Tiileri Tyyne puhdistaminen.

Tyynettäjä

Hyvin on toiminut, mutta nyt ei vedä kunnolla. Piippu ok, eikä puhdistuskanavissa näy tukkeita.

Epäilen että joko leivinuunin palopesän yläpuolinen tila tukkeutumassa / "poskiontelot". Onnistuuko näiden putsaus itse vai onko nuohoojan homma?

8

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leivinuunin

      holvin pääliset kanavat?
      Kyllä niitä varten on asennetaan ihan omat nuohousluukut.Siis paikalla muuratessa"pitkästä tavarasta"
      Sä pääset esim.Motonetin 120cm pitkillä harjoilla uunin savukanavan kautta nuohoamaan,jos epäilyttää.Nuohooja voisi imuroida myös.
      Korvausilmaa tulee?
      Polta reilusti sanomalehteä piipun nuohouskanavassa.
      Sitten kuivat koivupilkkeet,10 kg,palamaan

    • Raapet1

      Holvin päälisen pystyy imuroimaan puhtaaksi uunin katossa olevan tulikanavan kautta.

      • noeikös

        tuossa ylhäällä juuri todettu tuo kanava??


    • nuohoojanhomma

      Eikös nuohooja kerran vuodessa nuohotessaan puhdista nuo takan kanavat. Ainakin meillä putsaa. Kuuluu nuohoojan tehtäviin. Ei ole ollut veto-ongelmia, eikä tarvi itse turata. Nuohooja putsaisi keskuslämmityskattilankin, mutta sen teen aina itse.

    • Tyynettäjä

      Nuohooja kävi ja putsasi. Nytpä vetää mahtavasti ja lämpöä riittää erinomaisesti. Lämmön siirtyminen tapahtuu nyt loistavasti. Pesällinen 33cm klapeja (täyttöaste 30 - 40% uunin tilavuudetsa) antaa hyvin lämmön ulkokuoreen n. 6 tunnin kuluttua.

      Toimii taas kuin uusi :)

      Tosiaan, edellisiltä nuohoojilta oli jäänyt poskikanavien hoonaukset väliin.

    • SannaTiihonen

      Nyt menee Tiilerin takka vaihtoon. Tiileri savuttaa niin pirusti ja tiilet irtoilevat. Tilalle haetaan laatuvalmistajan takka, mikä miellyttää myös silmää.

    • äläsnyt

      hätäile.Tiileritehtaan edustaja paikalle
      Ongelmia selvittämään.
      (jos sulla nyt oikeasti on Tiileri - tulisija?)

    • Salli_Teivainen

      Pitääkö paikkansa, että yksi kolmesta Tiilerin tehtaasta ei ole pystynyt antamaan tilinpäätöstään viime vuodelta ja sen takia koko Tiileri on kaatumassa konkurssiin? Kysyn tätä, kun en halua ostaa takkaa menettääkseni rahojani konkurssipesään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe