Hei, virolaiset ja muut Baltiasta tms. tulijat.
Muistakaa, että Suomessa on ajovalojen käyttöpakko. Myös päivisin. Miksi? Koska olemme sellaisen lain itse säätäneet 1980-luvulla. Me tielläliikkujat olemme ehdollistuneet siihen, että kun vilkaisee vaikka taakseen ja näkee auton keulan, on se liikkeessä jos sen ajovalot palavat. Puhumattakaan pimeän ajasta. Jalankulkijoilla on heijastimen käyttämisen velvollisuus, ja se on järkevää. Heijastin ei kuitenkaan toimi, jollei ole valoa, mitä heijastaa.
Noin yleisesti ottaen, täällä lait on itse laadittuja eikä jonkun diktaattorin ylhäältä antamia.
Ajovalot - Headlights
3
83
Vastaukset
- sama.kuin.alussa
> vilkaisee vaikka taakseen
Tai oikeastaan sivulleen -- olen polkupyöräilijänä usein havainnut risteyksissä lähestyvän auton ajoissa juuri ajovalojen ansiosta. Siis päiväsaikaankin. - jalankulkija
Itse olen ajatellut sen niin, että kun virolainen ei käytä ajovaloja, on se poliisille hyvä syy pysäyttää virolainen ja syynätä se tarkkaan puhalluskoetta tietenkään unohtamatta. Jo pelkkä EST-rekisterikilpi on kuin varoittava huutomerkki tieliikenteessä.
- laitanko.rekkarin
Ajattelin samaa: itse asiassa jos virolaiset haluavat pitää matalaa profiilia, he nimenomaan käyttäisivät ajovaloja jollon eivät erottuisi joukosta.
Täälläpäin Suomea yksi yrittäjämatami muuten ajelee vuosia Viron kilvillä, kuuluisi vaihtaa suomalaisiin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005047558- 2302640
- 262571
- 1601907
- 1141768
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01367- 761183
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41155