Kytkimen painelaakeri vikisee

fiude2004

Ilmeisesti painelaakeri alkanut kitistä/vikistä, kun kytkin alhaalla pitää kyseistä ääntä. Ei ole väliä onko vaihde silmässä vai ei. Kytkintä nostaessa ääni lakkaa. Vaihteet menee ok päälle paitsi pakki joskus ei ensi yrittämällä.
Kytkin ei luista eikä oireile muuten. Kierrokset normaalit. Ehkä entistä jäykempi voisi olla. Hankala muistella onko ollut aiemmin herkempi.

Mietin, että kannattaako ajoissa varata huolto ja vaihdattaa samalla koko kytkinpaketti, kun painelaakeri itsessään fiat puntoon maksaa n. 40 ja koko paketti satasen paikkeilla.

Mitä mieltä kauanko painelaakeri näillä oireilla vielä kestää ajoa vai onko jo kiire viedä korjattavaksi.

6

2301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wanha.asentaja

Kestää se.
      Minä kauan sitten omassa autossani otin painelaakerin pois ja jostain raosta sain tungettua sinne rasvaa. Saattaa olla, että lämmitinkin vähän homman helpottamiseksi. Loppui kitinät. Ja laakeri jäi ehjäksi kun korroosio viimein tuhosi korin...

• fiude2004

Maanantaina vien pajalle. Kävin kokeilemassa maantiellä ja luistoa tuntuu kiihdyttäessä suuremmille nopeuksille. Kierrokset ei nouse älyttömiksi, mutta siihenkin nähden nopeuden pitäisi nousta rivakammin. Kaupunkiajossa ei niinkään huomaa. Nykimistä on jonkun verran pienemmillä vaihteilla.

• Pian_kuntoon

Ääni ei ole välttämättä vaarallista. Omassa autossani kuuntelin vikinää vielä toistasataatuhatta kilometriä. Sitten kytkin levähti kerralla ja pääsin juuri ja juuri korjaamolle. Ei ollut levystä paljon jäljellä.

Mutta jos vikinän lisäksi luistaa, niin varmasti on aihetta mennä pajalle heti kohta.

• Wanha.asentaja

Jos luistaa, niin ainakin levy ja mahdollisesti se ääntävä painelaakerikin vaihtoon.
        Eihän kytkin kanna? Eli kai siinä on polkimessa parin sentin vapaaliike?
        Minun autossani kytkin luisti kovemmassa kiihdytyksessä useita vuosia ennenkuin vaihdoin levyn. On myös tullut vastaan tapaus, että kytkin omistajan kertomuksen mukaan lopetti kerralla pitämisen (Datsun vuonna 1969). Ei se tosiaan pitänyt yhtään, mutta vähän epäilen, ettei kuski vain huomannut luistamista ennekuin matka loppui suoralle, tasaiselle tielle.

• Datsunilla_mahdollista

Itselläni oli muinoin 100A, missä kytkin lakkasi yht'äkkiä pitämästä, kun levyn toisen puolen kitkapinta ratkesi niittauksen kohdalta ja tippui kokonaan pois.

• Fiude2004

Auto viety huoltoon. Kokeileevat ajossa miltä kytkin maistuu 😀 naisena koitin kuvailla omin sanoin miltä vaikuttaa ajaessa. Toistaiseksi nopeat kiihdytykset tuntu luistavan . Jarrut tarkistaavat myös kun mielestäni kohisee eikä toimi yhtä napakasti kuin ennen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6808
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2006
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      48
      1074
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1045
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      909
    Aihe