Haluisin hankkia akvaariokaloja. Minkä kokoinen akvaario ja montako kalaa ois hyvä aloittelialle? Ja paljonko kaikki tulee n. yhteensä maksamaan? Tuleeko akvaarion mukana paljon vastuuta? Ja onko muut lemmikit aiheuttanut vahinkoa kaloille? Ja kuinka pitkään akvaariokalat elävät? T: Lemmikin kaipaaja
Paljonko akvaario
2
137
Vastaukset
- Magiana
Itse suosittelisin >100 litran akvaariota ekaksi. Vähän enemmän mahdollisuuksia sisustukseen ja kalastoon. Hintaa vaikea nyt sanoa kun en ole katsonut mitä kaupoissa maksavat, mutta tori.fi olen nähnyt hyvällä hinnalla myytäviä altaita jossa mukana muutakin tavaraa. Itse varaisin ainakin 250€ kaikkeen.
On olemassa noita helppoja "aloittelija" kaloja esim. taistelukala, musta-, neon-, kardinaali-, kuparitetra, kelta-, kuusi(viisiraita)barbi, seeprakala, miljoonakala, platy ja pienet rihmakalat. Plus selkärangattomista löytyy kanssa noita helppoja kasvatteja. Kannattaa aloittaa ekaksi joko yhdellä pienellä parvella tai yhdellä kalalla ja sen jälkeen lisätä asukkeja, jos tahtoo. Muista lukea tarkkaan ennen kalojen hankkimista lajin tarpeista ja käyttäytymisestä, ettei tule ikäviä yllätyksiä! Akvaario pitää myös kypsyttää ennen asukkeja, kasvit kyllä voi laittaa jo ennen jos niitä tahtoo.
Itselläni kaksi kissaa eikä mitään ongelmia ollut vaikka kansilasia ei olekaan päällä. Vastuuta tulee samalla tavalla kuin muidenkin lemmikkien kanssa. Vanhin kalani on muistaakseni kahdeksan tai yhdeksän vuotias.
Uskon että onnistut löytämään itsellesi sen oikean kalan/kalat ;) Mukavia hetkiä akvaarion hankinta mietiskelyyn ja lukemiseen! - fgfdg45
Mitä isompi akvaario sitä helpommalla pääset. Suosittelen 500l ja siitä surempaa akvaariota. Kalojen lukumäärästä ei voi sanoa mitään ennen kuin tiedämme minkä kokoisen arvaarion hankit ja mitä kaloja sinne hankit. Kalojen elinikä on kalasta kiinni. Eri kalat elävät eri ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713358
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541889Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471829Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591734- 771604
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3441558Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811399The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201278- 1581152
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251145