Paljon luette tenttiin

Sari121

Hei,
Olisi mukava kuulla paljon käytätte aikaa tenttiin valmistautumiseen luentojen lisäksi. Mikä on paras tapa oppi teillä 😊 Itse uutena opiskelijana olisi mukava saada kokemuksia kehiin

7

1667

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukijaiänikuinen

Luen tentteihin tyypillisesti 1-2 kuukautta 4-6 tuntia päivässä. Arvosanat ovat tyypillisesti silloin 3-5. Jotkut kaverini lukevat tenttiin vain 1-3 viikkoa panostamalla erityisesti luentotiivistelmiin ja tärppeihin, mutta he lisäksi pintalukevat nopeasti myös kirjat. He saavat yleensä ykkösiä, kakkosia tai hylättyjä. Heillä on opintopisteitä tuntuvasti minua enemmän näin kahden vuoden jälkeen.

• Vihreälakikirja

Noin 4- 3 viikkoa ja viikonloput yleensä vapaata, voi vaihdella tentistä riippuen. Noin 5 tuntia päivässä.

• maantapa

kyllä se 1 kk about oli se määrä mitä tarvitsi tyypillisen aineopintotentin läpäisyyn... Tosin jotkut pienemmät tentit meni läpi 2 viikon lukemisellakin.

Itse sanoisin, että hyvänä nyrkkisääntönä:

1) 5 op tentti = 3-4 viikkoa, jos haluaa valmistautua hyvin rauhassa tai 2 viikkoa, jos lukee intensiivisemmin. 1 viikkokin riittää, mutta sillon luetaan todella yöt läpi ja arvosanasta ei ole tällöin kamalasti takuuta.

2) 7-8 op tentti = 1,5 kk rauhallista lueskelua tai 3 viikkoa intensiivistä lukemista.

3) 9-11 op tentti = 2 kk rauhallista lueskelua tai 3-4 viikkoa intensiivistä lukemista.

4) Finanssioikeus = 1 vuosi. Ja tämä nimimerkillä 4 kertaa hylsyn saanut. ;)

Kannattaa myös käydä luentosarjoja, joilla voi korvailla kirjoja. Tekee tentin suorittamisesta inhimillisempää. Toiseksi aina sitä päättää tentin läpäistyään, että nyt minä aloitan lukemisen ajoissa, mutta käytännössä harvoin suunnitelma itsellä onnistui.

• wqijndpöqwandö

Fina läpi ekalla, kk lukeminen kuumeessa, arvosana 4/5.

• Saarassa

Minuaki kiinnostaisi 😊 Lisää kokemuksia

• yliopistojanari

Kauppiksen johtamisen ja markkinoinnin tentteihin valmistaudun mahdollisten kotitehtävien lisäksi n. 2-3 päivää; molempina päivinä opiskelua 10-12h. Opiskelua tällä taktiikalla vuodesta 2013. KA näissä aineissa on hyvä (n. 4.5). Istun luennot ja tärpitän luennoitsijan alleviivaamia asioita.

Laskentatoimi ja rahoitus puolestaan vaatii heti kurssin alusta kaikkien laskujen tekemistä, sekä kirjan yksityiskotaista läpikäymistä; termit haltuun ja muutenkin asiakokonaisuuksien tankkaamista. Käytän näihin koko kurssin ajan n. 10-20h/vko/kurssi sekä ennen tenttiä intensiivisesti 2-3 päivää. KA näissä aineissa n. 3.

• Jeps! Oikea tapa opiskella on se homman juju. Kova pänttääminen (= uudelleen kertaus nonstopina) on oman ajan suoranaista haaskaamista. Tehotonta. Menee silloin metsään pahasti. Väsyttää ja muisti pätkii, kun jää unet vähiin. Ulkoa opittua mutta ei älyllistä.

Se iso juttu:
      Panostat tekemiseen isolla vaihteella aina heti uuden kurssin alussa, niin myöhemmässä vaiheessa ei tule paineita ollenkaan. Jos jää loikoilemaan odotusmoodiin kurssin alussa, niin harvemmin saa tilannetta haltuun vaikka kuinka pänttäisi (paniikkinappula). Tärpit on paha tapa joka vie mennessään. Stop sellaiselle. Ei kukaan järkevä nyt kursseistansa halua ykkösiä ja kakkosia arvosanoiksi.
      Tässä tutkittua dataa oikeasta tavasta opiskella. Kantsii lukea läpi. Maksaa kyllä vaivan.
      http://bigthink.com/neurobonkers/assessing-the-evidence-for-the-one-thing-you-never-get-taught-in-school-how-to-learn

http://bot.fi/1mzp

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7830
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4390
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4013
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3922
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      32
      3287
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3228
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2963
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2741
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe