Ikkunasuihkeesta löytyi kielto "Voi käyttää lasisille TV-näytöille. Ei saa käyttää LCD- ja plasmanäytöille."
https://www.foodie.fi/entry/1551/ikkunanpesusuihke/6415711114658
Mitä haittaa/vammaa tuo suihke aiheuttaa LCD- ja plasmanäytöille? Ja tarkemmin mikä aineista?
Televisioruudun puhdistus
3
278
Vastaukset
- Hellävaraisesti_pyyhkien
Netissä suurin osa ohjeista linkittyy Gigantin antamaan ohjeeseen, josta esimerkkinä
http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/nain-helposti-pilaat-television-nayton/3379242
Hellävarainen puhdistus, kun näytön pinta on jäähtynyt ja oikeat aineet puhdistusliinat, niin hyvä siitä tulee. Kokeilin Barkan nestettä sen mukana olevaa mikroliinaa, mutta jälki ei ole 55" ruudulla hääppöistä. Pitää hankkia seuraavaksi geelimäistä ainetta, sillä se ei haihdu niin herkästi kuin neste. Geeli on kalliimpaa, mutta sillä tehdyn käsittelyn jälkeen 3D-kuvakin on toivottavasti vielä OK.
LCD-näytön pinta on joustavaa, joten voiman käyttö puhdistuksessa ei ole suotavaa. Ainakin muutamissa plasmoissa on suojalasi, mutta varovaisuus ei ole pahitteeksi senkään puhdistuksessa. Tuossa ikkunanpesuaineessa olevat tehoaineet (alkoholi sun muut..) saattavat olla liian tehokkaita näytön pintamateriaalille.
Tärkeintä on, että tietää käyttämänsä puhdistusaineen vaikutuksen. Kaverini korjasi sivutoimenaan kuvaputkiaikana televisioita ja kerran oli vuorossa tv, jonka kuvaputken kehysmuovi oli todella sotkuinen. Kokeiltiin useampaa ainetta ja lopulta lika lähti, mutta saman tien alkoi muovikehyskin sulaa. Puhdistusneste sattui olemaan trikloretyleeniä, joka sulatti muovia kuin tyhjää vaan eikä sitä olisi saanut käsitellä ilman suojaimia. Onneksi kokeilu tehtiin vain pienellä alueella, mutta tv:n palautuksessa hän joutui neuvottelemaan korjaushinnan alennuksesta asiakkaan kanssa;)- Viikkosiivousta
Kiitti
- asdfasdfasdf.11
Pelkkää kraanavettä ilman kemikaaleja ja kunnon mikrokuituliina
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821299Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021088Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631073Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ162997Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68876Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77725
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121724