Jos kerrankin kiitettäisiin hyvistä asioista ,joita meille kaikille varmaan tapahtuu, esim. kiitos hyvälle ystävälle, kiitos puolisolle, kiitos lapsille, kiitos lääkärille , kiitos kauppiaalle jne. Yleensä vain valitetaan,eikä muisteta kiittää . Itse kiitän lapsia ja lastenlapsia, jotka ovat aina pitäneet minua kuin kukkaa kämmenellä, kiitän myös lääkäreitä , jotka tehneet monia onnistuneista leikkauksista ,jonka vuoksi pääsen kävelemään , kiitän hyviä ystäviäni, jotka ovat kannustaneet ja ymmärtäneet minua elämäni vaikeissa asioissa.
nyt olisi kiitosten vuoro
65
141
Vastaukset
En kiitä nykyistä terveydenhoitojärjestelmää.
Ei nyt tule mieleen ketä kiitteleisin. Ai niin, kiitän syötyäni itseäni hyvästä ruoasta. Tavallista syysjollotusta, yritän keksiä jotain tähellistä.
Aurinko tosin paistaa, mutta ei kutsu mökille, kylmä tuulevire ei houkuttele.- EiAihettaKiittää
ja korppiksen ympäristössä ei sitten ole itsensä lisäksi ketään eikä mitään kiitoksen aiheita. Vain itseään hän osaa ja haluaa kiittää.
- ent.siivoojaparka
EiAihettaKiittää kirjoitti:
ja korppiksen ympäristössä ei sitten ole itsensä lisäksi ketään eikä mitään kiitoksen aiheita. Vain itseään hän osaa ja haluaa kiittää.
Siis mitä ihmettä?
Jos ihmiset ovat hänen ympäristössään, niin miksi tulla tällaiselle palstalle heitä kiittämään vähän niinkuin selän takana?
Eikö se ole reilumpaa kiittää ihan kasvokkain juuri silloin, kun/jos on jotain mistä kiittää? - hyvä-ruoka
Ai niin, kiitän syötyäni itseäni ???
- Saa-Mari
Muistakaa nyt sitten, että täällä ollaan allergisia "Jumalalle"!
Ei mitään kiitosta, mikä haiskahtaa Raamatun opille!
Muuten aasinmyssy päähän ja nurkkaan häppeemään!- reppuriika
Minä kyllä uskallan tunnustaa, että ennen kaikkea kiitän Jumalaa tästäkin armonpäivästä ja tietenkin sielun pelastuksesta ja että saan olla armosta Jumalan lapsi.
On myös kiitoksen aihe, se paljon parjattu terveydenhoito ja vaikka särkylääkkeet. Vielä on muistissa pariviikkoinen hammassärky ja se apu joka tuli ensin Buranasta ja sitten hammaslääkäriltä. Kyllä se kipu asettui ja tein viisaasti etten hätäillyt ja mennyt revittämään paikkoja ja ottamaan turhaan juurihoitoa. Ei kaikilla ole tätäkään mahdollisuutta.
Ja miten paljon elämässämme on asioita, joista saa olla kiitollinen. Saahan sitä olla terveellä tavalla kiitollinen itselleenkin ja arvostaa mitä saa aikaan.
- kiitos.mamuille
kiitos rakkaat mamut että murhaatte meitä suomalaisia, murhatkaa meitä lisää niin osoitan kiitollisuutta,,,,, jos päättäjien rähmäiset ummikkosilmät aukeaisivat.
- Henkilö-kohtaisesti
suoraan kiittelen heitä jotka sen ansaitsevat, en suomi24 palstan kautta
- Piika.Pikkarainen
"Itse olen itseni kiittänyt ja aina on kiitosta riittänyt".
- kiitänminäkin
Kiitän suomalaista terveydenhoitojärjestelmää. Olen sen armoilla, ja tuntuu että hyvässä hoidossa olen, lääkituksineen, kontrolleineen, kaikkineen.
Yksityinen terveydenhoitosysteemi on pienelle eläkkeelleni ihan liian kalliskin. Liekö parempi? Enpä oikein usko, kokemuksiini viitaten. Rahat kyllä menee hulppeesti jos siellä käy. Oikeaa diagnoosia ei välttämättä pystytä silti tekemään - niin, on jokunen poikkeuskin. Ei mikään asia ole mustavalkoinen.
Olen myös kiitollinen perheelleni ja ystävilleni. Ilman heitä tuskin jaksaisin. Ja tällaiselle ihanalle aurinkoiselle päivälle... Paljon on aihetta kiittää <3Käytkö gynekologisissa tutkimuksissa terveyskeskuslääkärillä, kirjoitit kontrollikäynneistä?
Lääkäri totesi rintasyöpäjatkohoitoni on laiminlyöty. Kun iloitsin, että saan lähetteen ja pääsen kokonaisvaltaiseen kontrolliin naistetautien polille, lääkärin vastaus oli. Ei sinne vaan sinun pitää tulla terveyskeskuslääkärille kontrolliin ja jos ei käy voit mennä yksityiselle.korpikirjailija kirjoitti:
Käytkö gynekologisissa tutkimuksissa terveyskeskuslääkärillä, kirjoitit kontrollikäynneistä?
Lääkäri totesi rintasyöpäjatkohoitoni on laiminlyöty. Kun iloitsin, että saan lähetteen ja pääsen kokonaisvaltaiseen kontrolliin naistetautien polille, lääkärin vastaus oli. Ei sinne vaan sinun pitää tulla terveyskeskuslääkärille kontrolliin ja jos ei käy voit mennä yksityiselle.Miksi sinun olisi pitänyt päästä naistentautien polille rintasyöpäkontrolliin?
- korppis1
siilimuori4 kirjoitti:
Miksi sinun olisi pitänyt päästä naistentautien polille rintasyöpäkontrolliin?
Olen käynyt koko sairauteni ajan KAKS:n naistentautien osastolla vuosikontrolleissa. Kontrollit ovat olleet gynekologien tekemiä. Kun minut ns. diagnosoitiin terveeksi en ole saanut kutsua edes mammoon. Mitä hyövää tissien käsikopelointi terveyskeskuksessa.
korppis1 kirjoitti:
Olen käynyt koko sairauteni ajan KAKS:n naistentautien osastolla vuosikontrolleissa. Kontrollit ovat olleet gynekologien tekemiä. Kun minut ns. diagnosoitiin terveeksi en ole saanut kutsua edes mammoon. Mitä hyövää tissien käsikopelointi terveyskeskuksessa.
Kopeloiko ne gynekologi luotettavmmin :)? Eikö mammoseulonnat jatku sinne 69?
siilimuori4 kirjoitti:
Kopeloiko ne gynekologi luotettavmmin :)? Eikö mammoseulonnat jatku sinne 69?
Olet antanut ymmärtää olevasi terveydenhoita-alan asiantuntija. Etkö ole tietoinen mitä kaikkea käsittää rintasyöpäpotilaiden vuosikontrolli?
Minua hoiti viisi vuotta gynekologi/kirurgitiimi. Hoitava lääkärini oli naistentautien ylilääkäri Mauri Huusko, joka on erikoistunut rintakirurgiaan ja toinen hoitava lääkärini samoin rintakirurgian erikoistunut apulaisylilääkäri Leena Häivä-Mällinen.
Nytkö menisin jonkun Abu Dallahin tai Olja Timosengon syynättäväksi, ei kiitos ;)korppis kirjoitti:
Olet antanut ymmärtää olevasi terveydenhoita-alan asiantuntija. Etkö ole tietoinen mitä kaikkea käsittää rintasyöpäpotilaiden vuosikontrolli?
Minua hoiti viisi vuotta gynekologi/kirurgitiimi. Hoitava lääkärini oli naistentautien ylilääkäri Mauri Huusko, joka on erikoistunut rintakirurgiaan ja toinen hoitava lääkärini samoin rintakirurgian erikoistunut apulaisylilääkäri Leena Häivä-Mällinen.
Nytkö menisin jonkun Abu Dallahin tai Olja Timosengon syynättäväksi, ei kiitos ;)Toisilla vaan nyt sattuu olemaan vuosikontrollit ihan vaan terveyskeskuksessa, jossa tehdään mammografia ja otetaan veikokeet. Kai niiden lausuntojen ja arvojen perusteella ostataan sielläkin toimia.
siilimuori4 kirjoitti:
Toisilla vaan nyt sattuu olemaan vuosikontrollit ihan vaan terveyskeskuksessa, jossa tehdään mammografia ja otetaan veikokeet. Kai niiden lausuntojen ja arvojen perusteella ostataan sielläkin toimia.
Riippuneeko sitten rintasyövän levinneisyydestä mihin kontrollit järjestetään?
- korppis1
Ei riipu vaan sairaaloista. Oulusssa ilmeisesti syöpäosasto hoitaa naisten rintasyövän kontrollit Kajaanissa hoiti Huuskon tiimi. Rauhoitu, lopeta kuvittelut. Olen prosessin läpikäynyt ja tiedän.
- mitäpä-tässä-muuta
korppis1 kirjoitti:
"en ole saanut kutsua edes mammoon". ??
Jos rintasi on leikattu, niin mitä mammo tarkastaisi/kuvaisi?
Minulta on leikattu kohtu ja munasarjat myömien vuoksi jo 20>v-sitten ja sen päiväsen perästä en ole tarvinnut gynegolokia, siis ei ole mitään vaivoja.
Tosin paikkakunnallamme on lopetettu ilmeisesti mammo-kuvaukset, koska kutsuja ei ole tullut.
Aloitus ei koskenutkaan sinun hyvinvointiasi, mutta harhautit minua ovelasti toisiin mietteisiin, joten aloitukseen.
Tuolla oli jo hyvin sanottu:"Itse olen itseni kiittänyt ja aina on kiitosta riittänyt"., joka sopii minulle. - Korppis1
mitäpä-tässä-muuta kirjoitti:
"en ole saanut kutsua edes mammoon". ??
Jos rintasi on leikattu, niin mitä mammo tarkastaisi/kuvaisi?
Minulta on leikattu kohtu ja munasarjat myömien vuoksi jo 20>v-sitten ja sen päiväsen perästä en ole tarvinnut gynegolokia, siis ei ole mitään vaivoja.
Tosin paikkakunnallamme on lopetettu ilmeisesti mammo-kuvaukset, koska kutsuja ei ole tullut.
Aloitus ei koskenutkaan sinun hyvinvointiasi, mutta harhautit minua ovelasti toisiin mietteisiin, joten aloitukseen.
Tuolla oli jo hyvin sanottu:"Itse olen itseni kiittänyt ja aina on kiitosta riittänyt"., joka sopii minulle.Molemmat rintani ovat tallella. Mammossa litistetään molemmat jahka kutsuvat. Olen ollut keväällä yksityisellä gynekologilla joten asia sen osalta hallinnassa. Olen yksityisen sektorin potilas erikoishoidossa. Se tosin maksaa, mutta verikokeet ja mammot sekä ultrat teettäisin mielelläni yleisellä sektorilla. Vaan kun tuntuu olevan terveydenhoidon polku yleisellä puolen hyvinkin kinkkinen jonotuksinneen ja rajoituksineen. Selkäni on kuulemma yleisellä puolella loppuun käsitelty keisi, mutta en ole menettänyt toivoani yritän kuvauksiin kolmen kuukauden päästä.
Aloitus koski kiitosta ja vastasin terveydenhoitoa kiittäneen kommenttiin eriävästi.
Hoitoni lopetettiin 2014 syksyllä, kuukausi kontrollista sain kutsun mammoon. Soitin, että minut on juuri kuvattu. Ei siis tarpeen joten odottelen seuraavaan yleiseen kontrolliin kutsua.
Käyhän sinäkin mammossa.
Kun syöpäkasvain löydetään ajoissa on syytä kiittää.
- bessie-
Kiittäisinkö nyt sitten vaikka itseäni siitä, että olen tehnyt oikeita enemmän oikeita kuin vääriä valintoja ja myös rohkeudesta lähteä (en aina ajoissa, mutta hyvän sään aikana kuitenkin) päällisin puolin hyvistä liitoista omiin tuntemuksiini ja vaistoihini luottaen.
- onneksi-minäkin
"päällisin puolin hyvistä liitoista omiin tuntemuksiini ja vaistoihini luottaen".
Tuosta voin kyllä kiitellä itseäni myös, koska liian kauan otin "turpiini", säilyttääkseni vain lapsilleni perheen, siis isän ja äidin. Voi sitä vanhanaikaista ajattelumallia minulla.
- syyskeräys
Kiittäkää sotiemme veteraaneja. Heidän ansiostaan saatte kirjottaa, vaikka mitä paskaa Suomi24:ssa.
- Mari.vaan
Tässä yksi lisää kiittämässä veteraaneja, että olen saanut elää melkein 70 vuotta! rauhan aikaa. Teidän uhrinne oli liian suuri! Kiitos,kiitos, kiitos, joka päivästä!
- ent.siivoojaparka
Tuli niin hengellinen olo tuon aloituksen otsikosta.
Ihan niinkuin olisin kuullut tuon saman lauseen kirkossa. Ja sitten laitettiin mikrofoni kiertämään, mihin jokainen sai sanoa omat kiitosaiheensa. Aiheet olivat paljon samoja kuin aloituksessakin. "Paljon ois aihetta lapsella kiittää ..."
Mutta:
https://www.youtube.com/watch?v=xoMejMiAa2o- KIITOSHYMY
Eikö sinulla ole mitään konkreettista asiaa, mistä haluaisit kiittää. lapset , ystävät ym. olisis fiksua sinun joskus kiittää, kun aina rutiset tällä palstalla . Tätä elämää kuitenkin pyöritämme me ihmiset . KIITOS JA HYMY EIVÄT MAKSA MITÄÄN!!
- ent.siivoojaparka
KIITOSHYMY kirjoitti:
Eikö sinulla ole mitään konkreettista asiaa, mistä haluaisit kiittää. lapset , ystävät ym. olisis fiksua sinun joskus kiittää, kun aina rutiset tällä palstalla . Tätä elämää kuitenkin pyöritämme me ihmiset . KIITOS JA HYMY EIVÄT MAKSA MITÄÄN!!
MIksi minä sinua kiittäisin lapsistani?
Tuskin voit olla heidän isänsä, sillä hän kuoli jo melkein vuosi sitten. Tai mistä minä varmaksi tiedän, mutta hän se ainakin papereihin laittoi nimensä. - kiitoshymy
Käsitit taas väärin , kiitä lapsiasi, vai onko teillä sukset ristissä ? Lapsuudessa sain kasvatuksen, että muistakaa kiittää kaikkia ihmisiä pienestäkin asiasta. Mitä ihmettä puhut lastesi isästä,etttet varmaksi tiedä oliko kuollut mies lasten isä ? Miten tälläinen on mahdollista ?
- ent.siivoojaparka
kiitoshymy kirjoitti:
Käsitit taas väärin , kiitä lapsiasi, vai onko teillä sukset ristissä ? Lapsuudessa sain kasvatuksen, että muistakaa kiittää kaikkia ihmisiä pienestäkin asiasta. Mitä ihmettä puhut lastesi isästä,etttet varmaksi tiedä oliko kuollut mies lasten isä ? Miten tälläinen on mahdollista ?
Lapseni ovat vielä paljon alle 60v, eivätkä lue tätä palstaa.
Miksi ihmeessä heitä täällä kiittäisin?
Hunksia kyllä piisaa kiittää.
Niin on hän mestarillisten sanailujen pakotin.
Löperyyksien lopetin ja luikurien luttuaja.
Kiittäisin enemmänkin mutta mites sen teet kun ite oot.
-
Jumalasta siis ei-
No minä muistelen sitten aikaa kun olin vasta jokusen tuhat vuotta vanha.
Jessen kanssa merkkailtiin vuoren-paikkoja jossain huitsin Nepalissa.
Siihen aikoihin ei oikein ollut sanoja ihan kaikkiin inhimillisiin asioihin.
Ihmisiä kun ei vielä ollut.
- Mitäs tykkäät tällaisesta tasangosta? Kysyin Jesseltä.
- Hah! Kyllä täällä vielä kiroillaan kunhan vuoret tulevat.
- Kiroillaan? Mitä se on?
- Tulevaisuudessa kiroilu tarkoittaa sana-kokoelmaa, joka kertyy kokemusten kautta.
Lyöpä hakullasi jalkaasi, käski Jesse.
Minä löin ja rääkäisin jotain mitä en ymmärtänyt.
- Tuon sanan tulet muistamaan, sanoi Jesse.
-
H.- bessie-
Kuka tai mikä on Hunks? Missä nuo aikaansaannoksensa näkyvät? Jos täällä, niin miten?
bessie- kirjoitti:
Kuka tai mikä on Hunks? Missä nuo aikaansaannoksensa näkyvät? Jos täällä, niin miten?
Minulleko?
Jos, niin
"bessie-
No onnenynne vuoret sentään... :)
H.hunksz kirjoitti:
Minulleko?
Jos, niin
"bessie-
No onnenynne vuoret sentään... :)
H.Niijjajoo...toisinaan voi soittaakin.
Se auttaa usein epä-selvyyteen.
Monissakin asioissa.
H.Vai niin. Minulle ei voi soittaa kuin harvat ja valitut tässä valitussa maassa, saa soittaa vuorilta, laaksoista, tasangoilta tai aivan vaan kotoaan.
- bessie-
hunksz kirjoitti:
Niijjajoo...toisinaan voi soittaakin.
Se auttaa usein epä-selvyyteen.
Monissakin asioissa.
H.Minulleko!?
Miksi maailmassa minä sinulle soittaisin?!
Ei minulle ole yhtään mikään epäselvää. Esitin taas kerran kysymyksen vastauksena sinun yleiselle keskustelupalstalle kirjoittamaasi kommentiin, ja taas kerran et pystynyt vastaamaan.
Osaan lukea, ymmärrän lukemani, muistini on hyvä (aikaperspektiivi tulee mukaan automaattisesti), olen hyvä näkemään paitsi kokonaisuuksia myös toistuvia osasia, kaavoja ja polkuja.
Keskustelupalstalla keskustellaan, siksi minä sinulta nytkin kysyin. En suinkaan siksi, että joku sinuun liittyvä asia olisi minulle epäselvä. Olet mielestäni todella ennalta arvattava.
Olen jo vuosia sitten tällä palstalla kirjoittanut sinulle, etten pidä vihjailevasta tyylistäsi. Nytkin, ihan kuin minä muka olisin toisinaan soittelemassa sinulle, oletko tosiaan noin pimieä?! Silloin aikoinaan ne tätä huomattavasti pidemmälle menevät vihjailevat tuttavalliset kommenttisi minulle suorastaan ällöttivät suututtivat ja vähän nolottivatkin minua. Älä aloita sitä taas.
Kiitoksen aihetta on vaikka kuinka.
Olen selvinnyt ehjänä suurista menetyksistä.
Tyttären perheellä menee hyvin. On läheinen luotettava kumppani.
Ihanat lämpimät kuulaat syyspäivät oikein vaativat pitkälle pyörälenkille, ajoin jo tunnin lenkin, lähden vielä uudelleen.
Viikonloppuna saunanlämmitys ja istuskelu nuotiolla ihmetellen maailman menoa.
Olen oikeastaan hyvin onnekas.- eivali
Kiitollinen olen elämälle. En yleensä valita. Vastoinkäymisiäkin on ollut, mutta ne kuuluvat elämään. Minulla on asiat hyvin.
"eivali"
Määrittelisitkö mikä/kuka/mistä on elämäsi?
Aloittaja kun vaatii enemmän tarkkuutta luettelemiseen.
Sanoisinko pitenpää löpinää.
Ei kuitenkaan jokaista rinta-syöpä lääkäriä ja hoitajaa.
Ala-päätäkin halutaan enemmän.
Näköjään.
H.
- fhmsf
Kiitos kauniista säästä - sain äsken seurata pilvettömältä taivaalta muuttolintuaurojen kokoontumista eri suunnista , hajaantuivat kirkuvaksi laumaksi ja korkeammalle ylös nousten jatkoivat matkaa lounas-etelä-suuntaan -- löytävätkö joukostaan joka vie ja saattaa joukon turvallisesti perille - aika näyttää.
Tuli mieleen tyttärenpojan alle10-vuotiaan runo - syksyntuull minun korvissani soittaa
- soilta kuulen kurkien äänet - joko on aika talven tulla
Vanhojen vaahteroiden kauneus mykistää kuin muutkin ruskan värit luonnossa
- kiitos niistäkin. Olen kiitollinen sille paljon parjatulle terveyskeskukselle ja hoitajille jotka tajusivat sydänkohtauksen olevan menossa vaikka terveenä ittiäni pirin.
Edellä mainittu juttu taas mahdollisti mulle sen että pystyin olemaan loppuun saakka likan vierellä ,kiitti vaan systeemille- kylmätotuus
Eilen oli ohjelma Elämä lapselle, jossa kerättiin lahjoituksia Lastenklinikoille.
Minä osallistun siihen keräykseen aina, koska tiedän miten hyvään tarkoitukseen raha menee.
Olen todella kiitollinen terveyskeskuksen lääkäreille ja hoitajille.
Ilman heitä en tässä kirjoittelisi ja poikanikin olisi tuhkana tuulessa.
Tuosta ohjelmasta tuli taas mieleeni se nuori viisas lääkäri, joka ei määrännyt poikani kuumeiluun antibioottia tai Buranaa, vaan määräsi otettavaksi verikokeita.
Samana iltapäivänä hän soitti ja pyysi tulemaan heti vastaanotolleen.
Hän kertoi, että kyseessä on vakava tulehdus tai mahdollisesti verisairaus ja kirjoitti lähetteen KYS:iin, jonne lähdimme taksilla samantien.
Muistan, että silloin oli pimeä lokakuinen maanantai-ilta, kun saavuimme sairaalaan.
Lastensyöpäosaston hoitajat ottivat meidät hienosti vastaan iltamyöhällä.
Tarjosivat pientä purtavaa ja pojalleni pedatun vuoteen huoneeseen, jossa ei silloin ollut toisia potilaita.
Kaikki tapahtui kiireettömästi niitä näitä jutellen.
He järjestivät myös minulle yöpymispaikan Syöpäsäätiön ylläpitämästä asunnosta sairaalan läheltä.
Keskiviikkona otettiin pojaltani selkäydinnäyte pienessä "humauksessa" ja siitä selvisi, että hänellä on leukemia.
Lääkäri teki hoitosuunnitelman ja hoidot aloitettiin välittömästi.
Kaikki meni hyvin, aivan pienistä ongelmista huolimatta. Hoito kesti 2½ vuotta ja jälkiseuranta 5 vuotta.
Nyt hän on terve nuori mies.
Minäkin olen saanut kaiken tarvitsemani hoidon terveyskeskuksesta. Kun olen tarvinnut erikoissairaanhoitoa, niin lähete on aina kirjoitettu ja asiat hoituneet.
Kiitollinen olen kaikille hoitoihimme osallistuneille.
- TaivahanTosi
Eipä nyt tule mieleen kiitoksen aihetta. Kun ei ole koskaan mitään hyvää muilta saanut, ei ole mitään velkaakaan muille.
Ei edes sinne arvauskeskukseen pääse verikokeeseen, vaikka lääkärin lähete on ja tauti kytenyt ainakin 20 vuotta. Ja sairausvakuutusmaksua maksanut joka vuosi monta tuhatta. Niitten 15-28 tuhannen verojen lisäksi.
Meillähän tuo kuulemma on yksi Maailman Parhaista terveydenhoitojärjestelmistä. Ainakin yksi kalleimmista. Jos ei tehottomimmistakin.Sinulla on lääkärin lähete ja et pääse verikokeeseen vaikka tauti on kytenyt 20v ja rahaakin on?
Niinkö?- hoit_su
Nää on nämä TaivahanTodet niin hauskoja☺Ainakin täällä meidän periferioissa mennään vaan istumaan TA:n aulaan ja kun oma vuoro tulee, niin sitten mennään hoitajan luo joka ottaa verikokeen. Edellyttää tietenkin , että on voimassaoleva lähete, eikä jokin 20 vuotta sitten vanhentunut.
- ent.siivoojaparka
hoit_su kirjoitti:
Nää on nämä TaivahanTodet niin hauskoja☺Ainakin täällä meidän periferioissa mennään vaan istumaan TA:n aulaan ja kun oma vuoro tulee, niin sitten mennään hoitajan luo joka ottaa verikokeen. Edellyttää tietenkin , että on voimassaoleva lähete, eikä jokin 20 vuotta sitten vanhentunut.
Niin meilläkin ja lähete kourassa saa ottaa punaisen jonotuslapun, niin pääsee nopeammin sisälle.
- 1eero
Silloinkun terveys on ollut pitemmän aikaa okei kuin on mulla ollut sen jälkeen kun oli lievä aivoinfrakti, viimekuussa säväytti joko nyt yhtä-äkkiä alkoi tuntua olenko halvaantumassa jäsenet jotenkin lakkasi toimimasta sitä kesti joitakin minuutteja sitten toiminta korjaantui, pahinta oli se että olin yksin järvellä. Näin mutta etiäpäin mennään vaikka laittaa väliin miettimään eloa toivottovasti ei laita kovin hiljaa kävelemään.
Pidähän aina puhelin mukana kun yksin kuljeskelet ja oleilet.Onko slla joku verenkiertolääkitys olemassa? Mene käymään lääkärissä ihan vaan ennaltaehkäisymielessä.
- 1eero
Tossa mainitussa tilanteessa en olisi pystynyt soittamaan enkä muutakaan, oli lumiukkomainen olo, mieto verenohennuslääke, nitropurkki on joita en ole tarvinnu 5-6 vuotta sitten havaitun tapahtuman jälkeen, katsellaan, olo muuten loistava tähän ikään.
1eero kirjoitti:
Tossa mainitussa tilanteessa en olisi pystynyt soittamaan enkä muutakaan, oli lumiukkomainen olo, mieto verenohennuslääke, nitropurkki on joita en ole tarvinnu 5-6 vuotta sitten havaitun tapahtuman jälkeen, katsellaan, olo muuten loistava tähän ikään.
Niivvai mene silti käymään "huollossa" ja kerro tuosta tapahtumasta. Ihan siltä varalta että katselevat sillä silmällä että tuontapaiset jutut voitaisiin jatkossa estää.
Käytetäänhän autoakin huollossa jotta varmistetaan et pelaa hyvin :).- ent.siivoojaparka
1eero kirjoitti:
Varmaan jotain sellaista, kun vanha kansa sanoi, että "veret seisahtui".
- paremmin.on
Kiitän eräästä alkusysäyksestä joka muutti elämäni iloiseen suuntaan vuosia sitten.
- kesi.vä
Minä kiitän esivanhempiani, että sain syntyä Suomeen. Kiitän suomalaisuudesta, Suomen puhtaasta luonnosta, neljästä vuodenajasta, kulttuurista, mytologiasta. Paljon paljon on aihetta kiitokseen.
- onnibus
Tapanani on kiittää ihmisiä henkilökohtaisesti, mutta kiva tapa on myös kiittää tälläkin palstalla. Kiitänkin onnibussia halvoista matkoista,tässä yksi esimerkki: matkustan usein paikkaan , jonne matkaa 150 km yhteen suuntaan. siis 300km edestakaisin. nytkin matka varattu ja maksaa 6,00 eur ,jossa 1 euron toimistimaksu mukana, eli 6,00eur edestakaisin.Pari vuotta sitten muun liikennöitsijän sama matka maksoi eläkeläisten alennuksella 40,00 eur . OLEN TODELLA KIITOLLINEN ONNIBUS - FIRMALLE , joka mahdollistaa minunkin matkustaa useammin .
- reppuriika
Kyllä asia on niin, että kannattaa kiinnittää mielensä siihen mikä on hyvin ja nähdä kiitoksen aiheita. Silloin ei mieli masennu. Kuljen mieluummin duurisaatossa kuin molliaskeissa.
- asdfvsdf
https://youtu.be/etPKMdgmpEU?t=6 hyvä video mukana
Elämälle kiitos.
https://www.youtube.com/watch?v=kUFLZgNdML8- sähköjavesi
Paljon on aihetta kiitoksiin,mutta me huomaamme vasta senjälkeen , kun jokin asia on pois käytöstä vaikka viikon.esim. sähkö tai vesi, pidämme itsestään selvinä,että saamme niitä joka päivä. Kiitänkin sähkölaitoksia ja vesilaitoksia saamastani palveluista ! matkustan paljon ulkomailla ja siellä ei voi juoda ns. kraanavettä, vaan raahata sitä kaupasta selkä vääränä.
sähköjavesi kirjoitti:
Paljon on aihetta kiitoksiin,mutta me huomaamme vasta senjälkeen , kun jokin asia on pois käytöstä vaikka viikon.esim. sähkö tai vesi, pidämme itsestään selvinä,että saamme niitä joka päivä. Kiitänkin sähkölaitoksia ja vesilaitoksia saamastani palveluista ! matkustan paljon ulkomailla ja siellä ei voi juoda ns. kraanavettä, vaan raahata sitä kaupasta selkä vääränä.
Juu ja toinen on terveyden pettäessä julkinen terveydenhuolto, sekään ei ole itsestään selvä oka paikassa.
- reppuriika
Kiitos Isä taivaan, että olen saanut jälleen nousta terveenä ja armonaurinkosi loistaa yhdessä syksyisen auringon kanssa. Kiitos myös nuorimmasta siskostani, joka täytti eilen 53 vuotta, pyöräilee jopa 50 kilsan lenkkejä ja on terve ja hänellä on asiat hyvin. Saan lähteä iltapäiväksi töihin kirpparille ja tapaan varmaan kivoja asiakkaita. Alan tässä tekemään hieman kotitöitä ja kuuntelen taustalla Radiodein Suomi rukoilee -ohjelmaa keksipäivän aikaan.
Kiitos myös teistä kaikista, jotka kirjoittelette palstalla. Minä olen erityisen kiitollinen siitä että naisena olen saanut syntyä länsimaiseen sotienjälkeiseen hyvinvointiyhteiskuntaan.
Kun vertaan omaa elämääni ja kaikkia niitä mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja mitä minulla, varattoman perheen tyttärellä maaseudulta on ollut verrattuna niihin vaihtoehtoihin ja mahdollisuuksiin joita minulla olisi ollut jos olisin syntynyt esim. jossain rutiköyhässä afrikkalaisessa maassa, diktatuurissa, intialaisena kastittomana. kiinalaisena tehdasyhteiskunnassa jossa minut olisi "kahlittu" johonkin koneeseen tuottamaan vain rahaa omistajille, maatyöläisperheeseen latinalaisamerikassa jossa perheen tyttäret on piiloitettava joka kerta kun tilanomistaja tai hänen poikansa ajavat landroverillaan mökin pihaan...
en osaa edes kuvitella millaista elämäni olisi ollut ellen olisi syntynyt kaikilla näillä etuoikeuksilla mitä pohjoismainen hyvinvointivaltio takaa jopa perustuslaissaan kaikille kansalaisille. Kultalusikka suussa syntyminen, korkeassa kehdossa keinuminen, oikea ihonväri ja oikeat sukunimet eivät ole määränneet minun osaani elämässä.- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Minulla on todellakin ollut onnea.
https://www.youtube.com/watch?v=rwXO0sbN4pcKaunisääninen nainen. Tuollaisestä änestä tykkään.
- kerrostalossa
Kiitän kaikkia naapureitani, jotka aina pysähtyvät juttelemaan pihassa ja kaupungilla. Yleensä kerrostaloissa on jonkunlaisia häiriöitä ja kovaa meteliä öisin, mutta tässä talossa ei kuuluu minkäänlaista ääntä, siitäkin kiitos !
- ent.siivoojaparka
kerrostalossa kirjoitti:
Kiitän kaikkia naapureitani, jotka aina pysähtyvät juttelemaan pihassa ja kaupungilla. Yleensä kerrostaloissa on jonkunlaisia häiriöitä ja kovaa meteliä öisin, mutta tässä talossa ei kuuluu minkäänlaista ääntä, siitäkin kiitos !
Hiljaista on meidänkin talossa, mutta mielestäni se on niin normaalia ja niin se pitää ollakin, etten siitä erityisemmin pidä aiheellisena kiittää ketään.
- exrek
Kiitän Jumalaa jokaisesta uudesta päivästä ja jokapäiväisestä leivästä, vaikka en tiedä mikä se oikea jumala on. Jahve, Herra Sebaot, Jehova, Allah tai joku muu. Minulle riittää, että Hän on Isä meidän, joka on taivaissa.
Hyvästä palvelusta kuuluu kiittää, mutta ehkä huonostakin. Parempi kiittää kuin moittia, sillä haukkuminen jättää arvet kummallekin. Mutta pelkkä kiitos ei aina riitä, vaan hyvästä kohtuuhintaisesta palvelusta annan mieluusti vähän ekstraa, niin kuin aikoinaan isäni, vaikka hänkin oli vähävarainen ja nuuka.
Olen myös huono tinkimään. Jos hinta miellyttää, teen kaupat heti, mutta jos ei, niin kiitän tarjouksesta ja poistun vähin äänin. Taannoin eräs pitkäaikainen asiakkaani yhteistyömme alkaessa sanoi, että en kysy hinta etukäteen, en pyydä muualtakaan tarjouksia, mutta jos minut kusetat, niin teet sen vain kerran.
Minut on kyllä kusetettu ja laskuni jätetty maksamatta, mutta olen yrittänyt unohtaa ja antaa anteeksi.
"Anna syntiemme anteeksi, niin kuin mekin annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet".
Lipsahti osin hiukan ketjun aiheen ulkopuolelle, mutta niinhän usein tällä palstalla tapahtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679- 851212
- 1101113
- 66880
- 102861
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56808- 47721
- 36712
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47661- 33643