Olemme harkinnut ensimmäisen ponin/hevosen ostoa ja nyt haluan kysyä mikä vaihtoehto sinusta olisi paras meille?
Tytär käynyt tunneilla reilun vuoden 2krt viikko, itse menen hieman koulua ja mies ajaa mielellään.
1. Varsa jonka vieroitus aloitetaan pian. Varsa saisi asua kasvattitallissa, saisimme tallin täyden tuen ja avun hoidossa, koulutuksessa yms. Koska vasta Varsa, menee vuosia että pääsee ratsastajan ja ajaan.
2. Ostaa ns valmis koko perheen ratsu omalle tontille ja kaveriksi tytölle sopiva pienempi poni.
Ensiponin hankinnasta mielipiteitä.
4
66
Vastaukset
- Rosika
2:s vaihtoehto paras. Teillä ei ilmeisesti ole kellään kokemusta varsan koulutukseen ja vanhemman kanssa pääsee heti harrastaan.
- snoopydoo
Oikeassa olet, meillä ei kenelläkään kokemusta varsan koulutuksesta mutta vaihtoehto 1. sisältäisi tallin kautta kouluttajan ja itse olisimme siinä mukana oppimassa niin paljon kun pystyisimme.
Itse kallistumassa vaihtoehto 2. mutta kokeneita mielipiteitä kaipaisin lisää. Olen samaa mieltä kuin Rosika, ei varsaa. Varsan kasvattaminen ei ole niin helppoa ja yksinkertaista kuin voisi luulla, ja kuten sanoitkin, kestäisi vuosia ennen kuin pääsisitte tekemään sen kanssa mitään. Ette hyötyisi varsasta mitenkään.
N. 10v hevonen tai poni olisi ihanneikäinen, se on vielä nuori, mutta typerät kakaramaisuudet ovat jo loppuneet (ainakin todennäköisesti). Ja jos poni olisi heC-heB-tasoinen, se olisi suunnilleen samaa tasoa tytön kanssa joten heidän olisi helppo jatkaa siitä yhdessä hyvän valmentajan opastuksessa.
Apua tulette tarvitsemaan joka tapauksessa jos kyseessä on ensihevonen kuten sanoit, joten varmista, että osaava ja luotettava tukiverkosto on kunnossa olipa hevonen minkä ikäinen hyvänsä.
Kannattaa myös harkita, minkä kokoista heppaa etsii. Jos olette pitkää porukkaa, saattaisi olla järkevämpää hommata suoraan hevonen, niin se ei sitten jää saman tien pieneksi. Jos aikuispituus on esim 160cm, ei kannata edes harkita alle 140cm ponia, ellei tarkoitus ole myöhemmin myydä sitä ja ostaa isompaa ratsua tilalle tai muuten vain toista heppaa rinnalle.- Kasiro
Myös minä olen samaa mieltä, ei varsaa.
Hevosen kanssa pääsee heti harrastamaan, varsan kanssa menee jokunen vuosi.
Eli perustelut samat kuin Lampinajadilla ja sisarellani ( Rosika ).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174246
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842469Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731617Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641177Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231167Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42912- 171904
- 105874
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74873Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72820