Talouselämässä kerrankin FAKTAA
http://www.talouselama.fi/uutiset/selkea-syy-suuri-eurooppalainen-autonvalmistaja-kaantamassa-selkansa-dieselille-6581159
"''Kaikki valmistajat vetäytyvät dieselistä, sillä vuosien 2017–2018 jälkeen se tulee yhä kalliimmaks'', kommentoi autoalan analyysiyritys IHS Automotive.
Volkswagen-konsernin pääjohtaja Matthias Müller aprikoi hänkin jo kesäk2uussa, onko enää järkevää investoida suuria summia dieselmoottorien kehittämiseen.
Palstalla onkin näkynyt pientä TDI-pakokauhua
TDI ROMAHTAA LOPULLISESTI
73
105
Vastaukset
- Skeidamani
Hyvä koska diisselit saastuttaa ja tappaa
- tdiromahtaa
Rudolf Dieselikin teki itsemurhan kun ei kestänyt nk. "keksintönsä" häpeää
- Älkää_viittikö
Vai romahtaa. Meidän Octavia TDI:llä on ajettu vasta 460 tkm. Vanha taksi, mutta kun toimii edelleen hyvin niin ajetaan sillä. Mikäs hätä tässä.
- Okkutalisti
Noiden saastuttavien diesel nokipannujen valmistus sietääkin lopettaa, hiukkassuodattimet aina tukossa ja häkäpartikkelit saastuttaa silti maailmaa. Hiukkassuodatin on dieselmoottorilla varustettujen autojen pakokaasujen puhdistuslaite. Se suodattaa pakokaasuista hyvin pienikokoisia hiukkasia, jotka hengitysilmaan päästessään ovat terveydelle hyvin haitallisia. Hiukkassuodattimella saadaan tyypillisesti talteen noin 85 prosenttia pakokaasujen hiukkasista.
- Päivitähän_tietosi
Tietosi hiukkaspäästöistä ovat noin kymmenen vuotta vanhaa. Ei nämä uudet dieselit ole enää ongelmallisia hiukkasten kannalta. Bensamoottorit tuottavat noin tuplasti enemmän hiukkasia. Bensamoottoreihinhan on tulossa muutaman vuoden päästä hiukkassuodattimet.
Jos dieselmoottorit korvautuisivat bensamoottoreilla, niin kasvihuonekaasujen päästöt nousisivat huimasti. Nyt tavoitteena olevat hiilidioksiidipäästötavoitteet eivät olisi mitenkään mahdollisia, jos dieselit korvataan bensamoottoreilla. Onneksi näin ei olekaan käymässä. Ei dieselien poistuminen moottorivalikoimista ole näköpiirissä eikä realistinen. Ei edes henkilöautoissa, raskas liikenne ja ammattiliikenne yleensäkään ei varmasti siirry bensamoottoreihin. Onneksi. - 19plus12
Dieselit ovat puhtaampia hiilidioksiidi-, hiilivety- ja hiukkaspäästöjen osalta. Huonompia typenoksidin osalta.
Bensa-autojen hiukkaspäästöt ovat nimenomaan niitä pienimpiä hiukkasia, jotka ovat kaikkein vaarallisimpia. Onneksi hiukkasloukut tulevat bensa-autoihinkin mahdollisesti jo ensi vuonna.m - 19plus13
19plus12 kirjoitti:
Dieselit ovat puhtaampia hiilidioksiidi-, hiilivety- ja hiukkaspäästöjen osalta. Huonompia typenoksidin osalta.
Bensa-autojen hiukkaspäästöt ovat nimenomaan niitä pienimpiä hiukkasia, jotka ovat kaikkein vaarallisimpia. Onneksi hiukkasloukut tulevat bensa-autoihinkin mahdollisesti jo ensi vuonna.mNiin ja unohtui vielä häkäpäästöt. Nekin ovat dieselissä pienempiä.
- TOTUUSMIES
Päivitähän_tietosi kirjoitti:
Tietosi hiukkaspäästöistä ovat noin kymmenen vuotta vanhaa. Ei nämä uudet dieselit ole enää ongelmallisia hiukkasten kannalta. Bensamoottorit tuottavat noin tuplasti enemmän hiukkasia. Bensamoottoreihinhan on tulossa muutaman vuoden päästä hiukkassuodattimet.
Jos dieselmoottorit korvautuisivat bensamoottoreilla, niin kasvihuonekaasujen päästöt nousisivat huimasti. Nyt tavoitteena olevat hiilidioksiidipäästötavoitteet eivät olisi mitenkään mahdollisia, jos dieselit korvataan bensamoottoreilla. Onneksi näin ei olekaan käymässä. Ei dieselien poistuminen moottorivalikoimista ole näköpiirissä eikä realistinen. Ei edes henkilöautoissa, raskas liikenne ja ammattiliikenne yleensäkään ei varmasti siirry bensamoottoreihin. Onneksi.Katoaako ne dieselin päästöt johonkin sillä perusteella että "onhan bensamoottoreitakin".
Onko bensa uusi "mutku tojota nyyh" - Päivitähän_tietosi
TOTUUSMIES kirjoitti:
Katoaako ne dieselin päästöt johonkin sillä perusteella että "onhan bensamoottoreitakin".
Onko bensa uusi "mutku tojota nyyh"Ei suinkaan dieselien päästöt riipu bensojen päästöistä. Missä kohtaa kirjoituksessani oli sellaista, jossa tuollaisen käsityksen sait?
Dieselien päästöt ovat vain vähäisempiä kuin bensojen ja erityisesti hiukkaspäästöjen osalta. Nox tekee vielä poikkeuksen.
Luepa uudelleen kirjoitukseni.
Ei päästötöntä polttomoottoriautoa olekaan eikä näillä näkymin ole edes tulossa. Sellaista en tietysti ole väittänytkään.
- oliko_vielä_muuta
Eikö se ollu Rellu, joka ekana kääntää selkänsä dieseleille? Toisetkin tulevat perässä, joten aloituksesi oli lapsellinen.
- euro-ohjukset
Ranskassa tekevät täyskäännöksen ja kieltävät. Pariisin ilma on Dieseleiden pilaama. Ja vaikkapa Brysselissä lähes kaikki autot ovat dieseleitä.
Rudolf Dieselin salaliitto ja korruptio-rinkikö sai fransmannit ryhtymään dieseliin? Hui hai.
Onhan dieseleitä alkaneet ostaa vähän ajavatkin, kun valmistajat ovat virittäneet mallistoa houkuttelevaksi. Tarjontaa on. Eri asia kuinka kauan.
Pikku-turbot tarjoavat nykyisin vaihtoehdon dieseleille. Eikä tarvitse ajaa 30 tkm vuodessa, että tulee säästöä... - kyykyn
Niin, tässäkin asiassa VW jää jälkeen... TDI romahtaaa..röööööh
- B9_loukussa
euro-ohjukset kirjoitti:
Ranskassa tekevät täyskäännöksen ja kieltävät. Pariisin ilma on Dieseleiden pilaama. Ja vaikkapa Brysselissä lähes kaikki autot ovat dieseleitä.
Rudolf Dieselin salaliitto ja korruptio-rinkikö sai fransmannit ryhtymään dieseliin? Hui hai.
Onhan dieseleitä alkaneet ostaa vähän ajavatkin, kun valmistajat ovat virittäneet mallistoa houkuttelevaksi. Tarjontaa on. Eri asia kuinka kauan.
Pikku-turbot tarjoavat nykyisin vaihtoehdon dieseleille. Eikä tarvitse ajaa 30 tkm vuodessa, että tulee säästöä...Pikkuturbot kuten dieselturbot on kamalia ajaa. Voimaa tulee vasta seuraavana päivänä. DSG vielä pahentaa tilannetta.
- totuusmies
Ranska on tekniikan kehityksen kärjessä
- KokemustaOnRunsaasti
Olet oikeassa.....Ranska on siinä mielessä tekniikan kärjessä, että siellä tapahtuvat näköjään aina ISIS uusimmat iskut.....
Autoista, ja varsinkin niiden tekniikan kestävyydestä ne tietävät edelleen yhtä vähän, kuin apina ulkoavaruudesta...... - OnKokemusta
KokemustaOnRunsaasti kirjoitti:
Olet oikeassa.....Ranska on siinä mielessä tekniikan kärjessä, että siellä tapahtuvat näköjään aina ISIS uusimmat iskut.....
Autoista, ja varsinkin niiden tekniikan kestävyydestä ne tietävät edelleen yhtä vähän, kuin apina ulkoavaruudesta......Esson baarin nurkkapöydän autotietäjä se tietoansa jakaa..
Kyllä suamalainen tuulihousumies tietää. - MAIDEN_OF_COLUMBIA
KokemustaOnRunsaasti kirjoitti:
Olet oikeassa.....Ranska on siinä mielessä tekniikan kärjessä, että siellä tapahtuvat näköjään aina ISIS uusimmat iskut.....
Autoista, ja varsinkin niiden tekniikan kestävyydestä ne tietävät edelleen yhtä vähän, kuin apina ulkoavaruudesta......Terroristit iskee parhaimpiin kohteisiin. Luulitko, että 9/11 ykköskohde oli joku tsekkoslovakian homoslummi eikä maailman tärkeimmän valtion avainkohteet?
- MAIDEN_OF_COLUMBIA
Terroristeja ei kiinnosta tsekit pätkääkään. 100 hengen pellearmeijansa ei saa Irakissa mitään aikaan, aina pitää tulla jenkin tai britin pelastamaan slaavi-pupupöksy
- Faktat
NOx on se ongelma
- Kehitys_kehittyy
Niin, yksi ongelma vielä tällä hetkellä. Muut on saatukin jo melkoisen hyvin varsinkin dieseleissä ratkaistua. Bensatkin kyllä tulee perässä pikkuhiljaa jossain vaiheessa. Nythän hiukkassuotimet ovat tulossa myös bensamoottoreihin, joten autoista johtuva hiukkasongelma alkaa sitten olla jo hallinnassa.
Bensojen suurin ongelma, onkin juuri nuo kasvihuonepäästöt, jotka johtuvat bensojen ensisijaisesti selvästi suuremmasta polttoaineenkulutuksesta. Sitä voidaan vähentää tehokkaasti erilaisilla hybridijutuilla ja pienentämällä moottoritehoja ja varsinkin kokoa, mutta pelkästään moottoritekniikalla se on vaikeampaa.
Nox:n eteen ponnistellaan ja ratkaisujakin on jo keksitty. Ne ovat tietysti ensi alkuun kalliitakin ja jossain määrin ehkä epäluotettaviakin, kuten kaikki muutkin aluksi. Muutamissa autoissa onkin jo näitä ureapohjaisia ja ne toimivat ihan kohtuullisen hyvin jo nyt. Kehittäminen on aina kallista ja vaativaa ja sehän näkyy juuri muutaman moottorivalmistajan vaikeroinneissa, mutta näinhän se aina.
- joseph_mccarthy
USA:ssa kommunistit lobbasivat NL:n tuella bensakäyttöiset kuorma-autot käytännössä olemattomiin
- apinan.takaraivolla
Sähkö tulee pyyhkimään skeidan tdi-rutkuttimilla pöytää
- TSI2012liekeissätaas
Aivan mahtava ketju: Aloitus perus-provo, Kyykmanilta perus-settiä Venäjältä ja jostakin syystä muutamat jaksavat kirjoittaa autojen päästörajoituksista asiaa.
- TOTUUSMIES
Aivan mahtava ketju. Tuulipuvut ulisee ja Volkswagenin toimari vihjailee koko TDI -roskan lakkauttamista
http://insideevs.com/volkswagen-questions-future-diesel/
"Volkswagen CEO Matthias Mueller has even gone on record now stating that diesel may not be in VW’s future. Could the “clean diesel” engine actually be eliminated from Volkswagen future vehicles? It seems likely. Quoting the CEO:
“Against this background, we have to ask ourselves whether… we want to spend more money on the further development of diesel.”"
"Mueller says that VW will take a “fundamental” look at diesels."
Paniikki yltyy.... !- Kyllä_se_siitä_taas
Sanomisia kannattaa pistää oikeisiin mittasuhteisiin ja tapahtuneisiin juttuihin.
Et varmaan ole välttynyt kuulemasta VW-konsernin USAn verotusta kohtaan vanhempien dieselien osalta ja sen seurauksista. Myös Euroopassa nousi siitä odotetusti älämölö ja vaatimuksia, vaikka varsinaisesti huijausta ei Eurooppalaisia verottajia kohtaan olekaan tapahtunut.
Puhetta riittää ja yritystä vaikuttaa sillä johonkin. Mihin milloinkin. Vaikkapa kilpailijoiden hämäyttämiseen. Tai jotain muita etuja esim valtiovallalta tms. Mielikuvituskaan ei aina riitä kuvittelemaan mitä puheiden takana on, koska voihan olla käynnissä vaikkapa jokin sisäinen vääntö jostain.
Sitäpaitsi TDI on vain yksi dieselmoottorityyppi ja jos sen kehittäminen olisi liian vaativaa vaikkapa nyt skandaaleissa rypevässä VW-konsernissa, niin muita tulee.
Tosiasiassa mitään konkreettista dieselien poistumisen osalta ei ole tapahtunut eikä näytä tapahtuvankaan. Päinvastoin ennemminkin.
Raskaan liikenteen osalta se käytännössä ei edes onnistuisi. Muu ammattiliikenne ei myöskään siirry pois dieseleistä ellei verotusta tai muuta rankasti muuteta dieseleiden poistumista suosiviksi kaikissa Euroopan maissa.
Sen lisäksi jouduttaisiin muuttamaan päästörajoituksia sallivimmiksi nimenomaan kasvihuonekaasujen osalta, kun päästöt väistämättä kasvaisivat yli nykyisten tavoitteiden.
Paniikki taitaakin koskea vain sinua, kun noin kovasti yrität julistaa dieselien poistumista. - koirat.räksyttää
Kyllä_se_siitä_taas kirjoitti:
Sanomisia kannattaa pistää oikeisiin mittasuhteisiin ja tapahtuneisiin juttuihin.
Et varmaan ole välttynyt kuulemasta VW-konsernin USAn verotusta kohtaan vanhempien dieselien osalta ja sen seurauksista. Myös Euroopassa nousi siitä odotetusti älämölö ja vaatimuksia, vaikka varsinaisesti huijausta ei Eurooppalaisia verottajia kohtaan olekaan tapahtunut.
Puhetta riittää ja yritystä vaikuttaa sillä johonkin. Mihin milloinkin. Vaikkapa kilpailijoiden hämäyttämiseen. Tai jotain muita etuja esim valtiovallalta tms. Mielikuvituskaan ei aina riitä kuvittelemaan mitä puheiden takana on, koska voihan olla käynnissä vaikkapa jokin sisäinen vääntö jostain.
Sitäpaitsi TDI on vain yksi dieselmoottorityyppi ja jos sen kehittäminen olisi liian vaativaa vaikkapa nyt skandaaleissa rypevässä VW-konsernissa, niin muita tulee.
Tosiasiassa mitään konkreettista dieselien poistumisen osalta ei ole tapahtunut eikä näytä tapahtuvankaan. Päinvastoin ennemminkin.
Raskaan liikenteen osalta se käytännössä ei edes onnistuisi. Muu ammattiliikenne ei myöskään siirry pois dieseleistä ellei verotusta tai muuta rankasti muuteta dieseleiden poistumista suosiviksi kaikissa Euroopan maissa.
Sen lisäksi jouduttaisiin muuttamaan päästörajoituksia sallivimmiksi nimenomaan kasvihuonekaasujen osalta, kun päästöt väistämättä kasvaisivat yli nykyisten tavoitteiden.
Paniikki taitaakin koskea vain sinua, kun noin kovasti yrität julistaa dieselien poistumista.Niin, kun faktat suoraan toimitusjohtajalta ei kelpaa niin sitten paniikissa selitetään
- Kyllä_se_siitä_taas
koirat.räksyttää kirjoitti:
Niin, kun faktat suoraan toimitusjohtajalta ei kelpaa niin sitten paniikissa selitetään
Heh. Kyllä se on juuri toimitusjohtaja joka kertoo asiat nimenomaan oman yhtiönsä kannalta parhainpäin ja yhtiönsä etua ajatellen. Kyllä se toimitusjohtajakin ensi alkuun kielsi yhtiönsä huijausyritykset. Se siitä faktasta.
Ei siis mitään uutta.
Paniikki????? Voihan se toimitusjohtajakin joutua paniikkiin. Hänhän se ensimmäisenä lähtee, jos pieleen isosti menee.
- dieselkuplapuhkeaa
Diesel on muutenkin typerä keksintö. Ei ihme että keksijänsäkin hyppäsi masentuneena kylmään mereen.
Syksyllä täytyy spekuloida pakkasilla ja sillä mitä laatua on tankissa, pahimmillaan sitten sitä pitää sieltä kulutella tai imeä pois että mahtuu talvilaatua. Täyttä hulluutta. Pihit koneet ei tuota tarpeeksi lämpöä ja sitten pitää asennella erillisiä polttoainetoimisia lämmittimiä ja pahvia säleikköön. Ajokokemus on iljettävä, vääntö tulee kapealta alueelta ja loppuu ennenkuin on alkanut. Käyntiäänetkin niin karseita. Lisäksi bensiinin ja dieselin hintaero on olematon, jälkimmäisestä pitää vain maksaa vielä erillinen vero. Diesel-autokin on yleensä kalliimpi kuin vastaava bensiini.- Ne_tyhjät_tynnyrit
Suurimmat 'asiantuntijat' ja meteliä pitävät näköjään ovat niitä, joilla ei mitään omakohtaista kokemusta ole. Tämä näkyy sinunkin kirjoituksessasi oikein kunnolla.
- olet.tyhjä.tynnyri
Ne_tyhjät_tynnyrit kirjoitti:
Suurimmat 'asiantuntijat' ja meteliä pitävät näköjään ovat niitä, joilla ei mitään omakohtaista kokemusta ole. Tämä näkyy sinunkin kirjoituksessasi oikein kunnolla.
Ja sinun faktasi olivat missä? Ei missään.
- Ne_tyhjät_tynnyrit
olet.tyhjä.tynnyri kirjoitti:
Ja sinun faktasi olivat missä? Ei missään.
No eipä niitä sinultakaan tullut.
Kannattaako muka faktoilla ylipäänsä vastata tuontapaisiin kirjoituksiin? No ei varmasti. Faktoilla vastataan asiallisiin kirjoituksiin.
Muuten tässä osiossa on kyllä faktoja ihan riittävästi noiden meteliä pitävien lisäksi , jos vain jaksaa lukea.
- tää.hauskaa.on
Autossa pitää olla 1,8 litran bensavapari ja pikkuruinen akku, jolla ajelee jopa 1-2 km.
HAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAA, TEROJA PUUTTEESSA PANETTAAAAA. - TOTUUS_JA_FAKTA
Arvaan, ettei nämäkään kelpaa koska eivät ole "agendan mukaisia" ?
"Dieselautojen myynti sakkaa. Entistä harvempi valitsee uuden henkilöautonsa moottoriksi dieselin. "
http://yle.fi/uutiset/analyysi_dieselvastaisuus_nakyy_autokaupassa__saako_kaytettya_kohta_enaa_kaupaksi/9042101
"Dieselautojen myynti ei vain romahtanut – Luvut niin pieniä, että vaatii jo elvytystä"
VALO TULEE AMERIKASTA
"Dieselautojen myynti romahti roimasti Yhdysvalloissa, kertoo ExtremeTech.
Tammikuussa myytiin vaivaiset 222 dieselkäyttöistä autoa."
http://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/dieselautojen-myynti-ei-vain-romahtanut-luvut-niin-pienia-etta-vaatii-jo-elvytysta-6307309
"Dieselautojen myyntiluvut vajosivat uskomattoman pieniksi - kaivataanko jo elvytystä?"
http://www.talouselama.fi/uutiset/dieselautojen-myyntiluvut-vajosivat-uskomattoman-pieniksi-kaivataanko-jo-elvytysta-6307962- Kehitys_kehittyy
Usassahan dieseleiden osuus on aina ollut mitätön henkilöautojen joukossa. Niinkuin tuossakin todettiin syynä on bensan halpuus ja tietysti tuo VW-autojen kusetusjuttu.
Niin totta on, että dieseleiden myynti on laskenut neljä %-yksikköä, kuten artikkelissa mainittiin. Eikä se kai mikään ihme olekaan kaiken kohun keskellä. Ja kysehän on vain henkilöautoista. Uuden kehittäminen on kallista ja siitähän on kyse tuon NOX-päästöjen osalta. Se kyllä ratkaistaan ja osin jo ratkaistukin, vaikka vielä tietysti kehittämistä on jäljellä ja sitten onkin diesel kaikkien päästöjen osalta bensoja vähäpäästöisempiä. Niin ellei bensojenkin osalta tapahdu kehitystä. Luulen, että erityisesti bensoja korvaa yhä enenevässä määrin erilaiset hybridit ja sähkömoottorit. Näin on pakkokin, jos dieseleiden osuus vähenee reippaasti, koska eurooppalaisia päästötavoitteita ei muuten saavuteta.
Kuten artikkelissa lukeekin, nuo mahdolliset koskisivat siis vanhoja,jo tuotannosta poistuneita, dieseleitä. Eli niitä samoja, joista on kyse myös USAn verotushuijauksessa. Samassa rytinässähän kiellettäviksi olisi tulossa myös varsinaiset saastepommit eli vanhat bensat.
- kuhan_kysyn
Ai nytkö se TSI onkin ihan paska ja TDI ainut oikea?
- TOTUUS_JA_FAKTA
Ihan muisti virkistykseksi voisin korostaa seuraavaa:
"Volkswagen CEO Matthias Mueller has even gone on record now stating that diesel may not be in VW’s future."
eli
VOLKSWAGEN CEO MATTHIAS MUELLER HAS EVEN GONE ON RECORD NOW STATING THAT DIESEL MAY NOT BE IN VW'S FUTURE
---> THAT DIESEL MAY NOT BE IN VW'S FUTURE <--
------>>>>>> DIESEL, NOT, VW'S FUTURE <<<<<--------
PANIKOIKAA!!!!!- EiEnääSkodaValheita
Niinpa, jos tosiasiat ei tue mielipidettä niin sen huonompi tosiasioille
- 17plus10
' may not be' ei ole sama kuin 'not be'.
Ei edes volkkarilla.
Jatka panikoimistasi rauhassa. Aikaa sinulla on vuosikymmeniä jos elinpäiviäsi riittää.... - totuusmies
17plus10 kirjoitti:
' may not be' ei ole sama kuin 'not be'.
Ei edes volkkarilla.
Jatka panikoimistasi rauhassa. Aikaa sinulla on vuosikymmeniä jos elinpäiviäsi riittää....niin, skeida on niin paska että sitä kehutaan vain negaatioilla "ei toi tarkoita sitä että...", tai tojotalla tai 10 v vanhoilla mersuilla. ei ikinä faktaa, pelkkää pakokauhua ja itkuisia selityksiä
- 17plus10
totuusmies kirjoitti:
niin, skeida on niin paska että sitä kehutaan vain negaatioilla "ei toi tarkoita sitä että...", tai tojotalla tai 10 v vanhoilla mersuilla. ei ikinä faktaa, pelkkää pakokauhua ja itkuisia selityksiä
En kehunut mitään automerkkiä missään vaiheessa enkä mitään muutakaan automerkkiä. Merkit on mulle täysin yhdentekeviä tässä yhteidessä.
Kirjoitin vain tuosta sinun panikoimisestasi ja siihen liittyvästä vääristelystä.
En tiedä miksi vältät faktoja ja sorrut noihin 'itkuisiin selityksiin' ja 'pakokauhuun'. Faktaahan tässäkin osiossa löytyy vaikka kuinka.
Koitapa sinäkin, sillä kun mikään muu ei enää auta, niin kannattaa kokeilla faktoja. Tämähän on yksi kriisiviestinnän perustotuus, joka nyt sopisi sinullekin. - Kyykynkyykky
17plus10 kirjoitti:
En kehunut mitään automerkkiä missään vaiheessa enkä mitään muutakaan automerkkiä. Merkit on mulle täysin yhdentekeviä tässä yhteidessä.
Kirjoitin vain tuosta sinun panikoimisestasi ja siihen liittyvästä vääristelystä.
En tiedä miksi vältät faktoja ja sorrut noihin 'itkuisiin selityksiin' ja 'pakokauhuun'. Faktaahan tässäkin osiossa löytyy vaikka kuinka.
Koitapa sinäkin, sillä kun mikään muu ei enää auta, niin kannattaa kokeilla faktoja. Tämähän on yksi kriisiviestinnän perustotuus, joka nyt sopisi sinullekin."Merkit täysin yhdentekeviä" - paitsi jos joku erehtyy vähän skoodaa kritisoimaan ;=D
- jormat.paniikissa
Nettiautossa myynnissä olevista 2012 ja vanhemmissa skodissa diesel / bensiini on suunnilleen tasoissa, eli diesel 1010 kpl ja bensiini 1003.
Mutta jos katsomme vuosimallit alkaen 2013 niin tilanne kääntyy rajusti bensiinin puolelle. Luvut on nyt diesel 453 ja bensiini 699. Eli bensiini 53% dieseseliin verrattuna.
Skoodailijatkin alkaneet viime vuosina luopumaan diieselistä...houhouhou HOU HOU HOU HOU HOU- olet.epätoivoinen
Vain Tero voi tehdä noin typeriä johtopäätöksiä. Mitähän autoja on viime vuosina myyty kiihtyvällä tahdilla ja juuri pieniruokaisten modernien bensakoneiden ansiosta. Mikähän auto taas on ollut jo kauan pahassa alamäessä bensarosvoilla vanhentuneilla vapareilla ja epäluotettavine dieseleineen?
- jorman.logiikka
olet.epätoivoinen kirjoitti:
Vain Tero voi tehdä noin typeriä johtopäätöksiä. Mitähän autoja on viime vuosina myyty kiihtyvällä tahdilla ja juuri pieniruokaisten modernien bensakoneiden ansiosta. Mikähän auto taas on ollut jo kauan pahassa alamäessä bensarosvoilla vanhentuneilla vapareilla ja epäluotettavine dieseleineen?
Logiikkasi uupuu. Jos kerta diesel on ylivoimainen niin miksi niitä uusia bensakoneita sitten on enemmän, tai jopa kiihtyvästi enemmän kuten tuossa sanot?
- kokopäiväselitys247
olet.epätoivoinen kirjoitti:
Vain Tero voi tehdä noin typeriä johtopäätöksiä. Mitähän autoja on viime vuosina myyty kiihtyvällä tahdilla ja juuri pieniruokaisten modernien bensakoneiden ansiosta. Mikähän auto taas on ollut jo kauan pahassa alamäessä bensarosvoilla vanhentuneilla vapareilla ja epäluotettavine dieseleineen?
Tässä on diiselipojille taas selityksen paikka, eli miksi näitä pieniruokaisia moderneja bensakoneita myydään yhä enemmän ?
- hulluinhuvitdiisel
dieselin tuho on käsillä. Toyota sentään sai homman toimimaan, VW taas on täydellisessä paniikissa irtautumassa koko tekniikasta... suomisossu tuulipuku päällä muistaa aina ylistää diiseliä kun tavja ja evkki käskee moskovan mahtikäskystä tirauttamaan jokapäiväisen diiselirukouksen
- Uskontonsa_kullakin
hulluinhuvitdiisel kirjoitti:
dieselin tuho on käsillä. Toyota sentään sai homman toimimaan, VW taas on täydellisessä paniikissa irtautumassa koko tekniikasta... suomisossu tuulipuku päällä muistaa aina ylistää diiseliä kun tavja ja evkki käskee moskovan mahtikäskystä tirauttamaan jokapäiväisen diiselirukouksen
Muistan nähneeni tuon dieselin tuhoennusteen jo reippaasti yli kymmenen vuotta sitten kun itse siirryin dieseleihin. Syitä tuohon 'tulevaan tuhoon' en tarkkaan muista tuolloinkaan, mutta ilmeisesti yhtä yhdentekeviä kuin nämä nykyisetkin 'ennusteperustelut'.
Silloinkin aikaa annettiin vuosi tai pari. Joillekin näyttää tästä säännöllisin väliajoin tehtävistä dieseleiden tuhoennusteluista tullut ihan henkilökohtainen uskonto.
No uskonnot ovat muutenkin melkoisen kiihkeitä juttuja joillekin.
En ole kuullutkaan, että Moskova olisi ottanut dieselit jotenkin siipiensä suojaan. Ihmettelisin miksi näin, eihän dieselienkään suosiminen mitenkään edistä Venäjän mitään etua. Tietysti jos sielläkin olisi herätty ympäristötietoisiksi, niin voisin ymmärtääkin, mutta tuo ympäristötietoisuus ei taida tällä hetkellä olla prioriteeteissa kovin korkealla Venäjällä. - OlikoTarpeeksiSelkeä
kokopäiväselitys247 kirjoitti:
Tässä on diiselipojille taas selityksen paikka, eli miksi näitä pieniruokaisia moderneja bensakoneita myydään yhä enemmän ?
Koska ovat halpoja. Jos nyt Suomessa mitään autoa voi halvoiksi kutsua.
Voisitko ymmärtää tuon selityksen? - skodapellejä
Uskontonsa_kullakin kirjoitti:
Muistan nähneeni tuon dieselin tuhoennusteen jo reippaasti yli kymmenen vuotta sitten kun itse siirryin dieseleihin. Syitä tuohon 'tulevaan tuhoon' en tarkkaan muista tuolloinkaan, mutta ilmeisesti yhtä yhdentekeviä kuin nämä nykyisetkin 'ennusteperustelut'.
Silloinkin aikaa annettiin vuosi tai pari. Joillekin näyttää tästä säännöllisin väliajoin tehtävistä dieseleiden tuhoennusteluista tullut ihan henkilökohtainen uskonto.
No uskonnot ovat muutenkin melkoisen kiihkeitä juttuja joillekin.
En ole kuullutkaan, että Moskova olisi ottanut dieselit jotenkin siipiensä suojaan. Ihmettelisin miksi näin, eihän dieselienkään suosiminen mitenkään edistä Venäjän mitään etua. Tietysti jos sielläkin olisi herätty ympäristötietoisiksi, niin voisin ymmärtääkin, mutta tuo ympäristötietoisuus ei taida tällä hetkellä olla prioriteeteissa kovin korkealla Venäjällä.Ai diiseli onkin nyt ikuinen.... No, ehkä VW:n toimitusjohtaja on ihan pihalla. Oikeasti siellä konsernissa vain pari tsekkiläistä juoppoa duunaria tietää ja tekee ilmaiseksi suomipojulle suomi-linjalla suomi-diiseleitä jotka ei hajua ikinä.
- NEW_AMERICAN_CENTURY
Uskontonsa_kullakin kirjoitti:
Muistan nähneeni tuon dieselin tuhoennusteen jo reippaasti yli kymmenen vuotta sitten kun itse siirryin dieseleihin. Syitä tuohon 'tulevaan tuhoon' en tarkkaan muista tuolloinkaan, mutta ilmeisesti yhtä yhdentekeviä kuin nämä nykyisetkin 'ennusteperustelut'.
Silloinkin aikaa annettiin vuosi tai pari. Joillekin näyttää tästä säännöllisin väliajoin tehtävistä dieseleiden tuhoennusteluista tullut ihan henkilökohtainen uskonto.
No uskonnot ovat muutenkin melkoisen kiihkeitä juttuja joillekin.
En ole kuullutkaan, että Moskova olisi ottanut dieselit jotenkin siipiensä suojaan. Ihmettelisin miksi näin, eihän dieselienkään suosiminen mitenkään edistä Venäjän mitään etua. Tietysti jos sielläkin olisi herätty ympäristötietoisiksi, niin voisin ymmärtääkin, mutta tuo ympäristötietoisuus ei taida tällä hetkellä olla prioriteeteissa kovin korkealla Venäjällä.Diesel rappeuttaa moraalia. Suomi-sossulassa kaikki haluaa ajaa kurjilla kaasuöljymopoilla ja maksaa ylimääräisiä veroja. ON sille syynsä miksei Amerikan Yhdysvalloissa juuri eurohomojen diiselit kiinnosta.
- paniikki.yltyy
Vaihtaako tsi2012 nickinsä tdi2012 ?
- ihme_junkuttajat
Ja höpö höpö, vaikka dieseleden valmistaminen lopetettaisiin (lopettaminenkin tapahtuisi vuosissa, ei yhdessä yössä), jo valmistetut diesselit ajettaisiin loppuun. Ei niiden käyttöä voida yhdessä yössä lopettaa.
- tdi.on.paska
Ai kuten VHS vs. Beta? Skoda-Logiikalla "tasapuolisuuden nimissä kyllähän joka toinen tv:n katsoja vielä nauhoittelee beta-nauhoille!"
- ihme_junkuttajat
tdi.on.paska kirjoitti:
Ai kuten VHS vs. Beta? Skoda-Logiikalla "tasapuolisuuden nimissä kyllähän joka toinen tv:n katsoja vielä nauhoittelee beta-nauhoille!"
Kerroppa hifisti, lopetetiinko Beetan tai VHS:N käyttö yhtenä yönä?
Kerroppa hifisti, lopetaanko dieslautoila ajaminen yhdessä yössä? - Kyykynkyykky
ihme_junkuttajat kirjoitti:
Kerroppa hifisti, lopetetiinko Beetan tai VHS:N käyttö yhtenä yönä?
Kerroppa hifisti, lopetaanko dieslautoila ajaminen yhdessä yössä?Beta käytännössä tuhoutui aamupäivällä 8.9.1981 paljon nopeammin kuin diesel. huvittaa, että 1910-luvun sähköautotkin romahti todellakin tunnissa kun columbian piirikunta USA:ssa siirtyi bensiiniin
- historiikki
Kyykynkyykky kirjoitti:
Beta käytännössä tuhoutui aamupäivällä 8.9.1981 paljon nopeammin kuin diesel. huvittaa, että 1910-luvun sähköautotkin romahti todellakin tunnissa kun columbian piirikunta USA:ssa siirtyi bensiiniin
Ettet nyt vaan muistelisi WTC- iskua? Se ei kylläkään ollut 1981, eikä se vuosi ollut edes Betamax nauhureiden kuolinisku.
- totuusmies
historiikki kirjoitti:
Ettet nyt vaan muistelisi WTC- iskua? Se ei kylläkään ollut 1981, eikä se vuosi ollut edes Betamax nauhureiden kuolinisku.
Joo näin sitä historiaa kirjoitetaan uusiksi.. Skodissahan on vielä nykyään C-kasettisoitin
- Kyykmanni
Dieselit olisi aikoinaan pitänyt jättää työkoneiden moottoreiksi eikä sotkea niitä autoihin.
- TDI.täystuho
Faktojen paikka taasen:
http://yle.fi/uutiset/3-9190494
"Pienten dieselautojen valmistukselle pian stoppi – käytettyjen hinta jää arvoitukseksi"
Pikkuskoodien Fabia, Rabbit, Octavia, Yeti ja Citigo arvot romahtavat sitä myötä kun pienet diiselit katoavat kokonaan. Varaosavalmistjia ei enää kiinnosta ja palstan dieselöijät tulevatkin viettämään pitkiän aikoja kaatopaikkoja tonkien. - TDI_LOPPU_NYT
VW VETÄYTYY MAAILMAN TÄRKEIMMÄSTÄ VALTIOSTA
http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/10/01/volkswagen-ei-myy-dieselautoja-usassa-ainakaan-vuoteen-tai-ehka-enaa-koskaan/201610137/304- VWoikeassa.segmentissä
USAn myynti on nappikauppaa verrattuna Eurooppaan tai Kiinaan. Varsinkin dieselien osalta. Bensa-autoja ja varsinkin plugin-hybridejä VW myy jatkossakin USAssa. Näillä kasvavilla markkinoilla VWtä ostetaan yli sata kertaa enemmän kuin vanhaan hybriditekniikkaan juuttunutta tojoa.
http://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/ - tdi.romahtaa
VWoikeassa.segmentissä kirjoitti:
USAn myynti on nappikauppaa verrattuna Eurooppaan tai Kiinaan. Varsinkin dieselien osalta. Bensa-autoja ja varsinkin plugin-hybridejä VW myy jatkossakin USAssa. Näillä kasvavilla markkinoilla VWtä ostetaan yli sata kertaa enemmän kuin vanhaan hybriditekniikkaan juuttunutta tojoa.
http://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/Se kertoo vain ettei autoilun ykkösmaassa ketään kiinnosta TDI-romut
- pieni.korjaus
tdi.romahtaa kirjoitti:
Se kertoo vain ettei autoilun ykkösmaassa ketään kiinnosta TDI-romut
Tuossa maassa autoilu on ykkösasia, mutta myyntimäärissä se ei ole ollut ykkösmaa. Automarkkinoiden painopiste on muualla.
- mamma_pesee_pyllyn
pieni.korjaus kirjoitti:
Tuossa maassa autoilu on ykkösasia, mutta myyntimäärissä se ei ole ollut ykkösmaa. Automarkkinoiden painopiste on muualla.
Noniin, oisko se jo aika mennä iltapisulle ja pesulle?
- isommat.markkinat
mamma_pesee_pyllyn kirjoitti:
Noniin, oisko se jo aika mennä iltapisulle ja pesulle?
Kiinassa myytiin viime vuonna 21 miljoonaa henkilöautoa. Jenkkien luvut ovat vähän pienempiä.
https://www.statista.com/statistics/233743/vehicle-sales-in-china/ - trump.america.great
mamma_pesee_pyllyn kirjoitti:
Noniin, oisko se jo aika mennä iltapisulle ja pesulle?
Nyt täm,ä kaveri heitti tyylipuhtaat trumpit eli valehteli häpeämättä. Jenkkien automarkkinat ovat noin neljämiloonaa autoa pienemmät kuin Kiinan. Mutta trump-todellisuus tietysti paikkaa asian ja jatkaa eloaan tyytyväisenä sulkien todellisen maailman faktat tietoisuutensa ulkopuolelle.
- sadåigowpeijaösfa
Paskan vitut tule mitään saatanan paskapartikkeleita putkesta perkele. Kunhan yrittävät taas keksiä uusia veroja ja maksuja tekosyiden avulla ja vetää autoilijoilta loputkin rahat pois.
- Anonyymi
TDI romahti, jorma ei voi kieltää faktaa joten on päätynyt vaikenemaan asian kuoliaaksi
- Anonyymi
Mahtaa sinua kovastikin kivestää.
- Anonyymi
- TDI:n polttoaine kalliimpaa kuin bensiini
- TDI:n vaatima kusiurea loppuu
Joko Skoda-Jorma uskoo?
Terveisin: Minähän sanoin. - Anonyymi
Voiko skodan adblue-kusen korvata jenkemillä?
Ettekö te yhtään häpeä?
https://yle.fi/uutiset/3-12380279
"TDI-skoodia muokataan liikennekelvottomiksi Kusipulan vuoksi
Jussi Koskenkorva kertoo tehneensä runsaan viikon aikana useita kusijärjestelmän ohituksia muun muassa Yango-takseihin. Tällaisella skoodalla ei saa ajaa tieliikenteessä, mutta moni ajaa silti."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838