Yli 60-vuotiaat ja virtsa-avanne

Lähipiirissä

Onko täällä kokemuksia vastaavista ja toipumisesta? Ennuste voi olla kohtalaisen hyvä, jos syöpä ei ole levinnyt ja on saatu poistettua? Onko suositeltu lisäravinteita leikkauksen jälkeen?

7

2870

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syömitäsyöt

Jos sinulle on tehty virtsa-avanne, niin silloinhan se on tehty ja sillä siisti. Se on ja pysyy avanteena. Kipu ja verenvuoto paranevat aikaa myöten mutta avanne on tehty jäädäkseen, ellei ole tarkoitus tehdä jotain muuta myöhemmin
      Ravinteilla eikä iällä ei ole mitään vaikutusta asiaan.

• Anonyymi

Ravinteilla ja varsinkin ravinnolla on todellakin suuri vaikutus koko kehoon. Ne kannattaa valita verikokeiden eli puutosten mukaan. Ei mitä vain kaupan hyllyltä mitä on sattunut kuulemaan naapurilta tai ystävältä.

• kyrpyri

Elämä on avanteen jälkeen yhtä helvettiä.Päivät menevät kusipussin kanssa pelatessa.Ja yöt valvottavat ,kun nukkumisasento on määrätty.

• Samanlaisia tuntemuksia on mullakin. Nukkuma-asentoon ei minulla kyllä ole mitään vaikutusta. Yöunet ovat olleet pari vuotta mitä sattuu. Syöpä tämän avanteen aiheuttaja on. Kusipussia täytyy melkein koko ajan tarkkailla. Alussa öisin sattui pieniä juttuja jotka aiheuttivat sen että sänky kastui. Onneksi on petauspatjan suoja

• Mulla ollut nyt pari vuotta virtsa-avanne kun minulla huomattiin syöpä pehmytkudosalueella vatsaontelon takana. Siinä kulkee virtsanjohdin munuaisesta virtsarakkoon ja syöpä on lonkeromainen ja ne sulkivat virtsanjohtimen. Kyllä se oli alussa yhtä helvettiä kun ajattelin sitä syöpää 24/7 ja sen lisäksi vielä avannetta. No syöpäkasvain on nyt noin 3cm suuntaansa eli pienentynyt yli puolella. Kyllä avanne haittaa ainakin minulla normaalia elämää ja muistuttaa koko ajan syövästä. Ja ilmeisesti joudun pitämään lopun elämääni avannetta koska virtsanjohdin on kasvanut umpeen. Ei auennut vaikka stentin kanssa yritettiin aukaista.

• Anonyymi

Avanne ollut 1,5 vuotta. Kaikki on sujunut hyvin. Ei ylimääräisiä ohivuotoja. Pitää olla vaihdoissa tarkka ja huolellinen. Muutaman kerran ollut, kun tarvikkeissa on ollut tekovika. Niitäkin sattuu.
      Ei ole tarvinnut tarkkailla koko päivää, siinä se mukana kulkee. Tyhjennettävä se tietenkin on, mutta joutuuhan avannettomatkin käymään vessassa. Avanteen olemassa olon kannattaa laittaa taka-alalle. Tsemppiä kaikille avannehenkilöille ja positiivisuutta. Asiat voisi olla huonomminkin.

• Anonyymi

Sulla on päässä iso aukko mene ,toiselle palstalle valittamaan tai lääkäriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      12
      2128
    2. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      143
      1667
    3. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      122
      1239
    4. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      221
      1212
    5. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      1114
    6. Vauvat syntyvöät vihan lapsina?

Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O
      Luterilaisuus
      66
      1055
    7. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      886
    8. Unelma tilanne

Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j
      Ikävä
      70
      842
    9. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
      Ikävä
      79
      831
    10. Iivarilla johtopäätösten aika

Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös
      Kemijärvi
      46
      701
    Aihe