Kadja vs Ateca

uuttaostava

takuu ja hinta abt sama molemmissa, kumpikohan pitää paremman jälleenmyyntihinnan esim 4 vuoden käytön jälkeen?

13

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • renu_toki

      Rellu Kadjar on laadukkaampi ja paremman näköinen, sama tekniikka prikulleen kuin Nissan Qashqaissa. Pelaa varmasti toisin kuin vagin öljysyöppö-tsi:t tai hajoilevat dsg.t...

    • oddsat

      Ei Rellu sen laadukkaampi ole, pikkuvikoja enemmän. Nuo dsg häiriöt lienevät historiaa kun niistä ei ole nykyisin mitään kuulunut. Veikkaan öljynkulutukselle käyvän kuten bmwn kanssa, se laskee kun kilometrejä kertyy. Olisin enemmän huolissani mikäli öljyä ei kuluisi sillä öljy voitelee.

      Ateca on hauskempi ajaa, hiljaisempi ja mielestäni paremman näköinen, mutta se lienee makuasia.

      • näin.nykyään

        Renaultin pikkuviat on olleet historiaa jo vuosia, puhumattakaan isommista. Nykyään renu on laadultaan vähintään keskikastia, vw toiseksi huonoin. Olikohan se AutoBildissä tämä raportti julkaistu vähän aikaa sitten

        Niin ja Kadjarissa ja Käskaissa on vaan 40 prosenttia samaa muistaakseni


      • JaNäinOnOllut
        näin.nykyään kirjoitti:

        Renaultin pikkuviat on olleet historiaa jo vuosia, puhumattakaan isommista. Nykyään renu on laadultaan vähintään keskikastia, vw toiseksi huonoin. Olikohan se AutoBildissä tämä raportti julkaistu vähän aikaa sitten

        Niin ja Kadjarissa ja Käskaissa on vaan 40 prosenttia samaa muistaakseni

        Volkkari on eri asia kuin Seat, vaikka perustekniikka onkin sama.
        Tuossa viittaamassasi AutoBildin laatututkimuksessa Seat on lähes aina viimeisen kymmenen vuoden ajalta ollut luokkansa kärjessä. Kokonaisuutenakin VW-konsernin sisäinen skaba on aina, yhtä poikkeusta lukuunottamatta, mennyt järjestyksen osalta Audi-Seat-Skoda-VW. Ja se poikkeus oli muutama vuosi sitten niin, että Skoda ja Seat vaihtoivat paikkaa.
        Seat on aina pärjännyt paremmin kuin Renault tai Nissan.

        Myös katsastusvikatilastoissa Seat on reippaasti keskiarvoa paremmin pärjännyt joka luokassa. Näissäkin Seat on pärjännyt paremmin kuin Renault tai Nissan.


      • älkää_menkö_vipuun

        No ei ne lehtien tilastot paljoa paina. Kun ostat uuden Seatin, vaikkapa tuon Atecan, lataat siihen varusteita ja hommaat parhaimman Xcellencen, niin äkkiä 40.000 eur rahaa kiinni. No, pidät kaksi vuotta, ja vaihdattelet. Autoliikkeet pistää tarjouslaskelmaan max 50% sen ostohinnasta. Seat on Alfan kanssa (sekä Rellu ja Citikka) huonoimmin arvonsa pitävistä. Parhaita ovat Audi, VW Nissan ja Toyota. Skoda lähes kannoilla. Kyllähän Kesko koettaa Seatia nyt myydäkin, kun tehtaalta on saatu tukirahaa eli hyvitetään eri merkillä ajavalle vaihdossa enemmän ja toisaalta uuden hinta jkv Volkkaria alempi. Samaa hommaa 5 v takuukampanja. Mutta karvas totuus paljastuu kun aikanaan vaihdatte Atecaa. Itkupotkuraivari on silloin arkea.


      • Jo_kolmas_Seat
        älkää_menkö_vipuun kirjoitti:

        No ei ne lehtien tilastot paljoa paina. Kun ostat uuden Seatin, vaikkapa tuon Atecan, lataat siihen varusteita ja hommaat parhaimman Xcellencen, niin äkkiä 40.000 eur rahaa kiinni. No, pidät kaksi vuotta, ja vaihdattelet. Autoliikkeet pistää tarjouslaskelmaan max 50% sen ostohinnasta. Seat on Alfan kanssa (sekä Rellu ja Citikka) huonoimmin arvonsa pitävistä. Parhaita ovat Audi, VW Nissan ja Toyota. Skoda lähes kannoilla. Kyllähän Kesko koettaa Seatia nyt myydäkin, kun tehtaalta on saatu tukirahaa eli hyvitetään eri merkillä ajavalle vaihdossa enemmän ja toisaalta uuden hinta jkv Volkkaria alempi. Samaa hommaa 5 v takuukampanja. Mutta karvas totuus paljastuu kun aikanaan vaihdatte Atecaa. Itkupotkuraivari on silloin arkea.

        Höpö höpö.
        Seatin vaihtoarvot on samaa luokkaa kuin muidenkin vw-konsernin autojen. Merkittävää eroa ei ole puoleen tai toiseen. Tietysti, kun uushintakin on halvempi, niin vaihtohintakin on alempi.
        Prosenteissa ei kuitenkaan, vaan nimenomaan päinvastoin. Todella kalliit autot pudottavat nopeammin vaihtoarvoaan.

        Totta helevetissä auton hinta saadaan nousemaan lisäämällä himmeliä ja vitkutinta myös Seatissa, kuten kaikissa muissakin merkeissä.

        Seat on jo vuosikausia eniten myyntiä kasvattanut vw-konsernin automerkki eikä ihmekään. Myynti on muutenkin Suomessa ihan kohtuu suurta, ei tietenkään näiden suurten bulkkimerkkien, Skoda, Tojota, VW:n tietyt halvemmat mallit jne, tasoa. Ainakin toistaiseksi kuitenkin harva ja vain lähinnä eteläisen Suomen isompiin kaupunkeihin keskittynyt jälleenmyyntiverkosto ei tue suuria volyymiautoluokkien myyntimäärien saavuttamista. Mainos- ja markkinointikin on oikeastaan vasta aivan viime vuosina noussut lähes nollatasolta ylöspäin.

        Nuo sinun kestoitkupotkuraivarit täällä ihmetyttää. Mitä pelkäät? Eihän sinun ole pakko Seattia hankkia, kyllä noita bulkkeja riittää. Jos ja kun Seat nousee koko ajan, niin onko se sinulta pois jostain? Ja toiseksi: ei Seat vielä ole millään tavalla uhka näille jokamiesbulkeille, Skodalle, Tojotalle, jne.


      • fraakus

        No ei Seatin sittarin osto minulta ole pois, kunhan varoitan. Olen tuon livenä nähnyt eikä ole edes komea. Qaskai tai Kuga paljon komeampia ja isompiakin. Tutulla oli 2014 vai 2015 mallinen farmari Leoni ja oli niin paljon kaikkea pikkuvikaa että vaihtoi just uuteen farmari Focukseen. Oli kaikkea natinaa, muoviosaa irtoili ja alustasta jotkut puslakumit piti hirveää ääntä ja piti vaihtaa. Vaihtohyvitys oli umpisurkea kaikkialla eli arvosta suli reilun 20 tuhannen kilsan aikana puolet.


      • 126786138
        fraakus kirjoitti:

        No ei Seatin sittarin osto minulta ole pois, kunhan varoitan. Olen tuon livenä nähnyt eikä ole edes komea. Qaskai tai Kuga paljon komeampia ja isompiakin. Tutulla oli 2014 vai 2015 mallinen farmari Leoni ja oli niin paljon kaikkea pikkuvikaa että vaihtoi just uuteen farmari Focukseen. Oli kaikkea natinaa, muoviosaa irtoili ja alustasta jotkut puslakumit piti hirveää ääntä ja piti vaihtaa. Vaihtohyvitys oli umpisurkea kaikkialla eli arvosta suli reilun 20 tuhannen kilsan aikana puolet.

        Hankala uskoa että minkään merkin arvonpudotus olisi niin kovaa että 1-2v/reilu 20 tkm. ajetusta hyvitys olisi vain puolet uuden hinnasta. Ellei sitten uuteen autoon ole otettu kaikki mahdolliset lisävarusteet joista ei käytettynä juurikaan extraa hyvitetä.

        Atecan arvonkehityksen tietysti näkee vasta tulevaisuudessa, mutta jos vertailukohtaa ottaa nelikko-Leoneista niin ainakin niiden arvo on säilynyt varsin hyvin: Uusi 1.6 TDI Style maksaa reilu 27 keur, ja käytettynä halvin on 2014/81 tkm. ajettu 22.800 pyynnillä.


      • Jo_kolmas_Seat
        fraakus kirjoitti:

        No ei Seatin sittarin osto minulta ole pois, kunhan varoitan. Olen tuon livenä nähnyt eikä ole edes komea. Qaskai tai Kuga paljon komeampia ja isompiakin. Tutulla oli 2014 vai 2015 mallinen farmari Leoni ja oli niin paljon kaikkea pikkuvikaa että vaihtoi just uuteen farmari Focukseen. Oli kaikkea natinaa, muoviosaa irtoili ja alustasta jotkut puslakumit piti hirveää ääntä ja piti vaihtaa. Vaihtohyvitys oli umpisurkea kaikkialla eli arvosta suli reilun 20 tuhannen kilsan aikana puolet.

        Nepä ne nämä tutun kaiman kummin 'tosielämän' kokemukset ovat niitä luotettavia, joiden perusteella sitten jotkun luovat omat vakaat 'tosiasioihin' perustuvat vankat mielipiteensä, joiden avulla sitten valistetaan muita.

        No onneksi meitä, joilla on ihan oikeita ja omakohtaisia kokemuksia on täällä oikomassa ja ampumassa noita pahimpia trolleja alas. Toistaiseksi tämä Seat- palsta onkin säästynyt kaltaisiltasi trolleilta melkoisen hyvin, vaikka oletkin täällä usein käynyt meitä 'ilahduttamaassa' jutuillasi.


    • Wilnder

      Kadjar on korean tekniikalla rakennettu kuttaperkkaviritys. Ovien ikkunakehyksetkin koottu useista palasista hitsaamalla, ei lähelläkään eurooppalaista laatua ja työtapaa.

      • väärä_malli

        Nyt sotket Kadjarin Koleosiin. rellu Koleos oli korealainen koppi. Kadjar tehdään Ranskassa ja on siellä suuniteltu, ja perustuu samaan tekniikkaan kuin Nissan Qashqai.


    • Kadjar_vs_Qashqai

      Seat on tenyt ihan maukkaan kokonaisuuden tuon Atecan kassa. Koetin löytää videon Ateca vs. Kadjar vaan eipä tärpännyt, mutta alla kuitenkin kiinnostava vertailu toisista serkuksista.

      "Renault Kadjar vs Nissan Qashqai 2016 review" - TELEGRAPH CARS

      - https://www.youtube.com/watch?v=qykLIfes2WQ

      Ateca vs. VW vastaava videoita olisi löytynyt.

    • tgjgöoyöi

      Vaikuttaa jo että Seat on hiukan katoamassa volkkarin kartalta kun uutuudet tippuvat jo hiukan kovin harvoin.Ei kyllä Renaultilla voi kovin huonosti mennä jos parissa vuodessa uudistaa kaikki malit joka jollekkin muulle olisi taloudellisesti kohtalokasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe