takuu ja hinta abt sama molemmissa, kumpikohan pitää paremman jälleenmyyntihinnan esim 4 vuoden käytön jälkeen?
Kadja vs Ateca
13
82
Vastaukset
- renu_toki
Rellu Kadjar on laadukkaampi ja paremman näköinen, sama tekniikka prikulleen kuin Nissan Qashqaissa. Pelaa varmasti toisin kuin vagin öljysyöppö-tsi:t tai hajoilevat dsg.t...
- oddsat
Ei Rellu sen laadukkaampi ole, pikkuvikoja enemmän. Nuo dsg häiriöt lienevät historiaa kun niistä ei ole nykyisin mitään kuulunut. Veikkaan öljynkulutukselle käyvän kuten bmwn kanssa, se laskee kun kilometrejä kertyy. Olisin enemmän huolissani mikäli öljyä ei kuluisi sillä öljy voitelee.
Ateca on hauskempi ajaa, hiljaisempi ja mielestäni paremman näköinen, mutta se lienee makuasia.- näin.nykyään
Renaultin pikkuviat on olleet historiaa jo vuosia, puhumattakaan isommista. Nykyään renu on laadultaan vähintään keskikastia, vw toiseksi huonoin. Olikohan se AutoBildissä tämä raportti julkaistu vähän aikaa sitten
Niin ja Kadjarissa ja Käskaissa on vaan 40 prosenttia samaa muistaakseni - JaNäinOnOllut
näin.nykyään kirjoitti:
Renaultin pikkuviat on olleet historiaa jo vuosia, puhumattakaan isommista. Nykyään renu on laadultaan vähintään keskikastia, vw toiseksi huonoin. Olikohan se AutoBildissä tämä raportti julkaistu vähän aikaa sitten
Niin ja Kadjarissa ja Käskaissa on vaan 40 prosenttia samaa muistaakseniVolkkari on eri asia kuin Seat, vaikka perustekniikka onkin sama.
Tuossa viittaamassasi AutoBildin laatututkimuksessa Seat on lähes aina viimeisen kymmenen vuoden ajalta ollut luokkansa kärjessä. Kokonaisuutenakin VW-konsernin sisäinen skaba on aina, yhtä poikkeusta lukuunottamatta, mennyt järjestyksen osalta Audi-Seat-Skoda-VW. Ja se poikkeus oli muutama vuosi sitten niin, että Skoda ja Seat vaihtoivat paikkaa.
Seat on aina pärjännyt paremmin kuin Renault tai Nissan.
Myös katsastusvikatilastoissa Seat on reippaasti keskiarvoa paremmin pärjännyt joka luokassa. Näissäkin Seat on pärjännyt paremmin kuin Renault tai Nissan. - älkää_menkö_vipuun
No ei ne lehtien tilastot paljoa paina. Kun ostat uuden Seatin, vaikkapa tuon Atecan, lataat siihen varusteita ja hommaat parhaimman Xcellencen, niin äkkiä 40.000 eur rahaa kiinni. No, pidät kaksi vuotta, ja vaihdattelet. Autoliikkeet pistää tarjouslaskelmaan max 50% sen ostohinnasta. Seat on Alfan kanssa (sekä Rellu ja Citikka) huonoimmin arvonsa pitävistä. Parhaita ovat Audi, VW Nissan ja Toyota. Skoda lähes kannoilla. Kyllähän Kesko koettaa Seatia nyt myydäkin, kun tehtaalta on saatu tukirahaa eli hyvitetään eri merkillä ajavalle vaihdossa enemmän ja toisaalta uuden hinta jkv Volkkaria alempi. Samaa hommaa 5 v takuukampanja. Mutta karvas totuus paljastuu kun aikanaan vaihdatte Atecaa. Itkupotkuraivari on silloin arkea.
- Jo_kolmas_Seat
älkää_menkö_vipuun kirjoitti:
No ei ne lehtien tilastot paljoa paina. Kun ostat uuden Seatin, vaikkapa tuon Atecan, lataat siihen varusteita ja hommaat parhaimman Xcellencen, niin äkkiä 40.000 eur rahaa kiinni. No, pidät kaksi vuotta, ja vaihdattelet. Autoliikkeet pistää tarjouslaskelmaan max 50% sen ostohinnasta. Seat on Alfan kanssa (sekä Rellu ja Citikka) huonoimmin arvonsa pitävistä. Parhaita ovat Audi, VW Nissan ja Toyota. Skoda lähes kannoilla. Kyllähän Kesko koettaa Seatia nyt myydäkin, kun tehtaalta on saatu tukirahaa eli hyvitetään eri merkillä ajavalle vaihdossa enemmän ja toisaalta uuden hinta jkv Volkkaria alempi. Samaa hommaa 5 v takuukampanja. Mutta karvas totuus paljastuu kun aikanaan vaihdatte Atecaa. Itkupotkuraivari on silloin arkea.
Höpö höpö.
Seatin vaihtoarvot on samaa luokkaa kuin muidenkin vw-konsernin autojen. Merkittävää eroa ei ole puoleen tai toiseen. Tietysti, kun uushintakin on halvempi, niin vaihtohintakin on alempi.
Prosenteissa ei kuitenkaan, vaan nimenomaan päinvastoin. Todella kalliit autot pudottavat nopeammin vaihtoarvoaan.
Totta helevetissä auton hinta saadaan nousemaan lisäämällä himmeliä ja vitkutinta myös Seatissa, kuten kaikissa muissakin merkeissä.
Seat on jo vuosikausia eniten myyntiä kasvattanut vw-konsernin automerkki eikä ihmekään. Myynti on muutenkin Suomessa ihan kohtuu suurta, ei tietenkään näiden suurten bulkkimerkkien, Skoda, Tojota, VW:n tietyt halvemmat mallit jne, tasoa. Ainakin toistaiseksi kuitenkin harva ja vain lähinnä eteläisen Suomen isompiin kaupunkeihin keskittynyt jälleenmyyntiverkosto ei tue suuria volyymiautoluokkien myyntimäärien saavuttamista. Mainos- ja markkinointikin on oikeastaan vasta aivan viime vuosina noussut lähes nollatasolta ylöspäin.
Nuo sinun kestoitkupotkuraivarit täällä ihmetyttää. Mitä pelkäät? Eihän sinun ole pakko Seattia hankkia, kyllä noita bulkkeja riittää. Jos ja kun Seat nousee koko ajan, niin onko se sinulta pois jostain? Ja toiseksi: ei Seat vielä ole millään tavalla uhka näille jokamiesbulkeille, Skodalle, Tojotalle, jne. - fraakus
No ei Seatin sittarin osto minulta ole pois, kunhan varoitan. Olen tuon livenä nähnyt eikä ole edes komea. Qaskai tai Kuga paljon komeampia ja isompiakin. Tutulla oli 2014 vai 2015 mallinen farmari Leoni ja oli niin paljon kaikkea pikkuvikaa että vaihtoi just uuteen farmari Focukseen. Oli kaikkea natinaa, muoviosaa irtoili ja alustasta jotkut puslakumit piti hirveää ääntä ja piti vaihtaa. Vaihtohyvitys oli umpisurkea kaikkialla eli arvosta suli reilun 20 tuhannen kilsan aikana puolet.
- 126786138
fraakus kirjoitti:
No ei Seatin sittarin osto minulta ole pois, kunhan varoitan. Olen tuon livenä nähnyt eikä ole edes komea. Qaskai tai Kuga paljon komeampia ja isompiakin. Tutulla oli 2014 vai 2015 mallinen farmari Leoni ja oli niin paljon kaikkea pikkuvikaa että vaihtoi just uuteen farmari Focukseen. Oli kaikkea natinaa, muoviosaa irtoili ja alustasta jotkut puslakumit piti hirveää ääntä ja piti vaihtaa. Vaihtohyvitys oli umpisurkea kaikkialla eli arvosta suli reilun 20 tuhannen kilsan aikana puolet.
Hankala uskoa että minkään merkin arvonpudotus olisi niin kovaa että 1-2v/reilu 20 tkm. ajetusta hyvitys olisi vain puolet uuden hinnasta. Ellei sitten uuteen autoon ole otettu kaikki mahdolliset lisävarusteet joista ei käytettynä juurikaan extraa hyvitetä.
Atecan arvonkehityksen tietysti näkee vasta tulevaisuudessa, mutta jos vertailukohtaa ottaa nelikko-Leoneista niin ainakin niiden arvo on säilynyt varsin hyvin: Uusi 1.6 TDI Style maksaa reilu 27 keur, ja käytettynä halvin on 2014/81 tkm. ajettu 22.800 pyynnillä. - Jo_kolmas_Seat
fraakus kirjoitti:
No ei Seatin sittarin osto minulta ole pois, kunhan varoitan. Olen tuon livenä nähnyt eikä ole edes komea. Qaskai tai Kuga paljon komeampia ja isompiakin. Tutulla oli 2014 vai 2015 mallinen farmari Leoni ja oli niin paljon kaikkea pikkuvikaa että vaihtoi just uuteen farmari Focukseen. Oli kaikkea natinaa, muoviosaa irtoili ja alustasta jotkut puslakumit piti hirveää ääntä ja piti vaihtaa. Vaihtohyvitys oli umpisurkea kaikkialla eli arvosta suli reilun 20 tuhannen kilsan aikana puolet.
Nepä ne nämä tutun kaiman kummin 'tosielämän' kokemukset ovat niitä luotettavia, joiden perusteella sitten jotkun luovat omat vakaat 'tosiasioihin' perustuvat vankat mielipiteensä, joiden avulla sitten valistetaan muita.
No onneksi meitä, joilla on ihan oikeita ja omakohtaisia kokemuksia on täällä oikomassa ja ampumassa noita pahimpia trolleja alas. Toistaiseksi tämä Seat- palsta onkin säästynyt kaltaisiltasi trolleilta melkoisen hyvin, vaikka oletkin täällä usein käynyt meitä 'ilahduttamaassa' jutuillasi.
- Wilnder
Kadjar on korean tekniikalla rakennettu kuttaperkkaviritys. Ovien ikkunakehyksetkin koottu useista palasista hitsaamalla, ei lähelläkään eurooppalaista laatua ja työtapaa.
- väärä_malli
Nyt sotket Kadjarin Koleosiin. rellu Koleos oli korealainen koppi. Kadjar tehdään Ranskassa ja on siellä suuniteltu, ja perustuu samaan tekniikkaan kuin Nissan Qashqai.
- Kadjar_vs_Qashqai
Seat on tenyt ihan maukkaan kokonaisuuden tuon Atecan kassa. Koetin löytää videon Ateca vs. Kadjar vaan eipä tärpännyt, mutta alla kuitenkin kiinnostava vertailu toisista serkuksista.
"Renault Kadjar vs Nissan Qashqai 2016 review" - TELEGRAPH CARS
- https://www.youtube.com/watch?v=qykLIfes2WQ
Ateca vs. VW vastaava videoita olisi löytynyt. - tgjgöoyöi
Vaikuttaa jo että Seat on hiukan katoamassa volkkarin kartalta kun uutuudet tippuvat jo hiukan kovin harvoin.Ei kyllä Renaultilla voi kovin huonosti mennä jos parissa vuodessa uudistaa kaikki malit joka jollekkin muulle olisi taloudellisesti kohtalokasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä191037- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875