Ostaisin pienen auton !

kiitos-etukäteen-

Asiantuntijat, voisitteko antaa hyviä neuvoja
mikä olisi edullinen mukava naisen auto kauppakassiksi.

94

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et sitten aloittaisi korppis :)

H.

• KaikenlaisiaSitä

ja tuo typerä turhan pölisijä ei kykene jättämään länksytystään pois vaikkei tiedä eikä osaa sanoa mitään muita ihmisiä kiinnostavaa. !!!!

• KaikenlaisiaSitä kirjoitti:

ja tuo typerä turhan pölisijä ei kykene jättämään länksytystään pois vaikkei tiedä eikä osaa sanoa mitään muita ihmisiä kiinnostavaa. !!!!

"KaikenlaisiaSitä"

Wikipedia Corppia Cajanus...

H.

• kerro-kerro-kuvastin-

mikä on maassa kauneihin ja paras, pikku-auto,

--
      Mikä merkki on naiselle hyvä,
      pienellä rahalla pitää saada hyvä auto,

• micra-fani

Melkein joka merkillä on myytävänä pikkuautoja, mutta jos ostajalla ei ole omaatahtoa, niin autokaupasta et saa ostettua pikkuautoa. Ne myyvät vaikka väkisin vähän varustellumman kalliimman hieman isomman auton.

• auto-pitää-löytää-

Voi turkanen,
        nyt on pakko löytää luotettava autokauppias
        ilman autoa ei pärjää,
        micra on muistaakseni kallis auto,

• kaverin-tarteis-kauppaan

eikä,
        en haluu enään muuta
        kuin yksinkertasen pikku-auton,
        kaupunki käyttöön,

asian tuntevan kaverin tartteisin auokauppaan mukaan, mutta ei sommosta oooo, yksin pitää ettiä mieleinen,
        toivottavasti onnistuu ostos,

• MissAnglia
        auto-pitää-löytää- kirjoitti:

Voi turkanen,
        nyt on pakko löytää luotettava autokauppias
        ilman autoa ei pärjää,
        micra on muistaakseni kallis auto,

Enpä tiedä Micran kalleudesta muuta kuin sen verran, että kalliiksi tulee, jos siihen myöhemmin tarvitaan peräkoukku ja peräkärry. Isällä oli jossain vaiheessa Micra, jolla hän lähti viemään minua takaisin kotiin tultuani vierailulle junalla. Lähtöaamuna huomasimme, että minun matkalaukkuni ei mahtunut peräkonttiin. En muista, että oliko äitini alunperinkään innostunut lähtemään mukaamme, mutta kotiin hänet oli joka tapauksessa jätettävä, koska matkalaukku vei koko takapenkin tilan.

• Mies_Auttaa
        kaverin-tarteis-kauppaan kirjoitti:

eikä,
        en haluu enään muuta
        kuin yksinkertasen pikku-auton,
        kaupunki käyttöön,

asian tuntevan kaverin tartteisin auokauppaan mukaan, mutta ei sommosta oooo, yksin pitää ettiä mieleinen,
        toivottavasti onnistuu ostos,

Tulen mukaasi Fabian ostoon. Katso kuvia, lue turvallisuudesta.

• pieni-on-kaunista-
        MissAnglia kirjoitti:

Enpä tiedä Micran kalleudesta muuta kuin sen verran, että kalliiksi tulee, jos siihen myöhemmin tarvitaan peräkoukku ja peräkärry. Isällä oli jossain vaiheessa Micra, jolla hän lähti viemään minua takaisin kotiin tultuani vierailulle junalla. Lähtöaamuna huomasimme, että minun matkalaukkuni ei mahtunut peräkonttiin. En muista, että oliko äitini alunperinkään innostunut lähtemään mukaamme, mutta kotiin hänet oli joka tapauksessa jätettävä, koska matkalaukku vei koko takapenkin tilan.

Ei micra ole tehty kärryn vetoon. Kauppakassina se on vain niin hyvännäköinen, tuo uusin malli. Onhan niitä muitakin hyviä.

• tarvin-asiantuntijan-
        Mies_Auttaa kirjoitti:

Tulen mukaasi Fabian ostoon. Katso kuvia, lue turvallisuudesta.

tule ihmeessä,
        tarvin asiantuntijan autokauppaan,

• Minä mainostan Renault Twingoa.

H.

• kiinostaa-

paljoko se maksaa, mitä hyvää siinä on

• autokuume-iski

mieten olis pieni ooppeli tai toyota

• RallimiesKujala

Parhaat ranskalaiset saat nakkikioskilta.

• jfjfhjfhhjfdg
        autokuume-iski kirjoitti:

mieten olis pieni ooppeli tai toyota

Yaris tai Micra jos ei tahdo korjaamolla seisottaa vaikka monella polostakin laatumielikuva.

• RallimiesKujala kirjoitti:

Parhaat ranskalaiset saat nakkikioskilta.

Vanha vitsi, ei päde nykypäivänä.

• taijan-ohitaa-micran
        jfjfhjfhhjfdg kirjoitti:

Yaris tai Micra jos ei tahdo korjaamolla seisottaa vaikka monella polostakin laatumielikuva.

micra on kallis pikkuauto, varmaan hyvä auto, mutta,

• OlisikoHyvä

Osta mopoauto

• pakkanen-huomioitava

kehtaako sillä nainen liikkua kaupungilla,
        entä kuinka se kestää pakkasta,

• pakkanen-huomioitava kirjoitti:

kehtaako sillä nainen liikkua kaupungilla,
        entä kuinka se kestää pakkasta,

Vaikka kehtaisikin, mutta ei kannata. Samalla hinnalla ja useimmiten halvemmallakin saa ihan oikean ja turvallisemman auton.
        Mopoautot pitäisi lailla kieltää.

• otan-neuvosta-vaarin-
        entinenmiäs kirjoitti:

Vaikka kehtaisikin, mutta ei kannata. Samalla hinnalla ja useimmiten halvemmallakin saa ihan oikean ja turvallisemman auton.
        Mopoautot pitäisi lailla kieltää.

kiitos neuvosta ja varotuksesta, otan onkeen tuon,

• ö-Öö

Tiedä hyvyydestä.

Pienenpää oletettavasti hankala löytää, jos tuollaistakaan mistään löytää myytävänä:

http://www.iltalehti.fi/autot/2016032221309001_au.shtml

=DW=

• Tuohon ei sovi kauppakassi. Ainakaa kaupasta pois tullessa.

• normi-pieni-auto

=DW=

EI noin pientä, en kehtaisi sillä liikkua minnekkää,,
        jokin autoksi karehteerattu kuitenki pitäisi olla,

• KauppaKassinenKo

Jos olisin itse ostamassa, saattaisin etsiä erityisen vähän ajettua, vanhempaa, hyväkuntoista pientä japanilaista.
      Itse ajan kahdeksan vuotta vanhalla Nissanilla, jolla on ajettu 80.000 kilometriä ja huoltokirja kertoo, miten hyvin sitä on hoidettu. Aioin luopua autosta, mutten luopunutkaan, kun siitä olisi saanut vain vähän rahaa.

Pienen ranskalaisen huolto ja remontit voivat tulla kalliiksi. Ajelin pikku-rellulla ja pidin sen ajo-ominaisuuksista.

Tarvitsen autoa harvoin ja voisin vuokrata sähköauton kauppakassiksi.

• Minä suosittelisin Renault Modusta. Mun edellinen auto, liian pieni meidän romppeiden kuljetukseen, mutta tavaratila ihan riittävä kauppakasseille tai yhdelle matkalaukulle. Sievä ja näpsäkkä pikkuauto, helppo ajaa ja hyvä näkyvyys kaikkiin suuntiin.

• mimmimum-..mi

Tyttären tytär sai Citroen c1 auton ...on nii-in onnellinen ...pieni ja punainen....tottui kyllä ajelemaan ensin äitinsä automaattivaihteisella....mutta kyllä se sujuu....pieni kulutus ja viisiovinen malli.....vain kuvasta olen nähnyt....

• Jos tarvitsee hyvää pikkuautoa, on Smart mielestäni sellainen. En ole ajanut mutta tekisi mieli koeajaa. Onko joku kokeillut, miltä tuntui. Valikoimaa niissä riittää 90 erilaista. Kauniita ja jämäkän näköisiä. Väittävät olevan hyvät ajo-ominaisuudet. Sitä en tiedä kuka niitä myy.

• LuulenKalliiksi

Luultavasti varsin kallis vaihtoehto.

• kaikki-merkit-kiinostaa-
        Reeta3 kirjoitti:

Jos tarvitsee hyvää pikkuautoa, on Smart mielestäni sellainen. En ole ajanut mutta tekisi mieli koeajaa. Onko joku kokeillut, miltä tuntui. Valikoimaa niissä riittää 90 erilaista. Kauniita ja jämäkän näköisiä. Väittävät olevan hyvät ajo-ominaisuudet. Sitä en tiedä kuka niitä myy.

Smart ON outo merkki,
        onkohan suomen kaikissa kaupungeissa sitä myynnissä,
        minkä maan tekemä,

• Daimler- konserni, saksalainen pikkuautojen valmistaja. Siis Smart.
        Ei hassumpaa, sanon asiasta ummikkona. En usko että kovinkaan kevyt on vaikka pieni, saahan pieneenkin autoon painoa, ei tuuli vie mennessään 🌪😬

• Veho myy Smarttia 🙂

• Saapa nähdä vieläkö joudun autokaupat tekemään. Voihan olla että joku sairaus vie kortin. Sitten on hankittava se skootteri ja alettava istumaan joukkoliikennevälineissä. Herra armahda minua etten menetä autoani. Minä en tunne missään oloani niin upeaksi kun autoa ajaessa☺️
        Minulla on Honda Accord

• Heikunkeikku

Ystäväni, jonka tänään treffasin marjojen merkeissä, niin hän kurvasi paikalle pienellä punaisella autolla. Auto on Renault clio. Ystäväni on aika lyhyt ja kintutkin enemmän lyhyet kuin pitkät. Hän tykkää tuosta autosta. Sopivan pieni kuulemma.

• minkähän-hintanen-

renault clio on kyllä nätti auto,

• Mukka on pieni punainen neliovinen Pösö ja oon niin tykänny ellen jopa kiintyny tuohon autoon.

• Heikunkeikku

Saakos vähä uteluita lykätä? Semmosta tuumin, että Miksi monet tahtoo nimenomaan Pienen auton? Mitä etua pienuudesta on? Eikö se auto kuleksi samalla tavalla, vaikka olis vähän isompikin.
      Isoon autoon mahtuu vähänkin tavaraa, mutta pieneen ei mahdu paljoa.
      Verrattavissa niinku lusikka-kauha-vertaukseen.
      Minun mielestäni pienissä autoissa on se vika, että kun auton sisälle laskeutuu, niin istuu hemmetin alhaalla. Penkit on matalat. Melkein ku lattialla istuisi. Jalat väsyy helposti.
      Minusta tuntuu, että isommalla autolla on helpompi ajaa. Mutta saattaahan olla, että vain luuleskelen.

• Pikku auto syö vähempi polttoainetta ja on helpompi parkkeerata ahtaisiinkin paikkoihin. Kauppakassiksi ei tarvita isoa autoa. Yleensä kauppakassi on kakkosaiuto ja varsinainen The Auto on se isompi ja "parempi".

• Heikunkeikku
        siilimuori4 kirjoitti:

Pikku auto syö vähempi polttoainetta ja on helpompi parkkeerata ahtaisiinkin paikkoihin. Kauppakassiksi ei tarvita isoa autoa. Yleensä kauppakassi on kakkosaiuto ja varsinainen The Auto on se isompi ja "parempi".

Meillä muinoin, kun oli koiria, niin toista autoa kutsuttiin Kaupunkiautoksi ja toista kutsuttiin Karva-autoksi. Arvaa kummassako autos koiria kuljetettiin:)

• en-millää-arvaa-hihii
        Heikunkeikku kirjoitti:

Meillä muinoin, kun oli koiria, niin toista autoa kutsuttiin Kaupunkiautoksi ja toista kutsuttiin Karva-autoksi. Arvaa kummassako autos koiria kuljetettiin:)

en arvaa,
        et kai karva-autolla,

• Heikunkeikku kirjoitti:

Varmaan kaupunkiautossa oli turkispenkit :).

• Mitä nyt pientä kirppua,
      osta kunnon auto, korkealla korilla,
      polvet rapistuu ensimmäisenä kuitenkin jossain vaiheessa
      ehdottomasti automaattivaihteinen, huoletonta ajoa, kerran ei kuitenkaan muista mikä vaihde missäkin, sen kun polkasee vaan jalkaa.
      Moottorin ei tartte olla kovin iso jos et moottoriteillä hurjastele.
      että semmosen suosittelen.
      Väristä vielä, sehän on mahottoman tärkeä juttu.
      hopea tai joku neutral bees, ei tartte yhtenään olla pesettämässä
      kun roiskeet ei niin näy, paitsi jos tykkäät auton kiilloittamisesta, sitten musta tai punainen. Punainen olisi tietty makein ja turvallisin, ympäristö näkee heti, sieltä se rouva taas huristelee.
      Diesel olisi tietysti kiva, maksaa muutaman sentin vähemmän sitten aina ne kauppareissut.
      Autokauppaan vaan ja komein kauppamies palvelemaan, hyvin hoituu. Maksujärjestelyjäkin on kait pilvin pimein tarjolla.

• Heikunkeikku

"rosaliiiiiiiiiiiiin"
        Melkein samaa mieltä. Mutta EI automaattivaihteita. Mikä onkaan mukavampaa, ku tarrautua vaihdekeppiin kunnon otteella ja kaasuttaa PRRAAAAAAAAaaauuummmm eteenpäin. Autosta saa paremman tuntuman, kun itse keppiä vääntelee.
        Mun nykyinen auto on kiva, kun minun ei tarvitse Nousta autosta ulos, vaan saan Laskeutua penkiltä maahan. Penkit mukavan korkeat. Koko auto aika korkea. Oman auton väriä en tahdo sanoa, mutta se on makeen värinen ja sopii hyvin mun hiusten väriin :) En voisi kuvitellakaan, että ostaisin hiuksiin sopimattoman värisen auton. Oi Apua sentäs.

• kuume-vaan-nousee

juu,
        on kokemuksia suuremmista autoista yli kakskyt vuotta
        ja automaatti vaihteista,
        auto on ostettu aina uutena pakstavedettynä, kalliita ovat olleet,
        MUTTA
        nyt vanhuus on tullu
        ja puoliso poitunu tuonpuoleiseen,
        vanha ei tee enään yksin pitkiä matkoja
        tarvii vain kauppakassin, ja edullisen auton,
        ku raha ei riitä enään päätähimaaviin menoihin,
        jos kauemmas lähtee niin ajelee hittammin,
        onhan tietenki pienellä autolla kyyti semmosta köröttelylyytiä,
        kai siihen tottuu,
        mutta pienen haluan ku en enään rahaa aijo käyttää kuin kohtuudella,
        eläkkeen pitää riittää myös elämiseen lääkkeineen,

kaikki neuvot on nyt tarpeen,,,

• Fabia_ystävälle

Täältä saat autonostokaverin ja mukavan, raittiin, erittäin siistin miehen rinnallesi.

• entinen-rek
        kuume-vaan-nousee kirjoitti:

juu,
        MUTTA
        nyt vanhuus on tullu
        kai siihen tottuu,

Niinhän se on. Yli viidenkymmenen vuoden kokemus on minullakin eri kokoisista kulkuneuvoista, polkupyöristä, moottoripyöristä, henkilö- ja kuorma-autoista jne. Lähes ajamaton 7-vaihteinen Cresent minulla on liiterissä, mutta enää en jaksa sitä polkea. Moottoripyörästä luovuin jo lähes 10 vuotta sitten, ja uuden mopon annoin lapselleni. Myös asteittain olen luopunut kirjaimista ajokortissa, ja jäljellä on enää ABE.
        Olen elämäni aikana ostanut yli 30 autoa, joista noin puolet vähän käytettyinä. Jäljellä on enää uutena ostettu 16-vuotias Hi-Ace ja kolmas automaattivaihteinen Volvo XC70, sekin jo 6-vuotias. Hiukan autokuume iski, kun kauppias pyysi katsomaan ja koeajamaan uutta XC90. Olisihan minulla rahaa ollut vaihtaa, mutta koska nykyiset tulot ovat vähäiset ja jäljellä olevat elinvuodet epämääräiset, niin en heti kauppaa tehnyt. Hain apteekista asperiinia ja kuume meni ohi. Täytyyhän mieheltä ainakin hautauskulut löytyä.
        Seuraava ajopeli tulee kai olemaan sähköllä kulkeva rollaattori. Sillähän saisi ajaa ilman ajokorttia, jalkakäytävillä ja pienessä kaljassakin.

Aloittajalle haluan kertoa, että miniäni vaihtoi Fokuksensa "patteri"-Yarikseen ja erittäin tyytyväinen on ollut. Myös muut Kauko-Idän ihmeet (Hyundai/Kia) saattavat olla varteenotettavia. Ainakin Hyundai-merkkiset työkalut ovat halpoja, mutta todella toimivia ja älykkäästi suunniteltuja.

• missä-autoni-luuraa-
        entinen-rek kirjoitti:

Niinhän se on. Yli viidenkymmenen vuoden kokemus on minullakin eri kokoisista kulkuneuvoista, polkupyöristä, moottoripyöristä, henkilö- ja kuorma-autoista jne. Lähes ajamaton 7-vaihteinen Cresent minulla on liiterissä, mutta enää en jaksa sitä polkea. Moottoripyörästä luovuin jo lähes 10 vuotta sitten, ja uuden mopon annoin lapselleni. Myös asteittain olen luopunut kirjaimista ajokortissa, ja jäljellä on enää ABE.
        Olen elämäni aikana ostanut yli 30 autoa, joista noin puolet vähän käytettyinä. Jäljellä on enää uutena ostettu 16-vuotias Hi-Ace ja kolmas automaattivaihteinen Volvo XC70, sekin jo 6-vuotias. Hiukan autokuume iski, kun kauppias pyysi katsomaan ja koeajamaan uutta XC90. Olisihan minulla rahaa ollut vaihtaa, mutta koska nykyiset tulot ovat vähäiset ja jäljellä olevat elinvuodet epämääräiset, niin en heti kauppaa tehnyt. Hain apteekista asperiinia ja kuume meni ohi. Täytyyhän mieheltä ainakin hautauskulut löytyä.
        Seuraava ajopeli tulee kai olemaan sähköllä kulkeva rollaattori. Sillähän saisi ajaa ilman ajokorttia, jalkakäytävillä ja pienessä kaljassakin.

Aloittajalle haluan kertoa, että miniäni vaihtoi Fokuksensa "patteri"-Yarikseen ja erittäin tyytyväinen on ollut. Myös muut Kauko-Idän ihmeet (Hyundai/Kia) saattavat olla varteenotettavia. Ainakin Hyundai-merkkiset työkalut ovat halpoja, mutta todella toimivia ja älykkäästi suunniteltuja.

AI JAAA,
        olen käsittäny että Hundai on kallis auo merkki,
        onko siinä pienia 3 ovisia autoja,
        5 oviset on jo turhan suuria, ku haluun vain kauppakassin,

• ö-Öö

Vähän samoilla linjoilla.

Jos ajoja ei ole paljon, kuluuksella ei niin väliä. Ja kun jalat kankeutuu, korkea parempi. Ite tykkään, mies ajaa autoa, ai auto miestä, että manuaalilodju. Joku puhui väristä. Se ja sama, autoasioissa, kunhan on punanen.

Arjalainen muskeliauto ei osoita loppumisen merkkejä, että sillä nyt kuitenkin mennään. Laskennallisesti ajettu vasta kolmannes kilometreistä, mitä noilla nyt yleensä ajetaan, auton vaihto ei kiinnosta olenkaan, tolla mennään vielä viiskyt vuotta. Paitsi jos sattuu jotain kolaria tms.

Jos joutuu vielä joskus auton ostamaan, se tosiaan on korkeampi, isompi, isompi moottori, manuaali. Tottakai punainen, sehän selviö. Ja bensa, kuten auton pitää ollakin, mustilaiset ja lestaatit ajelee tiisselillä ja viherpiipertäjät atomisähköllä.

Harmi, kun kunnon häkäpönttöautoja ei oikein ole markkinoilla :D

=DW=

• tulen-hakemaan-
        Fabia_ystävälle kirjoitti:

Täältä saat autonostokaverin ja mukavan, raittiin, erittäin siistin miehen rinnallesi.

MISTÄ...

• MikäVaanKauppakassi
        kuume-vaan-nousee kirjoitti:

juu,
        MUTTA
        nyt vanhuus on tullu
        kai siihen tottuu,

Ihan millä tahansa autolla voi ajaa ihan kohtuullisen mukavasti, kun noudattaa nopeusrajoituksia.

Ajo-ominaisuudet tuntuvat vaikuttavan vasta, kun nopeus lähentelee 200 km tunnissa. Sellaista vauhtia ei Euroopassa monellakaan tiellä saa luvallisesti ajaa.

• tulen_hakemaan
        tulen-hakemaan- kirjoitti:

MISTÄ...

Kaakkois-Suomesta.

• Niin, ei auton värillä väliä, kunhan on musta. Valitettavasti ei löytynyt mustaa, piti tyytyä punaiseen;(

Korkeampi on hyvä juttu, tässä iässä. Tarkoittaa "tila-autoa" tai "maasturia". Silti ei tarvitse olla mikään iso auto, on niitä pienemmissäkin esim. Toyota Urban Cruiser tai Citroen C3 Picasso.

Mutta siitä dieselistä. "Kauppakassina" dieselillä ei pääse sen halvemmalla, pikemmin päinvastoin. Dieselauto maksaa yleensä enemmän ja vero päälle, huoltokin helposti kalliimpaa. Pitää ajaa paljon, jotta tulisi halvemmaksi.

• tuu-sinä-tänne
        entinenmiäs kirjoitti:

Niin, ei auton värillä väliä, kunhan on musta. Valitettavasti ei löytynyt mustaa, piti tyytyä punaiseen;(

Korkeampi on hyvä juttu, tässä iässä. Tarkoittaa "tila-autoa" tai "maasturia". Silti ei tarvitse olla mikään iso auto, on niitä pienemmissäkin esim. Toyota Urban Cruiser tai Citroen C3 Picasso.

Mutta siitä dieselistä. "Kauppakassina" dieselillä ei pääse sen halvemmalla, pikemmin päinvastoin. Dieselauto maksaa yleensä enemmän ja vero päälle, huoltokin helposti kalliimpaa. Pitää ajaa paljon, jotta tulisi halvemmaksi.

kauas on pitkä matka,
        meikä pohjosen raukoilla rajoilla,

• Heikunkeikku kirjoitti:

"rosaliiiiiiiiiiiiin"
        Melkein samaa mieltä. Mutta EI automaattivaihteita. Mikä onkaan mukavampaa, ku tarrautua vaihdekeppiin kunnon otteella ja kaasuttaa PRRAAAAAAAAaaauuummmm eteenpäin. Autosta saa paremman tuntuman, kun itse keppiä vääntelee.
        Mun nykyinen auto on kiva, kun minun ei tarvitse Nousta autosta ulos, vaan saan Laskeutua penkiltä maahan. Penkit mukavan korkeat. Koko auto aika korkea. Oman auton väriä en tahdo sanoa, mutta se on makeen värinen ja sopii hyvin mun hiusten väriin :) En voisi kuvitellakaan, että ostaisin hiuksiin sopimattoman värisen auton. Oi Apua sentäs.

Heikunkeikkuuuu...
        toi on tosi ihana juttus, auto ja hiukset sointuvat samaan sävyyn....
        mielikuvitus laukkaa heti...punaiset iloiset hiukset ja samaan punaiseen sävyyn, vai olisko kupari tai kastanja...
        Joskus kun näille ikänumeroille tulet niin jokohan ajat harmaalla tai vaalenharmaalla tai valkoisella autolla, saapas nähdä.
        Ajan jo vaaleanharmaalla eli hopealla, kyllä sekin sointuu hyvin omiin hiuksiini, oikeastaan aika hyvin.

• kuume-vaan-nousee-

Nyt tuli lähtö autoliikeisiin, ei ku kierteleen kuin kissa kuumaa puuroa,
      tulipa hyviä automerkkejä, joten eri liikeissä pitää ny ramuta,

• pieni_kiva

Fiat 500 Grossower 0.5% korko kuukausierä 199€

Mainos löytyy googlaamalla

• Koskaan.ei.tiedä

Viime talvena möin auton ja hyvin on tultu toimeen jos tulee autokuume voin ostaa tonne pihalle seisomaan ihan näönvuoksi !

• mä-tarvin-auton-

jaaa, mutta kuinka sitten voi käydä kaupassa ja harrastusten parissa jos ei ole omaa autoa,
        mä tarvin auton ku en osaa elää ilman autoa,

• Elämä.ilman.autoa
        mä-tarvin-auton- kirjoitti:

jaaa, mutta kuinka sitten voi käydä kaupassa ja harrastusten parissa jos ei ole omaa autoa,
        mä tarvin auton ku en osaa elää ilman autoa,

Siihen voi kuolla.

• ku-löytäis-mieleisen
        Elämä.ilman.autoa kirjoitti:

Siihen voi kuolla.

eikä kuole,

• Totuus7654

Skoda Fabia.

• Fabia_ystävälle
      • mikä-olis-rahotus

Pieni auto pitää saada,
        mutta minkälaisella rahotus-sopimuksella sen saa,
        entinen 11v vanha 160 000 km ajettu japanilainen Hon. 2 litranen,
        peltiä on kolisteltu usein,
        ei mitään suurempaa,
        huollot tehty vuosittain hyvin tarkasti,
        katsatuksen mielestä hyvässä kunnossa,

• mikä-on-hinta-
        mikä-olis-rahotus kirjoitti:

Pieni auto pitää saada,
        mutta minkälaisella rahotus-sopimuksella sen saa,
        entinen 11v vanha 160 000 km ajettu japanilainen Hon. 2 litranen,
        peltiä on kolisteltu usein,
        ei mitään suurempaa,
        huollot tehty vuosittain hyvin tarkasti,
        katsatuksen mielestä hyvässä kunnossa,

lisäys,,,,, automaatti vaihteet,,,,

• EeeroEiLehti

Tiettyjä merkkejä nolla korolla, noin 150-190€/kk.

• mielenkiintoista-
        EeeroEiLehti kirjoitti:

Tiettyjä merkkejä nolla korolla, noin 150-190€/kk.

Kerrohan heti mitkä merkit on tolla hinnalla kyseessä,

paljokohan maksetaan tosta vanhasta japanilaisesta,

• FordKa

Hanki Ford Ka. Iso takaovi ja mukavasti tilaa kauppatavaroille. Vähän käytetyn kauppakassin saa n. 5000 €:lla.

• näin-aattelin-

" rosalii "

kirppu on ny mielessä, kirppu saa riittää vanhalle,

• Onnea vaan molemmille sitten kun...

olen joskus istunut mustan Ford Fiestan kyydissä,
        kyll' siihenkin isot ihmiset mahtuvat.
        sitä kutsuinkin koppakuoriaiseksi, hyvä ja sutjakka koppakuoriainen se oli.

• Jos kyse uudesta autosta, taitaa Dacia Sandero olla halvin Suomessa myynnissä oleva auto, euroa vaille kymppitonni.

• ö-Öö

Ja samaan hintaan saa nippanappa sisäänajetun, käytetyn arjalaisen muskeliauton:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/7501412

Se ihan riippuu, millaseen käyttöön autoa tarvii. Kaupassa voi käydä polkupyörällä, tai taksilla, harva loppujenlopuksi oikeasti tarvitsee "kauppakassia", muu käyttö tärkeämpää. VAikka nyt pihalla seisottaminen naapureitten kateeksi :D

=DW=

• kävisin-kattomassa-

Dacia Sandero missä mikä firma niitä suomessa myydään
        outo merkki mulle,
        kuka sen valmistaa,
        minkämaalainen tuote,

• renudacia
        kävisin-kattomassa- kirjoitti:

Dacia Sandero missä mikä firma niitä suomessa myydään
        outo merkki mulle,
        kuka sen valmistaa,
        minkämaalainen tuote,

Dacia
        http://www.dacia.fi/

• Uusissa autoissa, vähän vanhemmissakin on ongelma.
      Ei teeveen tosi-vanhassa autossa.
      Jos kytkee kännyt autonsa radioon, auton tieto-kone imaiseen kännyn sisällön ja lähettää kopion kaikesta jonnekin pilveen sekä auton valmistajalle.
      Muutaman vuoden päästä tietsikka lähettää viran-omaisille sijainnin, nopeuden ja ajo-tavan sekä kaikki keskustelut.
      Lääkäri-rannekkeesta tulee pakollinen autoillessa.
      Jos jotain on vastoin lakeja ja asetuksia, tulee Pii-Paa-auto ja Poliisimme ampuu pulssi-aseella auton kuoliaaksi.
      Suomen vero-hallinto on vesi-kielellä., nykien himoiten poliitikkoja lahkeista ja helmoista.
      Siksi meillä on romutus-palkkio.

H.

• Ranskalaisista en pidä paljon pieniä vikoja jotka ovat kalliita. Ostin 2010 rault megane 1,9 turbo diesel ainut mikä autossa oli hyvä se oli moottori, pieni ruokainen vahva ja kulki kovaa yli 200, niin poliiseja ei ollut, myös asunto vaunu kulki perässä hyvin.

ex lampun vaihto edessä, ikkunat, etupyörät jouset vetosysteemi-molemmat, takaluukku , ac-veden poisto jne. Tänään on volvo v70 2,0 diesel 5sylinteriä hyvin pieni ruokainen kaikilla hienouksilla 2013 oli kulkenut 32000t. Liikaa tekniikkaa vanhalle ehkä ajalla osaan ex katsoa öljyntason moottorissa näkyy sisällä autossa.

• henrjii

Kia Rio, testivoittaja, anatavat vielä 2000€ rahaa tililille kaupan yhteydessä
      Osamaksulla alle prosentin korolla, ja 150 € kuukausierällä ja seitsemän vuoden takuulla

• Peugeot, minulla on ollut pösöjä, toimineet hyvin eikä pahan hintaisia.
      Sain ihan hyvin entisestäkin vaihdossa. En vaihda merkkiä.

• kova-urakka-ettimisessä-

Löytäis pienen sievän hyvän auton
      jaksais käydä kaikki liikkeet läpi
      löytäis luotettavan hyvän autoista hyvin perillä olevan ammati myyjän
      helpottais kovasti ostopäätöstä,
      edellisen auton myi loisto myyjä,
      olen ollu hyvin tyytyväinen autoon,
      mutta ny on tullu vaihdon aika,
      kilometrejä on jo sen verran että kannataa myydä pois, saa vielä jotain hintaa siitki välirahaksi,

• MyyjänVeli

Muista, että auto pitää rekisteröidä 2017 ensimmäisenä arkipäivänä, silloin se on vuosimallia 2017. Itse lensin lankaan v 2000, kun ostin auton 5.11. MUKAMAS VUOSIMALLI 2001. No sitten kun tuli vaihdon aika, "mutta kun se on vuosimallia 2000". Rekisteröinti aina uuden vuoden ensimmäisinä arkipäivinä.

• Voin lämmöllä suositella Citroen C1, näppärä peli. Mahtui joka koloon, ja pieni tila-ihme kun takapenkit sai alas. Pienet renkaat, kaikki neljä maksoi yhtä paljon kuin esim. Jeepin yksi rengas. Pieniruokainen, n. 4 l/100 km seka-ajoa.

Samaa autoa on myös merkit Peugeot 107 ja Toyota Aygo. Muistaakseni oli nuo. Kaikki kolme saman tehtaan koria, todella pienin muutoksin. Ite vein citi-kanini Toyotan huoltoon, olivat tavallaan "sinut" auton kanssa kun heillä oli oma versionsa siitä, huomattavasti halvempaa kuin jonkun Vehon huolto. Sitäpaitsi, Toyota on ainut merkki jolla on oma suomalainen autokorjaamokoulu.

Noissa autoissa arvostan itse että on normaalileveys renkaanvälillä. Oli joskus Suzuki Alto, näppärä sekin, paitsi talvella. Akselinpituus oli normaalia kapeampi, joka teki että aina oli toinen kylki sohjossa tai lumessa.

Neliovisuus on myös kivaa. Kaikkiin autoihinhan mahtuu tavaraa, neliovisesta saa ne myös helposti ulos. Nyt on kaksi-ovinen, ja aina saa olla kurottelemassa sieltä uumenista.

• nyt-vaan-koeajolle-

hum.f

hinta ja rahotus-sopimus ratkaisee aika paljon,
        tietenki automerkki myös kertoo jotain autosta,

kaveri olisi hyvä olla mukana,
        mutta taitaa olla että yksin käyn kattelemassa ensialuksi,
        kattson sitte kuinka pyrryksissä olen
        ja kuinka korkeelle kuume nousee,
        kuhan ei kuolis sydänkohtaukseen sitä ennen,
        jännitys aiheuttaa syd.tykytystä,,,

• nyt-vaan-koeajolle- kirjoitti:

hum.f

hinta ja rahotus-sopimus ratkaisee aika paljon,
        tietenki automerkki myös kertoo jotain autosta,

kaveri olisi hyvä olla mukana,
        mutta taitaa olla että yksin käyn kattelemassa ensialuksi,
        kattson sitte kuinka pyrryksissä olen
        ja kuinka korkeelle kuume nousee,
        kuhan ei kuolis sydänkohtaukseen sitä ennen,
        jännitys aiheuttaa syd.tykytystä,,,

Tuo Citi-kani maksoi vähän päälle 10.000,- uutena, aika edullinen siis.

Lueskelin noiden muiden kommentteja, ja tuli mieleen että se sopiva varmaan löytyy kun siihen istahtaa. Ei nuo pienet autot välttämättä matalat ole, ne sporttisemmat ovat kylläkin. Mutta kyllähän se ihmisen omakin koko vaikuttaa, välillä näkee pieniä naisia ajamassa isoja autoja, ja tiirailemassa ratin välistä :) Tai isoja miehiä pienessä kauppakassissa...

Nykyisin saa monesta autoliikkeestä 6 kk:n takuun. Vaadi sitä. Ja kun menet testaamaan, kokeile jarruja ja ohjausta. Päästä ratista irti suoralla tiellä, jos se ohjaa silti vinoon, on jotain vikaa. Ohjauksessa ei saa olla klappiakaan. Kuuntele moottoria, jos naputtaa niin älä osta. Tasainen hyrinä pitää olla. Pakokaasu kertoo myös paljon kun kylmiltään käynnistää, että sikäli olisi varmaan hyvä kun saisit jonkun mukaan. Näillä keleillä ei pitäisi paljon mitään näkyä, valkoinen pilvi perässä saattaa tarkoittaa että vettä vuotaa johonkin, musta pilvi kiihdyttäessä taas kertoo öljyvuodosta.

Pyydä saada nähdä katsastuspaperit, onko mennyt läpi ilman merkintöjä. Ja huoltokirja tietty, katsele mikä on seuraava huolto. Moni vaihtaa autoa ennen jakopään vaihtoa, se on sellainen tuhannen euron huolto. Kysy onko se tehty, ja tinkaa samaan hintaan :)

Matkamittari kertoo jonkun verran autosta, mitä pienempi auto, sitä vähemmän pitäisi olla siinä. Joku pikkukassi ei oikein 150.000 km kestä, isolle autolle se tarkoittaa että se on vasta keski-ikäinen. Näissäkin voi tietty huijata, ellei ole tarkkana sen huoltokirjan kanssa.

Jos saat täältä joltain avuliaalta vielä enemmän kohtia mitä pitää muistaa, niin tee lista ja ruksaa sen mukaan mitä olet tarkistanut. Huomaappa myyjä ainakin ettei sua niin vaan huijata :)

Onnea!

• jännittää-uusi-auto-

Kiitos mielenkiintoisesta vinkistä,
        käyn ehdottomasti koeajolla,
        kaikki merkit pitää itse koeajaa,
        jotta tietää mikä parhaiten miellyttää ja tuntuu omalta,

• 4022

• toycoroll

En tiedä merkeistä, mulla on kahdeksas Toyota Corolla, nykyisessä 380 000 km. Edesmennyt mieheni oli hyvä tekemään kauppoja, ei ostanut ensi kerralla. Vertaili. Kun hinta ei enää pudonnut, sai lisätarvikkeita.

• julkisetriittää

En halua tässä iässä autoa enää, olen liian kiltti ja kuskaisin jokaista joka pyytää. Olen kuitenkin huomannut, et ikä tekee jo hitaaksi reagoinnin ja turvallisuus ei ole hyvä jos kyyditsen muita.

• pitäis-löytää-pikkuauto-

Hirveetä,
        miten ihminen tottuu olemaan ilman omaa autoa,
        meikä varmaan kuolis, jos ei pääsisi totuttuihin harrastuksiin,
        matka on senverran pitkä
        ettei jalan jaksa vanha kävellä,
        eikä ole ainakaa vielä pyörää,
        eikä talvipakkasella voi vanha ihminen pyöräillä lumuhangessa,

• en.rakasta.autoa
        pitäis-löytää-pikkuauto- kirjoitti:

Hirveetä,
        miten ihminen tottuu olemaan ilman omaa autoa,
        meikä varmaan kuolis, jos ei pääsisi totuttuihin harrastuksiin,
        matka on senverran pitkä
        ettei jalan jaksa vanha kävellä,
        eikä ole ainakaa vielä pyörää,
        eikä talvipakkasella voi vanha ihminen pyöräillä lumuhangessa,

Puolivuotta ilman autoa, ei hirveetä kun parkkipaikka on tyhjä päinvastoin tulee enemmän liikuntaa. Autoa tarvitsen joskus ei niin että pitäisi omistaa omistamisen takia, voin ostaa jos todella tarvitsen.

• omistajako

Auton voi vuokrata ja usein se tulee halvemmaksi, eikä ole korjaushuolia ja aina pelaa. Varsinkin amerikoissa ihmiset ajavat vuokratuilla.

• hytinäx1

No tätä myös ajattelin ehdottaa aloittajalle. Vuokraa vaikka joka viikonlopuksi (viikonloppu - ja viikkotarjouksia pilvinpimein autonvuokrausfirmoilla). Aloittaa pienimmästä koppurasta ja niiden koeajojen perusteella sitten ostaa sen kauppakassi auton itselleen.

• oma-parasta-
        hytinäx1 kirjoitti:

No tätä myös ajattelin ehdottaa aloittajalle. Vuokraa vaikka joka viikonlopuksi (viikonloppu - ja viikkotarjouksia pilvinpimein autonvuokrausfirmoilla). Aloittaa pienimmästä koppurasta ja niiden koeajojen perusteella sitten ostaa sen kauppakassi auton itselleen.

Vuokraaminen taitaa tulla kalliiksi,
        en uskataisi vuokrata vieraan autoa,

• kauppakonaapurissa

Hohhoijaa. Aloittaja etsii autoa kauppakassiksi. Kaupassa on käytävä vähintään kahdesti viikossa, muut asioinnit päälle. Tulisi vähintään kymmenen kertaa kalliimmaksi kuin oma pieni auto.
        Pitäisköhän minunkin luopua omasta autosta. Ajaisin kolmesti viikossa taksilla 20 kilometrin päähän vuokratakseni auton, jolla pääsisin tekemään kauppa- ym. reissut ja sitten taas taksilla kotiin.
        Eri asia, jos asuu kaupungin keskustassa ja tarvii autoa muutaman kerran vuodessa sukulaisissa käydessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1714
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1222
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      67
      906
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      874
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      818
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      731
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      722
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      671
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      653
    Aihe