Ensiponin hankinnasta mielipiteitä.

snoopydoo

Olemme harkinnut ensimmäisen ponin/hevosen ostoa ja nyt haluan kysyä mikä vaihtoehto sinusta olisi paras meille?
Tytär käynyt tunneilla reilun vuoden 2krt viikko, itse menen hieman koulua ja mies ajaa mielellään.

1. Varsa jonka vieroitus aloitetaan pian. Varsa saisi asua kasvattitallissa, saisimme tallin täyden tuen ja avun hoidossa, koulutuksessa yms. Koska vasta Varsa, menee vuosia että pääsee ratsastajan ja ajaan.

2. Ostaa ns valmis koko perheen ratsu omalle tontille ja kaveriksi tytölle sopiva pienempi poni.

4

79

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rosika

2:s vaihtoehto paras. Teillä ei ilmeisesti ole kellään kokemusta varsan koulutukseen ja vanhemman kanssa pääsee heti harrastaan.

• snoopydoo

Oikeassa olet, meillä ei kenelläkään kokemusta varsan koulutuksesta mutta vaihtoehto 1. sisältäisi tallin kautta kouluttajan ja itse olisimme siinä mukana oppimassa niin paljon kun pystyisimme.

Itse kallistumassa vaihtoehto 2. mutta kokeneita mielipiteitä kaipaisin lisää.

• Olen samaa mieltä kuin Rosika, ei varsaa. Varsan kasvattaminen ei ole niin helppoa ja yksinkertaista kuin voisi luulla, ja kuten sanoitkin, kestäisi vuosia ennen kuin pääsisitte tekemään sen kanssa mitään. Ette hyötyisi varsasta mitenkään.

N. 10v hevonen tai poni olisi ihanneikäinen, se on vielä nuori, mutta typerät kakaramaisuudet ovat jo loppuneet (ainakin todennäköisesti). Ja jos poni olisi heC-heB-tasoinen, se olisi suunnilleen samaa tasoa tytön kanssa joten heidän olisi helppo jatkaa siitä yhdessä hyvän valmentajan opastuksessa.

Apua tulette tarvitsemaan joka tapauksessa jos kyseessä on ensihevonen kuten sanoit, joten varmista, että osaava ja luotettava tukiverkosto on kunnossa olipa hevonen minkä ikäinen hyvänsä.

Kannattaa myös harkita, minkä kokoista heppaa etsii. Jos olette pitkää porukkaa, saattaisi olla järkevämpää hommata suoraan hevonen, niin se ei sitten jää saman tien pieneksi. Jos aikuispituus on esim 160cm, ei kannata edes harkita alle 140cm ponia, ellei tarkoitus ole myöhemmin myydä sitä ja ostaa isompaa ratsua tilalle tai muuten vain toista heppaa rinnalle.

• Kasiro

Myös minä olen samaa mieltä, ei varsaa.
      Hevosen kanssa pääsee heti harrastamaan, varsan kanssa menee jokunen vuosi.
      Eli perustelut samat kuin Lampinajadilla ja sisarellani ( Rosika ).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6754
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4562
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      32
      3618
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3047
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1915
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1630
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1626
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1543
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1409
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1360
    Aihe