Mikähän siinä on, että Oululaiset takarämeikön ihmiset ovat ylimielisiä ja ilkeitä? Suu vaahdossa tuulipuvut päällä tuomitaan muita. Ja se murrekin on järkyttävä, hyi helevata mikä paikka ja mitä sakkia Oululaiset. Naamat kuin norsunvituilla kun haukutaan muita, suomen paskinta sakkia Oululaiset.
Oululaisten junttius
121
6119
Vastaukset
- LordMustBe
En hyväksy väitettäsi, mutta yleisesti ottaen, ihmiset "toivovat parasta ja pelkäävät pahinta". Tämä saattaa kuulostaa harmittomalta, mutta jos analysoidaan tätä asennetta ja ajattelutapaa, niin se on kaksinpuolin huono ja tuhon tielle kiskova.
Jos toivoo koko ajan vain parasta, niin kaikki muu kuin paras on alempiarvoista, koska ihmisillä on sisäänrakennettuna mustavalkoisen ajattelun tapa. Lisäksi jollakin on aina jotain kalliimpaa kuin itsellä, niin lisäksi on aina kateellinen. Entäpä pahimman pelkääminen sitten? Yksittäin ahneus ja kateus eivät olisikaan niin pahoja, mutta vielä kun koko hemmetin ajan pelätään ihan hemmetisti. Aina pelätään pahinta! Onko se loogista ollenkaan? Ei ole! Neuroottista menoa! Pahinta on että jos jollakulla ei ole omaa mielipidettä, niin hän katsoo mallia vieressä olevalta. Kun kaikki silmäilevät epäluuloisina, koko ajan pahinta peläten, kateellisina ja vain paras silmissä kiiluen, niin ollaan nykytilanteessa. - JepjepkatkeraOulu
Sama kokemus, luulevat olevansa pohjolan pääkaupunki mutta junttiudellaan aiheuttavat suurta häpeää suomelle. Asuin urani vuoksi Oulussa 3 vuotta ja se kaupunki ihmisineen oli mieleen painuva;) Jotain on pahasti vialla Oululaisten vihassa ja katkeruudessa, levittävät vielä sitä nega-shaissi-junttiutta ympäriinsä niin kyllä hävettää, että suomessa on paikka nimeltä Oulu ja oululaiset, suomen syöpä ja maineen tuhoajat. Voisivat itse mädäntyä omaan ankeuteensa eikä luotsata sitä viattomille hyväntahtoisille norm. Suomalaisille, Hävetkää Oulun juntit. Onhan teillä Jasmin Mäntylä eli hyvin menee pohjolan junttirämeikön luolamiehet ja naiset.
- nukkumaansiitä
Aloittaja kommentoi omaa kirjoitustaan. Mahtaa olla arvokaskin ura, kirjoitusvirheineen, tai sitten äidinkielen tunneilta on ollut pois.
- Anonyymi
Aivan oikein kirjoitettu. Olen saanut aivan turhaan vihat ja paskapuheet niskaani. Onneksi täällä muualla kaikki kunnioittavat minua ja minulla on iso ystäväpiiri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan oikein kirjoitettu. Olen saanut aivan turhaan vihat ja paskapuheet niskaani. Onneksi täällä muualla kaikki kunnioittavat minua ja minulla on iso ystäväpiiri.
Olet kyllä huvittava. Anteeksi nyt vain, mutta minua kyllä naurattaa. Olet varmaan tosissasi, mutta huvitat minua sangen suuresti.
- Anonyymi
Minkä sortin urraa nää olit tuhertamasa peräti kolome vuotta täälä meijän Oulusa? Sattu vaan silimään kirijotuksesi virheitten palijous. Pilikut ja isot alakukirijaimet oot läiskiny miten sattuu. Kannattaa kerrata kielioppia, jos aiot rustata morsmaikulles.
- fgkhjhd
Oulu on kyllä ilkeä mesta koska ihmiset ovat negoja mut luonto siel on nätti. Jos Oululaiset sais lennätettyy kuuhun nii sit normi ihmiset vois asuttaa Oulun ja tehdä siitä kivan ja positiivisen kaupungin mut niin kauan kuin oulun rämeikön juntit asuu siel nii ei tuu onnistuu. Ovat pahansuopia ja vittumaisia ihmisiä Oulun sivistymättömät asukit.
- KuutaKohti
oululaisten täytyy pian alkaa varaamaan lentoja kuuhun ja/tai maata kiertävälle radalle
tummat normi-ihmiset (?) ovat nyt asuttaneet Oulun ja varmaankin myös tehneet kaupungista kivan toritelttoineen ja mielenosoituksineen ja ehkäpä positiivisenkin valkoisilla feikkihymyillään
toistaiseksi vielä Oulun rämeikön juntitkin saavat asua kaupungissa; pahansuovat, vittumaiset ja sivistymättömät Oulun asukit - toistaiseksi
tummat normi-ihmiset (?) kieltäytyvät lähtemästä Oulusta vapaaehtoisesti pois
oletko, fgkhjhd, lennättämässä kuuhun oululaisia näiden tummien normi-ihmisten (?) kanssa tai yksiksesi? milloin alkavat ensimmäiset lennätykset kuuhun?
omaa maata meillä ei enää ole ja mikä muu maa nyt olisi niin epäitsekäs ja hölmö, että ottaisi maahansa meidät negat Oulu-juntit
- huomaaja
viestistäsi näkee, että olet oppinut oululaisten tavoille. vastaukset ovat myös selvästi oululaisten kirjoittamia. sen verran ilkeitä ovat
- Anonyymi
Ainoa ilkeä ihminen ja epäystävällinen ihminen, jonka olen tavannut Oulussa on Jyväskylästä kotoisin oleva nuorehko rouva. Hän kävi meidän ovella epäystävällisesti mesuamassa vaikka asian olisi voinut esittää ystävällisestikin. Rouva kyllä on epäystävällinen kaikille ja kovasti näyttää olevan huonotuulinen ja äksy ja komentelevainen. Hänen miehensä kyllä on ok, hän on Kokkolasta. Ovat muutaman vuoden asuneet Oulussa ja työn perässä Ouluun tulleet. Eipä muuten ole valittamista Oululaisista.
- Naurettavuudet_
Missä päin itse asustelet?
Jos jossakin helsingissä niin muretista ja niiden naurettavuuksista olisin meleko hilijaa, siellä ei suomea osata, ketä sä oot, ketä?
se on kuka.- jhggf
Vitun typerä oulun juntti, opettele ensin puhumaan ja tule sitten kiusaaman pelle. Se murre on jäätävä, oulun junteilla taitaa olla kaikilla jokin aivovamma koska ei sitä tyhmyyttä ja ilkeyttä voi muuten selittää että kokonainen kaupunki ihmiseen on sekaisin.
- Ketämiehelle
jhggf kirjoitti:
Vitun typerä oulun juntti, opettele ensin puhumaan ja tule sitten kiusaaman pelle. Se murre on jäätävä, oulun junteilla taitaa olla kaikilla jokin aivovamma koska ei sitä tyhmyyttä ja ilkeyttä voi muuten selittää että kokonainen kaupunki ihmiseen on sekaisin.
Osaanhan minä puhua ja hyvin, olen osannut puhua kun sinä olit vielä roikkumassa isässäsi.
Oletko sinä ketä miehiä, et vastannut nimittäin kysymykseen, ketä sä oot?
Kysymys oli kyllä aloittajalle. - Oulunjuntteusonhäpeä
Ketämiehelle kirjoitti:
Osaanhan minä puhua ja hyvin, olen osannut puhua kun sinä olit vielä roikkumassa isässäsi.
Oletko sinä ketä miehiä, et vastannut nimittäin kysymykseen, ketä sä oot?
Kysymys oli kyllä aloittajalle.Mistä sinä tiedät minun ikäni? Sinun juntteutesi ei ollut siennyt vielä isäsi huonolaatuisesta spermasta Oulun rämeiköllä ja harmi että sikisi sinunlainen oululaisen negaation jatkaja. Suomi olisi positiivisempi ilman oulun pahansuopia ja vittumaisia ihmisiä. Oulu on kaunis paikka mutta ne siansaksaa puhuvat ilkeät kiusaajajuntit pitäisi saada vaihtoon. Kertakaikkiaan puistattaa kun edes näkee oululaisia, se negaatio ja muiden vähättely/kiusaaminen puskee ulos. Oululaiset on häpeä suomelle.
- Häpeä_
Oulunjuntteusonhäpeä kirjoitti:
Mistä sinä tiedät minun ikäni? Sinun juntteutesi ei ollut siennyt vielä isäsi huonolaatuisesta spermasta Oulun rämeiköllä ja harmi että sikisi sinunlainen oululaisen negaation jatkaja. Suomi olisi positiivisempi ilman oulun pahansuopia ja vittumaisia ihmisiä. Oulu on kaunis paikka mutta ne siansaksaa puhuvat ilkeät kiusaajajuntit pitäisi saada vaihtoon. Kertakaikkiaan puistattaa kun edes näkee oululaisia, se negaatio ja muiden vähättely/kiusaaminen puskee ulos. Oululaiset on häpeä suomelle.
En tiedäkään, mutta tekstistä päätellen et kovin kauaa ole tällä pallolla tallustellut, ulosanti on kuin ala-asteelaisella.
Kukaan aikuinen ei tuollatavalla kirjoita.
Siansaksasta en puhuisi, varsinkaan jos helsingistä on kotoisin. - OulunjuntteusonhäpeäSuom
Häpeä_ kirjoitti:
En tiedäkään, mutta tekstistä päätellen et kovin kauaa ole tällä pallolla tallustellut, ulosanti on kuin ala-asteelaisella.
Siansaksasta en puhuisi, varsinkaan jos helsingistä on kotoisin.Juuri kirjoituksellasi todistit että et kovin kauaa ole täällä pallolla tallustellut joten älä tule neuvomaan opettajaasi. Nyt kannattaa katsoa sitä Oulun junttius kohtaa itsessäsi ja alkaa miettimään miten olisit hyödyllisempi tälle pallolle? Tällä hetkellä jatkat Oulun geenejä eli negaatioita eli yritä käyttää aivokapaseettiasi ja mieti miten voit saada kontrollin omaan nega/kiusaamis käytökseesi ja luoda ympäristöösi enemmän positiivisuutta kuin sitä jo vuosisatoja vanhaa oulun ngeaatioita, can you do it young soul?
- TulkaaKemmiin
Häpeä_ kirjoitti:
Siansaksasta en puhuisi, varsinkaan jos helsingistä on kotoisin.Tämä kommentti on juuri täydellinen esimerkki kuvastaakseen sitä Oulun vähättelyä ja negaatiota mistä täällä puhutaan. Heti kun menee Oulun lähikunnille ihmiset ovat erilaisia, kannustavia ja positiivisia mutta mikä ihme on pesiytynyt Oulun juntteihin? Ovat negoissaan niin järkyttäviä ihmisiä, tuovat pahaaoloa ympärille.
- Anonyymi
jhggf kirjoitti:
Oulussa asuu paljon muitakin kuin oululaisia "kanta-asukkaita".
Missä mestoissa olet tutustunut oululaisiin, Oulussa on monenlaisia ihmisiä ja monenlaisia paikkoja tutustua oululaisiin.
Oulu on kaupunkina "pohjoisen sulatusuuni" - Ouluun on muuttanut paljon ihmisiä Lapista, Itä-Suomesta, Keski- ja Etelä-Pohjanmaalta, jopa Uudeltamaalta ja paljon on myös muista maista muuttaneita uusia oululaisia... - Anonyymi
Mistä sinä tiedät minun ikäni? Sinun juntteutesi ei ollut siennyt vielä isäsi huonolaatuisesta spermasta Oulun rämeiköllä ja harmi että sikisi sinunlainen oululaisen negaation jatkaja. Suomi olisi positiivisempi ilman oulun pahansuopia ja vittumaisia ihmisiä. Oulu on kaunis paikka mutta ne siansaksaa puhuvat ilkeät kiusaajajuntit pitäisi saada vaihtoon. Kertakaikkiaan puistattaa kun edes näkee oululaisia, se negaatio ja muiden vähättely/kiusaaminen puskee ulos. Oululaiset on häpeä suomelle.
toiveesi on jo toteutunut - ihmisten vaihto on paraillaan käynnissä Oulussa :/
- Anonyymi
Olisikohan äidinkielemme oppien kertaus tarpeen sinulle, hah.
- Anonyymi
täällä pk-seudulla nimenomaan osataan puhua suomea. opetelkaa te maalaistollot puhumaan
- Anonyymi
Häpeä_ kirjoitti:
Siansaksasta en puhuisi, varsinkaan jos helsingistä on kotoisin.Oooookkkkkonnnnäääää nääääääääääkkkkkkkkönnnnnnnnäääääääää nääääääää näääääää näääääää nääääkkkkkkkkönnnnnnnnnäääääää.
TUOSTA EI MURRE ENÄÄ RUMEMMAKSI MUUTU. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oooookkkkkonnnnäääää nääääääääääkkkkkkkkönnnnnnnnäääääääää nääääääää näääääää näääääää nääääkkkkkkkkönnnnnnnnnäääääää.
TUOSTA EI MURRE ENÄÄ RUMEMMAKSI MUUTU.Minä olen ylpeä Oulun murteesta. Käytän sitä luonnostaan ja mielelläni vapaa-aikanani ja etenkin tuttujen, ystävien ja kavereiden kesken. Se osaltaan sitoo minut kotikaupunkiini Ouluun ja sukuun. Mahtavaa puhua omaa murretta. Työkieleni on suomen puhekieli, englanti ja ruotsi. Olen opiskelun ja työn vuoksi asunut monessa kaupungissa. Nyt jo vuosia omassa kotikaupungissani Oulussa. Kaikki murre on arvokasta ja säilyttämisen arvoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oulussa asuu paljon muitakin kuin oululaisia "kanta-asukkaita".
Missä mestoissa olet tutustunut oululaisiin, Oulussa on monenlaisia ihmisiä ja monenlaisia paikkoja tutustua oululaisiin.
Oulu on kaupunkina "pohjoisen sulatusuuni" - Ouluun on muuttanut paljon ihmisiä Lapista, Itä-Suomesta, Keski- ja Etelä-Pohjanmaalta, jopa Uudeltamaalta ja paljon on myös muista maista muuttaneita uusia oululaisia...Niinpä, Oulusta löytyy porukkaa joka lähtöön, lähes jokainen jonka tiedän Oulusta on alunperin ihan muualta päin Suomea, tosi vähän oon tavannu "kanta-oululaisia". Omat vanhemmat ovat Kainuusta tänne muuttaneet. Eniten oon kyllä tavannut Kainuusta tai Lapista kotoisin olevia. Onkohan nää sit ne mistä eniten muutetaan Ouluun kenties?
- tupenkääntäjä
Kyllä minäkin olen perustyrnäväläisenä ihmetellyt noita oululaisia, ihmeellistä sakkia kerta kaikkiaan! Sivistyksestä ei puhettakaan toisin kuin hesalaisilla ja meillä. Kun Oulu lohkaistiin Limingan emäpitäjästä, sinne passitettiin pöljimmät ja ne ova muutaman sadan vuoden aikana keskenään lisääntyneet. Asiaa ei ole parantanut naapurikuntienkaan liittäminen kaupunkiin, koska liittyjät ovat pitkälti vielä metsäläisiä.
- RämehirviötOulusta
Hyvin sanottu! Ehkä se metsäläisyys ja rämeikön seassa eläminen sai lisääntymään pedofiilisesti sukulaisen kanssa tms.. mut siis järkkyä sakkia ovat pahuudessaan/vähättelyssä ja tuomitsemisessa. Sen negan ja pahuuden haistaa heistä kilometrien päähän. Mutta heti Oulun rajojen ulkopuolella olevat ihmiset ovat positiivisia.
- Anonyymi
Eikös liminkalaiset&tyrmäväläiset ollet takavuosina ahkeroita
Navetassa vierailijoita
- RaukkaOnRasisti
Oiken! Oululaiset ovat rasisteja ja juntteja. Sivistystähän Suomessa on vain meillä täällä Helsingissä. Ja oikeastaan täälläkin vain meillä akadeemisesti sivistyneillä. Hävetkää juntit. Ei rasismille!
- Oulunrämeikönvähättelijä
Allekirjoitan. Aika häpeällistä oulun metsärämeikön pedofiilisesti lisääntyneiden joukkomielisauraudesta kärsiviltä tuomita ulkomaalaista joka vaikka on esim. valmistunut Harwardin yliopistosta. Millä oikeudella rasistiset oululaiset nostaa junttiutensa muiden akaatemisten tai opiskelleiden ihmisten yläpuolelle? Mitä meriittejä tai oppia oulun metsärämeiden rasistisisten pedofiilimaisesti syntyneiden jälkeiläisten rasistista ja henkisesti väkivaltaisista mielipiteistä voi tarjota meille oikeasti sivistyneille ihmisille? Oulun nega/vähättely on niin out, vain metsärämeikön asukit itse ei sitä tajua.
- ihanVaanVinkiks
opettele kirjoittamaan oikein Harwardilainen - ilman virheitä
- Anonyymi
Sinulla akateemisesti sivistyneeltä ei muuta sivistystä olekaan. Kaikesta päätellen. Kyllä näissä piireissä, missä minä kuljen on akateemisen sivistykse lisäksi hyvin paljon muutakin sivistystä. Akateeminen sivistys ei ole tae sivistyksestä. Oikea sivistys on aivan muuta.
- tupenkääntäjä
Eipä nämä muulta olevien jututkaan kovin sivistyneiltä vaikuta, vaikka joku muutaman sivistyssanan tietääkin...
- Anonyymi
No. Pitäähän niitä höyryjä joskus ulos päästä päästää, vaikkapa tänne kirjoittamalla, jos se helpottaa tuskaa. Kyllä me oululaiset sen kestämme. Eipä tässä sen kummempaa sitten.
- MaailmanMatti
Kyllä tuo ihmisten "junttius" osataan muuallakin. Pikkukaupunkien työpaikoilla kyräily ja juonittelu tuntuu olevan oikein elinehto. Siinä on se kun ne toiset tienaa ja pärjää aina paremmin.
- TheGreatEscape
Jos keskittyisi vain negatiiviseen, ei kävisi ihmisten ilmoilla ollenkaan. Kaikissa meiäss on vikoja. Harva on rehellinen, etenkään itselleen. Se toisi sisäisen rauhan, itseluottamuksen ja veisi oikealle tielle, niin lyhyellä kuin pitkälläkin tähtäimellä parempiin tuloksiin. Harva on rauhallinen, harva on onnellinen. Kaikessa hyvät ja huonot puolet. Kaikki väliaikaista, kuin filmi. Silti näyttelijät vain heitetty mukaan. Kaikki palamme ajan virrassa kuin tähdenlennot...
- Oulustaollaan
Oulussa on niin paljon muualta Suomesta tulleita, heistä osa suoraan jostain hevonvitunperslävestä asenteensa ja käyttäytymisensä muita kohtaan omineet. Ite miettinyt ett ku jostain vähän pohojosempaa esim. Pellosta tai jostain Simon seuvulta tänne tulleet on järkiään itteensä täynnä olevia ja vittumaisia käytöstavoiltaan, ku ylleensä aatellaan ett pohojosen immeiset ovat hyväluonteisia. Kyllä ne muutkin paskanjauhamisen ossaa ei voi pelekästään oululaisia syyttää. Aloittajakin vaikuttaa aika ylimieliseltä ja kärkkäästi tuomitsee muita siitä mihin itte syyllistyy. Ei kenenkään oo pakko Oulusa olla jos ei haluva, tietä riittää molempiin suuntiin, ett sen ku valittet mihin päin Suomen maata nokkas ja hienon persees sijoitat. Kummasti Oulusa riittää muualta tulleita, tuskin iha huvikseen ovat tänne asettuneet. Kyll täällä kuulee muutaki murretta ku pelekästään oulun murretta. Jokkainen puhhuu tavallaan, omalla murteella. Sopu sijjaa antaa vai mite se meni. Suurimmilta osin kaikki murteet alkavat hävitä, nuorempi väki ei välitä puhua murteita, ku sitä pidetään junttiuden merkkinä. Nuoret yrittää puhua samaa tyyliin kuin hesassa puhutaan myös täällä Oulussa. Ei mene montaa vuotta kun murteet ovat kadonneet Suomesta. Mun mielestä hesalaiset ovat ylimielistä porukkaa, katsovat muualta tulleita nokkavartta pitkin.
- PaljonParempaa
Kyllä...Aloitus on niin totta! Ei sinne Oulun keskustaan maalaisia edes haluta,haluavat mukamas cityläiset olla keskenään ja kulkea nokka pystyssä sekä olla mukamas parempia ihmisiä.En tosiaankaan tiedä nuin tiukkapipoista porukkaa,vallan vaikuttaa sisäsiittoiselta sakilta ja kokemusta minulla on ulkomailta miljoonacityistä.Tänä päivänä asustan tässä (suur) Oulun kupeessa ja asiointini suoritan Kemissä joka on sentään merikaupunki.
- asioihavvaen
Taijat ollakki kommunisti...
- PaljonParempaa
Käymättä on Pohjois-Korea,eikä ehtinyt käydä Neuvostoliitossa saati Kuubassa!
- pohjouli
näilä lakeuksila l rämeilä totuttu tulla toimeen.sekä pääkaupunkikilaisten jyräyksen että kotoseutujen lestojen sanelun alla!
- papuna
En minäkään käsitä mikä vitsaus oululaisia riesaa. Ilkeitä ja kateellisia he kyllä enimmäkseen ovat.
- G.Tervakeuhko
VL, vain ME! Nortti palaa, sormet keltaisina, ainoa oikea usko!
- saramara
Eikö Oulunsalokin kuulu Oulun kaupunkiin. Siellä tehdään paljon itsemurhia niin että mitenkähän lienevät asiat sielläkin.
- pumppump
Tehhään niitä itsareita muuallakin Suomesa
- SuomiSuomalaiset
Joka seudulla on omat heikkoutensa ja hyvyytensä. Joka paikassa on fiksuja ja vähemmän fiksuja ihmisiä.
- dgfgf
Sukuun kun tuli yksi oululainen, koko suvun ilmapiiri meni myrkylliseksi. Tältä oululaisneidiltä on sitten saatu kuulla yhtä sun toista näpäyttelyä pitkin vuosia. Pilasi kaikkien väliset suhteet. Ei ole muistakaan oululaisista mitään positiivista sanottavaa. Ihmeen röyhkeätä sakkia ja kateellisia tosiaankin. Itseään tunkevat kyllä joka paikkaan.
- Anonyymi
Tuskin yksi sukuun tullut oululainen edustaa koko Oulua. Mutta otan osaa huonon tuurin johdosta. Meidän suvussa kävi huomattavast paljon parempi tuuri.
- NiitäOnkelmatapauksia
En junteista tiedä mutta tyhmistä tiedän. Tuntuu olevan lisääntymään päin. Sanattomaksi vetää joidenkin tyhmä käytös. Näitä on työpaikoillakin. Sanattomaksi vetää.
- mekövain
Aloittajalle; Johtuu siitä että täällä on lestdiolaisten keskittymä, pilaavat kaikkien ilmapiirin.
- 0e985
Kannattaa kiertää maailmaa niin huomaa että joka paikassa löytyy veemäisiä ihmisiä. Kierrä ne kaukaa.
- Hbxzxzx
Monilla oululaisilla on ikävä oikeassaolemisen pakkomielle, ja sanoa töksäytetään aika helposti, vähän kuin olisi autismia tai sitten tosiaan vain silkkaa pahansuopaisuutta ja ilkeyttä, sitäkin esiintyy. Huumori tekis hyvää eikä tarvi aina ottaa niin haudanvakavasti kaikkee, kevyttä leikkimielisyyttä kehiin. Onko liikaa vaadittu?
- Anonyymi
Oulussa ei mikään toimi. Ihmiset ilkeitä, liikenne raivo, rakennetaan miten sattuu jne. Ihana paikka asua, mutta ihmiset pilaa tunnelman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oulussa ei mikään toimi. Ihmiset ilkeitä, liikenne raivo, rakennetaan miten sattuu jne. Ihana paikka asua, mutta ihmiset pilaa tunnelman.
Ei ole mikään pakko mennä tunkemaan nokkaansa sinne missä puhua pälpätetään jos haluaa esim. nauttia hiljaisuudesta. Jos arvot on väärin päin, niin kärsii koko ajan.
- Anonyymi
Niin ja joskus kannatta miettiä mitä sanoo vai sanooko ollenkaan. Sattuipa niin että meidän naapurilla on kauhea romuläjä pihalla, joka on meidän olohuoneen ikkunan edessä. Olen halunnut siitä monta kertaa huomauttaa. Tässä kerrattain tavattiin aidan molemmin puolin ja naapuri oli tosi ystävällinen. Ei ole sen jälkeen romukasa häirinnyt vaikka se lisääntyy koko ajan.
- Maijamehiläinenkä
Oululaiset rupusakkia, varsinkin yhet akka ja sen ukko! Alkoholisteja ja vedetään hormooneja ja huumeita ! Esitetään kunnon ihmisiä ja lapset näkee tappelua ja isän riehumista huumepäissään! Sitten äiti ajaa humalassa lapset kyydissä!!! Tämmöset on sitten töisdä palveluammateissa....
- Maalaisetonvammasia
Yleensä katkerat maalta muuttaneet tunnistaa ravintoloissa siitä, että ne kysyy heti: "Oletko Oulusta?" Sitte alkaa se älytön parjaaminen mitä kaikkea vikaa Oulussa ja oululaisissa on. No sori, että asun täällä ja vielä sorimpi että sä oot noin nega.
- Anonyymi
Onsekyllä kummoo..kävi ite siellä ooluussa ja ihmeettteliinsammoo puoltoosta vuotta siteen...moloottivat semmoostakieltä ettee soanna mottää selevvee??pikkutyttöeen peräässä juoksentelliivat...muutennii olliivat musteemppii ku muutt suommaalaasseet..
- Anonyymi
Kyllä ongelmatapauksia on kaikissa kaupungeissa. Paljon sitä tosiaan on. Epäystävällistä käytöstä. Jopa räikeän julkeaa. Tyhmyyttä, sitä se on. Joillakin on vintti pimeänä joiltakin osin ja mellastavat sitten työpaikalla kuin pikkukakarat. Moraalisestikin kuin 14v koulukiusaajan tasolla. Varmaan usko mennyt. Perheen päänä oleminen ja työpaikan titteli pitää jotenkin pääkopan kasassa... Aikuiset ihmiset. "Aikuiset ihmiset" on menettänyt täysin merkityksensä.
- Anonyymi
Nyt eletään sitä aikaa että enenevässä määrin revitään kaikki nautinto tästä maailmasta irti mitä saadaan ilman että joutuu linnaan. Jotkut jopa välittämättä toiselle aiheutetusta haitasta. Mutta eihän ihminen tule koskaan kylläiseksi.
- Anonyymi
No onko juntit nyt nähneet kaupungilla kivan näköisiä mummuja liikuskelemassa?
- Anonyymi
Ihmisten negatiivisuudesta tai tympeästä ilmeestä ei pidä ottaa itteensä. Joillakin on oikeitakin ongelmia. Esim. sairastuminen ja kuoleminen ovat luonnollisia asioita, joten niitä tapahtuu paljon ja kaikkien lähipiirissä ennenpitkää. Eli ynseys ei kovinkaan usein johdu siitä paikasta missä joku on, vaan mielentilasta jossa on, muista asioista johtuen. Jos jollakin on tukeva lähipiiri ja kunnollinen kasvatus ja kotiolot taustalla, ei välttämättä käsitä jonkun huono onnisemman käytöstä, eikä osaa kuvitella niitä tilanteita mistä se voisi johtua. Sekin on yleistä että etsitään syntipukki. Usein sellaisina toimivat jossakin pikkuasiassa epäonnistuneet julkisuuden henkilöt. Sitten yhtäkkiä millään muulla ei olekaan merkitystä kuin sillä asialla missä epäonnistui.
- Anonyymi
oululaiset on huippu porukkaa!
jos olet oulussa tavannut ikävän ihmisen niin se on tänne perä-posiolta tai ahteri-tyrnävältä muuttanut!! - Anonyymi
Tofen totta! Allekirjoitam aivan täysin! Hele vetin katkeraa ja kiykerää, pahamsuopaa ja ilkeää sakkia! Omahyväidtä kuin mikkä ja millä,eväillä? Kateutta piisaa enemmän kuin pohjalaisissa ja se on paljon se.
- Anonyymi
Asuin jonkin aikaa Briteissä, Helsingissä ja Tampereella, joten vertailupohjaa löytyy. Oulussa olen kohdannut epäystävällisimmät ihmiset. Ei käytöstapoja. Selän takana pahan puhumista, töksähtelevää keskustelua, tahdittomuutta.
- Anonyymi
Ainakin yhen ystävällisen ihimisen kohtasin Linnanmaan prisman kassajonossa, kun onnistuin töpeksimään siinä kolome kertaa peräkkäin. Pitkä jono oli takana ja minusta seuraava nuori mies oli kiireisen oloinen, pieni närkästyskin kuvastui jo naamalta kun minä kolomannen kerran töpeksin. Kovasti anteeksi pyytelin, kun näin töpeksin. Nuori mies sanoi ystävällisesti, että sattuuhan sitä ja ei haittaa. Naamaki muutttu ystävällisen näköseksi. Kyllä täällä fiksuutta ja ystävällisyyttäki löytyy.
- Anonyymi
hyvvii kommentei pakko samaistua
- Anonyymi
Huomattu ja jatkuu sukupolvien ketjussa!
- Anonyymi
"Ollaanpa kuulolla? " sanoo oululainen
- Anonyymi
Taitaa aloittaja asua peltolan tervaluhdissa.
- Anonyymi
Oululaiset ovat kolkon näköistä porukkaa
- Anonyymi
Mistähän ovat sen oppineet?
- Anonyymi
No ookkona Oulusa vai ekkönä oo
- Anonyymi
"ollaanpa kuulolla"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ollaanpa kuulolla"
Ja palataan asiaan (tarkoittaa oululaisittain että olipa mukava tavata ja toivon että tapaamme pian). Ei se niii nuukaa oo (tarkoittaa oululaisittain että olen samaa mieltä kanssasi). Vissiin sitte nii (tarkoittaa oululaisittain että olet varmaankin oikeassa). Täällä Oulussa pitää asua kauan että ymmärtää mitä oululainen tarkoittaa. Lykkyä tykö!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja palataan asiaan (tarkoittaa oululaisittain että olipa mukava tavata ja toivon että tapaamme pian). Ei se niii nuukaa oo (tarkoittaa oululaisittain että olen samaa mieltä kanssasi). Vissiin sitte nii (tarkoittaa oululaisittain että olet varmaankin oikeassa). Täällä Oulussa pitää asua kauan että ymmärtää mitä oululainen tarkoittaa. Lykkyä tykö!
Ookko nää tyhymä (tai pöijä) (oululaisittain: minä kyllä tarkoitin että...).Rppuu tilanteesta, milloin käytetään, vaatii hyvää tilannetajua. Käytetään esim. Kun jonkin ihmisen käytös huvittaa tai toisessa yhteydessä esim. kun on lapsia läsnä ja toisen henkilön käytös tai huumori ei ole lapsen korville tarkoitettu. Sanontaa ei käytetä myöskään lasten kuullen.Tätä sanontaa käytetään yleensä leikkimielisesti. Suosittelen käyttämään vain hyvin tutussa seurassa. Ekkö nää tajua ( oululaisittain: anteeksi, sanoin asian hyvin epäselvästi, ja sekavasti, selitän asian selvemmin). Mitä nääteet ( tästä sanaparresta ei saa muut selvää kuin oululaiset, koska nää teet kuulostaa yhdeltä sanalta: nääteet ( oululaisittain: sinä teet jotain outoa tai asian oudosti). Käytetään kun ihmetellään toisen ihmisen toimintaa. Ei tarkoita, että toisen ihmisen toimintaa tuomitaan. Vain ihmetellään. Tätä sanontaa ei tarvitse ottaa vakavasti ja tämä esitetään yleensä aika pontevasti, mutta ei tarkoiteta mitään pahaa eikä ikävää. .....Aikamoista. Vaatii huumoria, hyvää tahtoa, kokemusta, hyvää tilannetajua ja positiivista ajattelua.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ookko nää tyhymä (tai pöijä) (oululaisittain: minä kyllä tarkoitin että...).Rppuu tilanteesta, milloin käytetään, vaatii hyvää tilannetajua. Käytetään esim. Kun jonkin ihmisen käytös huvittaa tai toisessa yhteydessä esim. kun on lapsia läsnä ja toisen henkilön käytös tai huumori ei ole lapsen korville tarkoitettu. Sanontaa ei käytetä myöskään lasten kuullen.Tätä sanontaa käytetään yleensä leikkimielisesti. Suosittelen käyttämään vain hyvin tutussa seurassa. Ekkö nää tajua ( oululaisittain: anteeksi, sanoin asian hyvin epäselvästi, ja sekavasti, selitän asian selvemmin). Mitä nääteet ( tästä sanaparresta ei saa muut selvää kuin oululaiset, koska nää teet kuulostaa yhdeltä sanalta: nääteet ( oululaisittain: sinä teet jotain outoa tai asian oudosti). Käytetään kun ihmetellään toisen ihmisen toimintaa. Ei tarkoita, että toisen ihmisen toimintaa tuomitaan. Vain ihmetellään. Tätä sanontaa ei tarvitse ottaa vakavasti ja tämä esitetään yleensä aika pontevasti, mutta ei tarkoiteta mitään pahaa eikä ikävää. .....Aikamoista. Vaatii huumoria, hyvää tahtoa, kokemusta, hyvää tilannetajua ja positiivista ajattelua.....
Juu. On myös paljon muuta " oululaista" minkä olen oppinut ja ymmärtänyt vuosien varrella kun tänne tulin avioliiton myötä. Työpaikalla kyllä on helppoa sopeutua tätä "oululaisuuteen". Työpaikallani puhutaan puhekieltä ja muutenkin toiminta ja käyttäytyminen ei ole kovin "oululaista". Työpaikallani myös käyttäytyminen on virallisempaa ja otetaan myös huomioon, mistä päin työkaveri on kotoisin. Vapaa aika on sitten eri asia ja tuttujen työkavereiden kanssa myös. Onkohan missään saatavilla oululainen-suomalainen sanakirja, sanonnat ja tarkoitusperät sekä esimerkit tilanteista joissa sananparsia ja sanontoja käytetään. Tänne tulijoille alku olisi helpompaa. Hmm....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin oululaisena kun luen tätä alan ymmärtää miksi joku luulisi meidän oululaisten olevan ilkeitä. Kaikki nää on aika arkipäiväsiä juttuja sanoa. Mutta en kyllä oikeasti kertaakaan ole tarkoittanut näillä sanomilla loukata. Se on vaan jotenkin niin tavallista ja jos joku puhuu tolleen nii ei mua kyllä oikeen kiinnosta tai kun on tottunu siihen nii se on vaa ihan tavallista. Aiemmin en oo kyl kiinnittäny mitää huomioo tällasiin.
- Anonyymi
Kaikki nega mitä oululaisista kirjoitetaan on täyttä totta. Onneksi olen päässyt heistä eroon. Nyt on hyvä. Ikinä en ole kertonut että miten oulu liittyy minuun enkä kerro, koska hävettää se mitä minulle tekivät.
- Anonyymi
Ja vityt päällensä kuspäitä ookkonä juntit järjestään.
- Anonyymi
Tiiäkkönää että ei siinä ole mitään tyhmää että on lapsesta asti oppinut puhumaan tietyllä tavalla, millä tavalla kaikki muutkin ympärillä puhuvat. Voihan se ehkä jotain Pietarsaarelaista vähän naurattaa Oulun murre, mutta mitä sitten? Itseäni ärsyttää savon murre kun on niin levvöötä: Mahtaako suaha kalloo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiiäkkönää että ei siinä ole mitään tyhmää että on lapsesta asti oppinut puhumaan tietyllä tavalla, millä tavalla kaikki muutkin ympärillä puhuvat. Voihan se ehkä jotain Pietarsaarelaista vähän naurattaa Oulun murre, mutta mitä sitten? Itseäni ärsyttää savon murre kun on niin levvöötä: Mahtaako suaha kalloo.
Savon murre on kyllä mahtavaa. Vävypoika puhhuu savon murretta. Nykyään kaikki murre on arvokasta. Toivottavati murre pyssyy elinvoimasena. Murteet ovat suuri rikkaus.
- Anonyymi
Oulu on takahikiän ihmelandia
- Anonyymi
Ei sinällään "ei perusoululaisissa", siis jotka eivät ole Kepulaisia tai L osastoa, tai yleensä molempia, mitään vikaa ole. L & Kepu yhdistelemänä, sisäsiittoisena porukkana on aikaansaanut nykyisen tilanteen. Siihen vielä nämä kaiken maailman pajatsohuulien, kamelikuskien ja lammaspaimenien hyysääjät, jotka on tietyn porukan toimesta roudattu "rikastuttamaan kulttuuria", niin ei tartte ihmetella Oulun menoa? Kenenkään pää sitä menoa kestä, eikä jaksa pysyä mitenkään ystävällisenä ketään kohtaan...
- Anonyymi
Mää ainaki oon ystävällinen ja mulla on hymy naamalla. (Suomennettuna: Minä olen Oululainen ja olen ystävällinen ja hymyilevä).
- Anonyymi
Vain Oulussa voi kokea tämän: tuntematon ihminen kävelee tai pyöräilee ohi ja näyttää keskisormea. Kaksi kertaa tapahtunut ja tuiki tuntematon ihminen. Tällä tavalla kulttuuripääkaupungissa käyttäydytään.
- Anonyymi
Juu, tai rääkäisee jotain "mitä nää nuin hittaasti kävelet, onko sulla jalaka kipiä?"
Että mitähän se kuuluu ventovieraille? - Anonyymi
Onhan näitä nähty, mutta enemmistö on aivan tavallisia kunnollisia ihmisiä omilla asioillaan omine huolineen.
- Anonyymi
Jotkut ovat aikuisenakin henkisesti 13v. koulukiusaajan tasolla. Juu. Tiedän pari... Kyllä heistäkin puhutaan selän takana vaikka luulevat muuta.
- Anonyymi
Tulin Ouluun 20 vuotta sitten. Kukaan ei ole näyttänyt minulle keskisormea. Muutenkin oululaiset ovat minua kohtaan hyvin käyttäytyneet. Olen pahoillani puolestasi että näin suuressa kaupungissa yksi keskisormennäyttäjä löytyi. Toipumista siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, tai rääkäisee jotain "mitä nää nuin hittaasti kävelet, onko sulla jalaka kipiä?"
Että mitähän se kuuluu ventovieraille?Oulussa asuu yli 200 000 asukasta. Yksikö heistä näytti keskisormea. Aika pienen pieni prosentti. Hän oululainen, joka kysyi kuikijalta että onko jalka kipeä ei todellakaan odottanut vastausta. Eikä ajatellut sinun jalkaasi. Jos jalkasi on kipeä tai nilkutat, niin elä ota itseesi, se on kylläkin vaikeaa kipeän jalan takia. Jos nilkutat näkyvästi, niin siinä tapauksessa kommentoija oululainen oli vain osaaottava. Muutamia vuosia Oulussa olleena olen alkanut ymmärtämään oululaisia ja heidän huumoriaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oulussa asuu yli 200 000 asukasta. Yksikö heistä näytti keskisormea. Aika pienen pieni prosentti. Hän oululainen, joka kysyi kuikijalta että onko jalka kipeä ei todellakaan odottanut vastausta. Eikä ajatellut sinun jalkaasi. Jos jalkasi on kipeä tai nilkutat, niin elä ota itseesi, se on kylläkin vaikeaa kipeän jalan takia. Jos nilkutat näkyvästi, niin siinä tapauksessa kommentoija oululainen oli vain osaaottava. Muutamia vuosia Oulussa olleena olen alkanut ymmärtämään oululaisia ja heidän huumoriaan.
Hyvin oululaiset ovat minua tullista tullutta kohdellut. Minulla on paljon ystäviä ja hyviä työkavereita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oulussa asuu yli 200 000 asukasta. Yksikö heistä näytti keskisormea. Aika pienen pieni prosentti. Hän oululainen, joka kysyi kuikijalta että onko jalka kipeä ei todellakaan odottanut vastausta. Eikä ajatellut sinun jalkaasi. Jos jalkasi on kipeä tai nilkutat, niin elä ota itseesi, se on kylläkin vaikeaa kipeän jalan takia. Jos nilkutat näkyvästi, niin siinä tapauksessa kommentoija oululainen oli vain osaaottava. Muutamia vuosia Oulussa olleena olen alkanut ymmärtämään oululaisia ja heidän huumoriaan.
Mitä luen tätä lankaa niin ymmärrän koko ajan enemmän ja enemmän että miksi oululaisia pidetään ääliöinä. Suurimmaksi osaksi tuntuu että ihmiset pahottaa mielensä kun väärinymmärtävät oululaisia.
- Anonyymi
Aloittaja on Moktar.Gubta, lieksalaisten herjaaja ja jihadismin edistäjä.
- Anonyymi
Kirjoitus on vanha, mutta vastaan silti, että kyseessä on vain alueen kasvatus ja kulttuuri.
Oulun Seudulla on paljon masentuneita ja yksinäisiä nuoria miehiä. Heillä on usein alkoholisti lapsuus, jossa tunteita ei saa näyttää. He eivät kasva koskaan aikuisiksi vaan jäävät teinipojan tasolle. Osa on väkivaltaisia ja riippuvaisia kuka mistäkin. Toiset polttaa, kannabista, toiset pelaa uhkapelejä.
Oulussa olen tavannut paljon miehiä, joilla on omiin vanhempiin vääristynyt suhde. Heillä on traumaattisen lapsuuden takia esimerkiksi epävakaa persoonallisuus häiriö.
Myös lestadiolaisuus aiheuttaa pahoja mielenterveysongelmia. Myös niille, jotka eivät kuulu edes kirkkoon, ovat silti samassa kasvuympäristössä tämän aivopestyn lahkolaisuuden kanssa. Siellä ajatellaan olevan muita ylempänä ja parempia.
Oulun Seudulla miehillä on ollut myös voimakas kilpailuvietti, kateus toisten autoista sekä taloista ja katkeruus säätelee koko elämää sitten. Itsemurhat, raiskaukset ja päihteet kukoistaa Oulun Seudulla kuten Pääkaupunkiseudullakin.- Anonyymi
Jos vähän asiaa miettii lisää niin ongelmatapauksia on yhtä lailla vanhemmissa ihmisissä (kuten yksin asuvissa) jotka ovat parisuhteessa, tai perheellisiä, mutta eivät opiskele eivätkä käy töissä vaan ruinaavat vanhemmilta rahaa. Lapsuus on varmasti ollut ongelmia täynnä, ja se täällä kyllä on selvää, että tunteiden käsittelyä ei ole opittu vanhemmilta. Jos jotain ongelmia on ilmennyt niin niistä vaietaan, se on tabu puhua perheen ongelmista, kuten alkoholismi. Tunteet aina ohitetaan harhauttamalla itseään päihteillä. Voisi sanoa että olisi olleet hyvät neuvot kalliit. Mutta alkusyyt on kaukana menneisyydessä, ja nykytila on vain sen seuraus. Pitäisi virrata tilalle parempia asioita, mutta iso suuri osa niistä lähtee karkuun. Mitäpä sitä helmiä sioille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vähän asiaa miettii lisää niin ongelmatapauksia on yhtä lailla vanhemmissa ihmisissä (kuten yksin asuvissa) jotka ovat parisuhteessa, tai perheellisiä, mutta eivät opiskele eivätkä käy töissä vaan ruinaavat vanhemmilta rahaa. Lapsuus on varmasti ollut ongelmia täynnä, ja se täällä kyllä on selvää, että tunteiden käsittelyä ei ole opittu vanhemmilta. Jos jotain ongelmia on ilmennyt niin niistä vaietaan, se on tabu puhua perheen ongelmista, kuten alkoholismi. Tunteet aina ohitetaan harhauttamalla itseään päihteillä. Voisi sanoa että olisi olleet hyvät neuvot kalliit. Mutta alkusyyt on kaukana menneisyydessä, ja nykytila on vain sen seuraus. Pitäisi virrata tilalle parempia asioita, mutta iso suuri osa niistä lähtee karkuun. Mitäpä sitä helmiä sioille.
Jos tunteita osataan käsitellä, ne rauhoittuvat ja (normaalista) ihmisestä tulee lähes automaattisesti myötuntoinen, koska voi hyvin ja myös terveempi. Hyvät neuvot on todellakin kalliit. Säästyisi rahaakin kun vähempikin riittäisi. Mutta koska tietämättömyys on vahvana niin moni jopa ihailee ahneutta ja rahaa, mikä on aivan toissijaista hyvän olon kannalta.
- Anonyymi
Sinua ei varmaan pidä ottaa todesta. Sen verran
kamalaa kielenkäyttö sinulla on. En ihmettele yhtään, jos sinua ei kunnioiteta. Pitäisikö sinun tehdä asialle jotain. Muuttaa kielenkäyttöäsi ja muutenkin käyttäytymistäsi. Epäilen että itse olet itsellesi vaikeuksia aiheuttanut. Tuskin tulet missään päin maailmaa saamaan ystävävällistä kohtelua, jos et itse pysty muuttumaan ydtävälliseksi. Toivon että otat opiksesi tästä. Kaikella hyvällä näin toivon ja onnea matkaan. Varmasti onnistut. - Anonyymi
Suurimpia oululaisia kuspäitä oli takavuosina Ilta-Sanomien toimittaja Seppo Korhonen. Aiheutti perättömillä lehtikirjoituksilla monille sellaista vahinkoa ja kärsimystä ettei tosikaan. On ilmeisesti eläke ukko.
- Anonyymi
Ihan ystävällinen ja hymyilevä Oululainen olen. Tiedoksi vain aloittajalle. Kuitenkin kun sinunlaisesi tulee vastaan, niin ystävällisyyteni on koetuksella. Selviän siitä kyllä hyvin edelleenkin ystävävällisyydellä, näytän myös ystävälliseltä. Sinunlaisesi huono käyttäytyminen ja puhetapasi aiheuttavat kyllä mimussa myötähäpeää silloin poistun huomaamattomasti paikalta.
- Anonyymi
Aloittaja vois vaikka perehtyä semmoseen kuntaan kun Puolanka niin tajuaa että Oulu on vielä ihan ok.
- Anonyymi
Lestapaskat
- Anonyymi
Seppo oli hyvä toimittaja.
- Anonyymi
Ehotan aloittajalle isomulukkusen engelsmannin tehokäsittelyä. Saattas rauhottaa pahimpaan kutinaan ja kuohuntaan.
- Anonyymi
Aloittaja jäi oululaisilta ruinaamaan kunnioitusta. Tiijäkkö nää, että kunnioitus pittää ansaita? Sulla on vielä palijon opittavvaa elämänkoulusa. Niitäki on, jokka on juuttunneet ensimmäiselle luokalle vielä vanahuuvesa. Sivistys näkkyy olevan rajottunutta kohallas. Tulukutat alavariisa katkeruuttas kirijottamalla lähes siansaksaaa puutteellisella äidinkielellä. Ookko nää saanu isonki tyyvytyksen nivusiis?
- Anonyymi
Minä ostin uuden tuulipuvun.
- Anonyymi
Sään mukaanhan sitä pukeudutaan. Joskus olen käynyt kaupassa juoksulenkin jälkeen lenkkivaatteissa ja hikisenä, ilman ongelmia.
- Anonyymi
Tänään näin aidon oululaisen juntin. Eikä ollut lesta.
- Anonyymi
Minä ostin kirpparilta lipon verkka puvun.se on tosi hieno .
- Anonyymi
Btw oululaiset kirjoitetaan pienellä
- Anonyymi
Mitä etelämmäksi mennään sitä kusippäiempää sakkia löytyy. Oulussa on niin itsevarmuuttta ja ystävällisyyttä Oulu on juuri hyvässä väli maastossa luonnon ja kaupungin keskellä. Kesät lämpimiä ja talvet kylmiä. Ihanaa. Ja Kärpät maailman parhaita jos voisin sanoa . Hauskaa ja kohteliasta porukkaa. Ja ekkö nää oikee tykkää oululaisten muruteesta. Oulu on kaunis paikka täynnä fiksuja ihmisiä. Hyvin kouluttautumista,urheilullisia ja rehellisiä. Pidän paikasta kovasti. Kiitos olen puhunut.
- Anonyymi
Olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Kokemusta valitettavasti on.
- Anonyymi
Sain joululahjaksi uuden verkkapuvun.
- Anonyymi
Oulussa ei aurinko paista tarpeeksi. Tulee pimeetä porukkaa
- Anonyymi
Tarkista tietosi auringon paistamisen suhteen Oulussa ja siitä ylöspäin! Muu Suomi se pimeydessä kärvistelee jopa kesäisin.
Ehkä se onkin liiallinen valoisuus syynä Oulun alueen ihmisten junttiuteen? Karmeat univelat kun valoisassa ei saa nukuttua kunnolla moneen kuukauteen, aivot sekoaa. - Anonyymi
Kyllä täällä aika hyvin pärjätään olosuhteisiin nähden. Haastetta on toki!
- Anonyymi
Hovi lyhensi vankeutta
Oulun käräjäoikeudessa syytettynä mies myönsi osan syytteistä oikeiksi, mutta vähätteli törkeimpiä tekojaan.
Käräjäoikeus totesi kaikki syytteet näytetyiksi toteen ja tuomitsi miehen vuoden ja kahden kuukauden pituiseen vankeusrangaistukseen. Rangaistusta pidensi saman miehen aiemmin saama ehdollinen vankeusrangaistus.
Viime toukokuussa annettu tuomio ei saanut lainvoimaa, sillä mies valitti siitä Rovaniemen hovioikeuteen. Valitus kannatti hänen näkökulmastaan, sillä jouluviikolla hovioikeus hylkäsi syyttäjän vaatimuksen aiemman ehdollisen vankeuden panemisesta täytäntöön.
Joulukuussa 23 vuotta täyttäneen miehen vankeus lyheni 11 kuukauteen.
Uhrilleen tuomitun tulee maksaerilaisia korvauksia 5 700 euroa ynnä asianhoitokuluista sata euroa.
Hovi alentaa aina, onko naistuomarit enemmistönä.
- Anonyymi
Lestapierut pilaavat Oulun ja koko Suomen
- Anonyymi
Kauheeta juoruamista joillakin ja tarina muuttuu rumemmaksi joka kerta. Onneksi harvat on tällaisia, mutta mehän uskotaan niinkuin meille kerrotaan?
- Anonyymi
ylimielisiä ja ilikeitä... niitä kyllä riittää havaittavaksi joka päivä. älyllisestä heikkolahjaisuudesta tuo toki eniten kertoo. tollot.... >XDDD
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832