Hei, virolaiset ja muut Baltiasta tms. tulijat.
Muistakaa, että Suomessa on ajovalojen käyttöpakko. Myös päivisin. Miksi? Koska olemme sellaisen lain itse säätäneet 1980-luvulla. Me tielläliikkujat olemme ehdollistuneet siihen, että kun vilkaisee vaikka taakseen ja näkee auton keulan, on se liikkeessä jos sen ajovalot palavat. Puhumattakaan pimeän ajasta. Jalankulkijoilla on heijastimen käyttämisen velvollisuus, ja se on järkevää. Heijastin ei kuitenkaan toimi, jollei ole valoa, mitä heijastaa.
Noin yleisesti ottaen, täällä lait on itse laadittuja eikä jonkun diktaattorin ylhäältä antamia.
Ajovalot - Headlights
3
79
Vastaukset
- sama.kuin.alussa
> vilkaisee vaikka taakseen
Tai oikeastaan sivulleen -- olen polkupyöräilijänä usein havainnut risteyksissä lähestyvän auton ajoissa juuri ajovalojen ansiosta. Siis päiväsaikaankin. - jalankulkija
Itse olen ajatellut sen niin, että kun virolainen ei käytä ajovaloja, on se poliisille hyvä syy pysäyttää virolainen ja syynätä se tarkkaan puhalluskoetta tietenkään unohtamatta. Jo pelkkä EST-rekisterikilpi on kuin varoittava huutomerkki tieliikenteessä.
- laitanko.rekkarin
Ajattelin samaa: itse asiassa jos virolaiset haluavat pitää matalaa profiilia, he nimenomaan käyttäisivät ajovaloja jollon eivät erottuisi joukosta.
Täälläpäin Suomea yksi yrittäjämatami muuten ajelee vuosia Viron kilvillä, kuuluisi vaihtaa suomalaisiin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082