Isänmaan urhot

Taas rivakkaa asiaa uuninpankolta :
http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2016/09/12/isanmaan-urhot/
"Mikä tätä maata vaivaa? Raskaana olevan naisen pahoinpitelylle hurrataan keskenmenoa toivoen. Kauppaan menevän naisen tie katkaistaan poliisin silmien alla. Ylikomisario käy suukopua toimittajan kanssa sosiaalisessa mediassa tivaten tapahtumien kulkua. Taustalla hollantilais-suomalainen, asevelvollisuuttaan aikoinaan pakoillut, sittemmin konkurssin tehnyt hautausurakoitsija ja nyt Suomen nimeen vannova rasisti karjuu ääni särkyen ihmisvihaa ja suorastaan yllyttää rikoksiin poliisimuurin suojaamana."

102

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäs jos perustettaisiin vasta-rinta-järjestö?
      "Tissit kuuluvat miesten käsiin!!"
      -
      Talvisin heittelisimme yli-kulku-silloilta raamattuja autojen tuuli-laseihin :)

H.

• ei-nooras

Kajaanissa pidätetty kaksi irakilaista taposta ja ryöstöstä. Mikä tätä maata vaivaa?

• Eläkeläisten taitettu indeksi vaivaa :)

H.

• Oikeutta.kaikille

Edes irakilaiset roistot jäävät kiinni. Aloituksen roisto lienee suomalainen. Ja ilmeisesti poliisin suojeluksesa.
        Vai tarkoittaako ei-nooras, että uhrikin olisi pitänyt pidättää? Uhri on kuollut.

• tööttt

Kuuluvatko hekin ihmisiin, jjotka kulkevat menneisyyden viitat harteillaan
      - kuin entiset rokkarit joskus?

• korppis1

Poliisi ei näe syytä nostaa juttua aloituksen aiheesta. Videokameroiden tallenteet eivät tue uuninpankopojan väitettä. Naisella ei ole vaatimuksia koska mitään pahoinpitelyä ei ole tapahtunut. Passiivista estämistä naisen mennessä liikkeeseen. Taitaa olla niin, että alan luottamaan Valla-ahon ja muiden ps. kirjoituksiin niissä kun on perääkin. Tämän sun ihailemasi miehen uutisointi on harhaa johtavampa kuin Mitä Vittua lehden. Kuopus soitti juuri Otanmäestä, jossa työkeikalla. Hän on suvaitsevainen, mutta nyt meni mietintään, sillä hänen työreittinsä kulki läpi suomalaismiehen tappopaikan.

• Korppis1

• En minä ketään ihaile. Haluan vain näyttää mitallin toista puolta kun täällä palstalla tuntuvat olevan ahdasmieliset räyhääjät niskan päällä.
        Katsoin videon, parikin kertaa. Me nähtävästi näemme siinä mitä haluamme nähdä. Naista tönittiin ja pidettiin kiinni: se käy kyllä henkisestä väkivallasta. Ajattele itseäsi keskellä mieslaumaa jotka blokeeraa sun tiesi ja pitää käsivarresta kiinni ja työntää pois samalla kun sun käsketään lähtemään, kun yrität mennä sisälle suosikkikauppaasi. Yksinäinen nainen, raskaana (vaikka sitä on vaikea nähdä ulospäin)
        Mikä minua tökki tuossa jupakassa oli ne kommentit blogin alla....luitko ne? Jossa naiselle toivottiin keskenmenoa?

• Korppis1 kirjoitti:

http://www.hs.fi/kaupunki/a1473647351844

Jospa alkaisit lukemaan Suomen valtakunnallisia uutislehtiä etkä skandaalihakuisia yksityisien kynäilijöiden mielikuvitusjuttuja.

Luen HelsinginSanomia, Uutta Suomea, Keskisuomalaista, satunnaisesti Ilta-Sanomia ja Ylen uutissivua päivittäin.
        Tää uuninpankkopojan blogi tulee syötteenä facebookini sivulle, kun olen joskus tykännyt.
        Luen paljon valtalehdistöä ja uutiskoosteita ja syötteitä, paitsi Suomesta ja Ruotsista, myös muualta maailmasta.

• heheheheeeeeee
        Paloma.se.co kirjoitti:

En minä ketään ihaile. Haluan vain näyttää mitallin toista puolta kun täällä palstalla tuntuvat olevan ahdasmieliset räyhääjät niskan päällä.
        Katsoin videon, parikin kertaa. Me nähtävästi näemme siinä mitä haluamme nähdä. Naista tönittiin ja pidettiin kiinni: se käy kyllä henkisestä väkivallasta. Ajattele itseäsi keskellä mieslaumaa jotka blokeeraa sun tiesi ja pitää käsivarresta kiinni ja työntää pois samalla kun sun käsketään lähtemään, kun yrität mennä sisälle suosikkikauppaasi. Yksinäinen nainen, raskaana (vaikka sitä on vaikea nähdä ulospäin)
        Mikä minua tökki tuossa jupakassa oli ne kommentit blogin alla....luitko ne? Jossa naiselle toivottiin keskenmenoa?

Minua tökkii jonkun typeryys heheheheeeeeee

tässä on video itse tapahtumasta
        https://www.youtube.com/watch?v=DtGhOBu2fDI

• heheheheeeeeee kirjoitti:

"palstalla tuntuvat olevan ahdasmieliset räyhääjät niskan päällä.
        Katsoin videon, parikin kertaa. Me nähtävästi näemme siinä mitä haluamme nähdä. "
        M.O.T.

• Korppis1
        Paloma.se.co kirjoitti:

En minä ketään ihaile. Haluan vain näyttää mitallin toista puolta kun täällä palstalla tuntuvat olevan ahdasmieliset räyhääjät niskan päällä.

http://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sanomat/kainuu/poliisi-vahvistaa-otanmaen-taposta-epaillyt-irakilaisia/

Suomessa on tapahtunut useita vääriä ilmiantoja musliminaisilta. Kuitenkin tämä eilen tapahtunut tappo Kajaanin Otanmäessä on tosi.

Puolustele mitä puolustelet avuton no joopati joo näytti voitonmerkkiä sormillaan saapuessaan miesten keskelle, tarkoitushakuista toimintaa.

Kuitenkin yksi mies on tapettu ja tämän tyhmät naisen toikkarointi on noussut otsikoihin.

• Korppis1 kirjoitti:

http://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sanomat/kainuu/poliisi-vahvistaa-otanmaen-taposta-epaillyt-irakilaisia/

Suomessa on tapahtunut useita vääriä ilmiantoja musliminaisilta. Kuitenkin tämä eilen tapahtunut tappo Kajaanin Otanmäessä on tosi.

Puolustele mitä puolustelet avuton no joopati joo näytti voitonmerkkiä sormillaan saapuessaan miesten keskelle, tarkoitushakuista toimintaa.

Kuitenkin yksi mies on tapettu ja tämän tyhmät naisen toikkarointi on noussut otsikoihin.

Ok, sinä olet oikeassa. Maahanmuuttajat ovat vaarallisia rikollisia ja heitä saa töniä ja ja heidän naisiinsa saa käydä käsiksi, koska joku toisesta maanosasta tullut on tappanut jossain muualla suomalaisen miehen niin se oikeuttaa kantasuomalaisten sikamaisen käyttäytymisen ja toivottavasti se nainen saa keskenmenon-kommentit.
        Myötähäpeä on päivän sana :(

• ent.siivoojaparka
        heheheheeeeeee kirjoitti:

Mitä minä näen, niin siinä nainen yrittää tunkeutua jonkun mielenosoitusryhmän läpi sillä tyylillä, että väistäkääs kaikki, kun minä menen tästä nyt.
        Sellaisia tyyppejä näkee jatkuvasti kaupungilla, jotka tungoksessa kävelevät, joskus juoksevatkin, suoraan vaikka ihmisten päälle ja ärsyyntyvät siitä, kun toiset eivät ymmärrä väistää juuri häntä.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Katsoin videon, parikin kertaa. Me nähtävästi näemme siinä mitä haluamme nähdä. "
        M.O.T.

Ne miehethän olivat jo siinä suurena ryhmänä, kun nainen työntyi jostain sinne sekaan. Ei ne mitään "piirittäneet" sitä naista.

• Korppis1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Ne miehethän olivat jo siinä suurena ryhmänä, kun nainen työntyi jostain sinne sekaan. Ei ne mitään "piirittäneet" sitä naista.

Kun luin aloituksen se oli huvittavan paatoksellista vihan jauhantaa. Mietin voi Paloma riepu, säästä itseäsi. Verenpaineen nostaminen äärilukemiin on vaarallista, olen näet ymmärtänyt, että sinulla on verenpainelääkitys. Ja terveytesi riskeeraaminen siksi, että Suomeen muuttanut musta nainen kävelee suoraan mielenosoittajia päin näyttäen sormimerkkiä.

Olit kauhuissasi siitä, että maahanmuuttaja nainen on raskaana. Miksi hehän ovat pääsääntöisesti raskaana.

Et myöskään voi ymmärtää vastakohtaa, jonka asetin. Otanmäessä Korvessa irakilaiset maahanmuuttaja miehet tappoivat ja ryöstivät suomalaisen miehen.

• Korppis1
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ok, sinä olet oikeassa. Maahanmuuttajat ovat vaarallisia rikollisia ja heitä saa töniä ja ja heidän naisiinsa saa käydä käsiksi, koska joku toisesta maanosasta tullut on tappanut jossain muualla suomalaisen miehen niin se oikeuttaa kantasuomalaisten sikamaisen käyttäytymisen ja toivottavasti se nainen saa keskenmenon-kommentit.

Rauhoitu, pyydä, että Lutunen ottaa sinut syliinsä. Hänen silitellessä päätäsi saat itkeä paha mielesi huisthapeliin.

Älä missään nimessä vaihda Suomen kansalaisuutta takaisin.

• Korppis1 kirjoitti:

Kun luin aloituksen se oli huvittavan paatoksellista vihan jauhantaa. Mietin voi Paloma riepu, säästä itseäsi. Verenpaineen nostaminen äärilukemiin on vaarallista, olen näet ymmärtänyt, että sinulla on verenpainelääkitys. Ja terveytesi riskeeraaminen siksi, että Suomeen muuttanut musta nainen kävelee suoraan mielenosoittajia päin näyttäen sormimerkkiä.

Olit kauhuissasi siitä, että maahanmuuttaja nainen on raskaana. Miksi hehän ovat pääsääntöisesti raskaana.

Et myöskään voi ymmärtää vastakohtaa, jonka asetin. Otanmäessä Korvessa irakilaiset maahanmuuttaja miehet tappoivat ja ryöstivät suomalaisen miehen.

Mainitsemasi rikos Otanmäessä ei mitenkään oikeuta videossa tapahtunutta häirintää. Rikollisia on kaikissa kansanryhmissä ja odotan virkavallan hoitavan kiinniotot ja tuomiot asiallisesti. Asioilla ei ole tekemistä toistensa kanssa.

Mitä tulee verenpaineeseeni, niin herttaista että jaksat kantaa huolta ;) Mittasinkin sen juuri tänä aamuna ja se oli 140/64. Ei paha. Ihmeellisesti ilahdutti myös kuin luin sairaskertomuksestani että lääkäri oli kirjoittanut että olin hyvässä kunnossa ja etten ollut ylipainoinen :) Kerroppas vielä miten saan aamusokereiden ylösalas seilaamisen loputtua niin saat suurkiitokset terveydentilani huolenkannosta.

• Korppis1 kirjoitti:

Rauhoitu, pyydä, että Lutunen ottaa sinut syliinsä. Hänen silitellessä päätäsi saat itkeä paha mielesi huisthapeliin.

Älä missään nimessä vaihda Suomen kansalaisuutta takaisin.

Aion ottaa sen takaisin ennen seuraavia presidentinvaaleja että pääsen äänestämään. :))
        Nyt lähdetään joelle ajelemaan meitsin moottoriveneellä joten pidän vähän paussia. Kalamiehet on kiinnittämässä venettä auton vetokoukkuun ja ne on luvanneet viedä mun pikku ajelulle ensin. Täällä on mahdottoman upea päivä, 24 astetta ja aurinko paistaa siniseltä taivaalta. Lähes tyyntä.

• heheheheeeeeee
        Paloma.se.co kirjoitti:

M.O.T.

"tuntuvat" kuules, yritä pitäytyä totuuteen, äläkä sen mukaan hössötä, miltä "tuntuvat"-
        Sinusta tuntui pankkopojan juttu omaan agendaasi sopivalta. heheheheeeeeee

• kiesssusss
        Paloma.se.co kirjoitti:

M.O.T.

Etkö huomannut muslinaisen näyttämää voitonmerkkiä ennenkuin hän yritti kauppaan, hän töni miehiä ensin.
        Tämä oli niin tarkoitushakuista kuin olla voi. Asiaa on tutkittu ja tyhjäksi havaittu.

• HP.k
        Paloma.se.co kirjoitti:

Hyvin harvoin suomalaiset menevät puheita pidemmälle maahanmuuttajien suhteen. Melkein aina väkivalta alkaa heidän puoleltaan. Se taitaa olla kova paikka tunnustaa.
        Esimerkiksi Odinin sotureista oli kova häly, eivät he tehneet kenellekään mitään, toisin kuin anarkistit jotka tekivät ja tekevät vieläkin paljon tuhoa.
        Joillakin odineilla oli taustallaan rikoksia, niin on näillä anarkisteillakin, silti heidän tekojaan hyssytellään.
        Samoin tämän somalinaisen tapaus, hän itse provosoi tilanteen, mutta päättyikin nolosti, silti häntä yritetään pestä puhtaaksi henkeen ja vereen..

• ennakkoluulottomuutta
        Paloma.se.co kirjoitti:

Luen HelsinginSanomia, Uutta Suomea, Keskisuomalaista, satunnaisesti Ilta-Sanomia ja Ylen uutissivua päivittäin.
        Tää uuninpankkopojan blogi tulee syötteenä facebookini sivulle, kun olen joskus tykännyt.
        Luen paljon valtalehdistöä ja uutiskoosteita ja syötteitä, paitsi Suomesta ja Ruotsista, myös muualta maailmasta.

Paloma kirjoitti:
        Luen HelsinginSanomia, Uutta Suomea, Keskisuomalaista, satunnaisesti Ilta-Sanomia ja Ylen uutissivua päivittäin.<
        Jos et lue kuin yhden asian julkaisuja mamu asioista ei ole ihme että et saa lappuja silmiltäsi edes päivänselvissä asioissa.
        Pelkäätkö että jotenkin saastut mieleltäsi mikäli luet sivuja joita aatemaailmasi ei ota vastaan.
        Itse pystyn suodattamaan tarkoitushakuisen provosoinnin oikeasta asiasta.

• heheheheeeeeee

Voi Paloma-parka.
      Ulkomaalaistaustaisen naisen väitetty pahoinpitely Itäkeskuksessa: Poliisi ei epäile rikosta
      Poliisin mukaan rikosilmoituksen tehneellä naisella ei ole enää mitään rangaistusvaatimuksia asian suhteen
      http://www.hs.fi/kaupunki/a1473647351844

• valhettataas

Tais mennä pankkopojalla jälleen reisille :)

• heheheheeeeeee

Eikö Paloma kykene myöntämään, että on väärässä?
      Ala-arvoista ja naurettavaa käytöstä on vängätä vastaan, kun selvästi on väärässä ja levittää väärää tietoa.

• teilleTolloille

Eihän sitä näin suvaitsevainen ja oikeamielinen, lisäksi lukenut nainen voi olla väärässä. Me nähdään video väärin, voitonmerkki on soopaa, hän vain heilautti kättään :(

• KurppaMummu

Tämä kansa halkeaa riemusta kiljumaan kun saavat leivottua yhteistuumiin aloittajasta vastustajansa , vaikka kyseessä oli ehkä pelkkä näytelmä 🎭 Leipää ja sirkushuveja kansalle En ihmettele sekaannusta , kun on kyseessä vastakkaiset mielipiteet , edes palstalaisten osalta .

• go.home

Toivottavasti joku tekee rikosilmoituksen tuon rättinaaman tekemästä valheellisesta syytöksestä että häntä olisi muka pahoinpidelty.

• KurppaMummu

On niin kaunis ilta ja elämä hymyilee jo tässä iässä , ettei viitsi suuremmin panikoida pikku jutuista .Ei ole tarkoitus vaivoiksi asti kyläillä , kun voi rauhassa viettää eläkepäiviä ja pyöritellä peukaloita ja katella kotisatamassa kun maailmalla vouhkataan ja pidetään meteliä on hyvä jättää moni turha rutina omaan arvoonsa.Ei kai muuta täyttäkääs te pätevöityneemmät palstat ja mielenne maailman melusaasteilla minä kun en enää välitä muusta kuin rauhallisesta rinnakkaielosta ja kaikesta sellaisesta josta tulee mielihyvää ! Go home : kaus pilvet karkaavat ⛅ , kuin minäkin .

• Viluinen.mamu

Sinä olisit siihen sopiva

• mellakka

Näytelmässä oli aineksia joukkoraiskaukseen.

• KurppaMummu

Kaipa nuo osaavat senkin tehdä , kun kykenevät osoittamaan mieltäänkin ?

• ent.siivoojaparka

Näytti olevan ihan rauhallinen poliisin valvonnassa oleva mielenosoitus, kunnes se nainen tuli sinne kiljumaan ja häiriköimään.

Ei hänessä mitään pahoinpitelyn merkkejä näkynyt ainakaan ennen poliisin hänen luokseensa saapumista. No, kasvot nyt tosin mustana, mutta ei kai mustelmat noin nopeasti nouse. Taisi olla naamio.

"""" Hän kertoi tuolloin, että noin kymmenen Suomi ensin -mielenosoittajaa oli lyönyt häntä, tallonut hänen varpailleen sekä repinyt hänen kasvot peittävää niqab-vaatettaan.""""

Mitäs lähtee kasvot peitettynä "rahanvaihto-, rahanlähetys- ja soittopalveluliikkeeseen". Miehet luulivat varmaan rosvoksi ja yrittivät estää ryöstön.
        Sellaisissa vaatteissa täällä ryöstettiin Telian butiikki. Helmojen alta näkyi vain lenkkarit. Ei niistä koskaan voi tietää, onko siellä hurstuukin alla mies vai raskaana oleva nainen.

• Nainen on raivokas, suorastaan pelottava.

• KurppaMummu

Tarkoitan , et osaavat tehdä rikosilmoituksen mikäli katsovat aiheelliseksi !

• Suomalaiset--taiteiliat, teatteriohjaajat heillä ei koskaa ole ollut hevoset tallissa.

• toottt

Susille ja pedonartuille joku toisen lajin penikka on aina poissyötävä saalis
      - ei ole mitenkään puolusteltavaa niissäkään vihapuheissa - ikiaikaista vanhaa tarinaa
      - ei ole tilaa antaa - eikä heidänkään mukavuuttaan saa koskaan häiritä paskapuheilla
      - viattomat uhrit toki kansanperinteissäkn ikiaikaisen sallittuja - ihmisten kärsimyksistä viisveisaten.
      - oletteko kuulleet muuten ikiaikaisista pudotuspeleistä koskaan - juopponarkkien harrasteena - älkää silti tukehtuko hurskaaseen menoonne vaikkei hienojen karjujenne
      seura silleen kiinnosta edes perheväkivaltatarinoina. Ihan tavallista arkea Suomessa
      jolla osa ihimisistä hankkii toimeentulonsa - piinaamalla kanssaihmisiään.
      Monille liian paljon liian varhain - osa kansasta kertoo että aikanaan annettu apu olis ollu
      paljon parempi apu kuin jälkikäteen myönnetyt prenikat yhtään mistään.
      Edes typerimmissä yhteiskunnan marionettinäytelmissä.

• Terrorihyökkäys
      • KulttuuripiiriEsittäytyy

Kirkkopelto on nykyisten suvakkien edeltäjä.

• Voipientäsomppua

Niinpä näkyi olevan. Terroristisomppunainen menossa näyttelemään kuinka häntä sorretaan. Huivikin revitty riekaleiksi, potkittu ja nyt mustelmilla. Päätä särkee ja jomottaa. Vauvakin saattaa mennä kesken.

• KulttuuripiiriEsittäytyy
        Voipientäsomppua kirjoitti:

Niinpä näkyi olevan. Terroristisomppunainen menossa näyttelemään kuinka häntä sorretaan. Huivikin revitty riekaleiksi, potkittu ja nyt mustelmilla. Päätä särkee ja jomottaa. Vauvakin saattaa mennä kesken.

Onko teillä joku oma juutuubi? Minulla linkki vie Kirkkopellon oululaisen teatterin paskanheittoesitykseen.

• uuninpankollapiilosilla

Onneksi meitä on paljon vastapainona tällaisille uuninpankkokirjoittelijoille, joista voisi käyttää monenlaisia nimityksiä.

Pääasia lienee ettei näille anneta periksi. Maani on minun ei maahantunkeutujien, eikä höpökirjoittajien!!!

Rohkean tyhmä lienee tämä kirjoittelijan turhake, kun uskaltaa olla tyhmän rohkea!

• Mitenkähän olisi, jos näistä maahanmuutajista ei pidettäisi niin suurta mekkalaa, ja yritettäisiin nämä ongelmat hoitaa hiljaisuudessa.
      Nykyisellä kouhotuksella tyhmempi porukka saa aiheen työntää kaikki ongelmat , mitä Suomessa on, maahanmuuttajien piikkiin.

Mutta se on turha toivo, kun on toinen ääriasenne, että suomalaisten pitäisi olla niin kanainvälisiä, niin kansainvälisiä, ja kaikki ovet auki vaan, yhtään ajattelematta seurauksia.
      Se pitäisi olla täyspäisille selvä, että vähänkin isommassa ryhmässä (10 000), on muutama henkirikoksentehnyt, varkaita, huijareita, niin suomalaisissa kun muissakin.

• Puhut ihan oikeaa asiaa, k-kotton.
        Ihmiset vain eivät näytä pystyvän asialliseen ja maltilliseen keskusteluun maahanmuuttoon liittyvistä asioista. Pelko ja ennakkoluulot ovat päivän sana.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Puhut ihan oikeaa asiaa, k-kotton.
        Ihmiset vain eivät näytä pystyvän asialliseen ja maltilliseen keskusteluun maahanmuuttoon liittyvistä asioista. Pelko ja ennakkoluulot ovat päivän sana.

Ja siihen sitten kun vielä joku saakutinmoinen pankollamakaaja alkaa kertomaan painajaisuniaan ja jotkut luulevat niitten olevan totta.

• bessie-
        Paloma.se.co kirjoitti:

Tuolle tapaukselle ei tosiaan olisi pitänyt antaa yhtään julkisuutta, tai korkeintaan ihan pienenä palstantäytteenä.

Kumpikin osapuoli selvästikin haki riitaa ja julkisuutta menevällä turhan pitkälle provosoimisellaan. Mielenosoittajat valitsivan paikan, jossa takuuvarmasti olivat maahanmuuttajien ja turvapaikan hakijoiden 'tiellä', loukkaavaa nimittelyäkin harrastettiin.
        Yhdistelmä niqab ja palestiinalaishuivi (!) tönimiseen asti riidanhaluinen esiintyminen oli myös niin harkittua kuin olla voi.

Mielenosoitus oli laillinen, samoin liian peittävä pukeutuminen uskonnon nimissä on laillista.

Pohjimmiltani en ole kummallakaan puolella, mutta näin 'pinnallisesti' ja vähäisin taustatiedoin (video kertaallleen ja yksi lehtijuttu) sanoisin, etten ole tämän naisen ja hänen taustajoukkojensa puolella sitäkään vähää.

Muuten olen sitä mieltä, että niqabin käyttö Suomessa on kiellettävä, samoin oikein väljissä kaavuissa liikkuminen julkisilla paikoilla, koulujen läheisyydessä ja monessa muussakin paikassa. Jos siinä nyt samalla sattuisi menemään romanien oikeus käyttää aina ja joka paikassa niitä isoja hameitaan niin ihan sama, eiku aina parempi.

• OletRasisminYllyttäjä
        Paloma.se.co kirjoitti:

Tällä provosoivalla virheellisiin tietoihin perustuvalla avauksellasi sait todennäköisesti taas muutaman neutraalisti maahanmuuttajiin suhtautuvan tarkastamaan kantaansa negatiivisempaan suuntaan.

• Käänteisinformaatio
        OletRasisminYllyttäjä kirjoitti:

Tällä provosoivalla virheellisiin tietoihin perustuvalla avauksellasi sait todennäköisesti taas muutaman neutraalisti maahanmuuttajiin suhtautuvan tarkastamaan kantaansa negatiivisempaan suuntaan.

Juuri näin. Tätä palstaa pitkään seurattuani olen huomannut itsessäni muutoksen neutraalista negatiiviseen suuntaan. Varsinkin Paloman päällekäyvästä, ylimielisestä ja solvaavasta viestinnästä johtuen.

Mutta. Tässä voi olla kyse huijauksesta, jolla on tarkoituskin saada mahdollisimman moni ajattelemaan kielteisesti maahanmuuttajista.
        Siivoojaparalla on varmaan kirjanmerkeissä viesti, jossa Paloma lipsauttaa olevansakin Suomen Sisun asianainen.

• ent.siivoojaparka
        Käänteisinformaatio kirjoitti:

Juuri näin. Tätä palstaa pitkään seurattuani olen huomannut itsessäni muutoksen neutraalista negatiiviseen suuntaan. Varsinkin Paloman päällekäyvästä, ylimielisestä ja solvaavasta viestinnästä johtuen.

Mutta. Tässä voi olla kyse huijauksesta, jolla on tarkoituskin saada mahdollisimman moni ajattelemaan kielteisesti maahanmuuttajista.
        Siivoojaparalla on varmaan kirjanmerkeissä viesti, jossa Paloma lipsauttaa olevansakin Suomen Sisun asianainen.

Juu juu, tottakai:

Paloma.se.co
        5.9.2016 11:13
        """Nyt olemme varmaankaikki samaa mieltä siitä että Eurooppa alkaa todellakin olla siinä pisteessä että lisää huollettavia ei enää voi ottaa ja hyvät neuvot kalliit."""

• Käänteisinformaatio kirjoitti:

Ei Paloma kyllä muuta kenenkään ajatuksia yhtään mihinkään, niin kuin ei kukaan muukaan tällä palstalla.
        Kyllä ne on muut asiat. En viitsi niitä tässä luetella, kun joku hönö saa niistä uutta virikettä.
        Lisäksi ihmettelen, että puskasta jaaputellaan henkilökohtaisia arvioita nimimerkille.
        Se on tämän palstan kummallisuus.

• ent.siivoojaparka
        k-kotton kirjoitti:

Ei Paloma kyllä muuta kenenkään ajatuksia yhtään mihinkään, niin kuin ei kukaan muukaan tällä palstalla.
        Kyllä ne on muut asiat. En viitsi niitä tässä luetella, kun joku hönö saa niistä uutta virikettä.
        Lisäksi ihmettelen, että puskasta jaaputellaan henkilökohtaisia arvioita nimimerkille.
        Se on tämän palstan kummallisuus.

Miten niin "tämän palstan kummallisuus"?
        Niinhän se on joka palstalla eikä se ole kiellettyä.
        Mikäs ero siinä on jaaputellaanko sitä puskasta vai rekattuna? Yhtä lailla nimimerkin takaa. En tällä palstalla ole kenenkään nähnyt kirjoittelevan omalla oikealla nimellään.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Miten niin "tämän palstan kummallisuus"?
        Niinhän se on joka palstalla eikä se ole kiellettyä.
        Mikäs ero siinä on jaaputellaanko sitä puskasta vai rekattuna? Yhtä lailla nimimerkin takaa. En tällä palstalla ole kenenkään nähnyt kirjoittelevan omalla oikealla nimellään.

Kyllä minä pidän asiat irti henkilöistä (käytännössä muutamasta, jotka kirjoittaa vaki-nikillä).
        Eihän se kiellettyä ole henkilöön (nimimerkkiin) kiinni käyminen, mutta onko se sitten kohteliasta.
        Mutta se kohteliaisuus on tämän päivän Suomessa katoava luonnonvara.
        Sekin, mikä on, on teennäistä.
        Suomalaiset rakentaa oman pienen maailman ympärilleen, ja ollaan niin itsenäisi. Mitäpä siinä kohteliaisuuttaa tarvitaan.

• ent.siivoojaparka
        k-kotton kirjoitti:

Kyllä minä pidän asiat irti henkilöistä (käytännössä muutamasta, jotka kirjoittaa vaki-nikillä).
        Eihän se kiellettyä ole henkilöön (nimimerkkiin) kiinni käyminen, mutta onko se sitten kohteliasta.
        Mutta se kohteliaisuus on tämän päivän Suomessa katoava luonnonvara.
        Sekin, mikä on, on teennäistä.
        Suomalaiset rakentaa oman pienen maailman ympärilleen, ja ollaan niin itsenäisi. Mitäpä siinä kohteliaisuuttaa tarvitaan.

Ei täällä pysty käydä kiinni henkilöön, ellei tiedä kuka sen nikin takana on, olipa vakinikki tai ei.

Jos ovat tuttuja keskenään livessäkin, niin silloin voi puhua henkilöön kiinni käymisestä.

• Otsikon kirjoittaja ei tiedä mistä kirjoittaa.

• hiljaista.on

Minnekäs sinä Paloma häivyit tästä ketjustasi?

Reteesti laitoit TAAS KERRAN mamuja nuolevan aloituksen. Menikö sulla paskat housuun kun ilmenikin että tuo muka pahoinpidelty nainen häikäilemättä VALEHTELI.

Nolasit tässä itsesi pahasti, mutta en hetkeäkään epäile ettetkö jatkaisi propagandaasi palstalla.

• En minä livessäkään seurustele rääväsuiden ja paskanheittäjien kanssa. Kuitenkin sen verran, että blogissa ei missään vaiheessa väitetty (enkä minökään ole tehnyt sitä) että somalinaista olisi fyysisesti pahoinpidelty; ainoastaan että hän oli itse sanonut niin tehdessään rikosilmoituksen, mutta että poliisi tutkii edelleen asiaa; blogi oli kirjoitettu ennenkuin nainen oli itse perunut ilmoituksen.
        Minä en ole myöskään ottanut suuremmasti kantaa koko asiaan: typerää väittää että olen "nuollut" ketään. Näin videossa kiinnipitelemistä ja tien tukkimista ja lievää tönimistä (raavaat miehet yhtä naisihmistä vastaan: näytti enemmänkin siltä että nainen oli peloissaan ja vihastunut kun häneen käytiin käsiksi.)
        Asiallinen keskustelu maahnamuutosta lienee täysin mahdotonta ainakin tällä foorumilla: taso on liian alhainen ja kommentoijat reagoivat liian suurella tunnelatauksella.

• maksan.osani
        Paloma.se.co kirjoitti:

En minä livessäkään seurustele rääväsuiden ja paskanheittäjien kanssa. Kuitenkin sen verran, että blogissa ei missään vaiheessa väitetty (enkä minökään ole tehnyt sitä) että somalinaista olisi fyysisesti pahoinpidelty; ainoastaan että hän oli itse sanonut niin tehdessään rikosilmoituksen, mutta että poliisi tutkii edelleen asiaa; blogi oli kirjoitettu ennenkuin nainen oli itse perunut ilmoituksen.
        Minä en ole myöskään ottanut suuremmasti kantaa koko asiaan: typerää väittää että olen "nuollut" ketään. Näin videossa kiinnipitelemistä ja tien tukkimista ja lievää tönimistä (raavaat miehet yhtä naisihmistä vastaan: näytti enemmänkin siltä että nainen oli peloissaan ja vihastunut kun häneen käytiin käsiksi.)
        Asiallinen keskustelu maahnamuutosta lienee täysin mahdotonta ainakin tällä foorumilla: taso on liian alhainen ja kommentoijat reagoivat liian suurella tunnelatauksella.

On se kyllä harmi ettemme yllä tasollesi näissä keskusteluissa. Ja sekin on harmi että niin monet ovat maahanmuutosta muuta mieltä kuin sinä. Mitäpä me paskanheittäjät näistä asioista tietäisimme. Meille riittää, että saamme maksaa tätä lystiä.

• ainoatotuusmolemmilla
        Paloma.se.co kirjoitti:

En minä livessäkään seurustele rääväsuiden ja paskanheittäjien kanssa. Kuitenkin sen verran, että blogissa ei missään vaiheessa väitetty (enkä minökään ole tehnyt sitä) että somalinaista olisi fyysisesti pahoinpidelty; ainoastaan että hän oli itse sanonut niin tehdessään rikosilmoituksen, mutta että poliisi tutkii edelleen asiaa; blogi oli kirjoitettu ennenkuin nainen oli itse perunut ilmoituksen.

"Asiallinen keskustelu maahnamuutosta lienee täysin mahdotonta ainakin tällä foorumilla: taso on liian alhainen ja kommentoijat reagoivat liian suurella tunnelatauksella. "

Tässä olen eri mieltä. Paloma haluaa olla oikeassa. Muden mielipteet ovat hänen mielestään vääriä.
        Tämäkin tapaus oli ilmeinen, nainen meni mielenositukseen selkeästi häiritsemismielessä, miksi sitä on niin vaikea tunnustaa.
        Lue vaikka vaihtoehtomediaa välillä, niissäkin on totuutta ainakin saman verran kuin hesarissa. Kyllä sivistynyt ihminen osaa valita totuuden roskasta.
        En suostu olemaan yhtään alhaisemmalla tasolla vaikka eri mieltä olenkin.

• ainoatotuusmolemmilla kirjoitti:

"Asiallinen keskustelu maahnamuutosta lienee täysin mahdotonta ainakin tällä foorumilla: taso on liian alhainen ja kommentoijat reagoivat liian suurella tunnelatauksella. "

Tässä olen eri mieltä. Paloma haluaa olla oikeassa. Muden mielipteet ovat hänen mielestään vääriä.
        Tämäkin tapaus oli ilmeinen, nainen meni mielenositukseen selkeästi häiritsemismielessä, miksi sitä on niin vaikea tunnustaa.
        Lue vaikka vaihtoehtomediaa välillä, niissäkin on totuutta ainakin saman verran kuin hesarissa. Kyllä sivistynyt ihminen osaa valita totuuden roskasta.
        En suostu olemaan yhtään alhaisemmalla tasolla vaikka eri mieltä olenkin.

Kyllä eri mieltä saa olla ja usein se on jopa toivottavaa keskustelun tason kohottajana. Minä viittasin "tasolla" törkeään ja loukkaavaan kielenkäyttöön jota "eri mieltä" olevat keskustelijat usein harrastavat. En suostu keskustelemaan sillä tasolla.
        Katsoin videon ja vedin siitä omat johtopäätökseni. Nainen ei mennyt mielestäni mielenosoitukseen häiritsemään; hän oli matkalla siihen liikkeeseen minne hän sitten lopulta pääsi poliisin suojelemana.
        "Vaihtoehtomedia" on todellakin se kaikkein huonoin vaihtoehto jos haluaa muodostaa jonkinlaisen objektiivisen kokonaiskuvan asioista. Tämäntyyppisillä julkaisuilla on aina vahva oma agenda ja nolla kontrollia.

• heheheheeeeeee
        Paloma.se.co kirjoitti:

Kyllä eri mieltä saa olla ja usein se on jopa toivottavaa keskustelun tason kohottajana. Minä viittasin "tasolla" törkeään ja loukkaavaan kielenkäyttöön jota "eri mieltä" olevat keskustelijat usein harrastavat. En suostu keskustelemaan sillä tasolla.
        Katsoin videon ja vedin siitä omat johtopäätökseni. Nainen ei mennyt mielestäni mielenosoitukseen häiritsemään; hän oli matkalla siihen liikkeeseen minne hän sitten lopulta pääsi poliisin suojelemana.
        "Vaihtoehtomedia" on todellakin se kaikkein huonoin vaihtoehto jos haluaa muodostaa jonkinlaisen objektiivisen kokonaiskuvan asioista. Tämäntyyppisillä julkaisuilla on aina vahva oma agenda ja nolla kontrollia.

Paloman taso tulee näkyviin tässä aloituksessa :)))))))))))))))))))))))))))))))))))

• heheheheeeeeee kirjoitti:

Paloman taso tulee näkyviin tässä aloituksessa :)))))))))))))))))))))))))))))))))))

"Katsoin videon ja vedin siitä omat johtopäätökseni."

Aloittaja teki johtopäätöksiä. Oli ne johtopäätökset mitä hyvänsä ne olivat hänen johtopäätöksiään. Johtopäätökset, joita suurin osa kirjoittajista teki kyseisestä filmistä olivat aloittajan kanssa ristiriidassa.

Kuvakielelle muunneltu.... muuli, joka kiskoo säkkipäässä eri suuntaan kuin muulin ajajat.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

"""... hän oli matkalla siihen liikkeeseen minne hän sitten lopulta pääsi poliisin suojelemana."""

Niipä nii. Naamioituneena rahanvaihto-, rahanlähetys- ja soittopalveluliikkeeseen tyrkkien röyhkeästi edessä seisovia alta pois.
        Mitä Palomalle olisi tullut mieleen, jos olisit ollut paikalla, etkä olisi tiennyt sen roiston näköisen olevan alullaan raskaana oleva nainen?

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

"""... hän oli matkalla siihen liikkeeseen minne hän sitten lopulta pääsi poliisin suojelemana."""

Niipä nii. Naamioituneena rahanvaihto-, rahanlähetys- ja soittopalveluliikkeeseen tyrkkien röyhkeästi edessä seisovia alta pois.
        Mitä Palomalle olisi tullut mieleen, jos olisit ollut paikalla, etkä olisi tiennyt sen roiston näköisen olevan alullaan raskaana oleva nainen?

ei minulle niqabista tule mieleen naamioituminen eikä ryöstäjät

• ent.siivoojaparka

• Voi-vaan-arvailla

Mihinköhän tämä soturin elkein käyttäytyvä naamioitu tyyppi oli lähettämässä tukirahojaan?

• Yhden videon katselin tuosta Itiksen tapauksesta, enkä nähnyt kuin epäkunnioitusta puolin ja toisin. Se sama mikä vaivaa suurinta osaa maahanmuutto/pakolaiskeskustelua. Mun mielestä mitään ei voi saavuttaa millään tasolla, ennen kuin se on kohdalla. Ja mitä kauemmin se keskustelu jatkuu, sitä kauemmaksi siitä päästään. Tulee vain kostoa, ja koston kostoa. Puolesta tai vastaan. Surullista puuhaa, joten pysyn hommasta vähän kauempana.

• odobototo

Kummasti halutaan provosoida mamunaisten taholta kuten itiksen huivinainen, että mustan barbaarin äiti, joka möykkäsi poliisin kanssa. Molemmissa tapauksissa vähän villoja paljon möykkää, kuten kulttuuriin kuuluu. Heh, elämä on kuin silkkiä vaan, vai miten se oli!?

• Snauwaert

Siinä kokeillaan mitä kaikkea törkyä saadan stupidoille läpi.

• Nooo...
      Olihan meilläkin nuorena lasten-tarhamme.
      Tässä iässä se ei ole enää pakollinen.
      -
      Tietysti lapset pakottavat YLE:n tekemään jotain ohjelmaa, jotta lapset voisivat hetken leikkiä media-nomia tai jotakin, sillee, niinku ohjaajaa.
      Holmperikin kun kuoli, se rauta-lapio.
      Ehkäpä näytelläkin jotenkin avuttomasti.
      Olisi kiva, jos nyt olisi pyykki-poika nenässään.

H.

• Saa-Mari

Tässä on nyt pyöritty muutama vuosi niin muslimien kanssa
      Kyllä ne naiset osaavat haastaa riitaa, päättää toistenkin asoista.
      Yksi myttypää alkoi rähjäämään kursilla, että en istu heiän kanssaan samassa oppitunnissa. Oikein kiukkuisesti huutaen kovalla äänellä.
      Nauroin häntä. Siitäkös se raivoaminen alkoi!
      Ei tajunnut, ettei kaikki käy samaa kurssia.
      Kyllä naiset tulevat vielä yhteenottoihin niiden eukkojen kanssa -
      oli sitten kaupassa, pesutuvassa, yleisilä paikoilla.
      He haastavat riitaa saadakseen huomiota, korvauksia.

• ent.siivoojaparka

On niin tajuttoman hauskoja sattunut.
        Kun Obamasta tuli presidentti, niin monet mustaihoiset tunsiva olevansa heti seuraavana aamuna vähintäin presidenttejä hekin.

Yksikin tulla rymysi ison ostoskärryn kanssa pyykille, kun olin siivoamassa pyykkitupia. Yritin sanoa hänelle, ettei hän nyt voi pestä, kun on pyykkitupien siivousaika. Hän katsoi hyvin ylpeän ja halveksivan näköisenä minua ja sylkäisi suustaan, että nyt on Amerikassa mustaihoinen presidentti ja hän pesee pyykkinsä just milloin haluaa, eikä minulla ole siihen mitään sanomista.

Tiesinhän minä, ettei se peseminen onnistu kuitenkaan, kun koneet oli etäsuljettu vuokraisännän toimesta siivousajoiksi joka tiistai ja perjantai 7.00-10.00, eikä niitä aikoja pystynyt kukaan varaamaankaan.
        Siitä se huuto sitten alkoi, kun koneet eivät menneetkään päälle ja hän määräsi minun hoitamaan homman niin, että hän pystyy pesemään pyykkinsä. Enhän minä sellaiseen pystynyt, neuvoin häntä vain soittamaan Obamalle.

• Saa-Mari

On niin tajuttoman hauskoja sattunut.
        Kun Obamasta tuli presidentti, niin monet mustaihoiset tunsiva olevansa heti seuraavana aamuna vähintäin presidenttejä hekin.

Yksikin tulla rymysi ison ostoskärryn kanssa pyykille, kun olin siivoamassa pyykkitupia. Yritin sanoa hänelle, ettei hän nyt voi pestä, kun on pyykkitupien siivousaika. Hän katsoi hyvin ylpeän ja halveksivan näköisenä minua ja sylkäisi suustaan, että nyt on Amerikassa mustaihoinen presidentti ja hän pesee pyykkinsä just milloin haluaa, eikä minulla ole siihen mitään sanomista.

Tiesinhän minä, ettei se peseminen onnistu kuitenkaan, kun koneet oli etäsuljettu vuokraisännän toimesta siivousajoiksi joka tiistai ja perjantai 7.00-10.00, eikä niitä aikoja pystynyt kukaan varaamaankaan.
        Siitä se huuto sitten alkoi, kun koneet eivät menneetkään päälle ja hän määräsi minun hoitamaan homman niin, että hän pystyy pesemään pyykkinsä. Enhän minä sellaiseen pystynyt, neuvoin häntä vain soittamaan Obamalle.

:-DDD, paras vastaus, mitä olen kuullut!
        Olen miettinyt, paljonko niiden naisten patoutunut viha johtuu siitä, että miehet ovat alistaneet heitä.Mies pahoinpitelee naista ja nainen toista.
        Mutta olen päättänyt kiertää muslimit niin kaukaa kuin voin.
        En huomioi heitä lainkaan. Siten säästyn yhteenotoilta parhaiten.
        Se vain, että ovat niin röyhkeitä, että järjestävät kohtauksia saadakseen sen
        haluamansa huomion!

• eesnaki

Tänään julkaistiin tutkimus, jossa tuotiin esille työllistymisestä mamujen osalta. Ylivoimaisesti kehnoiten olivat somalit seuraavina lähi-idän arabit. Ei ole niillä porukoilla työ verissä, kuten on vanha sanonta.

• tööttt

Jaa vai niin
      - paljon lapsia, ihan vauvojakin joutuu parittajien armoille törkybisneksiin,
      tllkin tiellä eteläisen suomen huumesuharit yhteiskuntakulttuurin nimissä menneinä # pilluakympill- tyyliin - noista lasten ja nuorten sieppauksista -muistoissa kipeesti kummittelee - noi monet jutskat - ja ihmisten tavat tehdä bisnestä.
      Sen karjalaisten huutokaupassa työorjaksi aikoinaan myydyn, sittemmin 34-vuotiaan lesken, kahdeksan alaikäisen yksinhuoltajan vammaistyttönä - 13-17 tein työtä piikana -
      myös myytynä orjana kinkyjen törkysseksiin - rahaa tarvitsi nin merimieskirkko, filmiteollisuus kuin isompien tilallisten jakamattomat verovapaat kuolinpesät ja kiinteistöt
      - sanon vain hiljaa - että sinunkin edestäsi annettu. Maailma oli tositörkeä silloisillekn nuorille - nykyaika entistä törkeämpi.

• kylmätotuus

En puutu tuohon yksittäistapaukseen, mihin aloitus viittaa. Vaan laitan linkin Suomi ensin- liikkeen järjestämään tilaisuuteen Itiksessä heinäkuussa 2016.

https://www.youtube.com/watch?v=4B5IpEVw2Jk

Ensimmäiset 24 minuuttia videosta kertovat ko. liikkeestä ja sen ideologiasta lähes kaiken oleellisen. Mutta mikäli jaksatte katsoa koko videon, niin siitä löytyy monia kohtia, jotka mielestäni ovat hyvin vihamielisiä maahanmuuttoa ja varsinkin islamilaisia kohtaan.
      Jokainen katsoja saa tulkita videota tavallaan, mutta toivon, että teette sen ilman ennakkoasenteita!

Marco de Wit painottaa puheessaan, että Suomessa on sananvapaus ja kokoontumisoikeus. Varmaankin aivan "vahingossa" hän unohti, että täällä on myös uskonnonvapaus.

Sitten noihin isänmaanurhoihin ja heidän järjestöihinsä.

Kuuluvatko suomalaiseen yhteiskuntaan seuraavat ryhmittymät ja mitä annettavaa niillä meille on?

-Suomi ensin-liike
      -Rajat kiinni-liike
      -Muutos 2011
      -Suomen-Sisu

Mielestäni 2 ensimmäistä ovat ryhmiä, jotka ratsastavat ainoastaan ajatuksella, että maahanmuuttajat ovat syyllisiä kaikkiin ongelmiimme. Varsinkin taloudellisiin-ja turvallisuuspulmiimme maamme sisällä.
      Liikkeiden kannatus ei taivaita hivo.

Muutos 2011 pettyi erään puolueen toimintaan ja irrottautui siitä omaksi puolueekseen.
      Toiminta on hiipunut lähes olemattomaksi, kun johtohahmo häipyi paremmille apajille.

Suomen-Sisu on lähinnä nuorten miesten kaljakerho.

Näiden ryhmien anti on tyhjää täynnä.

Suomi ensin-liikkeen toimintaan kuuluu mennä osoittamaan mieltää sinne, missä maahanmuuttajat tai heitä tukevat ovat joutuneet otsikoihin negatiivisesti.
      Tukijoita uhkaillaankin aivan avoimesti.

Nyt he ovat Kajaanissa lietsomassa muukalaisvastaisuutta, siellä tapahtuneen henkirikoksen vuoksi. Onhan siellä nyt otollinen maaperä heidän jakamalleen aatteelle.

• ent.siivoojaparka

Kyllä ne irakilaiset murhaajat (vai tappajiksiko niitä sanotaan) lietsoivat itse sitä muukalaisvastaisuutta vaikka kuinka yrität pestä heitä.

• Viikkosiivoojapoloinen

En jaksanut startata videota, mutta tässä artikkelissa ruoditaan tarkemmin kiihottamista yms.

Ensimmäinen kohta on erikoinen. Siinä toimittaja on lisännyt suluissa """(muslimit ja maahanmuuttajat)""". Ei ole tietoa onko alkuperäinen ilmaisu ollut näin vai onko käyttänyt jompaa kumpaa tai ei ollenkaan. Huono sana tässä on ollut "muslimit", vrt. viimeinen kohta.
        http://yle.fi/uutiset/rikkooko_suomi_ensin_-liike_rikoslakia_asiantuntija_vastaa/9162661

• kylmätotuus

Kyllä ne irakilaiset murhaajat (vai tappajiksiko niitä sanotaan) lietsoivat itse sitä muukalaisvastaisuutta vaikka kuinka yrität pestä heitä.

Et viitsisi vääristellä kirjoitustani!

En missään kohdassa yrittänyt "pestä" irakilaisia. Jos sellaisen kohdan kirjoituksestani löydät, niin oletpahan melkoinen mestari.

Totesin vain, että nyt Suomi ensin-liike on Kajaanissa heittämässä bensaa liekkeihin, siellä tapahtuneen henkirikoksen "innoittamana".

Rikokseen syyllistyneet saavat rangaistuksensa rikoslakimme mukaan, olipa heidän kansalaisuutensa mikä tahansa.

• Olen tullut siihen johtopäätökseen että rasistia ei paranneta järkipuheella eikä vetoamalla ihmisyyteen, oikeudentuntoon, faktoihin eikä millään keinolla mikä perustuu logiikkaan. Valitettavasti rasismi onkuin rutto: siihen on helppo sairastua, mutta siitä paranee hitaasti, tai ei koskaan, varsinkaan jos siihen sairastuneet ruokkivat tilaansa massahysterian tavalla leviävästä ulkomaalaisten pelosta.
      Valitettavasti tämäkin keskustelu lähti heti alusta pitäen sivuraiteelle: lukematta edes artikkelia hypättiin heti kaulavaltimolle ja sen sijaan että olisi keskusteltu maahanmuuttopolitiikasta (niin kuin oli tarkoitus) monet alkoivat "keskustelemaan" Palomasta ihmisenä.
      Maahanmuuttopolitiikasta saa ja pitää saada keskustella.
      Olen maahanmuuttopolitiikasta jo kantani ilmaissut. Mielestäni yhteiskuntamme ja virkavaltamme hoitavat turvapaikkaa hakevien asiaa ihan tyydyttävästi ottaen huomioon resurssit mitä on käytettävissä. Meidän velvollisuutemme on hoitaa vaikea asia parhaalla mahdollisella tavalla. Vihamielisyys ei auta vähääkään pakolaisten integroitumiseen yhteiskuntaamme.
      Maahanmuuttokriittisyys ei ole rasismia. Rasismi on rasismia ja sitä olen nyt kuunnellut 25 minuuttia yllä olevasta youtube-linkistä.

• Tämä asennevammaisuus (rasismi) on toki parannettavissa. Mutta siihen vaaditaan paljon aikaa ja paljon kohtaamisia ja henkilökohtaisia pitkäaikaisia ihmissuhteita etnisesti ei omaanryhmään kuuluvien kanssa. Tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa perusrasistista tehtiin ajan mittaan muihin rotuihin ja uskontoihin suvaitsevainen, kun oma poika meni avioon latinalaismaerikkalaisen neidon kanssa ja kääntyi saman tien katoliseen uskontoon. Nyt tämä vanha herra palvoo meksikkolaista pojantytärtään ja meksikkolais-amerikkalaisia lapsenlapsiaan, eikä suostu sanomaan pahaa sanaa kenestäkään meksikolaisesta :)

• aamunajatus

Olet varmaan katsonut elokuvan Jättiläinen.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Tämä asennevammaisuus (rasismi) on toki parannettavissa. Mutta siihen vaaditaan paljon aikaa ja paljon kohtaamisia ja henkilökohtaisia pitkäaikaisia ihmissuhteita etnisesti ei omaanryhmään kuuluvien kanssa. Tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa perusrasistista tehtiin ajan mittaan muihin rotuihin ja uskontoihin suvaitsevainen, kun oma poika meni avioon latinalaismaerikkalaisen neidon kanssa ja kääntyi saman tien katoliseen uskontoon. Nyt tämä vanha herra palvoo meksikkolaista pojantytärtään ja meksikkolais-amerikkalaisia lapsenlapsiaan, eikä suostu sanomaan pahaa sanaa kenestäkään meksikolaisesta :)

"Paloma.se.co"

Rasismi paranee vain tappamalla "väärät rodut".
        Sama tapa parantaa myös Maa-pallon yli-kansoituksen.
        Tässä pitää ajatella muutakin maailmaa kuin Eurooppaa.
        Mikä Euroopassa on "pyhää" saattaa muualla maailmassa olla saastaista.
        Tyyliin: "Tappakaa nuo kapiset koirat!"
        Filippiineillä tuo motto saattaa muuttaa henkistä muotoaan :)
        -
        Kristitty ei tietenkään voi moista tehdä.
        Muut uskovaiset voivat ehkä.
        -
        Lapsista puheen-ollen...
        Suomessakin palvotaan eri-rotuisia lapsia.
        Etenkin jos heidät on ostettu adoptio-kaupalla.
        Inhottavaa näyttelemistä: Äidin pikku kultu...
        Vaikka Äiti, imettäjä tai isä ovat ihan jossaain muussa Nevadassa.
        -
        Minä en ole rasisti, kuten tiedät.
        Mutta minulla on kovia arvoja joita kannatan.
        Vielä jokusen vuoden, sitten en enää kannata mitään.

H.

• aamunajatus kirjoitti:

Olet varmaan katsonut elokuvan Jättiläinen.

Joskus kauan sitten. Mutta kertomukseni on tosielämästä ja tunnen tapauksen erittäin hyvin. Sama henkilö lausui kauan sitten rasistisia mielipiteitä minun miehestäni ja lapsistani. Nyt hän on saanut niellä ylpeytensä ja opetella espanjaa että pysyy mukana keskusteluissa kun pojan anoppi ja appi tulevat kylään.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Rasismi paranee vain tappamalla "väärät rodut".
        Sama tapa parantaa myös Maa-pallon yli-kansoituksen.
        Tässä pitää ajatella muutakin maailmaa kuin Eurooppaa.
        Mikä Euroopassa on "pyhää" saattaa muualla maailmassa olla saastaista.
        Tyyliin: "Tappakaa nuo kapiset koirat!"
        Filippiineillä tuo motto saattaa muuttaa henkistä muotoaan :)
        -
        Kristitty ei tietenkään voi moista tehdä.
        Muut uskovaiset voivat ehkä.
        -
        Lapsista puheen-ollen...
        Suomessakin palvotaan eri-rotuisia lapsia.
        Etenkin jos heidät on ostettu adoptio-kaupalla.
        Inhottavaa näyttelemistä: Äidin pikku kultu...
        Vaikka Äiti, imettäjä tai isä ovat ihan jossaain muussa Nevadassa.
        -
        Minä en ole rasisti, kuten tiedät.
        Mutta minulla on kovia arvoja joita kannatan.
        Vielä jokusen vuoden, sitten en enää kannata mitään.

H.

Sinä olet mitä olet, oman aikasi ja yhteisösi kasvatti.
        Vahinko vaan että et lähtenyt kauemmas kuin vain pääkaupunkiin.

Sinä olet mitä olet, oman aikasi ja yhteisösi kasvatti.
        Vahinko vaan että et lähtenyt kauemmas kuin vain pääkaupunkiin.

"Paloma.se.co"

Kaikkihan me olemme.
        -
        Vahinko siis.
        Kenenkähän kannalta?
        Ei enää ole väliä.

End of Chat

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Kaikkihan me olemme.
        -
        Vahinko siis.
        Kenenkähän kannalta?
        Ei enää ole väliä.

End of Chat

H.

Itsesi kannalta tietenkin.
        Ja se ei ole end of chat ennenkuin paksu leidi laulaa. Ja se ei ole vielä käynyt täällä.

• ennakkoluulottomuutta
    • Kirjoitit, Paloma, maahanmuuttokriittisyydestä. Se sai sormeni lämpenemään naputteluun asti. Erittäin hyvä sana.

Mulla ei ole mitään maahanmuuttajia tai pakolaisia vastaan. Ja vaikka olisikin, se ei muuta mun käytöstä heitä kohtaan. Ihminen pitää olla ihminen toiselle, jos alentuu elukaksi saa elukan kohtelun.

Mutta kyllä mä olen melko kriittinen Suomen päättäjien auttamisintoa kohtaan. En usko että se on oikein pitkällä tähtäimellä, että saavat heti saman elintason kuin kaikki muut jotka ovat tehneet sen eteen töitä koko elämänsä, tai peräti monta sukupolvea. Uskon että tässä ollaan menty pahasti metsään kahdesta syystä - eka, koska se aiheuttaa kaunaa ja edistää rasismia maahanmuuttajia vastaan. Toka, koska jos ihminen saa jotain, hän harvemmin osaa arvostaa sitä. Mikä on omalla työllä saavutettu, sitä arvostetaan enemmän, ja tekee ylpeäksi itsestään, nostaa itsetuntoa.

Kun ruvetaan haukkumaan sanansaattajia heidän mielipiteensä perusteella, se energia menee ihan hukkaan. Vastakaiku on päinvastainen, lyö vaan lisää kuilua. Minusta henk.kohtaisuuksiin alentuminen kaivelee vaan maata omien jalkojen alta. Ei todellakaan tee mieli lukea tai kuunnella sellaista skeidaa, ja mun on vaikea uskoa että kenenkään kunnioitus sellaista ihmistä kohti mitenkään nousisi.

• Minulle ihminen on vain ihminen, olipa se syntynyt ja kasvanut missä tahansa. On luonnollista että perustuen henkilökohtaisiin kokemuksiimme erilaisista ihmisitä muodostamme mielessämme käsityksiä joista sitten syntyy ennakkoluuloja (koska vertauspohja on aina liian kapea), yleistyksiä (samasta syystä) ja stereotypioita joita media ruokkii. Järkevät ja oikeudenmukaiset ihmiset tunnistavat nämä loogiset karikot ja luovivat niistä selville vesille.
        Oletko humpsis ihan varma siitä että "saavat heti saman elintason kuin kaikki muut jotka ovat tehneet sen eteen töitä koko elämänsä, tai peräti monta sukupolvea. ". Jos noin on, niin maahanmuuttajilla on todellakin kissanpäivät Suomessa. Melkein kaikki yhteiskunan tuilla elävät (pakolaiset, syrjäytyneet, jne.) täällä Ruotsissa elävät juuri ja juuri normin rajoilla ja ottaisivat todella mielellään töitä vastaan jos saisivat koska ansaittu palkka aina korottaa heidän elintasoaan.

Minulle ihminen on vain ihminen, olipa se syntynyt ja kasvanut missä tahansa. On luonnollista että perustuen henkilökohtaisiin kokemuksiimme erilaisista ihmisitä muodostamme mielessämme käsityksiä joista sitten syntyy ennakkoluuloja (koska vertauspohja on aina liian kapea), yleistyksiä (samasta syystä) ja stereotypioita joita media ruokkii. Järkevät ja oikeudenmukaiset ihmiset tunnistavat nämä loogiset karikot ja luovivat niistä selville vesille.
        Oletko humpsis ihan varma siitä että "saavat heti saman elintason kuin kaikki muut jotka ovat tehneet sen eteen töitä koko elämänsä, tai peräti monta sukupolvea. ". Jos noin on, niin maahanmuuttajilla on todellakin kissanpäivät Suomessa. Melkein kaikki yhteiskunan tuilla elävät (pakolaiset, syrjäytyneet, jne.) täällä Ruotsissa elävät juuri ja juuri normin rajoilla ja ottaisivat todella mielellään töitä vastaan jos saisivat koska ansaittu palkka aina korottaa heidän elintasoaan.

Mistä täällä enää voi olla varma. Mikä on propagandaa ja mikä on oikeaa tietoa? Siksi harvemmin puhun edes näistä jutuista. En ole varma enää mistään, ja tuntuu että keskustelu lähtee raiteelta jos alennutaan tasoon "kuka sai upouudet lastenvaunut kuka ei". Se on aivan selvää, että mihin se raivo niistä uusista kärryistä putoo - pakolaisten niskaan. Koska valtio on tuulimylly, ei sitä voi taistella.

Sanomani oli lähinnä se, että pitäisikö pakolaisuus olla lähinnä sitä tasoa, että tulkaa vaan tänne jos uskotte että pärjäätte. Eikä tulkaa tänne, täällä katsomme perään että pärjäätte. Mitä sä siitä ajattelet? Sä oot nähnyt enemmän maailmaa ja köyhyyttä kuin minä.

• hmp.f kirjoitti:

Mistä täällä enää voi olla varma. Mikä on propagandaa ja mikä on oikeaa tietoa? Siksi harvemmin puhun edes näistä jutuista. En ole varma enää mistään, ja tuntuu että keskustelu lähtee raiteelta jos alennutaan tasoon "kuka sai upouudet lastenvaunut kuka ei". Se on aivan selvää, että mihin se raivo niistä uusista kärryistä putoo - pakolaisten niskaan. Koska valtio on tuulimylly, ei sitä voi taistella.

Sanomani oli lähinnä se, että pitäisikö pakolaisuus olla lähinnä sitä tasoa, että tulkaa vaan tänne jos uskotte että pärjäätte. Eikä tulkaa tänne, täällä katsomme perään että pärjäätte. Mitä sä siitä ajattelet? Sä oot nähnyt enemmän maailmaa ja köyhyyttä kuin minä.

Olen nähnyt niin paljon köyhyyttä että siihen kompasteli jalkakäytävällä ja liian paljon maan sisäisiä pakolaisia jotka petasivat lapsiaan punaiseen multaan mangopuun alle että minua lähinnä oksettaa noiden rasistien mahtipontiset uhoamiset. Edelleenkin, There but for fortune. Kuten kirjoitin tossa kiitosketjussa.

Kriittisyyttä en vastusta. Että menee mukaan alunperin amerikkalaisten salaiittoteoristien kiihkoiluun Euroopan muuttumisesta islaminuskoisten alusmaaksi osoittaa mielestäni henkistä ja älyllistä laiskuutta ja sinisilmäisyyttä: poliittiset ääriliikkeet ovat aina käyttäneet viimeisen päälle hyväkseen hyvää tarkoittavia idiootteja. (Tulee mieleen Von Papen joka luuli voivansa kontrolloida Hitleriä).

Kannattaa olla erittäin lähdekriittinen ja valikoiva mihin ja keneen uskoon. Myönnän että se on vaikeaa ja kun omat perheenjäsenet ja läheiset ystävät päästelevät sammakoita suustaan niin siinä joutu kovalle koetukselle. Minulla on onneksi kotona samanhenkinen humanismiin uskova taustajoukko, mutta tunnen monta ystävyyttä joita aikamme polarisoituva yhteiskunnallinen kehitys on koetellut kovasti.

Olen nähnyt niin paljon köyhyyttä että siihen kompasteli jalkakäytävällä ja liian paljon maan sisäisiä pakolaisia jotka petasivat lapsiaan punaiseen multaan mangopuun alle että minua lähinnä oksettaa noiden rasistien mahtipontiset uhoamiset. Edelleenkin, There but for fortune. Kuten kirjoitin tossa kiitosketjussa.

Kriittisyyttä en vastusta. Että menee mukaan alunperin amerikkalaisten salaiittoteoristien kiihkoiluun Euroopan muuttumisesta islaminuskoisten alusmaaksi osoittaa mielestäni henkistä ja älyllistä laiskuutta ja sinisilmäisyyttä: poliittiset ääriliikkeet ovat aina käyttäneet viimeisen päälle hyväkseen hyvää tarkoittavia idiootteja. (Tulee mieleen Von Papen joka luuli voivansa kontrolloida Hitleriä).

Kannattaa olla erittäin lähdekriittinen ja valikoiva mihin ja keneen uskoon. Myönnän että se on vaikeaa ja kun omat perheenjäsenet ja läheiset ystävät päästelevät sammakoita suustaan niin siinä joutu kovalle koetukselle. Minulla on onneksi kotona samanhenkinen humanismiin uskova taustajoukko, mutta tunnen monta ystävyyttä joita aikamme polarisoituva yhteiskunnallinen kehitys on koetellut kovasti.

En minäkään olisi toivonut että Eurooppaan olisi tullut tällaisia pakolaisvirtoja ja etenkin katson tuomittavaksi sen että pakolaisten salakuljettajia ja "matkanjärjestäjiä" ei ole saatu aisoihin. Koko Eurooppa on saatu epätasapainoon. Kyllä minä suomalais-ruotsalaisena ottaisin vastaan ja auttaisin alkuun vaikka verorahoistani (en tarvi Per Mobergin leikkuulautaa joka maksaa 4000 kr) sodasta pakenevia perheitä, naisia, lapsia, vanhuksia, nuoria poikia jotka ovat vaarassa tulla shanghaijatuiksi ryöväriporukoihin. Miten pitkälle ja miten paljon auttaisin onkin sitten eri kysymys. Voisin ajatella niinkin radikaaleja ratkaisuja kuin tilapäinen maassaololupa perustoimeentulolla siihensaakka kun sota on loppunut ja onturvallista palata.

En minäkään olisi toivonut että Eurooppaan olisi tullut tällaisia pakolaisvirtoja ja etenkin katson tuomittavaksi sen että pakolaisten salakuljettajia ja "matkanjärjestäjiä" ei ole saatu aisoihin. Koko Eurooppa on saatu epätasapainoon. Kyllä minä suomalais-ruotsalaisena ottaisin vastaan ja auttaisin alkuun vaikka verorahoistani (en tarvi Per Mobergin leikkuulautaa joka maksaa 4000 kr) sodasta pakenevia perheitä, naisia, lapsia, vanhuksia, nuoria poikia jotka ovat vaarassa tulla shanghaijatuiksi ryöväriporukoihin. Miten pitkälle ja miten paljon auttaisin onkin sitten eri kysymys. Voisin ajatella niinkin radikaaleja ratkaisuja kuin tilapäinen maassaololupa perustoimeentulolla siihensaakka kun sota on loppunut ja onturvallista palata.

Siis ruotsinsuomalaisena ja maahanmuuttajana vuodesta 1970.

• heheheheeeeeee
        Paloma.se.co kirjoitti:

Siis ruotsinsuomalaisena ja maahanmuuttajana vuodesta 1970.

Mikä sä oikein luulet olevasi. Itse itsesi kehuja olet. Ensin heität tänne aloitukseen tuollaista skeidaa ja sitten vielä ylpeänä jotain selittelet ja nimittelet muita.

• turhaPuhua
        Paloma.se.co kirjoitti:

Kannattaa olla erittäin lähdekriittinen ja valikoiva mihin ja keneen uskoon. <<
        Kriittinen voi olla, mutta kannattaa seurata monia erilaisia mielipiteitä ja jopa vaihtoehtomediaa, sielläkin on totuuden sanoja.
        Jos on sitä mieltä että vain minä tiedän missä löytyy oikea tietoa ja minä tiedän mikä on oikein ei koskaan saa aikaan muuta kuin vastarintaa.
        Kyllä provokaation ja valehtelun osaa erottaa jaokainen järkevä ihminen. Salailu on myös asia jkoka ärsyttää ihmisiä.

• Enolekumpaakaan
        heheheheeeeeee kirjoitti:

Mikä sä oikein luulet olevasi. Itse itsesi kehuja olet. Ensin heität tänne aloitukseen tuollaista skeidaa ja sitten vielä ylpeänä jotain selittelet ja nimittelet muita.

Olemme hyvää tarkoittavia idiootteja, kiva kuulla. Ei passaa olla eri mieltä on idiootti ja rasisti.

Joo, eipä kai kukaan toivonut, eikä vähiten pakolaiset itsekään, näin uskon.

Tää on niin valtava dilemma, ei kai kukaan oikein osaa sanoa että mikä on oikein, saati että osaisi että NYT menee oikein. Ei tästä taida saada mitään win-win tilannetta.

• Enolekumpaakaan kirjoitti:

Olemme hyvää tarkoittavia idiootteja, kiva kuulla. Ei passaa olla eri mieltä on idiootti ja rasisti.

Sorry, laitoin väärin tuon ilmaisun. Tarkoitin tietenkin "hyödyllinen idiootti"

hyödyllinen idiootti

"Henkilö, joka auttaa ideologiaa vastoin omaa etuaan

Lenin määritteli hyödyllisen idiootin, länsimaissa kommunismia edistävä henkilö
        Myös Hitlerin myötäilijät voidaan määritellä hyödyllisiksi idiooteiksi "

https://www.urbaanisanakirja.com/word/hyodyllinen-idiootti/

• vhimsf

Onko ongelmien ulkoistaminen oikeaoppista valtiollista toimintaa
      - tyyliin me ainoat puhdasoppiset ja te kaikki muut, jotka saastan parissa viihtyvät?

• Korppisrasisti

Eilen viettäessämme laiturillani kesäkauden päättäjäisiä, nautimme Suomen rauhallisesta luonnosta ja kynttilöiden valosta. Ilta oli kaunis ja leuto, kuu molotti järven yllä.

Kun tulin kirkolle ja menin kauppaan luin lööpistä, että Pekka ja Pätkä neekereinä elokuva, joka oli tullut TV:stä, oli tuomittu jyrkästi eikä sitä joidenkin mielestä olisi saanut näyttää. No, en katsonut, mutta tyttösenä katsoin ja voi, että me tytöt naurettiin.

Hyvää yötä.

• Ei viisikymmentäluvun ei-poliittiselle huumorille nauraminen pienenä tyttönä tee sinusta vielä rasistia. Se oli silloin, sitä aikaa, sen ajan huumoria, jolloin oli ok nauraa ja pilkata etnisesti joukosta eroavia ihmisiä, mutta olemme kai kaikki nähneet hieman enemmän maailmaa sen jälkeen ja valistuneet ja oppineet ymmärtämään että ihonväri on vain ilmastoon ja auringonsäteilyyn sopeutumista.
        Ei kai sellaisten elokuvien näyttämistä tarvi kieltää: laittaa vain varoitusteksti ei sovelias herkkähipiäisille.Että filmi perustuu senaikaiseen käsitykseen huumorista joka ei kuvasta yhteiskuntamme tämänhetkisiä arvoja.
        Upea syyskuun viikko alkaa olla loppusuoralla; päivälämpötilat ovat olleet 20 plussan molemmin puolin ja alkuviikosta runsaasti ylikin. Aurinko on heloittanut lähes kirkkaalta taivaalta ja olemme lutuseni kanssa käyttäneet näitä hienoja ilmoja vesillä liikkumiseenja syyskalastukseen.
        Ja ettei mene nyt ihan sivuraiteelle niin kuulin että kylämme turvapaikanhakijat olivat olleet ongella laiturilta ja saaneet kuhia. Mato-ongella.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1704
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      67
      896
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      653
    Aihe