Mustasukkaisuuden välttäminen.

myöhäistä

Aikoinaan puoliso oli mustasukkainen ystävilleni. Ystäviä ei enää ole, koska vältelläkseni ongelmia jätin ystävyyssuhteet. Sukulaisianikaan en enää jaksa tavata, paitsi välttämättömissä tilanteissa hänen läsnäollessaan. Nyt en enää harrasta mitään, en käy missään. Nyt hän on mustasukkainen netille ja jopa kirjoille, joita luen.
Tämä vain vinkiksi niille, jotka pyrkivät sopeutumaan aiheettomasti mustasukkaisen puolison ailahduksiin. Se sairaaloinen mustasukkaisuus ei parane koskaan, tuskin edes sittenkään kun olet haudassa,
Rakkautta, läheisriippuvuutta ja mitä lienee? Enää en irti pääse, enkä ole koskaan edes kyennyt haluamaankaan sitä. Minun elämäni oli tässä ja omasta vapaasta tahdostani. Älkää muut olko yhtä hölmöjä, että uskotte sairaaloisesti mustasukkaisen muuttuvan pois vainoharhaisuuksistaan itse eristäytymällä pois kaikesta. Se on sairaus ja ei vältämmättä parane koskaan. Uhrit voivat ehkä vaihtua. Kyllähän komea mies uusiakin varmaan löytää.

3

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paranepian

Joskus aikoinaan itselläni oli mustasukkaisuutta ja ahdistusta takana vuosien ajalta. Mutta tilanne laukesi ja teki mieleltään vahvemman. Pahempiakin sairauksia on mm. Paranoidinen skitsofrenia mihin ei oli parannusta niin kuin mustasukkaisuutee.

Onneksi itsellään päässä kaikki hyvin :)

• Öitätänne

Kannattaa kutsua terapeutti kylään ja kertoa, että tämä oli tässä joko otat hoitoa vastaan tai jätän sut. Ei kenenkään tarvitse alistua siihen, että ei kykene enää nauttimaan elämästä, ei sen elämän ole tarkoitus niin mennä. Kyllä se mustasukkaisellakin on yhtä tuskaa olla sekä elää väärän ajatustyylinsä ja epäluottamuksensa kanssa vaikka kuinka luotettava pyrkisit olemaan, se ei ole lopu koskaan ellei sitä katkaista.

• harmitu

Itsekkyyttä ja huonoa itseluottamusta seylenpalttinen mustasukkaisuus on. Rakkautta se ei ola nähnytkään. Mustasukkainen ihminen pelkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Seuraan sinua.

Muistathan tämän.
      Ikävä
      135
      1590
    2. Mikä sai ihastumaan?

Mikä teillä muilla on hänessä (kaivatussasi) saanut ihastumaan itseensä? Muhun vetosi miehessä rehellisyys ja se että o
      Ikävä
      57
      1342
    3. Lempinimi kaivatulle

Minkä lempinimen olet antanut ikäväsi kohteelle mielessäsi häntä ikövöidessä? Hän kulkee aatteissa mukana lempinimellä
      Ikävä
      45
      1231
    4. Nainen, minne olet piiloutunut

Jäätyykö nenä pakkasella ja et uskalla pistäytyä ulkopuolella, vai pelkäätkö törmääväsi minuun? Voi olla tosiaan kiusall
      Ikävä
      59
      1047
    5. Torikahvila R.I.P

"Torikahvilan ylläpito ei vastannut MunFoorumin yhteydenottoon parin viikon kuluessa. Foorumi on suljettu, koska sillä e
      Yhteiskunta
      118
      978
    6. Kiitos päättäjät Kytölehdon päätöksestä

Nyt saimme positiivisen uutisen Hyrynsalmelle. Edistykselliset ja kokonaisuutta laajasti katsovat päättäjät ymmärsivät t
      Hyrynsalmi
      71
      926
    7. Mikä fiilis tänään

Ystävälläni. Ei minua meidän ikäero edelleenkään haittaa ja olet ollut positiivinenkin. Kaikilla on hyviä ja huonoja päi
      Ystävyys
      125
      906
    8. Nainen kaunokainen

Mitä teet tänään illalla?
      Ikävä
      39
      758
    9. Olisin halunnut...

Olisin halunnut jutella kaikki asiat selväksi. Olen joskus kirjoittanut tänne huonossa mielentilassa ja todella ajattele
      Ikävä
      82
      707
    10. Palasina edelleen ja paras pala hukassa loppuun asti

💞 Mä et ketään viereeni kaipaa Itselleni toistelen et kaikki hyvin on En tahdo et kukaan Perääni soittaa Helpompi on o
      Ikävä
      113
      684
    Aihe