Olen varmaan niitä kaikkein pieni tuloisempia eläkeläisiä, eläkkeeni on 670 kuukaudessa. Kun koko vaalien jälkeisen ajan, on TV ja radio julistanut joka paivä toimittajiensa ja ohjelmiinsa kutsuttujen vihervasemmisto politrukkien suulla, kuinka kaikkein pienituloisimmilta eläkeläisiltä, hallitus leikkaa röyhkeästi osan tuloista. Niin olen syystä,, sydän kylmänä odottanut päivää, jolloin eläkkeeni pienenee entisestään ja kuinka paljon ja tietysti olin tehnyt selviytymis suunnitelmia pahimman varalle.
Mutta kuinka ollakkaan, kun tammikuun eläkkeeni tuli, pelkoni muuttuikin iloksi, eläkkeeni oli noussut 20 e kuukaudessa ja minulta oli poistettu yle vero. Se tekee lisätuloja yhdessä eläkkeen korotuksen kans lähes 350 euroa vuodessa minulle nuukalle, siis minulle, jolle on valeheltu vihervasemmiston taholta ja kurkkusuorana huudettu joka tuutista eläkkeeni leikkaamisesta. Siis kuinka on mahdollista, että yhä vain asiasta valehtelu jatkuu. Mitenkä tässä maassa voi jotkut henkilöt syöttää valetta kansalaisille suut ja silimät täyteen joutumatta siitä vastuuseen.
Olen todella tyytyväinen tulojani lisänneeseen hallitukseen, vaikka maamme talous on euroopan huonoimpia. Jonka edelliset hallitukset järkyttävän pahoin tärvelivät. Sillä ymmärrän, että vihervasemmisto ei olis minun ja tuhansien muiden pieneläkeläisten elämää halunnut koskaan parantaa, olihan heillä siihen mahdollisuus ainakin viimeiset 8 vuotta. Siis PerusSuomalaiset, joita eniten on mollattu vasemmiston taholta. Saa minulta suurimman kiitoksen elinolojeni parantamisesta. Siis veheriäiset ja vasemmisto ajaa vain niiden asiaa, jotka ovat kuuluneet ammattiliittoon, meidän vähempiosaisten asiaa ajaa ainoastaan tämä hallitus.
Olen tyytyväinen hallituspolitiikkaan
24
<50
Vastaukset
- uudetvaalitheti
Jos kökötät kotona niin voi olla mutta jos omistatat auton tai joudut
käyttämään lääkkeitä niin kuukaudessa verohelpotukset on syöty.
Tämä hallitus on surkein hallitus ikinä köyhiltä viedään viimeisetkin
siemenperunat ja antaa rikkaille ämpärikaupalla setelirahaa. - manikasi
Minäkin olen alimmalla eläkkeellä mutta en ole saanut 20 euron korotusta.
Onko tuo työeläkkeesi 670 euroa,jos on niin siihen olet oikeutettu saamaan kansaneläkettä lisäksi. - vanhaviisas
Olen eläkeläinen. Hallitus on antanut minulle 20 euroa kuussa, mistä olin aluksi iloinen. Nyt kuitenkin huomaan, että hallitus ottaa toisella kädellä pois paljon enemmän kun antaa.
Samaan aikaan hyvätuloisille annetaan tuhansien eurojen verohelpotuksia, perintöveroissa joustetaan ja suurmetsänomistajatkin pääsevät helpommalla. Harvoja huvejani on ollut kalakerhon porukoissa pyöriminen, mutta nyt 35 v. sitten käytettynä ostamani pieni ja vanha kalastusvene onkin joku ökyvene.
Kyllä pistää vihaksi, että meidän pienituloisten eläkeläisten pitää maksaa kaikki suurtuloisten kotkotukset.
Me eläkeläiset kyllä kiroamme Soinin ja muut hallituksen kyykyttäjät. Miten he kehtaavat. - eeui
Siis minulle jää tuo raha säästöön minkä hallitus antoi ja olen minä apteekissa käynyt kuten ennenkin, enkä ole huomannut sitä entisiä reissuja kalliimmaksi. Onpa minulla 4m venekin, siinä 9 hv susuki. Tänäänkin kävin järvellä, eikä se reissu maksanut yhtään enempää kun ennenkään. Eikä veneestäni ole veroa mennyt ainakaan vielä ja jos lasku tulee niin maksan, siitä sen enempää mölisemättä. Olen sitä mieltä, että nyt tässä tilanteessa ei pitäs verohelpotuksia antaa kenellekään, eikä ainakaan suurituloisille.
Suurituloisten verohelpotukset eivät ole PerusSuomalaisten politiikkaa. Se on Kokoomuksen ja SDPeen, vaikka se ei olekaan hallituksessa, niin edellisissä hallituksissa se on sitä ollut mitä suuremmassa määrin varallisuusveron poistoineen.- Hulluaho
Niin, eihän ne ole persujen politiikkaa ei. Mitä nyt ovat koko hallituskauden suurituoloisten verohelpotuksia tehneet...
- Hulluaho
Siis vihervasemmistolla oli mahdollisuus parantaa eläkeläisten oloja silloin kun hallituksen johto oli oikeaistolaista? Ja kovin ummallista on kiitollisuutesi persuille, ovathan he leikanneet eläkettä jo 4 kertaa tämän hallituksen aikana ja siihen päälle muut persujen kurjistukset. Aloittaja taitaakin olla hieman tyhmä...
- eeui
Siis kenen eläkettä on leikattu ja mitenkjä paljon, ei ainakaan minun eikä kummenien tuhansien kaltaisteni, koska saamme 20 euroa kuukaudessa lisää rahaa, jota vasemmisto ei ikinä olis meille antanut. Olen ollut pienyrittäjä 45 vuotta ja eläkkeeni olen itse maksanut. Tämä 20 lisäys on vissiin sitä rahaa mitä en ole maksanut, eli hallitus maksaa sen meikeläiselle omasta pussistaan.
Joku 2000 tonnin eläkkeellä oleva jonkin sortin entinen virkamies, sanoi minulle, kun mainitsin eläkkeestäni, sinä et ole maksanut. Sanoin hänelle, että minulla on kuitit näyttää maksuistani, mutta sinulla ei ole koska et ole eläkkeitäsi maksanut, eikä kukaan mukaan työläinen, ne on maksanut työnantajasi. Se keskustelu loppui siihen.
Nyt olen kiitollinen, että minun ei enää tarvise maksaa, vaan nyt saan vaikka vähänkin. Sillä on niin iso ero kun itä on lännestä.
Vasemmisto on aina pitänyt yrittäjää jos ei nyt ihan rikollisena, niin työläisen riistäjänä kumminkin. Tässä tavuosina, tais olla vielä markka aikaa, pienyrittäjille annettiin valtion taholta pieni kesälomaraha jotain 150 euroa. Sekin vasemmiston painostuksen takia otettiin meiltä pois ja annettiin ammattiliittojen maksamiin ansiosidonnaiseen työttömyysturvan korotuksiin. - Hulluaho
eeui kirjoitti:
Siis kenen eläkettä on leikattu ja mitenkjä paljon, ei ainakaan minun eikä kummenien tuhansien kaltaisteni, koska saamme 20 euroa kuukaudessa lisää rahaa, jota vasemmisto ei ikinä olis meille antanut. Olen ollut pienyrittäjä 45 vuotta ja eläkkeeni olen itse maksanut. Tämä 20 lisäys on vissiin sitä rahaa mitä en ole maksanut, eli hallitus maksaa sen meikeläiselle omasta pussistaan.
Joku 2000 tonnin eläkkeellä oleva jonkin sortin entinen virkamies, sanoi minulle, kun mainitsin eläkkeestäni, sinä et ole maksanut. Sanoin hänelle, että minulla on kuitit näyttää maksuistani, mutta sinulla ei ole koska et ole eläkkeitäsi maksanut, eikä kukaan mukaan työläinen, ne on maksanut työnantajasi. Se keskustelu loppui siihen.
Nyt olen kiitollinen, että minun ei enää tarvise maksaa, vaan nyt saan vaikka vähänkin. Sillä on niin iso ero kun itä on lännestä.
Vasemmisto on aina pitänyt yrittäjää jos ei nyt ihan rikollisena, niin työläisen riistäjänä kumminkin. Tässä tavuosina, tais olla vielä markka aikaa, pienyrittäjille annettiin valtion taholta pieni kesälomaraha jotain 150 euroa. Sekin vasemmiston painostuksen takia otettiin meiltä pois ja annettiin ammattiliittojen maksamiin ansiosidonnaiseen työttömyysturvan korotuksiin.Täysimääräinen kansaneläke vähenee reilusta 634 eurosta kuussa 5,40 eurolla. Myös takuueläkettä leikataan.
Eläkkeensaajan asumistukikin laskee
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/nain-sinun-lompakostasi-viedaan-kokosimme-listaan-kaikki-leikkauspaatokset/
Lähes kaikkia Kelan etuuksia leikataan 0,85 prosenttia.
Siis saatte todellisuudessa noin 7 euroa lisää ja sekin menee KELAn etuuksien laskun myötä. Ja siihen kun lisää lääkkeiden, bensan, sähkön jne. hinnankorotukset, niin maksajaksi jäät. Jotta kiitäpä hallitusta tästä.
- beethooven
Suomen äärioikeistolainen fasistihallitus hyökkää nyt räikeästi ikäihmisten kimppuun. Unohtamatta heidän tunnollisia hoitajiakaan ankarilta raipan iskuilta jatkossa.
- euei
Suomessa on nyt hallitus, joka oikeasti ajaa kaikkein heikommassa asemassa olevien etua. Edelliset hallitukset on ollut ainoastaan ammattiliittojen asialla.
- Hulluaho
euei kirjoitti:
Suomessa on nyt hallitus, joka oikeasti ajaa kaikkein heikommassa asemassa olevien etua. Edelliset hallitukset on ollut ainoastaan ammattiliittojen asialla.
3 päivää ilmaistyötä
50 euron lääkeomavastuu
Ylityökorvauksen puolittaminen
Työnantajan sosiaaliturvamaksujen pienennys
Bensaveron nosto
Poliisien määrää LEIKATAAN
Vammaistukea leikataan
Kotihoidon tukea leikataan
Kansaneläkettä leikataan
Lapsilisiä leikataan
Opintotukea leikataan
Leskeneläkettä leikataan
Eläkkeensaajat yleisen asumistuen piiriin
Kiinteistöveroa nostetaan
Vammaispalveluista leikataan
Sairauspäiväraha pienenee
Kuntoutusraha pienenee
Sairasvakuutusmaksut nousevat
Äitiys-,Isyys- ja vanhempainraha pienenevät
Sähkön ja lämmöntuotannon veroja kiristetään
Ajoneuvoveroa kiristetään
Sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakasmaksuja korotetaan
Kansaneläkeindeksi- ja kuluttajahintaindeksiperusteiset korotukset jäädytetään
Lapsilisän ja opintotuen indeksisidonnaisuus lakkautetaan
Veteraanien etuuksiin leikkauksia
Perusväylänpitoon leikkauksia
Työttömyysturvaa leikataan
Mökkiveneet verolle
Sosiaaliturvaa leikataan
Koulutuksesta leikataan lisää
Bensaveroa korotetaan uudestaan
Autonkäyttömaksua korotetaan uudestaan
Mopojenkin verotus kasvaa
Velkaantuminen kasvaa
Kansaneläke laskee uudelleen
Takuueläke laskee
Lämmityspolttoaineiden vero nousee
Kiinteistövero nousee
Lääkekorvauksia lasketaan uudelleen
Ja vielä on tulossa työehtojen yleissitovuuden lakkautus
Jotta miten se oli niiden heikkojen kanssa?
- eeui
Olen paska trolli
- erittäinhuonoperpassit
MISSÄHÄN MAAILMASSA ALOITTAJA ELÄÄ TÄMÄ SAIRAS SSSNATSIHALLITUS EI OLE MITÄÄN MUUTA TEHNYTKÄÄN KUIN OLLUT KURJISTAMASSA ELÄKELÄISGEN SAIRAIDEN JA VAMMAISTEN ELÄMÄÄ SAMOIN TYÖTTÖMIEN JA OPISKELIJOIDEN ELÄMÄÄ NIIN IKÄÄN KURJISTAA PIENITULOISTEN ELÄMÄÄ!!
PERPANSSIN PORSAAT ON SUOMEN HISTORIAN HUONOIN PUOLUE!! - vähälläkin-pärjää-
Vähälläkin tulee toimeen, kun ei ole suuret vaatimukset. Pääkaupunkiseutu ei ole hyvä paikka pienituloisella, siispä ne joiden ei ole ihan pakko asua siellä, pitäisi muuttaa halvempiin paikkoihin. Myös asuntoasioihin voi itse vaikuttaa, ei ole pakko pitää turhia neliöitä ympärillään.
Hallitus ei ole luvannutkaan mitään rikastaelämää kenellekkään, kaikilta leikataan. Matuvyöry syö paljon suomalaisten säästämiä varoja, ja siinä hallitus teki virheen, kun ei eriyttänyt kustannuksia erilleen valtionmenoista. - valheita
tämä kirjoitus on selvästi nykyisten hallituspuolueiden kannattajan tekemä jota ei kannata uskoa, kaikki ei ole aina niin kuin uskotellaan, yrittää olla muka tyytyväinen ja kiittää hallitusta että on hyvin tehty, kun totuus on aivan erilainen ja petettyjen lupausten loppumaton jatkuminen sen todistaa.
Helvetin huono jopa tietämättömän kirjoittamaksi provoksi.
- invalidi
Hallitus osaa kusettaa köyhiä ja erityisesti vanhoja, annetaan kaksikymmentä euroa, viedään lääkekorvaukset , lisätään kaikkiin omavastuuta, kuten kyyteihin joita moni vammainen tai vanhus tarvitsee lääkärireissuilla. Siinä ollaan jo miinuksen puolella.
- niinmätä
Onko typerä avaus tollotyömiehen tekemä!!?
- Olettepaskapuolue
Oikeastaan näihin ei pitäisi vastata,Suomi on niin heikossa hapessa että ketkä vaan olisi hallituksessa olisi täsmälleen samansuuruiset leikkaukset tehty jos meinataan tämä Suomilaiva kääntää sellaisille vesille ettei se heti uppoa .Vasemmiston Paavo Arhinmäki esitti velkaelvytystä,ehdotus olisi pakkasella kusemista housuihin lämmittää hetken sitten vilu. Olisi helppoa jättää jälkipolville velkataakka ja elää leveästi,ikäväkyllä Vasemmistossa ei tajuta sitä tosiseikkaa että muut tulevat ja pistäpät pelin poikki,eiköhän Kreikan esimerkki ole näyte siitä .Vasemmistolaiset ovat kuin pahaset kakaralauma huutavat ja räyhäävät ei ole minkään tekiöiksi kuten viime hallituskausi näytti sen tosiaasian .
- kunontollopersu
Kyse onkin kuka maksaa? Tollopersut maksattaa kokoomuksen mieliksi kaikki eläkeläisillä, sairailla ja työttömillä!
- tehopersut
Saahan rikkaat luksushybridit nyt halvemmalla ja perintö/lahjavero pienenee.. Metsänluovutuskin halpaa.. Tollopersut maksattaa tän eläkeläisillä ja köyhillä, työttömillä..
- Y132
Takuueläkkeen tuplanousu yleveron poisto omaishoitajan palkannousu.
YHTEENSÄ 250€/käteen kuukaudessa ja kaikki puolueeemme aikaansaannoksia KOHTIA kaikkiaan 25.- törkeepersuvalehtelia
Oletko suorittanut persupuolueen valehtelijandiplomin?
- Niinmeni
Noin suuri summa,onneksi ääni meni oikealle puolueelle .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1559127Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492779Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312547- 572521
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971905- 971847
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231783Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä481326Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207- 281191