Mulla on Excel tiedostossa paljon miljoonalukuja jotka pitäisi muokata tuhansiksi euroiksi. Osaan muuttaa positiiviset luvut tuhansiksi euroiksi, mutta negatiivisten (miinusmerkki edessä) lukujen kanssa on ongelmia.
Olen tähän asti tehnyt näin:
Maalaan kaikki luvut -> Oikea hiiren nappi -> Muotoile solut -> Oma -> # ## ;0
Tällä tavalla saan muutettua positiiviset luvut tuhansiksi, mutta negatiivisia lukuja se ei muuttanut. Negatiivista luvuista se vain poisti miinusmerkit ja tuhansien välit.
Olen yrittänyt katsoa täältä apua:
https://support.office.com/fi-fi/article/Oman-lukumuotoilun-luominen-tai-poistaminen-78f2a361-936b-4c03-8772-09fab54be7f4
Tahtoisin koodin pätkän, jolla pystyisin maalaamaan kaikki luvut ja muuttamaan ne tuhansiksi euroiksi siten ettei miinusmerkit ja tuhansien välit katoa. En tahtoisi maalata positiivisia ja negatiivisia lukuja erikseen ja tehdä niille omia koodeja.
Tässä esimerkki siitä mitä tahdon:
123 456 789 -> 123 457
-123 456 789 -> -123 457
Kiitos!
Miten muuttaa miljoonaluvut tuhansiksi?
8
4449
Vastaukset
- Eivoiymmärtää
Ainiin käytän uusinta Exceliä, jos sillä on merkitystä asiaan.
- pos-neg-nolla
# ### ; -# ### ;0
- Eivoiymmärtää
Kiitos, tästä oli apua!
- epäselviä-muutekin
Nuo suomenkieliset ohjeet näyttää virheellisiltä. Siellä on sekotettu merkkejä pilkku, puolipiste, välilyönti miten sattuu ilmeisesti muutettaessa ohjetekstiä englannista suomeksi.
Huomasin että exceliin saa vaihdettua merkkiasetukset vaihtamalla sen käynnistyksen ajaksi käyttöjärjestelmän merkkiasetukset (desimaali, numeroryhmä ja muutin vielä luetteloerottimen). Asetukset voi tehdä englanniksi ja vaihtaa suomeksi (jos löytää ohjeen englanniksi) - Affiliate-Julkaisia
Et varmaan tarkottanut tätä
http://but.fi/5qn- tuhaterotin
välilyönti (suomalaisilla asetuksilla) # ### lopussa jättää vimeisen kolmen ryhmän näyttämättä, jolloin ei tarvitse jakaa tuhannella.
tuoss on siis välilyönti, tuhaterotin joka eng asetuksilla on pilkku.
#,###,; -#,###,;0
nolla ei tuossa ole välttämätön
#,###,; -#,###,
tai
# ### ; -# ###
viimeinen merkki on välilyönti (sama sitaateilla ympyröitynä)
"# ### ; -# ### "
- toimii-myös
"# ##0 "
ilman sitaatteja (lopussa välilyönti) - Eivoiymmärtää
Kiitos kaikille vastauksista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2415517Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k263930Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,182324Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2852182Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481431Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611279Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1321182Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1261082- 36954
- 164846