Hei, virolaiset ja muut Baltiasta tms. tulijat.
Muistakaa, että Suomessa on ajovalojen käyttöpakko. Myös päivisin. Miksi? Koska olemme sellaisen lain itse säätäneet 1980-luvulla. Me tielläliikkujat olemme ehdollistuneet siihen, että kun vilkaisee vaikka taakseen ja näkee auton keulan, on se liikkeessä jos sen ajovalot palavat. Puhumattakaan pimeän ajasta. Jalankulkijoilla on heijastimen käyttämisen velvollisuus, ja se on järkevää. Heijastin ei kuitenkaan toimi, jollei ole valoa, mitä heijastaa.
Noin yleisesti ottaen, täällä lait on itse laadittuja eikä jonkun diktaattorin ylhäältä antamia.
Ajovalot - Headlights
3
162
Vastaukset
- sama.kuin.alussa
> vilkaisee vaikka taakseen
Tai oikeastaan sivulleen -- olen polkupyöräilijänä usein havainnut risteyksissä lähestyvän auton ajoissa juuri ajovalojen ansiosta. Siis päiväsaikaankin. - jalankulkija
Itse olen ajatellut sen niin, että kun virolainen ei käytä ajovaloja, on se poliisille hyvä syy pysäyttää virolainen ja syynätä se tarkkaan puhalluskoetta tietenkään unohtamatta. Jo pelkkä EST-rekisterikilpi on kuin varoittava huutomerkki tieliikenteessä.
- laitanko.rekkarin
Ajattelin samaa: itse asiassa jos virolaiset haluavat pitää matalaa profiilia, he nimenomaan käyttäisivät ajovaloja jollon eivät erottuisi joukosta.
Täälläpäin Suomea yksi yrittäjämatami muuten ajelee vuosia Viron kilvillä, kuuluisi vaihtaa suomalaisiin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark2387237Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1393681Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas1162142- 271369
- 321354
Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy251308Minneapolisin tapauksesta hyvä video
Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh3321148Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.141972Milloin palaat
Odotan niin kauan kun vaan jaksan toivoa. Tiedät että sua jäi joku ikävöimään. ❤️23918Tiesitkö? Uusi Bachelor on raivannut tietään määrätietoisesti somessa, myös Böckermanin ex-rakas!
Arttu Kilpeläinen tuli julkisuuteen Pernilla Böckermanin rakkaana. Pariskunta päätyi eroon v. 2024. Ex-poliisi Kilpelä7877