Onko täällä kokemuksia vastaavista ja toipumisesta? Ennuste voi olla kohtalaisen hyvä, jos syöpä ei ole levinnyt ja on saatu poistettua? Onko suositeltu lisäravinteita leikkauksen jälkeen?
Yli 60-vuotiaat ja virtsa-avanne
Lähipiirissä
72951
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Alette alas tulla sieltäMissä oletkin, täällä hidastuu koko palstan väki ilman sinua. Tarinaa ei narinaa. 🍃😆 https://youtu.be/4W4DIgbBbsk?is=Vdbj3wnuTGMchXVC
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Dodii. Kuvailekaivattusi ulkonäköä :)
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
Vastaukset 7
Vanhimmat
Jos sinulle on tehty virtsa-avanne, niin silloinhan se on tehty ja sillä siisti. Se on ja pysyy avanteena. Kipu ja verenvuoto paranevat aikaa myöten mutta avanne on tehty jäädäkseen, ellei ole tarkoitus tehdä jotain muuta myöhemmin
Ravinteilla eikä iällä ei ole mitään vaikutusta asiaan.
Ravinteilla ja varsinkin ravinnolla on todellakin suuri vaikutus koko kehoon. Ne kannattaa valita verikokeiden eli puutosten mukaan. Ei mitä vain kaupan hyllyltä mitä on sattunut kuulemaan naapurilta tai ystävältä.
Elämä on avanteen jälkeen yhtä helvettiä.Päivät menevät kusipussin kanssa pelatessa.Ja yöt valvottavat ,kun nukkumisasento on määrätty.
Samanlaisia tuntemuksia on mullakin. Nukkuma-asentoon ei minulla kyllä ole mitään vaikutusta. Yöunet ovat olleet pari vuotta mitä sattuu. Syöpä tämän avanteen aiheuttaja on. Kusipussia täytyy melkein koko ajan tarkkailla. Alussa öisin sattui pieniä juttuja jotka aiheuttivat sen että sänky kastui. Onneksi on petauspatjan suoja
Mulla ollut nyt pari vuotta virtsa-avanne kun minulla huomattiin syöpä pehmytkudosalueella vatsaontelon takana. Siinä kulkee virtsanjohdin munuaisesta virtsarakkoon ja syöpä on lonkeromainen ja ne sulkivat virtsanjohtimen. Kyllä se oli alussa yhtä helvettiä kun ajattelin sitä syöpää 24/7 ja sen lisäksi vielä avannetta. No syöpäkasvain on nyt noin 3cm suuntaansa eli pienentynyt yli puolella. Kyllä avanne haittaa ainakin minulla normaalia elämää ja muistuttaa koko ajan syövästä. Ja ilmeisesti joudun pitämään lopun elämääni avannetta koska virtsanjohdin on kasvanut umpeen. Ei auennut vaikka stentin kanssa yritettiin aukaista.
Avanne ollut 1,5 vuotta. Kaikki on sujunut hyvin. Ei ylimääräisiä ohivuotoja. Pitää olla vaihdoissa tarkka ja huolellinen. Muutaman kerran ollut, kun tarvikkeissa on ollut tekovika. Niitäkin sattuu.
Ei ole tarvinnut tarkkailla koko päivää, siinä se mukana kulkee. Tyhjennettävä se tietenkin on, mutta joutuuhan avannettomatkin käymään vessassa. Avanteen olemassa olon kannattaa laittaa taka-alalle. Tsemppiä kaikille avannehenkilöille ja positiivisuutta. Asiat voisi olla huonomminkin.
Sulla on päässä iso aukko mene ,toiselle palstalle valittamaan tai lääkäriin.