Kaupallinen poiminta

1-sieni

Olen poiminut marjoja ja sieniä myyntiin jo 35 vuotta. Ennen siitä jäi jopa palkkaa,mutta tänä päivänä vain vaivat palkaks. Ei ole 10 vuotta kun 1.luokan tatista sai 8 €/kg. Varsinkin sienten ja tattien myynti on kannatamatonta. Tänä syksynä ostopisteillä kilohinnat: 1.luokan herkkutatti 4€,2.luokan 2€,3.luokan 1€. kanttarelli 4.e,torvisienet 4€,suppilovahvero 4€.
Tuntuu että joka vuosi hinnat laskevat.Silti Tattikeisarin firma tekee tappiollista tulosta.Minä en tätä oikein YMMÄRRÄ!!!!

4

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PitkäLinjaParas

Ahneita tuntuvat olevan... Oletko koittanut myydä suoraan esim. ravintoloihin, tai kuluttajille?

On sääli, että pitkä kokemuksesi noin vain menisi hukkaan sisäänostajien ahneuden vuoksi (:

• 1-sieni

Kyllä olen soittanut paikkakunnan kaikkiin ravintoloihin,mutta ei käy kauppa.Yhdessä tosin tarjosivat,HYVIN PUHDISTETUSTA,torvisienstä 5€/kg.Yhden kilon takia en lähtenyt ajamaan yhteensä kahtakyt km. Lakat ja mustikat menevätkin suoraan yksityisille.Puhdistettu puolukka maksaa nyt 80cnt.Tähän hintaan kyllä vaikuttaa Thaimaalaiset marjanpoimijat(heille varmaan maksavat 10cnt/kg)joita riistetään törkeesti.On liian monta "välistä vetäjää".Ei kuluttaja tästä mitään hyödy,vaan jopparit.

• Tatti63

Jep,
      Ajelin 80 km ja myin koemielessä 30 kg puolukkaa - tosin roskineen - 4h:lle. Laskin että käteen jäi kymppi. Neljän tunnin homma 😀

• romualdo2

juu, hieno homma! Radio Suomessa juuri meneillään KYsykää luonto-ohjelmista, ehdottakaa ideoita, teemailloiksi... sienet mainittiin ekaa kertaa vasta klo 19.45 ja silloinkin aika marginaaliin jäävistä limasienistä. Siis tämä kasvien ja sienten välttely näissä luonto-ohjelmissa on aika pöyristyttävää! Radion Sieni-iltakin jäi lähettämättä tänä syksynä... aika kapea-alaisesti nämä mukatoimittajat siellä häärivät... ei voi kuin ihmetellä! PUhumattakaan tämän keskustelusivuston hyvin omituisesta menettelyistä, tätä sivustoa ja ketjua tuskin löytää enää juuri kukaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      101
      8827
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4349
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1946
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      39
      1554
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1480
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1209
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1190
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      887
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      872
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      837
    Aihe