Tällaisia saastuttajiako me oikeasti haluamme lisää maahamme? Nuo uudet yritykset raideliikenteessä toimivat vain fossiilisia polttoaineita käyttävillä vetureilla, vaikka kuvankin tapauksessa olisi mahdollista käyttää sähköveturia :(
http://vaunut.org/kuva/113881?u=880&d=13.09.2016
Onneksi sentään VR hankkii parhaillaan uusia sähkövetureita :) Täysi tuki siis yritykselle, vaikkakin negatiivista julkisuutta ovat saaneet. Ympäristö etusijalle!
Raideliikenteen uudet toimijat ja saasteet?
3
119
Vastaukset
- EURO6-normi
Kyllä maailmaan nokea ja pienhiukkasia mahtuu. Yksi tulivuorenpurkaus ja saasteita tulee miljardien dieselvetureiden edestä. Venäjän metsäpaloistakin tulee vuosittain Suomeen miljoonien vetureiden verran pahaa ilmansaastetta.
Mitä raideliikenteeseen muuten tulee, niin kaikkia rataosuuksia ei ole sähköistetty. Varsinkin tavaraliikenteessä on paljon sähköttömiä osuuksia ja pistoraiteita. - ympäristö_ensin
Nyt ei puhuttu mistään tulivuorenpurkauksista, Venäjän metsäpaloista, tai siitä mitä naapurin isäntä polttaa saunan kiukaassaan.
Totta tosin EURO6-normi puhuu, ettei kaikkia rataosuuksia ole sähköistetty. Kuitenkin FenniaRailin käyttämä osuus Kemijärveltä-Kotkaan on sähköistetty, eli voisivat käyttää sähköveturia.
Turha kai tuota on polttoöljyä/dieseliä käyttää kun voisi sähkölläkin kulkea? Tai olisivat tehneet niin kuin VR ja hankkineet sellaisia sähkövetureita joissa on lisäksi mahdollisuus käyttää diesel-moottoreita jos tarvitsee käydä sähköistämättömillä raiteilla hakemassa vaunuja. Ympäristön vihaajia koko Fennarailin porukka! :( - museoonne
Pahimpia ovat ne museorautatien höyryveturit, ne syö 7 mottia koivuhalkoja 100 kilometrin matkalla.
Siinä jo tuleekin hiukkasia ja ties mitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503814
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342781Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262428- 201859
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51789- 1851746
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3851448- 271437
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91228