Mulla on Excel tiedostossa paljon miljoonalukuja jotka pitäisi muokata tuhansiksi euroiksi. Osaan muuttaa positiiviset luvut tuhansiksi euroiksi, mutta negatiivisten (miinusmerkki edessä) lukujen kanssa on ongelmia.
Olen tähän asti tehnyt näin:
Maalaan kaikki luvut -> Oikea hiiren nappi -> Muotoile solut -> Oma -> # ## ;0
Tällä tavalla saan muutettua positiiviset luvut tuhansiksi, mutta negatiivisia lukuja se ei muuttanut. Negatiivista luvuista se vain poisti miinusmerkit ja tuhansien välit.
Olen yrittänyt katsoa täältä apua:
https://support.office.com/fi-fi/article/Oman-lukumuotoilun-luominen-tai-poistaminen-78f2a361-936b-4c03-8772-09fab54be7f4
Tahtoisin koodin pätkän, jolla pystyisin maalaamaan kaikki luvut ja muuttamaan ne tuhansiksi euroiksi siten ettei miinusmerkit ja tuhansien välit katoa. En tahtoisi maalata positiivisia ja negatiivisia lukuja erikseen ja tehdä niille omia koodeja.
Tässä esimerkki siitä mitä tahdon:
123 456 789 -> 123 457
-123 456 789 -> -123 457
Kiitos!
Miten muuttaa miljoonaluvut tuhansiksi?
8
4680
Vastaukset
- Eivoiymmärtää
Ainiin käytän uusinta Exceliä, jos sillä on merkitystä asiaan.
- pos-neg-nolla
# ### ; -# ### ;0
- Eivoiymmärtää
Kiitos, tästä oli apua!
- epäselviä-muutekin
Nuo suomenkieliset ohjeet näyttää virheellisiltä. Siellä on sekotettu merkkejä pilkku, puolipiste, välilyönti miten sattuu ilmeisesti muutettaessa ohjetekstiä englannista suomeksi.
Huomasin että exceliin saa vaihdettua merkkiasetukset vaihtamalla sen käynnistyksen ajaksi käyttöjärjestelmän merkkiasetukset (desimaali, numeroryhmä ja muutin vielä luetteloerottimen). Asetukset voi tehdä englanniksi ja vaihtaa suomeksi (jos löytää ohjeen englanniksi) - Affiliate-Julkaisia
Et varmaan tarkottanut tätä
http://but.fi/5qn- tuhaterotin
välilyönti (suomalaisilla asetuksilla) # ### lopussa jättää vimeisen kolmen ryhmän näyttämättä, jolloin ei tarvitse jakaa tuhannella.
tuoss on siis välilyönti, tuhaterotin joka eng asetuksilla on pilkku.
#,###,; -#,###,;0
nolla ei tuossa ole välttämätön
#,###,; -#,###,
tai
# ### ; -# ###
viimeinen merkki on välilyönti (sama sitaateilla ympyröitynä)
"# ### ; -# ### "
- toimii-myös
"# ##0 "
ilman sitaatteja (lopussa välilyönti) - Eivoiymmärtää
Kiitos kaikille vastauksista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk652133Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921452Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621275Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701258- 1151135
- 69960
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j78942Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72919Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍82868Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise11835