Miksi ihminen katsoo puhelintaan jatkuvasti

hempppavvn

tai ainakin todella usein kävellessäänkin jopa?
Miksi sitä räpelletään ja vahdataan ja vaikka ja mitä?

35

249

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmaan sama syy, kuin taka-puolen rapsutuksessa.
      Jonkin-lainen kutina.

H.

• Sinulle tulee apina mieleen kuin kaikilla suomalaisilla!

• Ajan.ratoksi

Montako kertaa päivässä kurkkaat palstaa.
      Itse keskimäärin 4-5 kertaa päivässä, päiviä jää joskus väliin kun tympäännyn voi mennä viikkoja. Kännyä liikkuessa raplaan kun soitan muuten raplaan aika paljon.

• asko775s

""muuten raplaan aika paljon. ""
        Voisitko tarkentaa, miksi?
        Eikö maailmassa sen kiinnostavampaa ole kuin puhelin?

• ajan.ratoksi
        asko775s kirjoitti:

""muuten raplaan aika paljon. ""
        Voisitko tarkentaa, miksi?
        Eikö maailmassa sen kiinnostavampaa ole kuin puhelin?

Toinen kerta kun käyn sivulla, syystä" odottavan aika käy pitkäsi mutta kohtapuolin on muuta tekemistä.

• Nosess

Siitä on tullut samanlainen vehe, kun muslimeilla on rukousnauha, jota ne räplää alati. Ihmiset varmaan tuntisi olonsa tyhjäksi, jollei vois sitä kännykkää hiplata. Sitähän vois joutua jopa kahtomaan vastaantulijaa silmiin ja sanomaan päivää. Mutta kyllä ihmetellä täytyy että mitä ne oikein sieltä löytää. Koko ajanko pitänee olla kartalla. Kyllä siitä on melkonen riippakivi tullut monille ihmisille.
      Sitten kun kävellessä ja pyöräillessäkin pitää sitä toljottaa, niin monesti olen joutunut moista pyöräilijää väistämään. Tietysti autolla ajaessa myöskin näkyyvät kyseistä lajia harrastavan. On se kummallinen tämä ihmisotus.

• työ-hupi-vapaa-aika

Se on se addiktio, se on se riippuvuus, se on se huume. Korvaa ihmiset.
      Itsellä puhelimet asuu riipputaskuliivien vetoketjujen takana. Joskus ne unohtuvat lipaston päälle. Koko päiväksi kun itse olen liikenteessä.
      Kyllä kolmen-neljän päivän välein katson pitääkö ladata akku toisessa puhelimessa. Toisessa akku kestää 2-3 viikkoa.
      Toki olen silti saatavilla ja kuulolla. Tai siis silloin kun puhelimet ovat lähellä.

• "työ-hupi-vapaa-aika "

Eikä oo!
        Se on se kutina.

H.

• OnpaHuikeetaIhan

Minkälaisessa puhelimessa akku kestää 2-3 viikkoa ladattuna?
        Älykännykässä?

• työ-hupi-vapaa-aika

LG yhdistetty näppäin-kosketusnäyttö puhelin kyllä vaan akku kestää meikän käytössä 2 - 3 viikkoa. Mutta en ole mikään puhelinnypläri sanan varsinaisessa merkityksessä. Olihan minulla eräs Samsung jota latasin noin 7 - 8 viikon välein. Siinä oli huikea akku.

• kelloriippuvuus

katsottiinhan ennen rannekelloakin koko ajan, ainakin töissä ollessa..

• pois.pääsy.tärkeää

Ja korttikelloa. Kun tulin töihin raksautin kellokortin masiinaan, otin tuolin kellon viereen ja tuijotin sitä 8 tuntia ja taas sain leimata, itseni ulos. Oli kivaa katsoa korttikelloa.

• "Mä kattelen uuretta Stadini syömmen
      soli ennen kiskot ja iso skuru.

Sit mä tsiikan kännystä kanjonin oikeen
      Coloradon mahtavan murteen.

Ei Stadissa liiku enää mahtava skuru
      on Stadikin maailman pieni muru"

H.

• seON-oma-salattu-maailma

EIPÄ tiedä,
      samaa ihmetelly,
      mikä ihmisiä oikein vaivaa,
      tuli mieleen ,
      olisko kyseessä sittenki jokin salasuhde,
      kun ollaan kotoa pois, niin puoliso ei näe kun kokoajan seurustelee uusien tuntemattomien ihmisetn kanssa puhelimitse,
      joten epäilen sen olevan sosiaalisia kontakteja joista puolion ei halua tietävän,

• hallooo

Lähes kaikki 10-40 vuotiaat kävelevät puhelin kourassa. Tenavat etsivät niitä Pokemon juttuja,aikuiset jotain muuta. Minulla on ikivanha peruskännykkä,ei sitä kehtaa julkisella paikalla käyttää:)))

• reppuriika

Nykyajan ihmisille se älypuhelin on osa elämää: hakevat tietoa, ajankulua, sosiaalista kanssakäymistä. Ei ole vain nuoret ja keski-ikäiset, jotka näpläävät puhelintaan. Minun seurakunnassani on tapana pitää Raamattu mukana ja siitä seurataan puhujan antamia raamatunpaikkoja. Kyllä se älypuhelin on ahkerassa käytössä ikäisteni 55 - 65 vuotiaitten parissa. Joku hyödyntää sitä jopa kuoroharjoituksissa tallentaen temmojaan kun ei pääse aina harjoituksiin ja pitäähän sitä välillä katsella ja näytellä lastenlasten kuvia, heidän otoksia.

Onneksi on paha hajataitto ja heikko näkö ja muutenkin olen pitänyt itseni erossa moisesta laitteesta. Minulla on yksinkertainen "mummokänny", jolla hoitelen soitot, viestit ja käytän kellona. Kotona on sitten oikea läppäri, joka on pyhitetty nettivempeleeksi.
      Avaan netin aamulla ja joskus vasta päivällä ja illalla, riippuen muusta päiväohjelmasta. Kiireisinä päivinä se voi jäädä iltaan. Sunnuntaisin kuuntelen ohjelmia ja kone saattaa olla auki jopa päivän tai tuntikausia.

Minä en ollenkaan häpeile kaivaa taskustani halpaa perusnokiaa, vaikka ystävät sivelevät hienoja älylaitteitaan. En halua olla "naimisissa" minkään laitteen kanssa, vaikka netti on kyllä itselleni ykiklmasi tärkeimpiä asioita. Kun viime syksynä jouduin laittamaan uuden tietokoneen entisen väsyessä, niin meni melkein kaksi kuukautta. Kävin asioimassa nettijutut kirjastossa tai istuin joskus ystävän tietokoneella samalla kun annoin seuraa sairaalle sairautta potevalle.

• "reppuriika"

"Minä en ollenkaan häpeile kaivaa taskustani halpaa perusnokiaa, vaikka ystävät sivelevät hienoja älylaitteitaan."

Vuodatuksesi oli siis puhdasta ivaa.

H.

• Minäkin olen tullut jotenkin avuttomaksi, känny oltava mukana, jos unohtuu on ajettava takaisin kotipihaan ja haettava se ryökäle mukaan.
      Antaa mennä kun on alamäki, ei jaksa taistella kehitystä vastaan 😕

• eppu2

En räplää, Vastaan jos soi tai tekstari tulee. Käytän vain, jos on jollekin asiaa.
      Tuntemattomiin numeroihin en useinkaan vastaa.
      Markkinointiesto käytössä.
      En aina edes pane merkille mihin taskuun tai kassiin jää.
      Tämä konekin on taas kiinni seuraavat 6 päivää.

• Ei saa jäädä kehityksestä jälkeen. En kumminkaan näppäile-veteli puhelinta koko ajan. Näissä uusissa on paljon toimintoja joita ei vanhoissa ole tosin on haittaakin jota nämä suuret USA yhtiöt käyttävät ex koska ei mitään käyttöohjeita ei ollut painoin kuvaa foto heti alkoi näkyä kuvat jotka olivat kotikoneen ohjelmassa ja tämän jälkeen on harmikotikoneella ohjelma haluaa tehdä kaikista kuvista kopiot hyvä ehkä, en halua.

Autossa puhelin toimii auton systeemin avulla siis puhelimeen ei tarvitse koska, radio pitää olla vähän auki, tosi hyvin toimii jos joku soittaa.

On myös videopuhelu.

• Mielestäni on todella kurjaa, että moni pienten lasten äideistä räplää kännykkänsä kiinnittämättä mitään huomiota lapsiinsa.

Äskettäin kuljin kaupungilla pätkän matkaa yhden pientä lasta kärryssä työntävän äidin perässä. Hän räpläili koko ajan kännykkäänsä ja työnsi kärryjä kuin suojana edessään mm. suojatielle astuessaan, eikä juurikaan päätään nostanut eteen katsoakseen. Jossain vaiheessa hän huomasi ohjautuneensa väärään suuntaan, ja palasi kääntyäkseen oikealle väylälle.

Välillä olen ihmetellyt, miten innokkaasti äidit seurustelevat älykännyköidensä kanssa myös leikkipuistoissa. Monet istuvat rinnatusten toisten äitien kanssa puistonpenkillä, mutta eivät seurustele keskenään, eivätkä juurikaan kiinnitä lapsiinsa sen enempää huomiota kuin toisiinsakaan. Kännykkä näyttelee heille tärkeintä roolia. - Surullista.

Toisaalta myös lapset voivat seurustella innokkaasti kännyköidensä kanssa ja metsästää Pokémoneja niin, etteivät muista asioista kavereittensa kanssa keskustele tai paljonkaan ympärilleen katsele.
      Itse toivoisin, että ihmiset seurusteisivat enemmän keskenään ja havainnoisivat myös ympäristöään ja erityisesti muita eläviä.
      Jää paljon kiinnostavaa kokematta, jos antaa kännykän hallita elämää.

• Miten on kotona, jääkö lapset hoitamatta, äiti tietokoneella ja välillä älykänny kädessä kavereiden kanssa seukkaa. Luulenpa että osuin oikeaan. Olisiko somehoitovapaa osuvampi...

• ent.siivoojaparka

""" Jossain vaiheessa hän huomasi ohjautuneensa väärään suuntaan, ja palasi kääntyäkseen oikealle väylälle."""

Katseli luultavasti kännykästään karttaa ja huomasi lähteneensä väärään suuntaa. Niin minullekin on joskus käynyt.
        Ei kaikki ole aina miltä näyttää.

Nykyisin on niin kätevää, kun ei tarvitse olla mukana erikseen kelloa, kameraa, karttaa, bussien aikatauluja, matkalippua, .... Kauppojen aukioloja voi joku tarkistaa puhelimellaan. Siitä voi googlata, missä on seuraava lähin liike, mistä löytää jotain tiettyä mitä on ostamassa, missä lähin mieluinen ruokapaikka, kahvio, vessa ...

Siksi näyttää siltä, että ihmiset räpläävät turhan paljon puhelintaan liikkeellä ollessaan.

• kylmätotuus

On todella murheellista, jos kännykkä on tärkeämpi kuin oma lapsi.

Tuollainen tärkeysjärjestys menee täysin yli ymmärrykseni.

• ent.siivoojaparka
        kylmätotuus kirjoitti:

On todella murheellista, jos kännykkä on tärkeämpi kuin oma lapsi.

Tuollainen tärkeysjärjestys menee täysin yli ymmärrykseni.

En usko, että kenellekään kännykkä on tärkeämpi kuin oma lapsi.

Tuokin, että leikkipuistossa istuu sivussa tai toisten äitien kanssa ja antaa lasten leikkiä keskenään, on mielestäni lapsille vain hyväksi. Ei ole mitään mieltä siinä, että vanhemmat työntyisivät jatkuvasti sekaantumaan lasten omiin keskenäisiin leikkeihin ja ohjailemaan niitä. Pitää lapsille sen verran vapautta olla ja saada touhuta vertaistensa kanssa.

• kylmätotuus
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

En usko, että kenellekään kännykkä on tärkeämpi kuin oma lapsi.

Tuokin, että leikkipuistossa istuu sivussa tai toisten äitien kanssa ja antaa lasten leikkiä keskenään, on mielestäni lapsille vain hyväksi. Ei ole mitään mieltä siinä, että vanhemmat työntyisivät jatkuvasti sekaantumaan lasten omiin keskenäisiin leikkeihin ja ohjailemaan niitä. Pitää lapsille sen verran vapautta olla ja saada touhuta vertaistensa kanssa.

Onhan se soma näky, kun äidit istuvat vierekkäin puhumattomina räpläten kukin rakasta kännyään.
        Siinä samalla he opettavat lapsilleen sosiaalisia taitoja.

Lapsethan oppivat monia asioita esimerkin kautta.
        Aikansa opeteltuaan hekin alkavat olla vaiti ja rakentavat hiekkakakkujaan omissa oloissaan, eivätkä työntäydy toisten lasten "reviireille".

Leikkipuistossa vallitsee täydellinen hiljaisuus. Poissa ovat iloiset naurut ja surulliset nyyhkytyksetkin.

Muutaman vuoden kuluttua lapsella on oma kännykkä, jota hän hiplaa kotona omassa huoneessaan ja äiti tekee samaa omassa "pömpelissään".
        Hiljaisuus on rikkumaton.

Joskus nuo kirjoituksesi ovat niin hassun huikeita, ettei mitään määrää.

• ent.siivoojaparka
        kylmätotuus kirjoitti:

Onhan se soma näky, kun äidit istuvat vierekkäin puhumattomina räpläten kukin rakasta kännyään.
        Siinä samalla he opettavat lapsilleen sosiaalisia taitoja.

Lapsethan oppivat monia asioita esimerkin kautta.
        Aikansa opeteltuaan hekin alkavat olla vaiti ja rakentavat hiekkakakkujaan omissa oloissaan, eivätkä työntäydy toisten lasten "reviireille".

Leikkipuistossa vallitsee täydellinen hiljaisuus. Poissa ovat iloiset naurut ja surulliset nyyhkytyksetkin.

Muutaman vuoden kuluttua lapsella on oma kännykkä, jota hän hiplaa kotona omassa huoneessaan ja äiti tekee samaa omassa "pömpelissään".
        Hiljaisuus on rikkumaton.

Joskus nuo kirjoituksesi ovat niin hassun huikeita, ettei mitään määrää.

Maalaat samanlaisia piruja seinille kuin maalattiin aikoinaan telkkarin katsomisesta. Oltiin varmoja, että lapset menettävät sosiaaliset kykynsä ja heistä tulee passiivisia nynnyjä.
        Kun näkee ja tuntee nykyajan nuoria, niin vaikka heillä on kännyköitä käsissään ja ovat lapsena katsoneet telkkariakin, niin ryhmissä siinä heilutaan ja kieli käy vaikka kuinka sukkelaan. Reippaita ja eteenpäinpyrkiviä ihmisiä muutenkin.

Mistä sinulle muuten on sellainen käsitys tullut, ettei kännykkää räplätessä voi puhua samaan aikaan toisten kanssa? Itseäsikö pidät taas normina ja luulet kaikkien olevan kuin sinä?

Aika kaukaa haettu kauhuskenario, että lapset lopettaisivat hiekkalaatikolla yhdessä leikkimisen siksi, ettei äiti ole siinä koko ajan heidän persiissään kiinni. Eivät he kiinnitä mitään huomiota siihen mitä ne äidit siellä reunapenkillä tekevät. Kun he leikkivät keskenään, niin eivät he muista äidin olemassaoloakaan ennenkuin tulee nälkä tai pisuhätä.
        Keskenään vieraitten lasten kanssa leikkiessään heistä juuri tulee sosiaalisia, sosiaalisempia kuin jos jokaisen äiti olisi siinä vieressä tekemässä oman lapsensa kanssa kahdestaan hiekkakakkuja.

• Heikunkeikku

En osaa sanoa, miks muut "kännyilee".
      Minä itse en pahemmin kännykkää katsele. Kylläpä se ilmottaa, jos joku tekstiviestin lähettää ja päräjää mukavasti jos joku soittaa.
      Monesti käy niin, että en kuule viestin tai puhelun tuloa ja menee oma aikansa, kun vasta hokaan että joku on ottanut yhteyttä.

• EnAnnaHäiritä

Äänettömällä pidän, rannekelloa kun en käytä niin kännystä välillä vilkaisen ajankulua, samalla näen onko joku tekstaillut, soitellut tai lähetellyt s-postia.

• Myös kaikilla "mamuilla" on huippu puhelimet, ihmettelen kuka maksaa ehkä sinä ja minä.

• kesi.vä

Ei kait kovin usein näe päälle kuuskymppisten räpläävän puhelintaan kävellessään, vai enkö mä ole tajunnut nostaa katsettani kännykästä.
      Vakavasti, nuorempi väki on sen pokemon-pelin kimpussa tai facessa, selfiet laitettava Instaan. Tinder on tietty tarkistettava ettei mene onni ohi, luulisin.
      Ei taida enää edes olla Irkkii.

• Ohimenevää on tämäkin villitys. Tulevaisuudessa tietokoneet kehittyy niin ettei niitä tarvitse tuijottaa amustailtaan. Nykyiset vie liikaa ihmisen aikaa, rasittaa silmiä, kehoa, jatkuva informaatio ärsytys rasittaa henkisesti. Uni kärsii, se jo on vaarallista. Puhumattakaan mitä kaikkea turhaa, jne....

• En katsen puhelinta koko ajan. Usein voi jäädä autoon ja voi olla sielä vaikka vuorokauden enkä kaipaile. Viimein alan ihmetellä kun kukaan ei soita ja alan muistella missähän puhelin on.
      Läheisiin pidän enemmän yhteyttä tietokoneella. Kyllä puhelin on kohtalaisen uusi ja sillä voi surffailla netissä ym... jos joudun odottelemaan jossain pidempiä aikoja katselen aikani kuluksi puhelimella nettiä.

• Oiskos näin et se sosiaalinen verkosto on siellä niin helposti saatavilla. un läheisetkin on ympäri maata ja jopa maita älypuhelimella tavoittaa kaikki.

• sdvsdfgb

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73