Vuokrasopimus irtisanottu ja oikeuteen

Vuokralainenko

N puolivuotta sitten vuokranantaja käy asunnossa vesihanan vaihdon vuoksi jonka minä tietenkin sain maksaa itse. Valittaa, että vuokra on jäänyt kehityksen jälkeen ja minä, ettei 18-vuoden asumisen aikana yhtään sisätilaremonttia vältämättömiä (kosteusongelmia) lukuunottamatta. Siitäpä äksyilyn jälkeen raapustamaan korvausvaatimusta monistakin asioista mm. vuoden kestäneestä julkisivuremontista jolloin ei päässyt parvekkeele tai voinut avata tuuletusikkunaa. Hetimiten tämän jälkeen postistatipahtaa vuokrasopimuksen irtisanominen. Syy taloyhtiön hallituksen naispuolinen puheenjohtajan kokema vääryys. On sitten ihminen joka ei osaa jättää toisia rauhaan ja se rauha saavutettiin hänen muuttaessa pois. Minun vika tietenkin. Yleisesti vältän muita asukkaita kuin tautia, mutta tämä yksi tauti kun ei jätä rauhaan muita.

Nyt asia oikeudessa ja isäntä vaatii jopa häätöä ja perusteena edelleen ainoastaan tämän yhden ruikutukset jotka pääsääntöisesti vain jotain voivottelua, vanhoja käsiteltyjä perusteettomuuksia. Vuokra isännän mielestä kyse ei ole hyvien tapojen vastaisuudesta ja siitä, että olen vaatinut rahakorvausta. Netin neuvovat sivut ohjeistaa olemaan jopavuokraisäntää olemaan vuokrahyvitysasioissa aloitteellinen.

Asuntoon muuttaessa vuokra oli nelinkertainen edelliseen vefrrattuna ja ainahan asiani olen hoitanut ja ollut vuokraisännälle painoni verran kultaa. Olisi todella ollut helpompaa olla vuokralla jossain halpisasunnossa jossa ei tarvitse nuoleskella omistajia.

10

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • npppppppppnbkjbkjb

      Miksi tänne kirjoitit ?

      • Vuokralainenko

        Minulla käänteinen logiikka. Kun kertoo jostain murheesta elämässä toinen saa siitä jotain kiksejä, joka itse asiassa paljastaa vain tämän heikkoluonteisuuden.


      • tänne_mahtuu

        Tämä on suolikaksneljä,kylähullujen temmellyskenttä.


      • tttttttttttt

        Ole hiljaa tollo!


    • tttttttttttt

      Ihan järkevä kysymys tuo on. Täällä on vaan aina tolloa porukkaa, jotka ei tykkää tietyntyyppisistä aiheista. Ovat allergisia aiheille, jossa on ongelmia vuokra-asioissa. Luulevat heti, että joku niitä keksii tänne. Se on nähty ennenkin.

      Enpä osaa sanoa mitä on pidettävä kohtuuttomana, mutta vois tuossa sellaistakin olla. Tuolla puheenjohtajahommalla ei ainakaan pitäis olla mitään vaikutusta asiaan. Kai sulla on apuna oikeusoppinut siellä oikeudessa, vai ihanko yksin siellä olet? Voisit esimerkiksi kokeilla saisitko oikeusaputoimistosta apua. Tulorajat on tiukahkot, mutta jotkut oikeusaputoimistot tekee siitä huolimatta noita juttuja, vaikka tulorajat ylittyisikin.

      Sulla on selvät todisteet siitä, että olet halunnut tarkistuttaa vuokraasi ja että sen jälkeen on pässähtänyt irtisanomisilmoitus.

      • Vuokralainenko

        On minulla lakimies joka on kanssani samaa mieltä, että jos jonkin häiriön vuoksi haluaa irtisanoa sopimuksen, niin siitä pitäisi olla isännöitsijältä varoitus jota ei koko asumisajalta ole. Vaikka laki sanoaa jotain sen kaltaista ettei muita saa häiritä, niin häiriötä ei ole kokenut kuin yksi joka perustaa asiansa vanhaan takaisin vedettyyn ja näytön puutteeseen kaatuneeseen rikosilmoitukseen. Hänen mielestä nähtävästi riittää, että kirjoittaa paperiin muut asukkaat. Muita asukkaita ei ole ilmaantunut todistamaan.


      • ostaoma

        jos sulla noin hirveetä on mikset osta omaa ja vaikka toistakin ja laittasit sen vuokralle tienaisit hirveitä summia. riippuen tietysti vukralaisesta


      • Vuokralainenko

        Nähtävästi vinkuu lisää vuokraa. N. satasen lisää pystyisin minäkin maksamaan. Asiaa tosin lähestytään sillä, että minä joka olen aina kaiken maksettavan maksanut lähden pois ja toinen tilalle. Meneekö ylihinnoiteltu kämppä kaupaksi kovalla hinnalla, minkälainen vuokralaisen pitäisi olla että välttää tämän isännän riehumisen? Onkohan isäntä itsekkään mahtanut tätä ostaa ja maksaa. Saattaapi ola jokin perintökämppä. Ei minua toisten tiaanaamiset kiinnosta, mutta näin käytännössä kuitenkin kun on joutunut sietämään kahdesti suihkuhuoneen kosteusongelmaa ja remontoinita ja kerran julkisivuremonttia ettei saa edes tuletusikunaa auki eikä kolikkoakaan hyvitystä mistään ja täyttä vuokraa tiputtanut tilille. Tämän päälle pitäisi tiputella ruusun terälehtiä naispuolisen taloyhtiön hallituksen puheenojohtajan jalkoihin kun tämä päivystää rappiksessa ja pyykituvassa. Kaiken tämän jälkeen kun jostakin pitäisi keskustella tippuu laatikosta jokin irtisanominen. Vaikka asia oikeudessa ja ns. jäädytettynä oikeudenkäynnin ajan, niin isäntä vaatii jo etukäteen ennen kuin irtsanomisaika on tullut täyteen jotakin häätöä. Lakimies hänelläkin on ja pitäisi tajuta että joutuu ihan itse hakemaan erillisellä haasteella häätöä jos sitä aikoo. Sen tiedän minäkin ettei mene läpi ainakaan niin pitkään kun asia oikeudessa.


      • Vuokralainenko kirjoitti:

        Nähtävästi vinkuu lisää vuokraa. N. satasen lisää pystyisin minäkin maksamaan. Asiaa tosin lähestytään sillä, että minä joka olen aina kaiken maksettavan maksanut lähden pois ja toinen tilalle. Meneekö ylihinnoiteltu kämppä kaupaksi kovalla hinnalla, minkälainen vuokralaisen pitäisi olla että välttää tämän isännän riehumisen? Onkohan isäntä itsekkään mahtanut tätä ostaa ja maksaa. Saattaapi ola jokin perintökämppä. Ei minua toisten tiaanaamiset kiinnosta, mutta näin käytännössä kuitenkin kun on joutunut sietämään kahdesti suihkuhuoneen kosteusongelmaa ja remontoinita ja kerran julkisivuremonttia ettei saa edes tuletusikunaa auki eikä kolikkoakaan hyvitystä mistään ja täyttä vuokraa tiputtanut tilille. Tämän päälle pitäisi tiputella ruusun terälehtiä naispuolisen taloyhtiön hallituksen puheenojohtajan jalkoihin kun tämä päivystää rappiksessa ja pyykituvassa. Kaiken tämän jälkeen kun jostakin pitäisi keskustella tippuu laatikosta jokin irtisanominen. Vaikka asia oikeudessa ja ns. jäädytettynä oikeudenkäynnin ajan, niin isäntä vaatii jo etukäteen ennen kuin irtsanomisaika on tullut täyteen jotakin häätöä. Lakimies hänelläkin on ja pitäisi tajuta että joutuu ihan itse hakemaan erillisellä haasteella häätöä jos sitä aikoo. Sen tiedän minäkin ettei mene läpi ainakaan niin pitkään kun asia oikeudessa.

        Ennen kuin lähtee tosissaan riitelemään, kannattaa miettiä mitä asia voi tulla maksamaan ja mitä asiassa on saavutettavissa. Kannattaa selvittää mahdollisuudet maksuttomaan oikeudenkäyntiin ja oikeusapuun. Maksuton oikeudenkäynti tai oikeusapu ei kuitenkaan korvaa sitä, jos häviät jutun. Silloin voit joutua maksamaan tämän vastapuolen oikeudenkäyntikuluja. Nämä asiat, riskit ja mahdollisuudet kannattaa käydä tarkoin lävitse sen oman lakimiehen kanssa. Kannattaa myös selvittää mahdollisuudet oikeusturvavakuutuksen käyttämiseen.


    • "Vuokralainenko" etkö tajua et lähtö tulee varmasti. Vuokraisäntä kun antaa irtisanomisilmoituksen missä irtisanomisen syy on "asunnon tarve omaan käyttöön". Se vuokrasuhde on sillä taputeltu. Lähtö tulee ilman oikeuden päätöstä.
      Nyt kun alat riitelemään niin entäs kun seuraava vuokranantaja soittaa nykyiselle. Et varmasti ole potenttiaalinen vuokralainen sen soiton jälkeen. Itse olen aina ollut yhteydessä edelliseen vuokranantajaan ja halunnut tietää edellisen sopimuksen päättymisen syyn. Silloin epämääräiset on helppo siirtää roskikseen. Asunnon vuokraaminen on hyvinkin suhdetoimintaa ja siltojaan ei kannata takaansa polttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe