Mustasukkaisuuden välttäminen.

myöhäistä

Aikoinaan puoliso oli mustasukkainen ystävilleni. Ystäviä ei enää ole, koska vältelläkseni ongelmia jätin ystävyyssuhteet. Sukulaisianikaan en enää jaksa tavata, paitsi välttämättömissä tilanteissa hänen läsnäollessaan. Nyt en enää harrasta mitään, en käy missään. Nyt hän on mustasukkainen netille ja jopa kirjoille, joita luen.
Tämä vain vinkiksi niille, jotka pyrkivät sopeutumaan aiheettomasti mustasukkaisen puolison ailahduksiin. Se sairaaloinen mustasukkaisuus ei parane koskaan, tuskin edes sittenkään kun olet haudassa,
Rakkautta, läheisriippuvuutta ja mitä lienee? Enää en irti pääse, enkä ole koskaan edes kyennyt haluamaankaan sitä. Minun elämäni oli tässä ja omasta vapaasta tahdostani. Älkää muut olko yhtä hölmöjä, että uskotte sairaaloisesti mustasukkaisen muuttuvan pois vainoharhaisuuksistaan itse eristäytymällä pois kaikesta. Se on sairaus ja ei vältämmättä parane koskaan. Uhrit voivat ehkä vaihtua. Kyllähän komea mies uusiakin varmaan löytää.

3

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paranepian

Joskus aikoinaan itselläni oli mustasukkaisuutta ja ahdistusta takana vuosien ajalta. Mutta tilanne laukesi ja teki mieleltään vahvemman. Pahempiakin sairauksia on mm. Paranoidinen skitsofrenia mihin ei oli parannusta niin kuin mustasukkaisuutee.

Onneksi itsellään päässä kaikki hyvin :)

• Öitätänne

Kannattaa kutsua terapeutti kylään ja kertoa, että tämä oli tässä joko otat hoitoa vastaan tai jätän sut. Ei kenenkään tarvitse alistua siihen, että ei kykene enää nauttimaan elämästä, ei sen elämän ole tarkoitus niin mennä. Kyllä se mustasukkaisellakin on yhtä tuskaa olla sekä elää väärän ajatustyylinsä ja epäluottamuksensa kanssa vaikka kuinka luotettava pyrkisit olemaan, se ei ole lopu koskaan ellei sitä katkaista.

• harmitu

Itsekkyyttä ja huonoa itseluottamusta seylenpalttinen mustasukkaisuus on. Rakkautta se ei ola nähnytkään. Mustasukkainen ihminen pelkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      69
      1537
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      114
      1004
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      48
      834
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      811
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      750
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      746
    7. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      737
    8. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      72
      724
    9. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      719
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      697
    Aihe