bibottaako?

bibonero

Olen kirjoittanut myös narsismin osioon sillä miehelläni diagnosoitu Bibo mutta narsismi on siinä myös vahvana.
Kysymys: onko tämä jo pahimmasta päästä olevaa kun mieheni on kahden vuoden aikana jättänyt minut / kadonnut n 12-15 kertaa (?)
Poissaolot vain pidentyneet.
Pisimmät ovat olleet 1,5kk pituisia.
Nyt eropaperi vireillä..mieheni puolelta. Minä kun olen syyllinen hänen ahdistukseena ja pahaan oloonsa.
ps. Miehelläni ei ole ollut puhelinta kolmeen vuoteen, eli kun lähtee niin on täydellisesti kadoksissa / tavoittamattomissa.

14

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.jaksa.enää

      Narsistimainen käytös tuntuu olevan suht normaalia joillekin. Ylimielisyys, ilkeys, aggressiivisuus, tunteettomuus, syyllistäminen. Ihan tuttua touhua nuo katoamiset ja ettei saa yhteyttä. Ja kaikki on heidän mukaan kumppanin vikaa. Ei ole helppoa odotella tuleeko yhteydenottoa enää.

    • kukanythullunkanssa

      aijaa. olen tavoitettavissa ollut 24/7 viimeiset 20vuotta, eikä ole pahemmin puhelin pirissyt saati viestiä lykännyt ja olen eläkkeellä oleva bipo.sanoisinkin teidän ns. normaalien kadonneen minulta, eikä päinvastoin.
      ehkäpä miehesi teki samoin kuin itse tein: hain avioeron, maksoin elarit ja jäin henkiin saatuani tietää olevani bipo. se on suomeksi saman kuin mielisairas, kansanomaisesti hullu. se on ihminen tosiasioiden edessä ja yksin sairauksineen ja vaikka miten olisi vaikeaa sinulla on olla yksin, , biposi todennäköisesti katoaa suljetulle osastolle lepäämään

    • Hgxjjhk

      Täällä tuntuu yksi katkeroitunut massapostittavan näitä samoja.

      • Mäiskistävaan

        Ehkä hän sanoikin totuuden.Tuli pilvilinnasta mätkähtäen maahan.


      • Hgcxbbb
        Mäiskistävaan kirjoitti:

        Ehkä hän sanoikin totuuden.Tuli pilvilinnasta mätkähtäen maahan.

        Niin, mikä on sitten totta ja mikä ei.


    • Sivuuttaessa

      Otsikko jo kertoo trollin olevan taas liikenteessä.

    • Ykskaksvaan2

      Trolli tai ei vastaan kuitenkin.. kyllä tuollainen käytös voi olla mahdollista. Itselläni on siitä omakohtaisia kokemuksia. Vuosia sitten hyvin läheinen ihminen katosi jäljettömiin lähes kahdeksi vuodeksi. Ei mitään yhteydenottoja koko aikana. Kyllä bibo voi olla narsisti, mutta yleistää ei tietenkään voi. Ihminenhän on yksilö, oli sitten bibo tai ei. Kuulostaa kyllä siltä, että miehesi on narsisti. Olisikohan sinun lopulta parempikin elää ilman häntä? Tuhlaat vain oman elämäsi. Hän ajattelee ainoastaan itseään ei sinua..

    • totuttelua

      Minä olen diagnosoidusti bipo. Tehtiin psykalla myös personallisuuden piirteistä kertovat testit. Ei ollut narsistisia piirteitä, joten ei voi yleistää bipoon. Ei ollut myöskään takertuvan personallisuuden piirteitä, huomionhakuisen persoonallisuuden piirteitä eikä epävakaan persoonallisuuden piirteitä.
      Oli muutama muu hyvin vahvasti näkyvä personallisuuden osa-alue, joka haittaa elämääni bipon ohella.

      Jokaisella meistä, oli bipo tai ei on oma persoonallisuutensa. Haittaa (ns. persoonallisuushäiriö) näistä on vasta kun ne ovat niin voimakkaita että hankaloittavat elämää. Ne on silti hyvä itse tunnistaa.

    • Reunalla111

      Ei tässä tarkoitettu sitä että bipo on narsisti. Vaan sitä että käytös on usein esim maniassa sellaista. Juuri nuo monien kuvaamat aggressiivinen käytös, katoamistemput, ilkeys ja syyllistäminen. Tunteettomuus, ylimielinen käytös.

    • totuttelua

      Olen mielummin bipo, kuin kokoaikainen narsisti. Bipoon on lääkkeet, narsismiin ei ole. Tästä syystä en myöskään pidä yleistyksistä. Bipo johtuu välittäjäaineista, narsismi on persoonallisuuden piirre, kokoaikainen, pysyvä.

    • bibottaako

      Pahoitteluni väärin valitusta otsikosta. Taisin olla silloin hyvin turhautunut mieheeni ja tilanteeseeni. Olen narsismi-keskustelussa sellaisen otsikon aloittaja kuin: Uskovan aviomiehen temppuilut/ narsisti?
      Olisin toivonut asiallista keskustelua siitä kun biboa sairastava katoaa. Kun oikeasti olen kokenut n 12-15 hylkäämistä lyhyen ajan sisällä. Se on ollut raskasta. Nyt olen hylätty aviopuoliso.

    • hmmmmmnn

      Hei ap!
      Miten kumppanisi selittää katoamisensa/hylkäämisensä terveinä jaksoina? Maniassahan ihminen ei ole oma itsensä, ei toimi kuten luonteeseensa kuuluu normaalioloissa. Onko kumppanillasi lääkitys? Voisiko hänet saada maniavaiheessa sairaalaan?
      Sinulle tämä on varmasti raskasta. Monet eivät jaksa/pysty jatkamaan suhdetta bibon kanssa ja se on ihan ymmärrettävää.
      Itse olen kaksisuuntainen. Olen myös katoillut ja toiminut hyvin itsekkäästi maniavaiheissa. Nyt normaalivaiheessa olen hyvin sitoutunut lääkitykseen, jolla yritetään estää maniavaiheiden puhkeamista. Toivottavasti auttaa. En halua enää koskaan olla läheisilleni niin ilkeä, mitä maniavaiheessa voin olla.

      • bibottaako

        Hän syyttää aina minua. Olen syy hänen ahdistukseensa ja siksi hänen pitää päästä pois. Vuoden ajan hän on kirjoittanut minulle tehtävä / vaatimus / laittomuuslistoja, joita minun pitää täyttää, että suostuu tulemaan kotiin. (tämä on mielestäni narsistinen piirre hänessä)
        Mikä on terve jakso?
        Mielestäni ei ole ollut sellaista hänen kanssaan kuin todella hetkittäin..hyvin vähän aikaa.
        Miehelläni ei ole lääkitystä eikä varmasti ikinä tule syömään mitään. Hän on muuten ns perusterve ihminen..ja karsastaa lääkkeitä muutenkin.
        Olen saanut hänet (erittäin hyvistä syistä eli väkivalta) sairaalaan kaksi krt. Molemmilla kerroilla onnistunut laistamaan lopullisen lääkityksen. (viime kerralla karkasi tarkkailujakson aikana)
        Hän on katkera minulle siitä että olen soittanut apuja. Ja että olen alkanut kertoa asioistani ystävilleni ja muille..hätähuutona tilanteesta.
        Nyt tosiaan olen saanut eropaprut häneltä. Mutta miksi en ole siihen tyytyväinen?


    • hmmmmmmnn

      Kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön kuuluvat erilaiset jaksot, joiden välissä on terveitä jaksoja. Epävakaa persoonallisuus on samankaltainen, mutta se on pysyvä, ilman terveitä jaksoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe