Kysymys, johon et halua vastata... ???

VaikeitaJuttuja

Onko sinulle tullut eteen henkilökohtainen kysymys, johon et haluaisi joutua vastaamaan?

Onko sellaisia?

Mikä tai millainen kysymys?

Miten sinä toimisit ko. tilanteessa?

pohdittiin eilen illalla kavereiden kanssa. - Palaan myöhemmin asiaan.

49

1769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suru_sydämessä

      Minulla on monia asioita, joita en halua kaikkien kanssa puida.

      Itsellä ei ole kokonaiskuvaa, haluaisi nähdä asian toisenkin näkökannalta, mutta lapsi ei siihen luonnollisesti kykene.
      Ei varsinkaan ollessaan aikuista vastassa.
      Kuitenkin 6-vuotiaan maailmankuva on jo hahmottumassa...

      On asioita, joita ei halua irvisuiden repivän vahingoniloisena.
      Asioiden puimiseen tarvitaan luottamusta. Harvoin tuntee.

      • Kun-joku-alkaa-

        avautua hen.koht. salaisuudestaan, saatan pyytää, että älä kerro, please!
        Salassapitovelvollisuus on kuin taakka. Sitä en millään rikkoisi.

        Entäs sitten, jos hän on jo kertonut sen kolmannellekin, joka levittää sitä, ja sanoo:
        "Älä sano, että minä kerroin!"

        Ymmärsittekö, mihin verkkoon voi joutua?


        .


      • Kysyjän pimeä salaisuus on oman nimen salaaminen. Ennen kuin utelee toisten salaisuuksia, joita voi väännellä ja värittää, voi kertoa edes oman nimensä tasapuolisuuden ylläpitämiseksi.


    • Riippuu kysyjästä. Jonkun kanssa voi jakaa 100% kaiken, toisen kanssa ei mitään henkilökohtaista.

      • bessie-

        On tavattoman epämukavaa joutua tahtomattamaan jakamaan toisen (tai pahimmillaan kolmannen) henkilökohtaisia asioita. Näille rasittavan ja kiusallisen epähienoille avautujille ja tilittäjille ei oikein raaski suoraan sanoa, ettei halua kuunnella, nämä puolestaan harvemmin huomaavat kuinka vaivautunut olo kuulijalla/kuulijoilla on. Usein he eivät ota/malta ottaa kuuleviin korviinsa hienovaraisempia 'ei mennä nyt sen syvemmälle, jätetään nyt yksityiskohdat pois' jne. tyylisiä toivomuksia.


      • flegmaatti
        bessie- kirjoitti:

        On tavattoman epämukavaa joutua tahtomattamaan jakamaan toisen (tai pahimmillaan kolmannen) henkilökohtaisia asioita. Näille rasittavan ja kiusallisen epähienoille avautujille ja tilittäjille ei oikein raaski suoraan sanoa, ettei halua kuunnella, nämä puolestaan harvemmin huomaavat kuinka vaivautunut olo kuulijalla/kuulijoilla on. Usein he eivät ota/malta ottaa kuuleviin korviinsa hienovaraisempia 'ei mennä nyt sen syvemmälle, jätetään nyt yksityiskohdat pois' jne. tyylisiä toivomuksia.

        Joskus ilkeyttäni toimin juuri noin. Jos haistan vahingoniloa tai kateutta niin upotan veitsen syvemmälle ja kierrän.


      • Suru_sydämessä
        bessie- kirjoitti:

        On tavattoman epämukavaa joutua tahtomattamaan jakamaan toisen (tai pahimmillaan kolmannen) henkilökohtaisia asioita. Näille rasittavan ja kiusallisen epähienoille avautujille ja tilittäjille ei oikein raaski suoraan sanoa, ettei halua kuunnella, nämä puolestaan harvemmin huomaavat kuinka vaivautunut olo kuulijalla/kuulijoilla on. Usein he eivät ota/malta ottaa kuuleviin korviinsa hienovaraisempia 'ei mennä nyt sen syvemmälle, jätetään nyt yksityiskohdat pois' jne. tyylisiä toivomuksia.

        Et varmasti valitse huvitusta, joka sisältää väkivaltaa, rikollisuutta.
        Ne ovat monelle arkipäivän todellisuutta tässä pahassa maailmassa.

        Toivon, että kykenet välttämään epämiellyttävät tilanteet kaikkialla.
        Karta myös nimmareita, jotka tunnet vievän energiaasi, energia-varkaita.
        Pidä mielenrauhasi ja hyvä olosi!


      • ent.siivoojaparka

        Onhan jotain, niinkuin pankkikoodi tai muut henkilökohtaiset koodit, mitä ei oikein mielellään jakele vaikka toinen niitä kyselisi.
        Yksi, mihin vastaisin melko vältellen, on sellainen asia, minkä joku on luottamuksella minulle kertonut ja joku tiedonhaluinen alkaisi kyselemään siitä.


      • bessie-
        Suru_sydämessä kirjoitti:

        Et varmasti valitse huvitusta, joka sisältää väkivaltaa, rikollisuutta.
        Ne ovat monelle arkipäivän todellisuutta tässä pahassa maailmassa.

        Toivon, että kykenet välttämään epämiellyttävät tilanteet kaikkialla.
        Karta myös nimmareita, jotka tunnet vievän energiaasi, energia-varkaita.
        Pidä mielenrauhasi ja hyvä olosi!

        Älä suotta toivo, minä en pelkää tai väistele epämiellyttäviä tilanteita jos ja kun katson minun peliin puuttumiseni olevan tarpeen. Päinvastoin. Aika helposti asetan itseni alttiiksi silloinkin kun se ei aivan välttämätöntä olisi.

        Mielenrauhani ei hevin järky. Sinä ymmärsit minun kirjoitukseni oman ajatusmaailmasi ja luonteesi mukaisesti. Jaksan, pystyn, ja haluankin kuunnella kasvokkain KAHDEN KESKEN toisen avautumisia ja tilityksiä, mutta aina on kysymys paitsi erilaisista tilanteista, myös keskinäisistä asetelmista ja suhteista.
        Esimerkiksi voisin sanoa tilanteen, jossa toinen kehittelee aina vain värikkäämmin yksityiskohtiin meneviä valemuistoja, ei ole hänelle hyväksi jos 'jaksan' niitä kuunnella. Myöskään kovin intiimiksi meneviä avautumisia en mielelläni kuuntele.
        Mutta, kuten sanottu, tilanteista riippuen.

        En myöskään halua tulla vedetyksi mukaan, eli edes passiivisena kuuntelijana/paikalla olijana osallistua pahantahtoiseen juoruiluun, luottamuksellisten ja/tai salassa pidettäviksi tarkoitettujen asioiden (kuten esim. salaa urkkimassa käydyn CV:n ja työhakemuksen tietojen kertominen) levittelyyn tms.. Silloin tosin onkin helppo sanoa, että tässä en halua olla mukana.


      • Suru_sydämessä
        bessie- kirjoitti:

        Älä suotta toivo, minä en pelkää tai väistele epämiellyttäviä tilanteita jos ja kun katson minun peliin puuttumiseni olevan tarpeen. Päinvastoin. Aika helposti asetan itseni alttiiksi silloinkin kun se ei aivan välttämätöntä olisi.

        Mielenrauhani ei hevin järky. Sinä ymmärsit minun kirjoitukseni oman ajatusmaailmasi ja luonteesi mukaisesti. Jaksan, pystyn, ja haluankin kuunnella kasvokkain KAHDEN KESKEN toisen avautumisia ja tilityksiä, mutta aina on kysymys paitsi erilaisista tilanteista, myös keskinäisistä asetelmista ja suhteista.
        Esimerkiksi voisin sanoa tilanteen, jossa toinen kehittelee aina vain värikkäämmin yksityiskohtiin meneviä valemuistoja, ei ole hänelle hyväksi jos 'jaksan' niitä kuunnella. Myöskään kovin intiimiksi meneviä avautumisia en mielelläni kuuntele.
        Mutta, kuten sanottu, tilanteista riippuen.

        En myöskään halua tulla vedetyksi mukaan, eli edes passiivisena kuuntelijana/paikalla olijana osallistua pahantahtoiseen juoruiluun, luottamuksellisten ja/tai salassa pidettäviksi tarkoitettujen asioiden (kuten esim. salaa urkkimassa käydyn CV:n ja työhakemuksen tietojen kertominen) levittelyyn tms.. Silloin tosin onkin helppo sanoa, että tässä en halua olla mukana.

        Sinulla on moraalista selkärankaa.
        Ensi kertaa, kun luin kommenttisi, niin vedin siitä seuraavat johtopäätökset:
        - Yrität toimia Aina, joka tilanteessa korrektisti.
        - Olet tarkka, et viain omastasi, vaan myös toisten maineesta.
        - Olet rohkea, etkä anna ryhmän painostaa sinua sopimattomaan.
        - Osaat sosiaalisen kanssakäymisen säännöt.
        - Sinulla on ollut todennäköisesti aika turvallinen lapsuus.
        - Sinulla on todennäköisesti henkilöitä joihin luotat ja arvostat.

        Tässä nyt hiukan, mitä subjektiiviseti kykenin sinusta "puimaan".
        Montako pistettä 1-6?


      • Anonyymi
        bessie- kirjoitti:

        On tavattoman epämukavaa joutua tahtomattamaan jakamaan toisen (tai pahimmillaan kolmannen) henkilökohtaisia asioita. Näille rasittavan ja kiusallisen epähienoille avautujille ja tilittäjille ei oikein raaski suoraan sanoa, ettei halua kuunnella, nämä puolestaan harvemmin huomaavat kuinka vaivautunut olo kuulijalla/kuulijoilla on. Usein he eivät ota/malta ottaa kuuleviin korviinsa hienovaraisempia 'ei mennä nyt sen syvemmälle, jätetään nyt yksityiskohdat pois' jne. tyylisiä toivomuksia.

        Minä olen sanonut suoraan että asia ei kuulu minulle eikä sinun asiasi ole sitä levitellä jos minulle on tultu jonkun toisen asioita kertomaan ja varsinkin sellaisen jota en edes tunne. Yksi kaveri on sellainen että piti monesti sanoa ennenkuin meni perille, että minulle ei kuulu hänen työkavereidenja muiden hänen tuttujensa sairaudet ym henk koht asiat. Onneksi nyt hänkin jo eläkkeellä niin loppui tämänkaltaiset selostukset.
        Omia asioitani hyvin niukasti olen kertonut koska tiedän että asiat leviää edelleen sellaisille kelle ne ei kuulu.


    • flegmaatti

      Tähän mennessä kukaan ei ole osannut / halunnut kysyä kasvokkain mitään sellaista johon en olisi vastannut.

    • ent.siivoojaparka

      Luultavasti vastaisin mihin vaan.
      Miten siihen sitten vastaisin, se on eri juttu. Saattaisi käydä niin, että toinen epäilisi, etten ymmärtänyt kysymystä.

      • Aivan. Voihan vastata siten ettei kerro paljon mitään.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Aivan. Voihan vastata siten ettei kerro paljon mitään.

        Niinkuin poliitikot, ympäripyöreitä vastauksia vähän aiheen sivusta vielä.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Niinkuin poliitikot, ympäripyöreitä vastauksia vähän aiheen sivusta vielä.

        Nimenommaan, silloin kysyjä ei loukkaannu kun kuitenkin jotaki vastaa ja jos on älliä päässä, ei ala tivaamaan :).


      • Moukkamaista.utelua
        siilimuori4 kirjoitti:

        Aivan. Voihan vastata siten ettei kerro paljon mitään.

        Esimerkiksi lasteni henkilökohtaisita asioista en halua puhua, koska jos haluavat tietää, kysykööt heiltä itseltään. Koskee myös lähisukulaisten kyselyjä.
        Olen vain vastannut etten halua puhua heidän asioistaan, kun eräs selkeästi pahansuopa juoruilunhaluinen lähisukulainen on kysellyt, vaikkei mitään erityistä salattavaa olekaan. Ärsyttää vain, kun omien lastensa asioista eivät kyllä puhu, mutta en edes kehtaisi udella. Mielestäni se on epähienoa, ja nyt on kysymys aikuisista lapsista


    • eppu2

      Jos kysytään sellaista, jonka olen luvannut pitää omana tietonani.
      Sitä ei minusta nyhdetä millään.

      • Samat-sanat

        ja siksi se on turha taakka, en olisi halunnut tietää.


      • eppu2
        Samat-sanat kirjoitti:

        ja siksi se on turha taakka, en olisi halunnut tietää.

        En näe sitä taakaksi, vaan luotamukseksi.


      • ent.siivoojaparka
        Samat-sanat kirjoitti:

        ja siksi se on turha taakka, en olisi halunnut tietää.

        Riippuu ihan asiasta mikä se on.

        Jos joku haluaa huojentaa omaa oloaan kertomalla luottamuksella mieltään painavia yksityisasioitaan minulle, niin en sitä taakkana pidä. En ota siitä taakkana itselleni. Ei minulle tuota mitään vaikeuksia olla kertomatta eteenpäin vaikka hän ei erikseen pyytäisikään sitä.

        Ei pikku salaisuudetkaan voi olla taakkoja.

        Jos joku kertoisi minulle luottamuksella tehneensä jonkun pahan rikoksen (vaikka henkirikoksen) ja kieltäisi kertomasta kenellekään, niin ihan varmasti se olisi taakka minulle, rikollisen suojeleminen.


    • suorat.sanat

      Minä vastaan yksinkertaisesti: en halua puhua tästä aiheesta.

      • Arvaattehan

        Minä vastaan leperellen ummet lammet
        ja broeeraan kaksin kerroin lisää.


    • Ehkä tuo sosiaalinen media tekee jotkut niin avoimiksi, että tällainen, joka eisiinä niin paljon ole mukana nousee väliin näppylöille.
      Ei siinä mitään kahden kesken, mutta isommassa porukassa ongelmiaon tulee, niitä kun on asioita, joita ei haluapaljon kertoilla.
      Paras vaan semmosista avoimista hölöttäjistä pysyä kaukana.

    • ky-lnaiset-uteliaita

      iäkkäämmille naisille tuntuu olevan pakkomielle saada tietää seisooko mulla vielä, kun heitä tulee tapailtua eri ilmansuunnissa elikkäs "miten se velikulta tai erektio toimii jos meinaat yöksi jäädä" on hyvin yleinen etukäteis asia, jotenkin noloa. en kai mää ny velttona me kahveellekaan.

      • Anonyymi

        Tiell elon velttona olla ei jouda, vaarat ne vaanivat vaeltajaa !

        Uskomaton


    • flegmaatti

      Kulttuurissamme on "hys, hys" alueita joista ei puhuta, eikä kysellä edes hyvien kavereiden kesken. Joku todellinen luottoystävä saattaa olla mutta siinä kulkee raja.
      Nämä "hyshysit" ovat kutakuinkin kaikilla samoja pienin poikkeuksin.

      Eräs alue josta miehet ovat alkaneet puhua tuttavien kesken on eturauhanen ikääntymisen myötä tulleine ilmiöineen mutta senkään ilmiöitä ei kysytä suoraan.
      Sama koskee mm. miesten korvaushormoonin käyttöä. Tuttavani farmaseutti kertoi korvauskäytön olevan varsin yleistä mutta salituttavieni ulkopuolisista ei kukaan puhu mitään vaikka keskustelu sivuaisikin aihetta. Suoraan ei voi kysyä.

      Tiivis treenaajarinki on toinen juttu. On sekä kotimaisilla resepteillä apteekista hankittua piikitystavaraa, että iholle levitettäviä geelejä.
      Jokunen kertoo avoimesti yliannostavansa reseptikorvaajaa, toinen kertoo Thaimaan anabolituliaisista.
      Mutta käytöstä ei kysytä vaikka se näkyisikin. Tilanteista haistaa ketä asia kiinnostaa ja miten henkilö suhtautuu siihen. En ole nähnyt kenenkään kaupittelevan mutta kiinnostunut saa ohjeita.

      Ainakin venäläiset ja espanjalaiset ovat paljon avoimempia ja estottomampia.
      Naiset voivat tiedustella puolitutultaankin "antaako miehesi riittävästi talousrahaa" tai "mitenkä teillä menee makuuhuoneessa"? Jne.
      Naistenkin harrastama kommentointi on herkässä. "Mitenkä vanha olet? Sinu pitää olla hyvi varovaine!
      Tai anabolikaverilleni olkaa hivellen:Sinulla on kauniit lihakset.

      Tavanomaiset tabumme ovat niitä tavanomaisia.

      • Anonyymi

        Jokapäiväinen "miten menee" kysymys. Puuduttavaa. En jaksa samoihin kysymyksiin vastata päivittäin! 😤


    • Jasesiitä

      Niiin henkilökohtaisiin kymysyksiin ei tarvitse vastata. Tietenkään. Tai ainakaan meitsi ei vastaa. Osa minun henkilöstäni, sisimmästäni, on vain minun.

    • Jokaisella on ikiomat salaisuutensa. Niiden kertominen on luottamuskysymys ja niiden kertomatta jättäminen on oikeus, joka ei koskaan kerro epäluottamuksesta. Jos on tuonut ilmi, ettei halua ko asiasta tällä kertaa enempää puhua ja toinen sittenkin haluaa uksia asiaa, silloin se on ajattelematonta jopa epäkohteliasta urkintaa. Onnekseni en ole sellaista ihmistä tavannut, jota kiinnostaisi esimerkiksi ihmissuhteisiini ja henkilöhistoriaani kuuluvat asiat urkintaan asti.
      Olen joutunut monessa yhteydessä elämäni varrella avaamaan oman henkilöhistoriani, joskus varsin perusteellisesti. Silti siihen liittyy ihmissuhdejuttuja ja ehkä jotain kipeitä itselle selvittämättömiä asioita tai sitten sydämen sisäisiä ihania asioita, jotka haluan vain pitää ikiomana tietonani.

      Sydänystävyys on ollut itselleni sellainen luottamuksellinen ihmissuhde, jossa on ollut turvallista availla kaikkein kipeimpiä kohtia omassa elämässään ja useinkin se availu on ollut sillä hetkellä molemminpuolista luottamuksellista availua ja samalla helppoa elämää keventävää yhdessäoloa.

    • Toisinaan kun komean ulkonäön salasuutta kysellään niin en haluu sanoa et vaatimattomuushan se komistaa.
      hyvää liikunta aamua .

    • Ei sellaista kysymystä taida olla, jos ne koskee mun elämää ja mielipiteitä. Ehkä silloin jos huomaan että kyselijä ei oikeasti haluaa tietää, vaan yrittää vaan päteä jollain tapaa.

    • Ei kai sellaisia kysymyksiä viitsi tänne laittaa mihin ei halua vastata.
      Uteliaat juoruämmät voivat kysellä ovelan näköisinä jotain, joskus olen puhunut puuta heinää ihan tahallani, sitäkin olen joutunut katumaan, asiat muuttuvat ja paisuvat.

      • Arvaattehan

        Niinhän se on - naisten kanssa.
        Itsellä hiertää kivi kengässä ja toivoo löytävänsä
        toisen kengästä vielä suuremman kiven.


      • reppuriika
        Arvaattehan kirjoitti:

        Niinhän se on - naisten kanssa.
        Itsellä hiertää kivi kengässä ja toivoo löytävänsä
        toisen kengästä vielä suuremman kiven.

        Eikö ole hölmöä puhua itsestään puuta heinää ja varautua siihen että soopa paisuu jos joksikin juorumyllyissä. No ei ainakaan toisia tarvitse silloin syyttää jos loka lentää ja joutuu naurunalaiseksi.


      • reppuriika kirjoitti:

        Eikö ole hölmöä puhua itsestään puuta heinää ja varautua siihen että soopa paisuu jos joksikin juorumyllyissä. No ei ainakaan toisia tarvitse silloin syyttää jos loka lentää ja joutuu naurunalaiseksi.

        En kai minä mitään tärkeää ole puhunut, ihan vaarattomia vain. En pelkää naurunalaiseksi tulemista ;) Osaan pitää puoleni.


      • Arvaattehan
        reppuriika kirjoitti:

        Eikö ole hölmöä puhua itsestään puuta heinää ja varautua siihen että soopa paisuu jos joksikin juorumyllyissä. No ei ainakaan toisia tarvitse silloin syyttää jos loka lentää ja joutuu naurunalaiseksi.

        Minä en osaa elää aina tasaista ja harmonista elämää.
        Joskus kaipaa tukea ja lohdutusta toisilta. Itsekin pyrin sitä antamaan.
        Elämäni aikana olen saanut monilta naisilta tarvitsemani neuvon.
        Mutta tavannut myös niitä vahingoniloisia mielistelijöitä.
        Reppuriikalla on tietysti älyä ja ymmärrystä toisillekin jakaa.


    • evv

      Tuossa yläpuolella on mainos, testaa seksilihastesi kunto, joko olette testanneet?

    • mimmimum-..mi

      En jaksa olla ihmettelemättä tuota kolmevuotiaan kykyävastata asioihin.....oli ollut uudessa kerhossa.... kysyin oliko siellä kivaa ja mitä te teitte....vastaus oli.... En halua puhua siitä....

      • eppu2

        Nuo uuden ajan lapset ovatkin erilaisia.
        Meidän nuorin, nyt ekaluokalla. Hänen kykyään pohtia ja vastata asioihin, on aivan hämmästyttävä.
        Varmaan on moni muukin huomannut pienistä lapsista, miten teräviä ovat huomioimaan asioita ja myös ilmaisemaan.


    • bessie-

      Eiköhän jokaiselle meistä esitetään hyvin usein kysymyksiä joihin emme halua vastata. Hyvin "henkilökohtaisia" tietysti harvemmin, koska suurin osa ihmisistä käyttäytyy kohteliaasti ja kunnioittavasti kanssaihmisiä kohtaan.

      Useimmiten varmaan jätän täysin huomiotta kysymyksen johon en syystä tai toisesta halua vastata. Jatkan keskustelua sivuuttaen kysymyksen kokonaan tai en ole kuulevinani tai miten nyt milloinkin. Pieni valkoinen valhekin voi olla vaihtoehto, tai napakka "asia ei kuulu sinulle/teille, tai ystävällinen "anna olla" katse ja ilme.
      Aina tilanteen mukaan, ei minulla ole koskaan ollut ongelmia tällaisissa.

      • flegmaatti

        Jokaiselle ei esitetä tai jokainen ei ole niin arkavarpainen! En muista joutuneeni koskaan tilanteeseen jossa olisin todella joutunut miettimään minulle esitetyn kysymyksen välttelyä tai täysin vesitettyä vastausta.
        Yksi poikkeus on. Joskus, kun minulta kysytään mitä kuuluu tai miten menee niin saatan tehdä vastakysymyksen "oletko todella kiinnostunut siitä"?

        Tosiasiat eivät muutu vaikenemalla.


      • bessie-
        flegmaatti kirjoitti:

        Jokaiselle ei esitetä tai jokainen ei ole niin arkavarpainen! En muista joutuneeni koskaan tilanteeseen jossa olisin todella joutunut miettimään minulle esitetyn kysymyksen välttelyä tai täysin vesitettyä vastausta.
        Yksi poikkeus on. Joskus, kun minulta kysytään mitä kuuluu tai miten menee niin saatan tehdä vastakysymyksen "oletko todella kiinnostunut siitä"?

        Tosiasiat eivät muutu vaikenemalla.

        Jaa noh, minun ei tarvitse edes "todella miettiä" miten reagoida tarpeettomiin (esim. esityslistaan kuulumattomat) tai tunkeileviin tai jotenkin muuten hankaliin kysymyksiin. Koskaan en halua nolata ketään, tai jos on joku niin röyhkeästi tökerö että vähän haluaisinkin niin en kuitenkaan pidä sitä viisaana ja toimivana tapana. En myöskään halua pahoittaa kenenkään mieltä jos suinkin sen voin välttää.
        Esimerkkisi kaltainen vastakysymys tavalliseen ja universaaliin kohteliaisuuslauseeseen ei onnistuisi minulta. Tuttujen ja samalla aaltopituudella olevien kanssa luonnollisesti eri asia.

        Se, että haluan varjella omaa yksityisyyttäni (ja läheistenkin), tai se, etten läheskään aina pidä sopivana perinpohjaisesti kertoa itsestäni ja ajatuksistani, tai se, että olen liian kaino ja herkkä pystyäkseni voimakkaasti kiusaantumatta kuuntelemaan toisten yksityiskohtaisia selostuksia ja paljastuksia, ei tarkoita että olisin arkavarpainen tai salaileva tai tosiasiat kieltävä.

        Kaikki tosiasiat eivät kuulu kaikille. Taas kerran; aina tilanteen (ja siis myös vastapuolen) mukaan!


      • flegmaatti
        bessie- kirjoitti:

        Jaa noh, minun ei tarvitse edes "todella miettiä" miten reagoida tarpeettomiin (esim. esityslistaan kuulumattomat) tai tunkeileviin tai jotenkin muuten hankaliin kysymyksiin. Koskaan en halua nolata ketään, tai jos on joku niin röyhkeästi tökerö että vähän haluaisinkin niin en kuitenkaan pidä sitä viisaana ja toimivana tapana. En myöskään halua pahoittaa kenenkään mieltä jos suinkin sen voin välttää.
        Esimerkkisi kaltainen vastakysymys tavalliseen ja universaaliin kohteliaisuuslauseeseen ei onnistuisi minulta. Tuttujen ja samalla aaltopituudella olevien kanssa luonnollisesti eri asia.

        Se, että haluan varjella omaa yksityisyyttäni (ja läheistenkin), tai se, etten läheskään aina pidä sopivana perinpohjaisesti kertoa itsestäni ja ajatuksistani, tai se, että olen liian kaino ja herkkä pystyäkseni voimakkaasti kiusaantumatta kuuntelemaan toisten yksityiskohtaisia selostuksia ja paljastuksia, ei tarkoita että olisin arkavarpainen tai salaileva tai tosiasiat kieltävä.

        Kaikki tosiasiat eivät kuulu kaikille. Taas kerran; aina tilanteen (ja siis myös vastapuolen) mukaan!

        Kyllä se onkin eri asia!
        Samoin on eri asia kysyessäni naispuolisilta salikavereiltani suoraan "saanko tehdä intiimin kysymyksen"? Kukaan ei ole kieltänyt edes ensimmäisellä kerralla. Pari, kolme kertaa toistettuna se vielä toimii mutta sitten menettää tehonsa joten ei kannata toistaa usein.


      • Arvaattehan
        bessie- kirjoitti:

        Jaa noh, minun ei tarvitse edes "todella miettiä" miten reagoida tarpeettomiin (esim. esityslistaan kuulumattomat) tai tunkeileviin tai jotenkin muuten hankaliin kysymyksiin. Koskaan en halua nolata ketään, tai jos on joku niin röyhkeästi tökerö että vähän haluaisinkin niin en kuitenkaan pidä sitä viisaana ja toimivana tapana. En myöskään halua pahoittaa kenenkään mieltä jos suinkin sen voin välttää.
        Esimerkkisi kaltainen vastakysymys tavalliseen ja universaaliin kohteliaisuuslauseeseen ei onnistuisi minulta. Tuttujen ja samalla aaltopituudella olevien kanssa luonnollisesti eri asia.

        Se, että haluan varjella omaa yksityisyyttäni (ja läheistenkin), tai se, etten läheskään aina pidä sopivana perinpohjaisesti kertoa itsestäni ja ajatuksistani, tai se, että olen liian kaino ja herkkä pystyäkseni voimakkaasti kiusaantumatta kuuntelemaan toisten yksityiskohtaisia selostuksia ja paljastuksia, ei tarkoita että olisin arkavarpainen tai salaileva tai tosiasiat kieltävä.

        Kaikki tosiasiat eivät kuulu kaikille. Taas kerran; aina tilanteen (ja siis myös vastapuolen) mukaan!

        Minua on pyydetty kirjoittamaan kirja. En le uskaltanut, koska sitä kertoo myös toisista. Tieysti kaikk,i mitä sanoo, on paljolti subjektiivista. Sehän selvä!
        Sn näkee esim. sisarusten käsityksestä perhe-elämästä.

        Mutta en pidä myöskään niistä ulkosivuaan kaunistelevista, suosiota etsivistä.
        Traumat tulisi hoitaa ensin, mutta kaikilla ei ole ollut rauhisaa kotielämää.
        Ei ymmärrysä, mitä tehdä. Joskus nekin asiat jäävät hoitamatta hautaan asti.
        Sitten jää niiden omahyväisten hampaisiin arvosteltavaksi.


    • tööttt

      Elämään kun mahtuu ihan kkaikenlaista surusista iloon - tragedioita liikenteessä, perheisiin kohdistuvia uhkia - surusanomia tämän tästä - sääliks käy nuoria yrittäjiä, jotka suurella velalla rahhoitusvaikeuksissa ajetaan konkkaan - eipä kaadu isot lentoyhtiöt ja muut, vaikka teorioita pyramidihuijusksista wincapitan malliin rahapesuineen esitetään
      - inhimilliset tragediat lapsisurmineen taitavat olla vaan tavallista arkea umpäri maailman
      - kaikissa korruption kynsissä kamppaileville valtioille - on sen verran rajua aina ollut anarkistien touhut. Ei minultakaan useinmmiiten kukaan kysele - ei ees puhu mitään ku nokka pystyssä vouhkaavat immeiset omia menojaan.

    • reppuriika

      Ei niitä sellaisia asioita varmaan paljoa ole kun ei tule äkkiä mieleen. Jos joku kysyy jotain henkilökohtaista liittyen lähisukuuni, isän tai äidin, heidän vanhempien tai sukulaisten elämään, jotka ovat jo kuolleet, niin en välttämättä vastaa vaan kunnioitan edesmenneiden sukulaisteni elämää.
      Riippuu kysyjästä miten hänet tunnen ja missä mielessä kysyjä asioita utelee.

      Ei ole fiksua olla liian utelias ja on myös korrektia kieltäytyä vastaamasta liian henkilökohtaisiin kysymyksiin.

    • Ei ole.

    • reppuriika

      No työhön ja työpaikkoihin liittyviä asioita ei tietenkään saa kertoa. Kun asuu pienellä paikkakunnalla, tuntee paljon ihmisiä ja on aika spontaani ja puhelias, niin aina pitää tietoisesti olla varuillaan, ettei vastaa utelijoiden kysymyksiin. Onhan niitä ihmisiä, jotka yrittävät kauttarantaan utsia ja ottaa selvää toisten asioista. Itsellä on motto, että omaa typeryyttään saa avoimuudessaakin paljastaa, mutta toisten salaisuuksien suhteen pitää olla tiukka ja varsinkin jos lupaa ettei huutele, mutta ei tarvitse siltikään liikaa ihmisten asioita.

      Minulla ei ole lapsia, ja ei minua loukkaa jos joku kysyy, että onko se oma valinta vai enkö ole saanut jälkikasvua. Tiedän että lapsettomuus, omaisen itsemurha, avioero tai sairaus ovat asioita, joista ei kannata alkaa liikaa utsimaan. Siitä huolimatta itselleni ei ole vaikeaa vastailla näihinkään henkilökohtaisiin asioihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe