Miten muuttaa miljoonaluvut tuhansiksi?

Eivoiymmärtää

Mulla on Excel tiedostossa paljon miljoonalukuja jotka pitäisi muokata tuhansiksi euroiksi. Osaan muuttaa positiiviset luvut tuhansiksi euroiksi, mutta negatiivisten (miinusmerkki edessä) lukujen kanssa on ongelmia.

Olen tähän asti tehnyt näin:
Maalaan kaikki luvut -> Oikea hiiren nappi -> Muotoile solut -> Oma -> # ## ;0
Tällä tavalla saan muutettua positiiviset luvut tuhansiksi, mutta negatiivisia lukuja se ei muuttanut. Negatiivista luvuista se vain poisti miinusmerkit ja tuhansien välit.

Olen yrittänyt katsoa täältä apua:
https://support.office.com/fi-fi/article/Oman-lukumuotoilun-luominen-tai-poistaminen-78f2a361-936b-4c03-8772-09fab54be7f4

Tahtoisin koodin pätkän, jolla pystyisin maalaamaan kaikki luvut ja muuttamaan ne tuhansiksi euroiksi siten ettei miinusmerkit ja tuhansien välit katoa. En tahtoisi maalata positiivisia ja negatiivisia lukuja erikseen ja tehdä niille omia koodeja.

Tässä esimerkki siitä mitä tahdon:
123 456 789 -> 123 457
-123 456 789 -> -123 457

Kiitos!

8

4838

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eivoiymmärtää

Ainiin käytän uusinta Exceliä, jos sillä on merkitystä asiaan.

• pos-neg-nolla

# ### ; -# ### ;0

• Eivoiymmärtää

Kiitos, tästä oli apua!

• epäselviä-muutekin

Nuo suomenkieliset ohjeet näyttää virheellisiltä. Siellä on sekotettu merkkejä pilkku, puolipiste, välilyönti miten sattuu ilmeisesti muutettaessa ohjetekstiä englannista suomeksi.

Huomasin että exceliin saa vaihdettua merkkiasetukset vaihtamalla sen käynnistyksen ajaksi käyttöjärjestelmän merkkiasetukset (desimaali, numeroryhmä ja muutin vielä luetteloerottimen). Asetukset voi tehdä englanniksi ja vaihtaa suomeksi (jos löytää ohjeen englanniksi)

• Affiliate-Julkaisia
      • tuhaterotin

välilyönti (suomalaisilla asetuksilla) # ### lopussa jättää vimeisen kolmen ryhmän näyttämättä, jolloin ei tarvitse jakaa tuhannella.

tuoss on siis välilyönti, tuhaterotin joka eng asetuksilla on pilkku.

#,###,; -#,###,;0
        nolla ei tuossa ole välttämätön
        #,###,; -#,###,
        tai
        # ### ; -# ###
        viimeinen merkki on välilyönti (sama sitaateilla ympyröitynä)
        "# ### ; -# ### "

• toimii-myös

"# ##0 "
      ilman sitaatteja (lopussa välilyönti)

• Eivoiymmärtää

Kiitos kaikille vastauksista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1498
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      953
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      831
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      796
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      740
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe