Ruokakaupoille - tässä hyvä esimerkki.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016091222301105_uu.shtml
Ei Ruokaa Hukkaan
7
78
Vastaukset
- ottakaaesimerkkiä
Hän on erittäin fiksu kauppias
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001925456.html - elää.pitäisi
Ahaa, vai niin. ilmaiseksi pitäisi sitten kaikki saada vai? Ryhtykää sitten itse kauppiaiksi.
- syöttäjänain
ruokaa
on
monenlaista. - pölöpölöpö
kaupat luovuttaa pois sellaisia tuotteita joita ei voi myydä
- sussentään
Hukka löytää ruokansa itse, metsistä tai laitumelta, ei sitä pitäisikään mitenkään ruokkia!
- kunniakauppiaille
Kunnioitettavia kauppiaita -he saavat varmaankin lahjoituksistaan hyvä mielen
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001934083.html - leipääpöytään
Köyhät kertovat karusta arjestaan Hesarissa: ”Olen viettänyt useita viikonloppuja nälässä”
Myllypuron leipäjono
Noin 12 prosenttia suomalaisista elää suhteellisessa köyhyydessä.
Se tarkoittaa, että heidän tulonsa alittavat EU:n suhteellisen köyhyysrajan. Minimitulojen alle jäävät ovat useimmiten yksineläviä, työttömiä ja opiskelijoita.
Tilastot kertovat omaa tarinaansa, mutta vain ihmiset itse tietävät, miten karulla tavalla krooninen rahapula näkyy jokapäiväisessä elämässä.
Köyhät kertovat Helsingin Sanomissa, että rahattomana joutuu valitsemaan, täyttääkö omat vai lapsensa välttämättömät tarpeet.
”Kun lapsi kasvoi toppatakistaan, en koko talvena voinut ostaa uusia rintaliivejä. Minulla oli vain yhdet liian suuret liivit olemassa. Ratkaisin ongelman tunkemalla sukkia liiveihin. Kun sitten toppatakki oli maksettu osissa, niin eikös siinä kohtaa lapsen sisäliikuntakengät olleet jääneet pieneksi.”
Eräs kirjoittaja kokee, ettei rahapula näy välttämättä ulkoisessa olemuksessa, mutta köyhyys tarttuu tuoksuna ihoon.
”Tukkaa en leikannut kolmeen vuoteen. Yhtään meikkiä en ostanut, kasvot pesin saippualla ja käytin niveaa. Ulkoinen olemus ei euron käytettyjen vaatemyyntien vuoksi kärsinyt niin paljon kuin luulisi, mutta koin itsessäni olevan köyhän tuoksun.”
Ruokavalio voi muuttua pakon edessä todella yksipuoliseksi.
”Joka päivä ruokana kaupan halvinta lihapullakastiketta ja makaronia, 30 prosentin ale-leipää ja pelkkää haaveilua normaalin ihmisen normaalielämästä.”
Tai sitten ihminen joutuu näkemään suoranaista nälkää.
”Olen viettänyt useita viikonloppuja oikeasti nälässä, siis tuntien nälkää niin paljon, etten pysty ajattelemaan mitään muuta. Yhä joudun säännöstelemään syömistäni, enkä saa oikeastaan minään päivänä ruokaa kylläisyyteen asti. Onneksi siihen tottuu.”
Jutun pääkuvana olevalla videolla on kuvattu, miten pitkä leipäjono on ollut Myllypurossa Helsingissä.
Oletko kokenut köyhyyttä? Miten rahapula näkyy omassa elämässäsi? Keskustele oheisessa kommenttiosiossa.
Heini Särkkä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133708Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272900Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2682709Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51885- 2191418
- 751241
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1561037Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk2977Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi31974Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä90927