Kuolevat Joutsenet

Olen ollut huomaavinani että 70 80 ovat meidän palstallemme tulleet kertomaan, kuinka elämän-ilonsa on vaihtunut kuoleman-pelkoon.
Hyvin on sairas tapa sanoisin.
Etenkin kuin hyvin harvat osaavat enää kirjoittaa nuorekkaasti.
Sota-aikojen kansa-koulun-tapaisia kirjoitus-virheitäkin tekevät narinoihinsa.
Eivätkö he saa iloa, toivoa enää omilta palstoiltaan?

H.

118

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko sitten pakko kirjoittaa nuorekkaasti tai suorastaan murkkuikäisten slangia että saisi esille nuoret ja vielä kehityskelpoiset ideansa?
      Ei minulla ainakaan ole mitään kuolemanpelkoa ja en koe tätä palstaa mitenkään omana joutsenlaulunani.

• "Paloma.se.co"

Slangikaan ei ole itsestään-selvyys.
        Kuten ei mikään muukaan minussa.
        Tarkkaan katsoen aloituskaan ei ole minusta.
        Aloitus kehoittaa ajattelemaan ihan muuta.

H.

• Sanoppa muuta , siksi mä luenkin aina sun riimitykset ja imen ilon pisarat itteeni.
      Tällä palstalla on tunnetusti kaikein mukavimmat ja sympaattisemmat kirjottajat, ain joku ottaa onnettoman sylkkyyn .
      Korkee ikä on ihmiselle sama kuin paino pyöräilijälle, alamäes se on etu ,vauhti vaan kiihtyy .

• "koti-kiuasttu"

Niinpä, osaako 15-vuotias olla äiti?
        Noinkin aloitukseni voi ajatella.
        -
        Sikäli kun kehusi on otettavissa vakavasti, kiitän.
        -
        Ajatuksesi vauhdin kiihtymisestä on fiksu ja viisas.
        On on kuitenkin tositerkkaria tulla kirjoittelemaan kuolemansa läheisyydestä palstalle, jossa vielä ollaan kiihdytys-vaiheessa.

H.

• Heikunkeikku

Mistä tietää muiden iät? Niiden, jotka eivät ikiään ikinä ilmi ilmoita.
      Minäkin voisin olla ihan minkä ikäinen tahansa.
      Jokainen kirjoittakoot kuten tahtoo.
      Sinäkin noita viivojas lykkäät sinne tänne kuulumattomiin paikkoihin.
      Risoo lukea, mutta en kuitenkaan risouden anna liikaa häiritä, että jatka sinäkin kuten tahtosi tahtoo.

• "Heikunkeikku"

Narinan määrä, valitusten tyyli.
        Valitusten kohde.
        Sitten kanssa-kärsijät, siitä syntyy nippu oikeita vanhuksia
        Ei 60

H.

.

• hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Narinan määrä, valitusten tyyli.
        Valitusten kohde.
        Sitten kanssa-kärsijät, siitä syntyy nippu oikeita vanhuksia
        Ei 60

H.

.

Miksi sinä minulle olet vihainen?

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

Miksi sinä minulle olet vihainen?

H.

Jos valituksista iän määrittelisi, niin sinä olisit ainaskin yli-yli-90v. Tai siitäkin yli. Äitini on 96v, eikä laisinkaan valittele yhtä paljon, kuin teikäläinen.
        Aloituksesikin on rutinaa. Kuin rusina.
        Minä en ainakaan ole vihainen kenellekään. Sinuakin tanssihin pyytelin musiikkiketjussasi.
        :)

• eppu2

Mitäs tää ny on.
      Sinähän se niitä omia kirjoitusvirheitäsi oiot, melkein joka tekstiesi jälkeen.
      En osaa arvioida, ovatko tekstisi nuorekkaita, mutta usein paremman tolkun saa 70-80 vuotiaiden kirjoituksista, kuin Sinun.
      Ylipäätään mihin oikein perustat tuon arviosi vanhemmista ihmisistä, me kaikki vanhenemme, onko päässyt uhohtumaan.

• "eppu2"

Tietenkään ei ole päässyt unohtumaan.
        Olenhan jo kymmeniä kertoja kertonut olevani 66V.
        Yritä nyt muistaa edes se.
        Varmaan, viimeistään nyt, tajuat miksi mainitsin kirjoitus-virheet.
        Sekin on vanha moite minulle.
        -
        Ikäni perustelee minulle vanhat ihmiset.
        Nääs kun olen ikäni niitten kanssa elänyt.

H.

• eppu2
        hunksz kirjoitti:

"eppu2"

Tietenkään ei ole päässyt unohtumaan.
        Olenhan jo kymmeniä kertoja kertonut olevani 66V.
        Yritä nyt muistaa edes se.
        Varmaan, viimeistään nyt, tajuat miksi mainitsin kirjoitus-virheet.
        Sekin on vanha moite minulle.
        -
        Ikäni perustelee minulle vanhat ihmiset.
        Nääs kun olen ikäni niitten kanssa elänyt.

H.

Vai etten muista. Joulukuussa täytät 67. Eikä kirjoitusvirheisiin kuulu väliviivaa.

• Hua-hänet-wei

Avaaja ei ole läpäissyt edes sivistys-ajan kouluja. Edes elämän kierto-koulua.

• Sota-aikojen kansa-koulun-tapaisia kirjoitus-virheitäki<
      Niinpä niin.
      Olet ihmeen kiinnostunut kirjoittajien iästä.
      Minulle on moni sanonut että olet sen ikäisen näköinen ja oloinen kun haluat, en sentään, vaikka mielelläni uskoisinkin sen.
      Nuoremmat ihmiset viihtyvät seurassani oikein hyvin. Minunkin ystäväni ovat oikeastaan kaikki aika paljon nuorempia kuin 60 .

• "mielikki.neito"

Mille palstalle kuuluisit?
        Jos muualle, miksi et mene/ole.

H.

• Tykkään olla täällä, saanko?

• eppu2
        mielikki.mummo kirjoitti:

Tykkään olla täällä, saanko?

Olen joskus talvisaikaan, kun on vähemmän touhua, kurkistellut noille ´´yläpalstoille´´ vaan kyllä minäkin tunnen olevani kotonani tällä palstalla.
        Harvemmin tulee käytyä muillakaan.

• Miksihän Hunksz on niin pääsyillään minusta.
        Olen viikot yksin kotona ja on sadellut joka päivä, tulee jämähdettyä nettiin. Nyt mietin lähtiskö mökille vai pyörälenkille.
        Varmin merkki vanhenevasta miehestä on kärttyinen narina ja tyytymättömyys. Vikaa on kaikissa ja kaikkessa paitsi ei itsessä.
        En lähde mihinkään, alkoi taas satamaan. Pyykit jo silitin, kaivan ompelukoneen esiin.

• ent.siivoojaparka
        mielikki.mummo kirjoitti:

Miksihän Hunksz on niin pääsyillään minusta.
        Olen viikot yksin kotona ja on sadellut joka päivä, tulee jämähdettyä nettiin. Nyt mietin lähtiskö mökille vai pyörälenkille.
        Varmin merkki vanhenevasta miehestä on kärttyinen narina ja tyytymättömyys. Vikaa on kaikissa ja kaikkessa paitsi ei itsessä.
        En lähde mihinkään, alkoi taas satamaan. Pyykit jo silitin, kaivan ompelukoneen esiin.

Kuuluthan sinä tälle palstalle, jos olet täyttänyt 60 vaikka sitten olisit satavuotias.
        Ylhäällä lukee ""Yli kuuskymppisten oma palsta.""

Pitää vain yrittää kirjoittaa nuorekkaasti (lapsellisestikin), niinkuin alle kuuskymppiset, että aloittaja tuntee olevansa muita aikuisempi.

• kesi.vä

Kissa vieköön. Tälläkään palstalla ei voi vääntää mitenkään niin, että kaikki sen ymmärtäisivät. Pliirum-plaarum jos selittää, niin kohta tulee jänkuti, jäkäti. Sitten jos yksoikoisesti parilla virkkeellä tökkää omat ajatuksensa, niin eikö vain, silloin mennään henkilökohtaisuuksiin, "sinä olet sitä ja sinä olet tätä".
      En ole käynnyt noilla yläasteisemmilla palstoilla, ehkä mä kuuluisinkin sinne vaikka olen 63 .
      Tosi ihana ilma näin rusinalle kelpaava.

• mimmimum-..mi

Alkoi niin huvittaa tuo rusina sana....muitan kun mummoni äiti ...siis isomummoni oli viimeiset aikansa sängyssä...hän oli niin pieni ja ryppyinen kuin rusina....jos muistelen häntä joskus....niin mieleen tulee sana ....rusina....Ei me olla mitään rusinoita vielä....paitsi että ne on hyviä.

• kesi.vä
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Alkoi niin huvittaa tuo rusina sana....muitan kun mummoni äiti ...siis isomummoni oli viimeiset aikansa sängyssä...hän oli niin pieni ja ryppyinen kuin rusina....jos muistelen häntä joskus....niin mieleen tulee sana ....rusina....Ei me olla mitään rusinoita vielä....paitsi että ne on hyviä.

Minunkin isomummoni oli ryppyinen, pitkä palmikko, joka kruunuksi pään ympäri kieputettiin. Ja kaihilasit. Ja pienikokoinen.
        Niin, kait me ollaan niitä luumuja vielä, pikkasen jo pinta kerääntyy kokoon :)

• eppu2

Kissa juu, eilen lampsi perässä alamökille, kun lautakasoja järkkäsin, kökötti siinä sen melkein pari tuntia vieressä.
        Vielä ovat joutsenetkin ihan eläviä, järvellä meinaan.
        Illalla tämä luomuluumu sai 1,5kg hauen.

• kesi.vä
        eppu2 kirjoitti:

Kissa juu, eilen lampsi perässä alamökille, kun lautakasoja järkkäsin, kökötti siinä sen melkein pari tuntia vieressä.
        Vielä ovat joutsenetkin ihan eläviä, järvellä meinaan.
        Illalla tämä luomuluumu sai 1,5kg hauen.

Kerroinkos minä, että tyttäreni kissa oli 5 viikkoa tiellä tietymättömillä. He muuttivat kesäkuussa n. 18 km edellisestä paikastaan. Arvelimme, että olisiko raukka palannut vanhaan kotiin, mutta juuri silloin, kun minäkin olin mustikanpoiminta-aikaan siellä, niin kissa palasi. Tyttärellä on kaksi kissaa :)
        Tuliko hauki virvelillä? Tuo luomuluumu on hausku :))

• Tavuviiva
        kesi.vä kirjoitti:

Minunkin isomummoni oli ryppyinen, pitkä palmikko, joka kruunuksi pään ympäri kieputettiin. Ja kaihilasit. Ja pienikokoinen.
        Niin, kait me ollaan niitä luumuja vielä, pikkasen jo pinta kerääntyy kokoon :)

Hei. Muistakaa, rusinoissa on rautaa....pidetään mielessä tämä..

• eppu2
        kesi.vä kirjoitti:

Kerroinkos minä, että tyttäreni kissa oli 5 viikkoa tiellä tietymättömillä. He muuttivat kesäkuussa n. 18 km edellisestä paikastaan. Arvelimme, että olisiko raukka palannut vanhaan kotiin, mutta juuri silloin, kun minäkin olin mustikanpoiminta-aikaan siellä, niin kissa palasi. Tyttärellä on kaksi kissaa :)
        Tuliko hauki virvelillä? Tuo luomuluumu on hausku :))

Joskus kissat palaavat pitkienkin aikojen päästä.
        Sillai teen, että vedän veneen perässä virvelinsiimaa.
        Ensin aattelin, että se karkaa, kun kela jumitti, etten saanut annettua löysiä, onneksi mulla on iso haavi.

• kesi.vä
        Tavuviiva kirjoitti:

Hei. Muistakaa, rusinoissa on rautaa....pidetään mielessä tämä..

Pidetään mielessä :)

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Ensin aattelin, että se karkaa, kun kela jumitti, etten saanut annettua löysiä, onneksi mulla on iso haavi.

Virvelillä kissa kotia?

• kesi.vä
        eppu2 kirjoitti:

Muistahan laittaa pelastusliivit päälle, tiedä mikä vonkale sieltä vetää pitemmän korren vai sanoisinko siiman ja kupsahdat kumolleen. No ei sentäs, ei kait longnessin hirviötä ole.

• eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Virvelillä kissa kotia?

Vastasin kesi.välle, joten hän tiesi kyllä mitä tarkoitin.
        Yrität vaan saivarrella siinä.

• eppu2
        kesi.vä kirjoitti:

Muistahan laittaa pelastusliivit päälle, tiedä mikä vonkale sieltä vetää pitemmän korren vai sanoisinko siiman ja kupsahdat kumolleen. No ei sentäs, ei kait longnessin hirviötä ole.

9:n kiloinen on suurin, minkä olen saanut, ei kovin kauaa tarvinnut väsyttää.
        Velipojan kanssa olin silloin järvellä ja melu oli hirmuinen, kun koko ajan neuvoimme toisiamme, ettei vaan pääse karkuun.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

9:n kiloinen on suurin, minkä olen saanut, ei kovin kauaa tarvinnut väsyttää.
        Velipojan kanssa olin silloin järvellä ja melu oli hirmuinen, kun koko ajan neuvoimme toisiamme, ettei vaan pääse karkuun.

Minun kissani painaa yli kymmenen kiloa.

• eppu2

Minun kissani painaa yli kymmenen kiloa.

Sehän on sitten ylilihava. Sairaudet iskee helpommin.
        On se varmaan komeen näköinen.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Sehän on sitten ylilihava. Sairaudet iskee helpommin.
        On se varmaan komeen näköinen.

Isokokoinen se on muutenkin, oli jo pentuna sisaruksiaan paljon suurempi.

Sillä on jo monia vuosia sitten todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta lääkkeet on niin jumalattoman kalliit (tuhannen kruunun pintaan/kk), eikä kuulemma lääkärin mukaan ole 100% varmaa, että niillä olisi mainittavaa tehoa, etten niihin viitsi sijoittaa.
        Kaikenlaiset dieetit siihen on kokeiltu, grammalleen punnitut "laihduttavat" ruoka-annokset, säännölliset ruoka-ajat vähän kerrallaan ja monesti päivässä ...

On sillä jo ikääkin 10 , enkä ole niin huolissani senkään läskeistä, koska se vielä pystyy niin kepeästi juoksemaan kuitenkin ja terveelle vaikuttaa muuten. Korkeimmalle ikkunapenkille ja kirjahyllyn päälle se ei enää saa hypättyä ilman tuolille hyppäämistä ensin. Siihen ehkä vaikuttaa ikäkin jo. En minäkään enää saisi hypättyä niin korkealle ilman tuolia.
        Jaksaisinko vetää virvelilläkään kotia, jos karkaisi.

• eppu2

Isokokoinen se on muutenkin, oli jo pentuna sisaruksiaan paljon suurempi.

Sillä on jo monia vuosia sitten todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta lääkkeet on niin jumalattoman kalliit (tuhannen kruunun pintaan/kk), eikä kuulemma lääkärin mukaan ole 100% varmaa, että niillä olisi mainittavaa tehoa, etten niihin viitsi sijoittaa.
        Kaikenlaiset dieetit siihen on kokeiltu, grammalleen punnitut "laihduttavat" ruoka-annokset, säännölliset ruoka-ajat vähän kerrallaan ja monesti päivässä ...

On sillä jo ikääkin 10 , enkä ole niin huolissani senkään läskeistä, koska se vielä pystyy niin kepeästi juoksemaan kuitenkin ja terveelle vaikuttaa muuten. Korkeimmalle ikkunapenkille ja kirjahyllyn päälle se ei enää saa hypättyä ilman tuolille hyppäämistä ensin. Siihen ehkä vaikuttaa ikäkin jo. En minäkään enää saisi hypättyä niin korkealle ilman tuolia.
        Jaksaisinko vetää virvelilläkään kotia, jos karkaisi.

Kyllähän toiset kissat ovat jo rakenteellisestikin isompia, kuin toiset.
        Vaan ompas lääkkeillä hintaa.
        Eppu oli 6,5kg, sillehän tuli se keuhkokasvain. Oli 12v.
        Tämä Niilo painoi 3,5kg, kun sen hain, nyt on 5kg ja noin7v.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Kyllähän toiset kissat ovat jo rakenteellisestikin isompia, kuin toiset.
        Vaan ompas lääkkeillä hintaa.
        Eppu oli 6,5kg, sillehän tuli se keuhkokasvain. Oli 12v.
        Tämä Niilo painoi 3,5kg, kun sen hain, nyt on 5kg ja noin7v.

Tunsin yhden, jolla oli 21v kissa silloin. Siitä on kolmisen vuotta aikaa, kun viimeksi tapasin. En tiedä, olisiko kissa vieläkin hengissä. Tuskin nyt sentään.
        Hän sanoi, ettei ole koskaan sille kissalle antanut mitään kaupan kissanruokia, suolatonta lihaa ja kalaa vain. Lisäksi jotain kissanruohoa, kurkkua, keitettyjä maissinjyviä ...
        Häneltä oli kuollut kaksi kaupanruuilla ruokittua kissaa aikaisemmin syöpään kumpikin.

Kuolemisiin tämäkin ketju meillä sitten meni vaikka ollaan alle seitenkymppisiä, vai olisikohan meidän pitänyt mennä kissojen palstalle, ettei kenellekään nuorelle tule traumoja.

• eppu2

Tunsin yhden, jolla oli 21v kissa silloin. Siitä on kolmisen vuotta aikaa, kun viimeksi tapasin. En tiedä, olisiko kissa vieläkin hengissä. Tuskin nyt sentään.
        Hän sanoi, ettei ole koskaan sille kissalle antanut mitään kaupan kissanruokia, suolatonta lihaa ja kalaa vain. Lisäksi jotain kissanruohoa, kurkkua, keitettyjä maissinjyviä ...
        Häneltä oli kuollut kaksi kaupanruuilla ruokittua kissaa aikaisemmin syöpään kumpikin.

Kuolemisiin tämäkin ketju meillä sitten meni vaikka ollaan alle seitenkymppisiä, vai olisikohan meidän pitänyt mennä kissojen palstalle, ettei kenellekään nuorelle tule traumoja.

Miniän kissa on 17v, ihan pirteä.
        Mä ostan ruuat aina eläintervikekaupasta.

• enmilläänkeksi

@hunksz
      Aloitus ei ole omaperäinen eikä itse keksitty!!!!!!!!!!!!
      Minä se ekana aloin moittia, kun on alle 6-kymppisiä yli kuuskymppisten omalla palstalla.
      Sinua ei alle 6-kymppiset haittaa vaan moitit yli-ikäisiä 70 80 ja nimittelet kuoleviksi joutseniksi.

Mitäpä jos pyydetään tänne yli kuuskymppisten omalla palstalle muutamia 16 ja 20 ja 30 ja 40 ikäisiä noiden jo olemassa olevien 50 ikäisten lisäksi, niin johan olisi pirteää.

Kun yli 6-kymppiset "ämmänlätyskät"(=@hunkszin sana) eivät kykene palstan piristeiksi.

@hunkszille, jonkun minulle tuikituntemattoman Heta-Leenan ihailijalle,
      kirjoitin jo eilen terveisiä toiseen ketjuun näin:
      @hunkszille ja muille 6-kymppisiä naisia halveksiville ja nuoria naisia ihaileville neuvo: alle 6-kymppisiä yksinhuoltajia on vaikka huru mycky. Siitä vaan toisille suomi24-palstoille tutustumaan. Jos rahaa on ja kunto on kohdallaan tämän aloituksen tapaan, niin varmasti pääsette vaikka avioon reilustikin alle 6-kymppisen yksinhuoltajan kanssa.

• enmilläänkeksi

Vai olikos se @hunkszin nimitys meille yli 6-kymppisille naisille ÄMMÄNLÄYSKÄ...........

• Taas mä unohdan tahallani sen kun kerran kirjoitin...'en ikinä'...

Katsos kun saan iloni ja toivoni tältä palstalta, olen käynyt muillakin, ihan hassuja siellä puhelevat, ja kun riimeissäni kuulun 16v niin mihin ihmeeseen mä meen, mitä mä teen. Kyll mä tiedän, riimeihin mä meen.

Tunnen, että elämän-ilo ja ymmärrys elämän rajallisuudesta eli kuolema kulkevat käsi kädessä. Elämän-ilon voi rapsuttaa vain elämällä täydesti omien rajojensa mukaan. Jokaisella on oma paikka elämän jalkapallokentällä, itsestä riippuu mistä ja miten ilonsa riipii, tekeekö maaleja vai taklaako, hyökkääjä vai puolustaja jne ..., kerran kuitenkin jokainen saa sen punaisen kortin ja käskyn pelinsä lopettaa. Ei ole elämän-ilo loputonta herkkua.

Joillakin on kuoleman pelkoa, mutta yllättävän monilla on myös elämän pelkoa ja se on surullisempaa.

• Minusta nämä 50-60-70-80 -palstat voisi yhdistää ihan hyvin. Miksi joka kymmenelle pitää olla oma palsta?

• Olen samaa mieltä. Oikeestaan tarvitaan vain pari, kolme ikäryhmää: alle 20, 20-40 ja 50 plussat

• Paloma.se.co kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Oikeestaan tarvitaan vain pari, kolme ikäryhmää: alle 20, 20-40 ja 50 plussat

Samaa mieltä.

• eppu2

Tuo voisi olla antoisaa. Mene ja tiedä.

• eppu2 kirjoitti:

Tuo voisi olla antoisaa. Mene ja tiedä.

Eihän täällä nytkään kukaan voi oikesti tietää kenenkään ikiä eikä mitää pääsykokeita tai henkkareita tarvita. Ovet on avoinna vaikka otsikko koittaa rajata.

• enmilläänkeksi
        Paloma.se.co kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Oikeestaan tarvitaan vain pari, kolme ikäryhmää: alle 20, 20-40 ja 50 plussat

Mielestäni eläkkeelle jääminen on niin merkittävä asia ihmiselämässä, että ansaitsee siirtymisen omalle palstaleen joten 60 , 70 , 80 eivät sovi samaan 50 kanssa.
        Kotona asuvia ja/tai alaikäisiä lapsia on usein 50 ikäisillä toisin kuin 60 ikäisillä ja sitä vanhemmilla, joiden lapset ovat yleensä omissa leivissään.

• kesi.vä

Minusta me 60 ollaan siinä iässä, että voimme olla iloisia, kun joukkoomme tulee noita 50 v. junioreja ja 70-80 v. senioreja. Minä kun itse olen välillä kuriton kakara (sori 50 v.) ja välillä jo hitaammin teuhtaroiva senioritar ;)

• enmilläänkeksi kirjoitti:

Mielestäni eläkkeelle jääminen on niin merkittävä asia ihmiselämässä, että ansaitsee siirtymisen omalle palstaleen joten 60 , 70 , 80 eivät sovi samaan 50 kanssa.
        Kotona asuvia ja/tai alaikäisiä lapsia on usein 50 ikäisillä toisin kuin 60 ikäisillä ja sitä vanhemmilla, joiden lapset ovat yleensä omissa leivissään.

Pitäsikö tuo jotenkin sitten päivittää et ois 55 , 65 , 75 . 85 ? Eläkeikärajaa hilataan ylöspäin. Kotona asuvat lapsetko on merkittävä rajaustekijä ikäjakaumissa? Vai pitäiskös palstajako ollakin kotona olevien alaikäitsen lasten mukaan? Kotona voi olla lapsia 20-60? Onko tämä joku lastenhoitopalsta?

• siilimuori4 kirjoitti:

Pitäsikö tuo jotenkin sitten päivittää et ois 55 , 65 , 75 . 85 ? Eläkeikärajaa hilataan ylöspäin. Kotona asuvat lapsetko on merkittävä rajaustekijä ikäjakaumissa? Vai pitäiskös palstajako ollakin kotona olevien alaikäitsen lasten mukaan? Kotona voi olla lapsia 20-60? Onko tämä joku lastenhoitopalsta?

Ja jäin vielä miettimään et miten aikoisitte rajata kävijät? Mistä täällä kukaan kenenkään ikää tietää jos ei sitä itse kerro?

• kesi.vä kirjoitti:

Minusta me 60 ollaan siinä iässä, että voimme olla iloisia, kun joukkoomme tulee noita 50 v. junioreja ja 70-80 v. senioreja. Minä kun itse olen välillä kuriton kakara (sori 50 v.) ja välillä jo hitaammin teuhtaroiva senioritar ;)

Aivan. En kai minä ainakaa livessäkään rajoita että voi kun oot ihan väärällä kymmenellä, en voi sinun kanssa raatata vaan siinä samassa läjässä menee puolentoista kuukauden ikäisestä 90-vuotiaaseen. Mielenkiintoista ja antoisaa :D.

• siilimuori4 kirjoitti:

Ja jäin vielä miettimään et miten aikoisitte rajata kävijät? Mistä täällä kukaan kenenkään ikää tietää jos ei sitä itse kerro?

Jos ikä ei rajoita, aloituksen aihe saattaa olla jonkin moinen rajaava tekijä. Ei kaikki vastaile ja kirjoittele kaikkiin aloitukseen vain siihen mikä aihe kiinnostaa.

• rosaliiin kirjoitti:

Jos ikä ei rajoita, aloituksen aihe saattaa olla jonkin moinen rajaava tekijä. Ei kaikki vastaile ja kirjoittele kaikkiin aloitukseen vain siihen mikä aihe kiinnostaa.

Niin ja tällöinhän iällä ei ole merkitystä niin hirveesti jos aihe rajoittaa? 55-vuotiasta voi kiinnostaa sama aihe kuin 69-vuotiasta. Tai kasikymppistä.

• siilimuori4 kirjoitti:

Niin ja tällöinhän iällä ei ole merkitystä niin hirveesti jos aihe rajoittaa? 55-vuotiasta voi kiinnostaa sama aihe kuin 69-vuotiasta. Tai kasikymppistä.

Jos kaikki iät olisivat yhdessä se vaatisi vielä enemmän suvaitsevaisuutta kirjoittajilta.kaikkien kukkien olisi

• rosaliiin kirjoitti:

Jos kaikki iät olisivat yhdessä se vaatisi vielä enemmän suvaitsevaisuutta kirjoittajilta.kaikkien kukkien olisi

No eikö se suvaitsevaisuus livessäkin tarkoita sitä että kaikkien ikäluokkien kanssa pitää mahtua samaan maailmaan :)?.

• rosaliiin kirjoitti:

HItsi, miksi toi lähti ilman lupiaan... olisin siihen vielä jatkanut, että aiheet menisivät silloin laidasta laitaan ja kuitenkin kaikkien pitäisi sitten hyväksyä aihe kuin aihe.
        Epäilen, että silloin tulisi vielä enemmän kommentointia itse aloituksesta ja sen tarpeellisuudesta.

• eppu2
        rosaliiin kirjoitti:

Jospa se olisikin hyväksi opiksi.
        Voisi ajatella, että näiden ikäpalstojen lisäksi olisi rinnakkaispalsta samalla idealla kaikenikäisille.
        Se vaatisi varmaan sheriffin, joka poistaisi hävyttömyydet.

• rosaliiin kirjoitti:

HItsi, miksi toi lähti ilman lupiaan... olisin siihen vielä jatkanut, että aiheet menisivät silloin laidasta laitaan ja kuitenkin kaikkien pitäisi sitten hyväksyä aihe kuin aihe.
        Epäilen, että silloin tulisi vielä enemmän kommentointia itse aloituksesta ja sen tarpeellisuudesta.

No onko täällä aiheet jotenkin sun mielestä niin kuin sopevat 60 ja mikä ne erottaa 50 tai 70 ? Ja miten todentaisit kirjoittajien iän, näkyykö se kirjoituksista?

• eppu2 kirjoitti:

Jospa se olisikin hyväksi opiksi.
        Voisi ajatella, että näiden ikäpalstojen lisäksi olisi rinnakkaispalsta samalla idealla kaikenikäisille.
        Se vaatisi varmaan sheriffin, joka poistaisi hävyttömyydet.

Sekaikäpalsta :). Miksi palstan otsakkeen pitää olla ikäluokka ylipäätään. Tai toki onhan täällä muitakin ja paljon siis palstoja. Jokainen saapi valita.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

Ihmiset yleensä itse ainakin tietävät oman ikänsä, eivätkä ainakaan rehelliset aikuiset ihmiset työnny väärän ikäisinä sinne, missä on ikärajoitus.

No, tosin alaikäiset väärillä papereilla ravintoloihin (lapsellisuuttaan) ja partalapset ilman papereita parempien olojen perässä.
        Nii, että samoihin sarjoihin kuulut, siilimuori. Väärillä henkilötiedoillahan te alaikäiset olette kuuleman mukaan rekkautuneetkin.

• siilimuori4 kirjoitti:

No onko täällä aiheet jotenkin sun mielestä niin kuin sopevat 60 ja mikä ne erottaa 50 tai 70 ? Ja miten todentaisit kirjoittajien iän, näkyykö se kirjoituksista?

Kyllä mielestäni aikalailla 60 palstalla on sopivaa aihetta ainakin omiin tarpeisiini.
        Tämä on nyt ihan omakokemukseni mutta 70 palstalla on enemmän sisäänlämpiävää tarinaa, mutta sen ymmärtää, jos on kovin vähän kirjoittajia niinsilloin siitä tulee pman piirin pyöritystä. Muilla palstoilla tapahtuu tosi vähän.

• siilimuori4 kirjoitti:

Kirjoittajien iän voi hyvin todentaa esimerkiksi seuraamalla sanavalintoja, kirjoitusten rakenteita. Asia puolelta jos ajattelee, niin mikä on se kulma jolla asiaa lähestyy, sisä vai ulkokohtaisesti, kohdistaako kommenttinsa itse tauluun vai sen raameihin.....

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Ihmiset yleensä itse ainakin tietävät oman ikänsä, eivätkä ainakaan rehelliset aikuiset ihmiset työnny väärän ikäisinä sinne, missä on ikärajoitus.

No, tosin alaikäiset väärillä papereilla ravintoloihin (lapsellisuuttaan) ja partalapset ilman papereita parempien olojen perässä.
        Nii, että samoihin sarjoihin kuulut, siilimuori. Väärillä henkilötiedoillahan te alaikäiset olette kuuleman mukaan rekkautuneetkin.

Kuules vaikkei mualle työntyiskään niin tällaiselle anonyymivapaapääsypalstalle voip iha hyvin työntyä. Ja ihan rehellisesti oon ainaki minä työntyny :D. Katsos kun täällä sitä ei voida todentaa eikä valvo kukaan.

Väärillä papareilla oen ole ikinä mihinkä semmosene paikkaan edes pyrkinyt, mihin ne vaaditaan.

Mistä kuulit?

• rosaliiin kirjoitti:

Kirjoittajien iän voi hyvin todentaa esimerkiksi seuraamalla sanavalintoja, kirjoitusten rakenteita. Asia puolelta jos ajattelee, niin mikä on se kulma jolla asiaa lähestyy, sisä vai ulkokohtaisesti, kohdistaako kommenttinsa itse tauluun vai sen raameihin.....

Aika taitava sitten olet tuossa, minä en kyllä kykene tommoseen.

• rosaliiin kirjoitti:

Kyllä mielestäni aikalailla 60 palstalla on sopivaa aihetta ainakin omiin tarpeisiini.
        Tämä on nyt ihan omakokemukseni mutta 70 palstalla on enemmän sisäänlämpiävää tarinaa, mutta sen ymmärtää, jos on kovin vähän kirjoittajia niinsilloin siitä tulee pman piirin pyöritystä. Muilla palstoilla tapahtuu tosi vähän.

Vaikka täällä pyörii ala- ja ylä-ikäsisiäkin?

• ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

Kuules vaikkei mualle työntyiskään niin tällaiselle anonyymivapaapääsypalstalle voip iha hyvin työntyä. Ja ihan rehellisesti oon ainaki minä työntyny :D. Katsos kun täällä sitä ei voida todentaa eikä valvo kukaan.

Väärillä papareilla oen ole ikinä mihinkä semmosene paikkaan edes pyrkinyt, mihin ne vaaditaan.

Mistä kuulit?

Sinulta puuttuu omatunto?

Ajatteletko kaikesta muustakin, että kaikki on ok (ainakin salaa ja anonyyminä), jos ei kukaan saa tietää?
        Menetkö myös alueille, missä on kyltti; "asiattomilta pääsy kielletty", jos ei siellä ole mitään valvontaa erikseen, eikä kukaan kysy papereita?

Olet itse myös kertonut senkin, että et ole koskaan rekkautunut etkä tule koskaan rekkautumaankaan omilla oikeilla henkilötiedoillasi. Ts. olet "rehellinen valehtelija".

• ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

Yläikäisiä palstalla ei pysty olemaankaan, koska palsta on kaikille yli kuuskymppisille.
        Huomaa sanat "YLI kuuskymppisille".

• siilimuori4 kirjoitti:

Vaikka , en koskaan ajattele , että nyt kirjoitan yli-ikäisen aloitukseen tai ala-ikäisen, mä vastaan aiheisiin. Toki täällä saa pyöriä minkä ikäisiä tahansa, eivät he mun elämääni häiritse, mielessäni jotain voin todeta mutta tuskin kommentoin.
        Tykkään kun kaikki kukat saavat kukkia.

• rosaliiin kirjoitti:

Vaikka , en koskaan ajattele , että nyt kirjoitan yli-ikäisen aloitukseen tai ala-ikäisen, mä vastaan aiheisiin. Toki täällä saa pyöriä minkä ikäisiä tahansa, eivät he mun elämääni häiritse, mielessäni jotain voin todeta mutta tuskin kommentoin.
        Tykkään kun kaikki kukat saavat kukkia.

"tuskin kommentoin"
        Mikähän tuon on saanut aikaan? Ja mistä todennat kukaisenkin iän? Ymärtäisin jos täällä pitäisi jotenkin luotettavasti todentaa ikänsä mutta kun täällä kuka tahansa voi olla minkä ikäinen hyvänsä. En minä ainakaan juttuja erota iän mukaan,

Sinulta puuttuu omatunto?

Ajatteletko kaikesta muustakin, että kaikki on ok (ainakin salaa ja anonyyminä), jos ei kukaan saa tietää?
        Menetkö myös alueille, missä on kyltti; "asiattomilta pääsy kielletty", jos ei siellä ole mitään valvontaa erikseen, eikä kukaan kysy papereita?

Olet itse myös kertonut senkin, että et ole koskaan rekkautunut etkä tule koskaan rekkautumaankaan omilla oikeilla henkilötiedoillasi. Ts. olet "rehellinen valehtelija".

En tietenkää. Tämä suomi24 on ihan oma juttunsa. Täällä voin menne minne vaan mihin suinkin pääsen, koska tämä on yhdentekevä sillain.

Mitä väliä sillä on illä olen rekkautunu ku ette te toiset kirjoittajat niitä tietoja kuitenkaa näe. Näkikö muuten seriffit silloin kun ne vielä oli? Oliko seriffillä lupa vuotaa rekiströintitietoja kavereilleen???

Yläikäisiä palstalla ei pysty olemaankaan, koska palsta on kaikille yli kuuskymppisille.
        Huomaa sanat "YLI kuuskymppisille".

No eikö hönksi just aloituksessansa moittinut et kun tänne on tullu noita 60 ;)?

• ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

No eikö hönksi just aloituksessansa moittinut et kun tänne on tullu noita 60 ;)?

Hän moitti, mutta älä hiiessä sekoita minua häneen.

Hän moitti, mutta älä hiiessä sekoita minua häneen.

No kyllä te ootta pikkasen niinkö kaksoset.

• siilimuori4 kirjoitti:

"tuskin kommentoin"
        Mikähän tuon on saanut aikaan? Ja mistä todennat kukaisenkin iän? Ymärtäisin jos täällä pitäisi jotenkin luotettavasti todentaa ikänsä mutta kun täällä kuka tahansa voi olla minkä ikäinen hyvänsä. En minä ainakaan juttuja erota iän mukaan,

Aika jännää, jos väität ettet muka erota jos tänne joku koululainen esimerkiksi pistää pitemmän kuin kahden sanan aloituksen, että kyseessä on koululainen.
        Tuolla etten kommentoi tarkoitin, etten puutu ihmisteen ikään tai muihin vastaaviin asioihin. Ihanteellista kun jokainen kirjoittaa omana itsenään, oli sitten minkä ikäinen vaan. Enkä tohdi kenenkään kirjoitusta arvostella iän perusteella
        Itse ainakin vain arvelen minkä ikäinen, voin tietty heittää jonkin haarukan, mihin mä epäilenkirjoittajan kuuluvan. Sen takia tykkään 60 palstasta, koska sanavalinnat ja muut jutut tunnen tutuiksi, sehän on ihan luonnollista. Ollaan kuljettu suurin piirtein samanmoista polkua monissa elämän asioissa.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

No kyllä te ootta pikkasen niinkö kaksoset.

Paitsi, että vain minä olen meistä kaksonen (joissakin horoskoopeissa, toisissa taas rapu).

• eppu2
        siilimuori4 kirjoitti:

Sekaikäpalsta :). Miksi palstan otsakkeen pitää olla ikäluokka ylipäätään. Tai toki onhan täällä muitakin ja paljon siis palstoja. Jokainen saapi valita.

Ajattelen, että kun esim. tämä 60 ikäluokka on elänyt 0-60 samaan aikaan, silloi myös kokemukset kohtaavat. Myöskin voi peilata erilaisista lähtökohdista olevien aikalaisten elämää omaansa.
        Itse olen täällä mökillä noitten nuorempien sukupolvien kanssa ja kuulen heidän maailmakuvaansa, mutta täällä on ihan mukava keskustella oman ikäistensä kanssa.
        Mielenkiinnolla panen myös merkille, miten olemme erilaisia persoonallisuuksia, toimien omista lähtökohdistamme.
        Myös sen miten elämä on tuonut viisautta ja ymmärrystä, joidenkin kommentteja luen suurella mielenkiinnolla.

• eppu2 kirjoitti:

Ajattelen, että kun esim. tämä 60 ikäluokka on elänyt 0-60 samaan aikaan, silloi myös kokemukset kohtaavat. Myöskin voi peilata erilaisista lähtökohdista olevien aikalaisten elämää omaansa.
        Itse olen täällä mökillä noitten nuorempien sukupolvien kanssa ja kuulen heidän maailmakuvaansa, mutta täällä on ihan mukava keskustella oman ikäistensä kanssa.
        Mielenkiinnolla panen myös merkille, miten olemme erilaisia persoonallisuuksia, toimien omista lähtökohdistamme.
        Myös sen miten elämä on tuonut viisautta ja ymmärrystä, joidenkin kommentteja luen suurella mielenkiinnolla.

Jännä miten minä en näe ollenkaan noin varsinkin kun on näitä palstan keskusteluja lukenut. En siis ollenkaan ole ikäorientoitunut kirjoittelusta. Se miksi minä mieluummin olen tällä kuin 50 palstalla johtuu siitä kun Tämä on vilkkaampi ja jututkin hauskempia tai mielenkiintoisempia joskus. Olen tottunut olemaan kaikenkaikenikäisten kanssa joten en kyllä ole ollenkaan ajatellut että ikäni vuoksi en voisi kirjoittaa. Voinhan tietenki painua puskaan ja olla olevinaan 60 .

• rosaliiin kirjoitti:

Aika jännää, jos väität ettet muka erota jos tänne joku koululainen esimerkiksi pistää pitemmän kuin kahden sanan aloituksen, että kyseessä on koululainen.
        Tuolla etten kommentoi tarkoitin, etten puutu ihmisteen ikään tai muihin vastaaviin asioihin. Ihanteellista kun jokainen kirjoittaa omana itsenään, oli sitten minkä ikäinen vaan. Enkä tohdi kenenkään kirjoitusta arvostella iän perusteella
        Itse ainakin vain arvelen minkä ikäinen, voin tietty heittää jonkin haarukan, mihin mä epäilenkirjoittajan kuuluvan. Sen takia tykkään 60 palstasta, koska sanavalinnat ja muut jutut tunnen tutuiksi, sehän on ihan luonnollista. Ollaan kuljettu suurin piirtein samanmoista polkua monissa elämän asioissa.

Aikuinenkin voi joskus olla kuin koululainen tai heittäytyä sellaiseksi. Itse asiassa en edes ajattele ikää kun näitä luen.

• eppu2
        siilimuori4 kirjoitti:

Jännä miten minä en näe ollenkaan noin varsinkin kun on näitä palstan keskusteluja lukenut. En siis ollenkaan ole ikäorientoitunut kirjoittelusta. Se miksi minä mieluummin olen tällä kuin 50 palstalla johtuu siitä kun Tämä on vilkkaampi ja jututkin hauskempia tai mielenkiintoisempia joskus. Olen tottunut olemaan kaikenkaikenikäisten kanssa joten en kyllä ole ollenkaan ajatellut että ikäni vuoksi en voisi kirjoittaa. Voinhan tietenki painua puskaan ja olla olevinaan 60 .

Minäkin olen ikäni kaiken ollut eri-ikäisten kanssa tekemisissä työni puolesta varsinkin.
        En ole koskaan ehtinyt omaan ikäluokkani keskittymään, niinkuin tällä palstalla.
        Ehkä juuri siksi, että elämäni ihmiset niin työssä, kuin yksityiselämässäkin ovat niin kirjavaa joukkoa, sekä iältään, että muutenkin.

• eppu2 kirjoitti:

Minäkin olen ikäni kaiken ollut eri-ikäisten kanssa tekemisissä työni puolesta varsinkin.
        En ole koskaan ehtinyt omaan ikäluokkani keskittymään, niinkuin tällä palstalla.
        Ehkä juuri siksi, että elämäni ihmiset niin työssä, kuin yksityiselämässäkin ovat niin kirjavaa joukkoa, sekä iältään, että muutenkin.

Sama juttu. Esimerkiksi työssäni on kaikenikäisiä ja siellä joskus hämmästelläänkin et jotenkin ikäerot hämärtyy. Johtuneeko työstä ja keskittymisestä sen sisältöön.

• eppu2
        siilimuori4 kirjoitti:

Sama juttu. Esimerkiksi työssäni on kaikenikäisiä ja siellä joskus hämmästelläänkin et jotenkin ikäerot hämärtyy. Johtuneeko työstä ja keskittymisestä sen sisältöön.

Työhän on se, joka meitä useimpia ihmisiä muovaa.
        Sen kautta me peilaamme elämäämme ja olemistamme aika paljolti.

• Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

Työhän on se, joka meitä useimpia ihmisiä muovaa.
        Sen kautta me peilaamme elämäämme ja olemistamme aika paljolti.

Olet/olette oikeassa. Lueskelin ketjua ja omalta kohdaltani voin sanoa, että työssäni on todellakin eri-ikäisiä oppilaita. Olen tottunut eri ikäisiiin ihmisiin.
        En oikein ymmärrä, kun tällä palstalla kiinnitetään niin kovin suurin sanoin ikään.
        Minä itse olen viittä vaille 60. En usko, että muutaman kuukauden kuluttua olisin/kirjoittaisin eri tavalla kuin tähänasti. Se jää nähtäväksi. Voihan olla, että alan känkkäränkkäilemään tai vänkäämään ihan satasella:)

• Heikunkeikku kirjoitti:

Olet/olette oikeassa. Lueskelin ketjua ja omalta kohdaltani voin sanoa, että työssäni on todellakin eri-ikäisiä oppilaita. Olen tottunut eri ikäisiiin ihmisiin.
        En oikein ymmärrä, kun tällä palstalla kiinnitetään niin kovin suurin sanoin ikään.
        Minä itse olen viittä vaille 60. En usko, että muutaman kuukauden kuluttua olisin/kirjoittaisin eri tavalla kuin tähänasti. Se jää nähtäväksi. Voihan olla, että alan känkkäränkkäilemään tai vänkäämään ihan satasella:)

Niin tai jankuti höpöti :D. Mullon vielä jokunen vuosi kuuteen kymppiin mut en myöskään usko että kuuskymppiset kirjoittelusta kauheasti muuttuu ykskaks.

• eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

Tuskinpa Sinä känkkäräkkäilemään alat sen kummemmin.
        Olet juuri yksi niistä, joiden kommentit luen mielenkiinnolla.
        Elämänmakuiset kommentit ovat mielenkiintoisia.

• Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

Tuskinpa Sinä känkkäräkkäilemään alat sen kummemmin.
        Olet juuri yksi niistä, joiden kommentit luen mielenkiinnolla.
        Elämänmakuiset kommentit ovat mielenkiintoisia.

Kiitos eppulainen ;) En minäkään usko, että alan vallan hirmuisesti känkkäränkkäilemään. Olen se mikä olen ja sillä siisti. Välttelen vänkäämistä ja sen semmoista. Mielipiteeni sanon silloin, kun sanon ja se on siinä siiten. Yleensä perustelen ja jos se ei kelpaa, niin mitäs siinä sitten, olkoot niin. Vaihdan mielipiteeni oitis heti-heti, jos perustelu on sitä laatua, että huomaan oman ajattelun tehneen erheytyksen, niin mitä sitte muuta, kun tuon esiin erhedyksen.
        Kovin helposti en mielipiteitäni muuta, koska tuumailen asioita kovin tarkkaan ja eri kanteilta ja tarvitsen hyviä perusteluita, jos alan harkitsemaan muutoksia.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Kiitos eppulainen ;) En minäkään usko, että alan vallan hirmuisesti känkkäränkkäilemään. Olen se mikä olen ja sillä siisti. Välttelen vänkäämistä ja sen semmoista. Mielipiteeni sanon silloin, kun sanon ja se on siinä siiten. Yleensä perustelen ja jos se ei kelpaa, niin mitäs siinä sitten, olkoot niin. Vaihdan mielipiteeni oitis heti-heti, jos perustelu on sitä laatua, että huomaan oman ajattelun tehneen erheytyksen, niin mitä sitte muuta, kun tuon esiin erhedyksen.
        Kovin helposti en mielipiteitäni muuta, koska tuumailen asioita kovin tarkkaan ja eri kanteilta ja tarvitsen hyviä perusteluita, jos alan harkitsemaan muutoksia.

Niin me oomma ihmiset erilaisia. Miusta taas o joskus hauska sillain huopaisesti vängätä ja vääntää :). Mut ei pahalla.

• huopaisestikin
        siilimuori4 kirjoitti:

Niin me oomma ihmiset erilaisia. Miusta taas o joskus hauska sillain huopaisesti vängätä ja vääntää :). Mut ei pahalla.

Vänkääminen on tyhmää ja hölmön tunnus.

• huopaisestikin kirjoitti:

Vänkääminen on tyhmää ja hölmön tunnus.

No tuo on sun mielipide ja sen saat pitää, kuten sanoinkin "Niin me oomma ihmiset erilaisia" :D.

Toivon et jonkinsortin hölmöläisyys säilyy niin kauan kuin henki pihisee. Muutoin menee jollotukseksi.

• tulipahan-arvostetua-

Olen tullu siihen tulokseen
      60 on palsta
      jonne kirjoittaa kaikki v i e l ä psyykkisesti jokseeni pirteät ihmiset,
      nuoret, vanhat ja siltä väliltä,
      ikä ei tule tekstin perusteella ilmi,
      juttua vääntyy mukavasti,
      keskustelu on suhteellisen vilkasta, monivivahteista,
      hunkszi erottuu kaikista persoonallisen kirjoittelun johdosta,
      hunkszin sanomiset joskus on kieroja kuin korkkiruuvi, kimurantteja,
      aina niistä jonkinmoisen lohkaisun löytää,
      useinmiten piikiksi tarotettu,
      mutta haitaneeko tuo suuremmin lopulta ketään,
      hunkszi on näyttävä persoona pallstalla
      ehkä eniten mielenkiintoa herättävä,
      kaikkien yhtein kavari hyvässä että pahassa,
      joskus jopa turhan tunteellinen,
      rakastuu helposti kevytkenkäisiin helman heiluttajiin,
      haitanneko tuokaa lopulta ketään,
      jää arvoitukseksi,

sori,
      meni henkilökohtaisuuksiin,
      mutta käsittääkseni alotuksen tekijä on hunkszi,

• gj.mustatsilimät

Pöh höh hunkzukka ei rakastu yhtikäs kehenkään, kymmenen vuotta sitten kehitti lirkuttelu houkuttelu roolin jolla sai naikkoset sotkeutumaan lankoihinsa.

• anjuskansa
        gj.mustatsilimät kirjoitti:

Pöh höh hunkzukka ei rakastu yhtikäs kehenkään, kymmenen vuotta sitten kehitti lirkuttelu houkuttelu roolin jolla sai naikkoset sotkeutumaan lankoihinsa.

Ekaks pyyteli laittaan sähköpostii keksityllä nimellä otettuu osotteeseen ja sit siirty lirkku pre padi numeroihin jota jatkaa eelleen ;)))))))

• ArvostellaanoMitä

Opettele itse kirjoittamaan ennenkuin arvostelet toisia taidon puutteesta.
      EI Onnistu edes oikeinkirjoitus sinulta(kaan), hunkszukka. Voi jumtsukka!

Ne keskustelevat, jotka osaavat, ne arvostelevat, joilta taidot puuttuvat!

• ei-tykkää-ottaa-nokkaan

" ArvostellaannoMitä "

-
        Täytyykö se olla niin helekutin tarkaa,
        tuo kirjoittelu,
        eikö se ole tärkeintä että asia tulee ymmärretyksi,
        EI kaikki täällä ole äidinkielen opettajia
        eikä laudattur arvosanoja saaneet suomen kielestä,

• kesi.vä

Kauhia paikka, kun tajusin, että mä nyt 63 . Mä olen oppinut jollainlailla tuntemaan tämän 60 palstalaiset. Sitten, kun täältä siirtyy muutama joiden ikä on mainittu 70 palstalle, niin kyllähän tulee orpo-olo. Olisin varmaan kuin mustiin pukeutunut mummo hautuumalla. Neilikan laittaisin tuntemattomien haudalle. Alta kulmien katsoisin liian äänekkäitä nuoria ohikulkijoita.

Niin, sitä minä vaan, että oliko noin 50 palstalla, että osan aika täyttyi ja osa haahuili siellä, kunnes löysivät tutut nikit "kielletyltä alueelta"?

• "kesi.vä"

Älä sure, rehellisesti sinne ei taida siirtyä kuin yksi sini-nikkinen.
        Siitä saattaa kyllä tulla ongelma, jos älykin samalla siirtyy.
        Fiksuus, sana-valmius, kiihoitus, kaipaus, elämän-iloisuus...
        Kuoleman-varjelukset...
        -
        Vain mustat ankeuttajat jäävät tänne.
        Ja teevee.
        Sinunkin on varmaan TAAS laajennettava reviiriäsi, TAAS sillee näytellen.

H.

• kesi.vä
        hunksz kirjoitti:

"kesi.vä"

Älä sure, rehellisesti sinne ei taida siirtyä kuin yksi sini-nikkinen.
        Siitä saattaa kyllä tulla ongelma, jos älykin samalla siirtyy.
        Fiksuus, sana-valmius, kiihoitus, kaipaus, elämän-iloisuus...
        Kuoleman-varjelukset...
        -
        Vain mustat ankeuttajat jäävät tänne.
        Ja teevee.
        Sinunkin on varmaan TAAS laajennettava reviiriäsi, TAAS sillee näytellen.

H.

Kertoisitko ystävällisesti mitä TAAS reviirin laajentaminen tarkoittaa. En ollut viiskytplussalainen, joten en kovasti ole päässyt levittelemään enkä revittelemään. No, ehkä eläkkeelle jäätyäni olen osallistunut useampaan ketjuun, niin kuin nyt tähänkin :)

Ai niin, Sinun lisäksesi ikänsä on kertonut entinen siivoojaparka ainakin. No mut oikeasti, eihän sitä tiedä minkä nypläyskerhon minä löydän ennen sitä... tai alan kasvattaa villineilikoita kunnan joutomailla.

• enmilläänkeksi

@kesi.vä
        "kunnes löysivät tutut nikit"

No, voi, nyyh, niisk ja äääääääääääiiitiiii :D
        Ihmeporukkaa! Arkajalkoja. Laumasieluja. Jos pitää aina olla tuttu pitämässä kädestä kiinni. Komppaamassa tyhmiäkin sanomisia ja plussaamassa sammakoita. Ei uskalleta olla itsenäisiä.

Minulla on tutut livessä. Tietysti netissäkin tulee oudosta tuttu, kun tutustuu. Mutta netissä nimenomaan minua kiinnostaa uudet ihmiset - joihin tuttavapiirini ei yllä - ja heidän tietonsa ja kokemuksensa.

Olen löytänyt tämän 60 keskustelupalstan vasta yli 6-kymppisenä. En siis ole ollut 50 palstalla ollenkaan. Olin iloinen löytäessäni ikäisteni keskustelua. Ajattelin, että saan tietoja oman ikäisteni juuri eläkkeelle päässeiden asioista, yhteiskunnallisista ja terveyteen liittyvistä. Edelleen olen kiinnostunut oman ikäisteni oman ikäisteni asioista: esim. yhteiskunnallisista ja terveyteen liittyvistä.
        Nyt juuri @lesken aloittama "ja taas lääkäriin"-ketju http://keskustelu.suomi24.fi/t/14462988/ja-taas-laakariin
        poiki ihan mielenkiintoisia palstalaisten kokemuksia. Kun itsekin tässä jouduin murtuneen värttinäluun takia tapaamaan jos jonkinlaista julkisen terveydenhoidon nuorta lääkärinplanttua - joka onneksi kysyi apua käsikirurgilta kaikkeen - ja myös upporikkaan erikoislääkärin puheille osuin yksityisellä lääkäriasemalla. On tullut tunne, että parasta pysyä terveenä.

Kun löysin tämän 60 keskustelupalstan sain ikäväkseni heti huomata, että täällä oli toisilleen ennestään tuttu joukko. En ollut tervetullut tasavertaisena joukkoon. Oli alaikäisiä palstan pomo-portsarien lemmikkejä, jotka sai olla tasavertaisena 60 joukossa. Uutta 60 ikäistä potkittiin porukalla pois ja kukaan ei uskaltanut puolustaa uutta.

• kesi.vä kirjoitti:

Kertoisitko ystävällisesti mitä TAAS reviirin laajentaminen tarkoittaa. En ollut viiskytplussalainen, joten en kovasti ole päässyt levittelemään enkä revittelemään. No, ehkä eläkkeelle jäätyäni olen osallistunut useampaan ketjuun, niin kuin nyt tähänkin :)

Ai niin, Sinun lisäksesi ikänsä on kertonut entinen siivoojaparka ainakin. No mut oikeasti, eihän sitä tiedä minkä nypläyskerhon minä löydän ennen sitä... tai alan kasvattaa villineilikoita kunnan joutomailla.

Kesi.vä, hassua että tästä aiheesta saatiin taas piiiitkä ketju aikaiseksi.
        Ihan joutava, kun ei palstan portti lukossa ole, kellä vaan on vapaa pääsy tänne tulla.

Itse poikkeilin 60 palstalla pari vuotta, kunnes lopullisesti siirryin.
        Jokunen nimeltä mainitsematon "heppu" tuli perässä.

Saatanpa siirtyä 70 palstalle jo ennen kuin moni muu, vasta virallisen ikärajan ylitettyään tekee.
        Mistä tuon tietää, aika näyttää.
        Reilun kuukauden kuluttua täytän 63v. Taidetaan sun kanssa olla saman vuoden vauvoja.

• enmilläänkeksi kirjoitti:

@kesi.vä

Ihmeporukkaa! Arkajalkoja. Laumasieluja. Jos pitää aina olla tuttu pitämässä kädestä kiinni. Komppaamassa tyhmiäkin sanomisia ja plussaamassa sammakoita. Ei uskalleta olla itsenäisiä.

Minulla on tutut livessä. Tietysti netissäkin tulee oudosta tuttu, kun tutustuu. Mutta netissä nimenomaan minua kiinnostaa uudet ihmiset - joihin tuttavapiirini ei yllä - ja heidän tietonsa ja kokemuksensa.

Olen löytänyt tämän 60 keskustelupalstan vasta yli 6-kymppisenä. En siis ole ollut 50 palstalla ollenkaan. Olin iloinen löytäessäni ikäisteni keskustelua. Ajattelin, että saan tietoja oman ikäisteni juuri eläkkeelle päässeiden asioista, yhteiskunnallisista ja terveyteen liittyvistä. Edelleen olen kiinnostunut oman ikäisteni oman ikäisteni asioista: esim. yhteiskunnallisista ja terveyteen liittyvistä.
        Nyt juuri @lesken aloittama "ja taas lääkäriin"-ketju http://keskustelu.suomi24.fi/t/14462988/ja-taas-laakariin
        poiki ihan mielenkiintoisia palstalaisten kokemuksia. Kun itsekin tässä jouduin murtuneen värttinäluun takia tapaamaan jos jonkinlaista julkisen terveydenhoidon nuorta lääkärinplanttua - joka onneksi kysyi apua käsikirurgilta kaikkeen - ja myös upporikkaan erikoislääkärin puheille osuin yksityisellä lääkäriasemalla. On tullut tunne, että parasta pysyä terveenä.

Kun löysin tämän 60 keskustelupalstan sain ikäväkseni heti huomata, että täällä oli toisilleen ennestään tuttu joukko. En ollut tervetullut tasavertaisena joukkoon. Oli alaikäisiä palstan pomo-portsarien lemmikkejä, jotka sai olla tasavertaisena 60 joukossa. Uutta 60 ikäistä potkittiin porukalla pois ja kukaan ei uskaltanut puolustaa uutta.

"enmilläänkeksi"

Mustana sinua ei usko kukaan, vaikka kuinka valittaisit.
        Jo se että olet mukana "lesken" satu-piireissä kertoo sinusta paljon.
        Olen myös surullinen puolestasi siksi, että kirjoitus-tyylisi ei herätä luottamusta.
        -
        Rekisteröityminen jo alussa, herättää enemmän luottamusta kuin hyppimiminen mustana, satuillen pitkin höpötyksiä.

H.

• kesi.vä
        enmilläänkeksi kirjoitti:

@kesi.vä

Ihmeporukkaa! Arkajalkoja. Laumasieluja. Jos pitää aina olla tuttu pitämässä kädestä kiinni.

Minusta tuttujen nikkien kirjoitustyyli ja uskottavuus antavat sen suolan keskusteluille josta minä itse pidän. Tällä palstalla on kovasti monta fiksua ihmistä joiden keskustelua luen vaikka en itse osallistuisikaan. Seura tekee kaltaisekseen ja uskon, että myös kun olen itseäni fiksumpien seurassa saan omaan elämääni uutta ja ymmärrystä. Ja niin on tapahtunutkin.

• kesi.vä
        Ancelina kirjoitti:

Ihan joutava, kun ei palstan portti lukossa ole, kellä vaan on vapaa pääsy tänne tulla.

Saatanpa siirtyä 70 palstalle jo ennen kuin moni muu, vasta virallisen ikärajan ylitettyään tekee.
        Reilun kuukauden kuluttua täytän 63v. Taidetaan sun kanssa olla saman vuoden vauvoja.

Jep, olemme hyvää 53-luvun vuosikertaa :)
        Tämä on, kun jollain on paha olo hän etsimällä etsii purkaakseen sitä. Ja nyt tuo nuoruus näyttää olevan se "syy".
        Ruska näyttäytyy pikkuisesti jo täällä "etelässä". Eilen kahlasin haavanlehtien värittämällä polulla.

• enmilläänkeksi
        kesi.vä kirjoitti:

Ihmeporukkaa! Arkajalkoja. Laumasieluja. Jos pitää aina olla tuttu pitämässä kädestä kiinni.

Minusta tuttujen nikkien kirjoitustyyli ja uskottavuus antavat sen suolan keskusteluille josta minä itse pidän. Tällä palstalla on kovasti monta fiksua ihmistä joiden keskustelua luen vaikka en itse osallistuisikaan. Seura tekee kaltaisekseen ja uskon, että myös kun olen itseäni fiksumpien seurassa saan omaan elämääni uutta ja ymmärrystä. Ja niin on tapahtunutkin.

@kesi.vä
        "Minusta tuttujen nikkien kirjoitustyyli ja uskottavuus antavat sen suolan keskusteluille josta minä itse pidän."

Ihmeporukkaa! Arkajalkoja. Laumasieluja. Jos pitää aina olla tuttu kirjoittamassa tutulla tyylillään, että on luotettava.

• enmilläänkeksi
        kesi.vä kirjoitti:

Jep, olemme hyvää 53-luvun vuosikertaa :)
        Tämä on, kun jollain on paha olo hän etsimällä etsii purkaakseen sitä. Ja nyt tuo nuoruus näyttää olevan se "syy".
        Ruska näyttäytyy pikkuisesti jo täällä "etelässä". Eilen kahlasin haavanlehtien värittämällä polulla.

@kesi.vä
        "Jep, olemme hyvää 53-luvun vuosikertaa :)"

Jep, jep, löytyi tuttu laumakaveri.

@kesi.vä
        "Tämä on, kun jollain on paha olo hän etsimällä etsii purkaakseen sitä. Ja nyt tuo nuoruus näyttää olevan se "syy"."

Jep, jep, ettei vaan olisi jääneet lääkkeet ottamatta häneltä , joka kritiikkiä esittää.

• kesi.vä
        kesi.vä kirjoitti:

"No, voi, nyyh, niisk ja äääääääääääiiitiiii :D
        Ihmeporukkaa! Arkajalkoja. Laumasieluja. Jos pitää aina olla tuttu pitämässä kädestä kiinni. "

Unohdin laittaa tuon sanomasi "lainausmerkkeihin", sepä onkin kuvaavampi sana kuin "sitaatit".
        Kuuleppa "enmilläänkeksi", minusta näyttää, että olet kovasti huomionhakuinen ja siitä syystä vastedes ohitan sanomasi. Ei millään pahalla, mutta kun en pidä riitasoinnuista. Aurinkoista päivää sinulle.

• ent.siivoojaparka
        Ancelina kirjoitti:

Tulet siis siirtymään seitenkymppisiin valmiiksi vähän ennen kuin hunksz täyttää 70, että näyttäisi siltä kuin joku nimeltä mainitsematon "heppu" siirtyisi sinne sinun perässäsi?

• ent.siivoojaparka
        enmilläänkeksi kirjoitti:

@kesi.vä
        "Jep, olemme hyvää 53-luvun vuosikertaa :)"

Jep, jep, löytyi tuttu laumakaveri.

@kesi.vä
        "Tämä on, kun jollain on paha olo hän etsimällä etsii purkaakseen sitä. Ja nyt tuo nuoruus näyttää olevan se "syy"."

Jep, jep, ettei vaan olisi jääneet lääkkeet ottamatta häneltä , joka kritiikkiä esittää.

"""""@kesi.vä:
        enmilläänkeksi:
        Jep, jep, ettei vaan olisi jääneet lääkkeet ottamatta häneltä , joka kritiikkiä esittää.""""

Keksikää nyt herran tähe jo jotain uudempaa kuin tuo "paha olo", "lääkkeet ..." (huono itsetuntokin teillä unohtui luetella).

Tulet siis siirtymään seitenkymppisiin valmiiksi vähän ennen kuin hunksz täyttää 70, että näyttäisi siltä kuin joku nimeltä mainitsematon "heppu" siirtyisi sinne sinun perässäsi?

Ent.siivoojaparka, aika näyttää kuinka käy, ehkä siirrynkin 70 kerhoon sinun vuoksesi, sinähän lähdet sinne jo paljon ennen hunkszia. :)
        Mennäänkö sitten yhdessä?

• enmilläänkeksi
        kesi.vä kirjoitti:

"No, voi, nyyh, niisk ja äääääääääääiiitiiii :D
        Ihmeporukkaa! Arkajalkoja. Laumasieluja. Jos pitää aina olla tuttu pitämässä kädestä kiinni. "

Unohdin laittaa tuon sanomasi "lainausmerkkeihin", sepä onkin kuvaavampi sana kuin "sitaatit".
        Kuuleppa "enmilläänkeksi", minusta näyttää, että olet kovasti huomionhakuinen ja siitä syystä vastedes ohitan sanomasi. Ei millään pahalla, mutta kun en pidä riitasoinnuista. Aurinkoista päivää sinulle.

@kesi.vä
        "kun en pidä riitasoinnuista."

Jos sinulle kaikki soinnut, jotka eroavat laumakuoron hyminästä ovat riitasointuja, niin siitä vaan jatkat laumakuoron mukana hysemistäsi.

• ainaskinkymmenen

50 plussasia siirtyi iso lauma tänne hunksin perään eikä kaikki ole vielkään täyttäneet kuuttakymppii.

• ent.siivoojaparka
        ainaskinkymmenen kirjoitti:

50 plussasia siirtyi iso lauma tänne hunksin perään eikä kaikki ole vielkään täyttäneet kuuttakymppii.

Kaikki eivät ehdi täyttämäänkään kuuttakymppiä, kun heille tulee pakottava tarve siirtyä seitenkymppisiin, jos vanhat merkit paikkansa pitää.

• ent.siivoojaparka
        Ancelina kirjoitti:

Ent.siivoojaparka, aika näyttää kuinka käy, ehkä siirrynkin 70 kerhoon sinun vuoksesi, sinähän lähdet sinne jo paljon ennen hunkszia. :)
        Mennäänkö sitten yhdessä?

Saa nähdä.
        Siihen on vielä melkein kaksi vuotta aikaa. Muistanenko edes omaa ikääni enää silloin. Näyttää tuo vanhuuden dementia vain edistyvän. Keitin taas 16min. kananmunat. Ei onneksi ehtinyt vesi ihan kuiviin kiehua.

• ynjevi

Saa nähdä.
        Siihen on vielä melkein kaksi vuotta aikaa. Muistanenko edes omaa ikääni enää silloin. Näyttää tuo vanhuuden dementia vain edistyvän. Keitin taas 16min. kananmunat. Ei onneksi ehtinyt vesi ihan kuiviin kiehua.

No siinä se keittotaidon ihmelapsi pääsi taas loistamaan... Varo ettei hammas katkea kun syöt niitä munia.

Kaikella ystävyydellä.

• ent.siivoojaparka
        ynjevi kirjoitti:

No siinä se keittotaidon ihmelapsi pääsi taas loistamaan... Varo ettei hammas katkea kun syöt niitä munia.

Kaikella ystävyydellä.

Voisinhan tietysti lahjoittaa ne kerjäläisille. Niillä näkyy olevan hyvät ja vahvan näköiset hampaat, ainakin mitä meidän kauppojen edessä istuskelee hymyillen leveästi ja voiden paksusti.

• ennukunuorena

Kaikki eivät ehdi täyttämäänkään kuuttakymppiä, kun heille tulee pakottava tarve siirtyä seitenkymppisiin, jos vanhat merkit paikkansa pitää.

Kaikki eivät edes elä niin kauan että pääsisivät tähän ihanuuteen.

• mimmimum-..mi

Kuolemaa...ja joutsenia...oli pakko laittaa tämä kaunis Juha Vainion sanoittama laulu
      tänne häntäpäähän......

https://www.youtube.com/watch?v=gDlDgAmlfho

• KurppaMummu

Onhan se vähän sairasta kuoleville touhuta oman mielensä mukaan .Kantavat tuonelan joutsenet väärälle palstalle , kun täällä tanssitaan viatonten valssia

• ent.siivoojaparka

Olisihan se mahtavaa, jos eläisi siihen ikään asti, että pääsisi nuorten kuuskymppisten palstalle kertomaan mille kalma haisee.

• kutjakkeenjussi

Sairas tupakkayskäinen ex hurmuripoika. Pelkää kuolemaa.

• kom-passi

"Menee aina sinnepäin minne viisari näyttää"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe