Olen poiminut marjoja ja sieniä myyntiin jo 35 vuotta. Ennen siitä jäi jopa palkkaa,mutta tänä päivänä vain vaivat palkaks. Ei ole 10 vuotta kun 1.luokan tatista sai 8 €/kg. Varsinkin sienten ja tattien myynti on kannatamatonta. Tänä syksynä ostopisteillä kilohinnat: 1.luokan herkkutatti 4€,2.luokan 2€,3.luokan 1€. kanttarelli 4.e,torvisienet 4€,suppilovahvero 4€.
Tuntuu että joka vuosi hinnat laskevat.Silti Tattikeisarin firma tekee tappiollista tulosta.Minä en tätä oikein YMMÄRRÄ!!!!
Kaupallinen poiminta
4
202
Vastaukset
- PitkäLinjaParas
Ahneita tuntuvat olevan... Oletko koittanut myydä suoraan esim. ravintoloihin, tai kuluttajille?
On sääli, että pitkä kokemuksesi noin vain menisi hukkaan sisäänostajien ahneuden vuoksi (:- 1-sieni
Kyllä olen soittanut paikkakunnan kaikkiin ravintoloihin,mutta ei käy kauppa.Yhdessä tosin tarjosivat,HYVIN PUHDISTETUSTA,torvisienstä 5€/kg.Yhden kilon takia en lähtenyt ajamaan yhteensä kahtakyt km. Lakat ja mustikat menevätkin suoraan yksityisille.Puhdistettu puolukka maksaa nyt 80cnt.Tähän hintaan kyllä vaikuttaa Thaimaalaiset marjanpoimijat(heille varmaan maksavat 10cnt/kg)joita riistetään törkeesti.On liian monta "välistä vetäjää".Ei kuluttaja tästä mitään hyödy,vaan jopparit.
- Tatti63
Jep,
Ajelin 80 km ja myin koemielessä 30 kg puolukkaa - tosin roskineen - 4h:lle. Laskin että käteen jäi kymppi. Neljän tunnin homma 😀 - romualdo2
juu, hieno homma! Radio Suomessa juuri meneillään KYsykää luonto-ohjelmista, ehdottakaa ideoita, teemailloiksi... sienet mainittiin ekaa kertaa vasta klo 19.45 ja silloinkin aika marginaaliin jäävistä limasienistä. Siis tämä kasvien ja sienten välttely näissä luonto-ohjelmissa on aika pöyristyttävää! Radion Sieni-iltakin jäi lähettämättä tänä syksynä... aika kapea-alaisesti nämä mukatoimittajat siellä häärivät... ei voi kuin ihmetellä! PUhumattakaan tämän keskustelusivuston hyvin omituisesta menettelyistä, tätä sivustoa ja ketjua tuskin löytää enää juuri kukaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315703
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus134182- 1962379
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1661770Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan791696Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351477Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141375En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741355viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241204- 941195