväänä haussa 😊 haagahelia ja laurea sekä seamk taisi olla ne johon hakemukset lähti. Seamkissa pääsykoe on 5 op:n tradenomin oikeustieto kurssi. Odotan mielenkiinnolla kurssiavaimia 😊

• Toivot.Opiskelija2016

Tarkoitat varmaan Samkissa...Seamk on muistaakseni Seinäjoella.

Itse opiskelen juuri tuota valintakoekurssia. 2 ekaa tehtävää oli helppoja,mutta kolmanteen meni aikaa. Olisin kaivannut enemmän ohjeistusta viitteisiin,koska en ole joutunut niitä käyttämään. Neljäs tehtävä vaikuttaa heprealta näin ensimmäisellä vilkaisulla.

• samkissasiis

Kolmas oli mustakin vaikea ja Samkia tarkoitin :) Nelos tehtävä on mun mielestä selkeämpi, kun ei tarvitse miettiä miten laajasti tarvitsee vastata. Kolmosessa tuntui, ettei kaikkea saa edes laitettua.

• BodyIsMyBusiness

Sotepuolen esivalintamatskut on jo julkastu. Ite mietin fysioterapiaan hakemista...

• Terkkarihakija

Hakukohteeni:
      1. Terveydenhoitaja, Laurea Tikkurila
      2. Terveydenhoitaja, Metropolia
      3. Terveydenhoitaja, Diak
      4. Sairaanhoitaja, Laurea Tikkurila
      5. Sairaanhoitaja, Laurea Hyvinkää
      6. Sairaanhoitaja, Diak

Olen pyrkinyt kaksi kertaa aiemminkin, vuosina 2011 ja 2012. Toisella kerralla pääsin vain "varavaihtoehtooni" lukemaan tradenomiksi, otin paikan vastaan ja viihdyin opintojen parissa vuoden. Ei ollut minun juttuni. Harmi kun meni tukikuukausia hukkaan. Olen tehnyt nyt pari vuotta töitä kaupassa (ihan OK, mutta en halua olla siellä loppu elämääni) ja innostuin taas hakemaan alalle, johon olen jo vuosia halunnut. Terveydenhoitajaksi siis ensisijaisesti haaveilen pääseväni, mutta ei sairaanhoitajakaan ole yhtään huono vaihtoehto.

Diakissa mietityttää tuo monimuotototeutus. Olen kuullut siitä sekä hyvää että huonoa. Diakin sivujen mukaan monimuotototeutuksessa on opiskelua noin kolmena iltana viikossa eli itsenäistä opiskelua on varmasti paljon.

• diakkihki

Opiskelen diakissa iltamonimuotona ja opetusta on ma-ke 16:30-20. Helpompi tehdä työtä tai hoitaa lapsia tjv. koulun ohessa ja jos tulee kauempaa niin ei tarvitse lähteä tuhottoman aikaisin kotoa kouluun. Ryhmätöitä löytyy ja etätehtäviä myös. Myös joitakin tenttejä tehdään kotona koulunpenkillä istumisen sijaan. Vaatii vähän aikatauluttamis ja organisointikykyä, sillä kotiin jää vähän enemmän luettavaa kun lähiopetusta on vähemmän. Itse olen kyllä tykännyt kyseisestä muodosta kovasti. =)

• lolololllolo

AMK-hakufiilistelyä? Lol! Kaikkea sitä amisjonnet keksii. Mitäs jos hakisitte oikeaan korkeakouluun? :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      116
      6310
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      377
      6113
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      5810
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3952
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2345
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2335
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      115
      1390
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1211
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      182
      1052
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      867
    Aihe