Haluisin hankkia akvaariokaloja. Minkä kokoinen akvaario ja montako kalaa ois hyvä aloittelialle? Ja paljonko kaikki tulee n. yhteensä maksamaan? Tuleeko akvaarion mukana paljon vastuuta? Ja onko muut lemmikit aiheuttanut vahinkoa kaloille? Ja kuinka pitkään akvaariokalat elävät? T: Lemmikin kaipaaja
Paljonko akvaario
2
237
Vastaukset
- Magiana
Itse suosittelisin >100 litran akvaariota ekaksi. Vähän enemmän mahdollisuuksia sisustukseen ja kalastoon. Hintaa vaikea nyt sanoa kun en ole katsonut mitä kaupoissa maksavat, mutta tori.fi olen nähnyt hyvällä hinnalla myytäviä altaita jossa mukana muutakin tavaraa. Itse varaisin ainakin 250€ kaikkeen.
On olemassa noita helppoja "aloittelija" kaloja esim. taistelukala, musta-, neon-, kardinaali-, kuparitetra, kelta-, kuusi(viisiraita)barbi, seeprakala, miljoonakala, platy ja pienet rihmakalat. Plus selkärangattomista löytyy kanssa noita helppoja kasvatteja. Kannattaa aloittaa ekaksi joko yhdellä pienellä parvella tai yhdellä kalalla ja sen jälkeen lisätä asukkeja, jos tahtoo. Muista lukea tarkkaan ennen kalojen hankkimista lajin tarpeista ja käyttäytymisestä, ettei tule ikäviä yllätyksiä! Akvaario pitää myös kypsyttää ennen asukkeja, kasvit kyllä voi laittaa jo ennen jos niitä tahtoo.
Itselläni kaksi kissaa eikä mitään ongelmia ollut vaikka kansilasia ei olekaan päällä. Vastuuta tulee samalla tavalla kuin muidenkin lemmikkien kanssa. Vanhin kalani on muistaakseni kahdeksan tai yhdeksän vuotias.
Uskon että onnistut löytämään itsellesi sen oikean kalan/kalat ;) Mukavia hetkiä akvaarion hankinta mietiskelyyn ja lukemiseen! - fgfdg45
Mitä isompi akvaario sitä helpommalla pääset. Suosittelen 500l ja siitä surempaa akvaariota. Kalojen lukumäärästä ei voi sanoa mitään ennen kuin tiedämme minkä kokoisen arvaarion hankit ja mitä kaloja sinne hankit. Kalojen elinikä on kalasta kiinni. Eri kalat elävät eri ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634