Kaupallinen poiminta

1-sieni

Olen poiminut marjoja ja sieniä myyntiin jo 35 vuotta. Ennen siitä jäi jopa palkkaa,mutta tänä päivänä vain vaivat palkaks. Ei ole 10 vuotta kun 1.luokan tatista sai 8 €/kg. Varsinkin sienten ja tattien myynti on kannatamatonta. Tänä syksynä ostopisteillä kilohinnat: 1.luokan herkkutatti 4€,2.luokan 2€,3.luokan 1€. kanttarelli 4.e,torvisienet 4€,suppilovahvero 4€.
Tuntuu että joka vuosi hinnat laskevat.Silti Tattikeisarin firma tekee tappiollista tulosta.Minä en tätä oikein YMMÄRRÄ!!!!

4

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PitkäLinjaParas

      Ahneita tuntuvat olevan... Oletko koittanut myydä suoraan esim. ravintoloihin, tai kuluttajille?

      On sääli, että pitkä kokemuksesi noin vain menisi hukkaan sisäänostajien ahneuden vuoksi (:

      • 1-sieni

        Kyllä olen soittanut paikkakunnan kaikkiin ravintoloihin,mutta ei käy kauppa.Yhdessä tosin tarjosivat,HYVIN PUHDISTETUSTA,torvisienstä 5€/kg.Yhden kilon takia en lähtenyt ajamaan yhteensä kahtakyt km. Lakat ja mustikat menevätkin suoraan yksityisille.Puhdistettu puolukka maksaa nyt 80cnt.Tähän hintaan kyllä vaikuttaa Thaimaalaiset marjanpoimijat(heille varmaan maksavat 10cnt/kg)joita riistetään törkeesti.On liian monta "välistä vetäjää".Ei kuluttaja tästä mitään hyödy,vaan jopparit.


    • Tatti63

      Jep,
      Ajelin 80 km ja myin koemielessä 30 kg puolukkaa - tosin roskineen - 4h:lle. Laskin että käteen jäi kymppi. Neljän tunnin homma 😀

    • romualdo2

      juu, hieno homma! Radio Suomessa juuri meneillään KYsykää luonto-ohjelmista, ehdottakaa ideoita, teemailloiksi... sienet mainittiin ekaa kertaa vasta klo 19.45 ja silloinkin aika marginaaliin jäävistä limasienistä. Siis tämä kasvien ja sienten välttely näissä luonto-ohjelmissa on aika pöyristyttävää! Radion Sieni-iltakin jäi lähettämättä tänä syksynä... aika kapea-alaisesti nämä mukatoimittajat siellä häärivät... ei voi kuin ihmetellä! PUhumattakaan tämän keskustelusivuston hyvin omituisesta menettelyistä, tätä sivustoa ja ketjua tuskin löytää enää juuri kukaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1395
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      164
      880
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      154
      762
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      756
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      614
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe