Itsekeskeistä omahyväistä toimintaa

vahanjarkyttynyt

Olen tunnetusti muualta muuttanut. Olen kokenut lahdessa niin monta kertaa itseni toisen luokan kansalaiseksi. Ei tarvi kuin käydä hammaslääkärissä. Esim. aika varattu klo 16.30, mutta sattuukin hammaslääkäriin tulemaan ilman aikaa varannut alkuperäinen lahtelainen pikkuherra, minulle ehdotetaan, voisinko odottaa vielä n. tunnin verran. Ensimmäisellä kerralla suostuin, kun olen niin ystävällinen muualta muuttanut. Sama käytäntö jatkui seuraavallakin kertaa. Sitten heräsin.

Toinen esim. Samalla teemalla jatkuu. Menin toiselle hammaslääkärille, ja tilasin vain hampaan paikkauksen hamm.lääkäri Nykäseltä. Hän nykäisi minut tuoliin ja sanoi samalla, "tällä on kova purenta, kun on niin leveä leukaluu". Minä vähän loukkaannuin ja kaiken lisäksi hän melkein lopuksi heitti minut ovesta ulos. Ei minuun sattunut, olin käytävällä vain polvillani. Paikkauksen maksu oli viimesen päälle korkein taksa, kuin vain oli mahdollista rahastaa. Minä mielestäni olen aina ollut hyvin käyttäytyvä ihminen ja ottanut ystävällisesti muut kanssa ihmiset huomioon, mutta lahdessa olen pettynyt minua kohtaan suhtautuminen, olen kuin tiskirätti.
PS. Olen kuullut, että lahtelaiset käyttää paljon henkistä väkivaltaa muualta muuttaneita vastaan. Ei se mitään, olkaa sisäsiittoisia ihan vapaasti, minä muutan lahdesta pois, tää kai se oli tarkoituskin.

14

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fiksuveto

      Oon kans katellu kämppää muualta. En suosittele kenellekkään lahteen muuttamista.

    • linkku.huu

      Tule kulta takas sänkyyn imemään minun säkkejä. Senkin lutka

    • hämäläiset

      Saman huomannut kuin alottaja.

    • seonkehittävää

      Lahtelaiselle riittää elämän sisällöksi kaljan juominen lähikaupan pihalla. Elämä on laiffia.

    • Asfalttimieskivinen

      Ole itse ystävällisempi.Saat mitä tilaat.Jo se että ruikutat täällä osoittaa että et ole kypsä asumaan Lahdessa.Sopeudu tai lähde.

      • Anonyymi

        Niin Lahdessa pitää maksaa jotta hänelle ollaan mukavia.


    • Einäin

      Ei pidä paikkaansa. Ihminen ei aina saa sitä mitä tilaa. Paljon ihmisiä, jotka ovat ystävällisiä, mukavia ja silti heille ollaan töykeitä . Kenenkään ei tarvitse sopeutua huonoon kohteluun.

    • Anonyymi

      Lahtelaiset on opetettu vihaamaan muualta tulleita. Siksi on hassua kun rumat miehet saa näyttäviä naisia, kun naisille status on tärkeää. Muualta tulleita miehiä ei oteta porukoihin koska heitä pelätään.

    • Anonyymi

      Lahtelaiset miehet on törppöjä muualta muuttaneita kohtaan. Itse olen naisihminen. Minä en haluaisi ikinä mitään seuraa semmosen ihmisen kanssa joka olisi muita kohtaan tyly, vaikka olisi minua kohtaan mukava. Ihmisen luonteen näkee parhaiten siitä miten kohtelee muita.

    • Anonyymi

      Lahtelaiset on sulkeutuneita. Eivät juttele.

      • Anonyymi

        Tuleeko siitä trauma jos lahtelaiset ei juttele sulle, voi voi.


    • Anonyymi

      Keitähän nämä "lahtelaiset" ovat. Lahdessa kun on valtavasti muualta päin muuttaneita. Luetaanko heidät "lahtelaisiksi". Lahtihan on nuori kaupunki, vuodesta 1905 alkaen. Suurin osa muualta muuttaneita tai toisen polven "lahtelaisia". Onko tämä "lahtelaisuus" johon usein viitataan niin mitähän tällä tarkoitetaan. Onko se lähinnä jonkinlainen abstrakti määre, jonka kukin voi määritellä itse. Onko ihminen joka käynyt koulunsa Lahdessa niin onko hän oikeutettu tällaiseen nimikkeeseen kuin "lahtelainen". Lahti on mielestäni pelkkä alue jolla asuu erilaisia ihmisiä. Ja tämä "lahtelaisuus" on pelkkä sana, joka ei tarkoita pohjimmiltaan yhtään mitään. Voisi kysyä kuten aikoinaan Enrico Fermi kysyi että Missä he sitten ovat niin saman voisi kysyä lahtelaisista että Keitähän ne ovat.

      • Anonyymi

        Paljon muualta muuttaneita, mutta kaikki ovat silti perhettä keskenään. Muualta tulleita kohtaan minäkin huomannut ennakkoluuloja. Oma porukka ensin.


      • Anonyymi

        Lahti on kuin reservaatti minne intiaanit siirrettiin Amerikassa. Lahdessa ne oli karjalaiset ja savolaiset.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe