kokemuksia FXA 18V XCLICK-sarjan koneista

paljon_harrastava

koneet olisi sopivan hintaisia,mutta suoriutuvatko ne työstään?käyttö kokemuksia kaivataan.

59

33746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eki-mies

      Pariin autoon vaihdoin renkaat fxa:n iskevällä mutterin vääntimellä.Aluvanteiden momentissa olleet pultit avasi,peltivanteiden "rannemomentissa"olleet tarvitsivat metrisen vääntövarren että sai auki.
      Alkuvaikutelma positiivinen.

    • Testattuon

      Isku akkuporakone teki betoniin ihan nätisti reikiä hyytymättä, ruuveja on molemmilla porakoneilla väännetty paljon ja reikiä tehty valurauta pyttyihin ongelmitta, puukkosahassa on potenttiaalia melkosiin suorituksiin tuohon hintaan, meinaan muutama hirsi jouduttu katkaseen vaikka koneen specsit ei sitä suosittelisi. Pyörösahassa ei juuri eroa ole tuohon makitan samanlaiseen, tosin hieman pienempi akku kesto. Ja kuviosaha, tähän mennessä käyttämäni kuviosahat eivät eroa toisistaan juuri mitenkään, sanoisin että käyttäjästä hyvin paljon kiinni, ite sain hyvää jälkeä kun taas kaveri ei.

      • kiinaskeidaa

        Sanoo Rautian myyjä.


      • Ihanoklaitteita
        kiinaskeidaa kirjoitti:

        Sanoo Rautian myyjä.

        K raudan teettämä tuote satunnaiseen käyttöön ja valmistetaan kiinassa niinkuin niin monet muutkin merkit...


      • Anonyymi
        kiinaskeidaa kirjoitti:

        Sanoo Rautian myyjä.

        paskat, hyvin pelittää en oo myyjä, vaan ostaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        paskat, hyvin pelittää en oo myyjä, vaan ostaja.

        juu, ei myyjän tehtävä ole kehua halpiskoneita, asiakkaita kuuluu käännyttään niistä kalliimpiin peleihin.


      • Anonyymi
        kiinaskeidaa kirjoitti:

        Sanoo Rautian myyjä.

        Marketti kamaa joo, mutta itsellä saman sarjan koneita käyttäneenä hyvin on pelittäny ei moitteita,pilkillä jopa käytän kuuden tuuman kairassa FXA akkuporakonetta lähes ongelmitta, itse sain porakoneesta istukan sokan irtoamaan, kun kaira jämähti paksuun sohjoon, tyhmänä lähdin kiskomaan koneesta käsin kairaa ylös, porakone simppelisti kasattu ja sen takia helppo korjata itse.
        Itse kyllä suosittelen kotinikkareille.


    • kl33444

      Aika samanlaisia kuin nämä muutkin kiinalaisilta ns. bulk-tehtailta brandatyt työkalut. Einhell, Huandai, FXA...
      Maahantuoja tosin on Keskon tuomana suuri, joten sen avulla on mahdollista saada uskottavuutta ja rakentaa tuotemerkkiä. Täytyisi myydä pitkäjänteisesti ja huoltaa/korvata rikkoutuvat reilusti. Nämä on hyviä kotinikkaroijan satunnaiseen tarpeeseen, säännöllisesti tarvitseva tai ammattilainen ostaa jatkossakin laadukkaammat. Agressiivinen hinnoittelu on hyvä.
      Kaiken ei muuten tarvitse olla aina akkutyökalua, perinteinen sähkötyökalu on monesti parempi ja tehokkaampi jos halvalla ostaa.

    • makitauskovainen

      Uskoisin, että varmaan ainakin Makitan laadun tasolle pääsee.- =)) Nykyisin Makita on mennyt jo ohi Boschin laadussa, mutta ei vielä pärjää ammattikoneille. Eli Fxa varmaan aivan ok....samoin kuin Ryobi ja makita

      • Ihanoklaitteita

        Makita on ammattikone.Piste.Boshi jotain muuta...Fxa harrastelijalle.


      • harrastajanykyään

        makitasta tullut KIINASSA valmistettu tuote joka ei tunnu kestävän sen paremmin kuin muutkaan ,vain hinta laitettu kovaksi ja muotoilu on hyvä vielä näissäkin kiinan versioissa,
        markkinoinnista johtuen saanut kulttimaineen ,mutta oisivat pitäneet valmistuksen laadukkaassa maassa
        käytän mieluummin milwaukeeta ja boschia


      • Anonyymi
        Ihanoklaitteita kirjoitti:

        Makita on ammattikone.Piste.Boshi jotain muuta...Fxa harrastelijalle.

        niin myös hinta, firmojen leuhka valinta... akut vtun kalliita yms...


      • Anonyymi
        Ihanoklaitteita kirjoitti:

        Makita on ammattikone.Piste.Boshi jotain muuta...Fxa harrastelijalle.

        Milwauke on kone


      • Anonyymi

        Mulla FXA 80v 2ah akuilla oleva ruohonleikkuri. Hyvä peli ehkä pienille pihoille mutta täysi susi omalle n. 600m2 pihan ajoon. Akun kesto riittää vain puolen pihan ajoon.


      • Anonyymi
        Ihanoklaitteita kirjoitti:

        Makita on ammattikone.Piste.Boshi jotain muuta...Fxa harrastelijalle.

        Merkki uskollisten selittelyä taas joka ei ole muuta koskaan kokeillu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla FXA 80v 2ah akuilla oleva ruohonleikkuri. Hyvä peli ehkä pienille pihoille mutta täysi susi omalle n. 600m2 pihan ajoon. Akun kesto riittää vain puolen pihan ajoon.

        No joo ei ruohonleikkurille mitää 2ah akkua kannata tarjota, suoraan 4ah akku.


    • amatikone

      Makita ammattikone? Millaisia perusteita tuolle väitteellesi? Akun kesto? Vaihteiston kesto?

    • työmailla

      kun on valtosin Makitaa. Jostain syystä?

      • punaisialaatokoita

        "työmailla" makiaa, kyllä rakennustyömailla on punaisia koneita alkanut olla melkein jokaisella paljon urakkatyötä tekevillä


      • lakitam

        kyllä...ja vihreät ovat kateudesta vihreitä. Makitoja siksi paljon, koska niitä myydään ovista ja ikkunoista..eli joka kauppa täynnä makitaa ja iso makita jo kalliimpi kuin festool?? aika uskomatonta


      • xeee

        Oon käyttänyt montaa merkkiä ja makita ollut kestävin. Testeissäkin yleensä voittaa muut kuten milwaukee, dewalt, bosch. Milwaukeessa menee laturi vähän väliä sököksi, aika painava käytössä ihan hyvä. Panasonic älyttömän kallis, eikä kestä, kuten makita, boschiin en sekaannu, koska sähköinen iskoporakone ottaa savut aika herkästi ja samassa työssä makita kestää ja kestää. Dewalt ollut työmaalla ok, mutta on raskaampi käsitellä kuin makita. Makitalla hyvä pikalaturi, kevyt ja kestävä kone.


      • askaton

        hmmm meillä takapihalla on koiran askakasassa satoja kärpäsiä. Täytyy olla siis hyvää - niin moni tykkää!


      • punkone
        punaisialaatokoita kirjoitti:

        "työmailla" makiaa, kyllä rakennustyömailla on punaisia koneita alkanut olla melkein jokaisella paljon urakkatyötä tekevillä

        punaista konetta suositaan sen kestävyyden ja takuun takia ,makitasta tullut tusina kone jolla tehdään vain voittoa


      • Anonyymi
        lakitam kirjoitti:

        kyllä...ja vihreät ovat kateudesta vihreitä. Makitoja siksi paljon, koska niitä myydään ovista ja ikkunoista..eli joka kauppa täynnä makitaa ja iso makita jo kalliimpi kuin festool?? aika uskomatonta

        Olen omistanut 35-vuotta Makitan akkuporakoneen ja vieläkin pelittää.


    • Oviukko

      Saan saman palkan kun Makitan käyttäjäkin, ja pienemmällä hankinta-hinnalla hyvin on AXA väännin kestänyt, teen muutakin työmaalla kun surraan porakone kädessä. Harrastaja ei tarvi kotona ja kylässä monen sadan konetta, turhaa rahan haaskausta, mitä se kallis kone tekee nurkissa seisomassa, jos tarvitaan sillon tällön. Tuolla tekee saman työn.

      • Anonyymi

        juurikin näin !


    • KotiNikkari

      Hommasin juuri FXA akkukoneita. Sirkkeliä, puukkosahaa, kuviosahaa ja monitoimikonetta tullut nyt hetki käytettyä. Hintaisekseen mielestäni hyviä koneita pieniin rakennus puuhiin, ei kai kukaan urakoimaan rupeakkaan tän hintaisilla vehkeillä.
      Sirkkelillä laudan sahaus menee vielä kohtuu hienosti mutta en usko että 2x4 menee pituussuunnassa kovin hyvin enää, poikki kyllä saa. Porakone tuntuu näppituntumalla ihan hyvälle ku vertaa autossa olevaan makitaan, toki väännössä häviää kyllä.
      Turha varmaan verrata makitaan kun näitä saa n.3-5 runkoa makitan hinnalla.
      Mutta tyytyväinen tähän asti.

      • timpurieläke

        Noihin pituus-suuntaisiin sahauksiin on pöytäsirkeli, hankein FXA työkaluja sen mitä tarvinkin, jäin eläkkeelle ja ammattityökalut myin pois nurkista tilaa viemästä, sai veljen poika pitkäksi aikaa työkaluja aloittelevana timpurina, eikä tarvinnu uusiin sijoittaa älyttömästi. Kyllä nuo tuntuu ihan käteen sopivilta ja pystyy kyllä tekeen, akut pitää hyvin virtansa, työmaalla kun on tapana muutakin tehdä kun kulkea akkukone kädessä, vaikka on niitäkin. Vääntöä tuossa kyllä on, kehitin auton tunkiin systeemin, porakoneella nousee auto komiasti juuri tänään kun laitoin uudet renkaat alle, vielä palaa 4 valoa akussa. En pidä ollenka huonona koneena, työmaalla kun kattelin keväällä, on siellä punasia koneita muitakin kun Milvaukee. Tämmöseen "harrastekäyttöön" ei hyödytä ostaa monen-sadan koneita kun noillakin pärjää. Tuolla 2 AH akulla pärjää ihan hyvin, jos mutterin väännin sitten vois olla tarvetta 4 AH akulle. m-vääntimestä ei ole kokemusta itellä. Viikonvaihteessa levytin yläkerran seinät, levyn sahaus onnistu yhtä hyvin kun 200 koneellakin. Mielestäni ihan kelvollisia vehkeitä, jokaisella tietenkin omat mielipiteensä.


      • Grabe

        Useampi FXA laite ollut nyt parisen vuotta kotikäytössä ja ihan hyvin pelittäneet. Hinta kilpailukykyinen. Porakone, puukkosaha,rälläkkä, renkaiden pulttien kiinnitykseen iskevä pulttikone, renkaiden täyttöön paineilmapistooli, trimmeri. 2Ah:n akku rälläkän kanssa loppuu aika nopeasti, mutta muiden koneiden kanssa kestää pitkään. Trimmerilläkin hoitelee kerralla koko pihan tarpeet. 4Ah:n akku tulee joululahjaksi. Hintansa fäärttejä kotihommiin sopivia koneita.


      • Anonyymi

        pistäppäs tehokkaampi akku.


    • Ihmettelempä

      Sopisiko han fxa.n akku myös deuzer runkoon.kovin on saman näköinen.

      • zyz1

        Ei näyttäisi olevan aivan idettinen akku, joten tuskin käy


      • fxakäyttäjä

        fxa:n akku koneita tällä hetkellä useita ,remonttia tehdessä olleet asiansa ajavia ja takuu toimii hyvin läheisessä k-raudassa kuviosahasta meni teränpidin poikki ,antivat mukisematta uuden tilalle ,akkuja ostin heti alkuun useamman ,jotta ei tartte olla lataamassa jatkuvasti ,yhden makitan hinnalla sain isonkasan laatu tuotteita kotinikkarille ( oma mielipide )käytössä myös muitakin lns laatu merkkejä ( akut alkaa olla loppu)
        fxa akut on valmistanut kulemma mitsubishi


      • Anonyymi

        Ei sovi!


    • Peukkukeskellä

      4ah akussa on Samsungin kennot

    • OktRemppaaja

      Täytyy kyllä todeta että hinta/laatusuhteeltaan loistavia. Sarja puhallinta lukuunottamatta täynnä ja kaikki toimineet käytössään moitteettomasti. Itsellä ollut yleensä ajatus että " miten tämä vehje voi maksaa näin vähän?!". Laittais vaan NS. Merkkituotteet lätkän kiinni niin menis täydestä kuin väärä raha. Varsinkin ruuvinväännin ja porakone ollut kovassa käytössä omalla työmaalla kuin palkkatöissäkin.

      Suosittelen

    • FXA

      Ostin FXA liuku jiirisirkkelin ja FXA märkä/kuiva imurin. Lattiaa tehty ja kellarin luukkua ym. Hyvin pelittää, ehkä jiirisirkkelin asteikot ei ny ihan just ja melkein, mutta normaaleihin listasydeemeihin tarvittava tarkkuus löytyy pienellä "hieromisella"= ei irvistele. Ja imuri o imeny sen, mikä ollu sillon tällön tarkotuskin.

    • ista

      Sarja ollut yli vuoden ammattikäytössä,kaikki toimineet todella hyvin. Vetää vertoja Makitalle. edulliset hinnat. Iskevä akkukone todella hyvä.

    • Markku12

      Itsellä on kotikäytössä FXA:n akkutrimmeri, -porakone ja -puukkosaha. Hinta-/laatusuhteeltaan erinomaisia kotikäyttöön tarkoitettuja koneita. Kotona en ole tarvinnut 300e:n akkukonetta vielä mihinkään.

      • Anonyymi

        Ostin fxa höylän ja ihan ok laite tuntuu olevan. Johdollinen laite ja hinta alle 50€. Akullisen makitan olisi saanut noin 130 hintaan mutta mitäs hätää tässä on kun on talossani vielä sähköt töpselin päässä. Makitat on hyviä niitäkin mulla on mutta niin harvoin höylää tarvitsen että hyvin tuntuu tämä fxa höylä riittävän, hirsipöydän kannesta tulee tasainen tälläkin. Ihan tyytyväinen olen tähän.


    • Juusok

      Olen itseNiinhän se on. Toinen kehuu, ja toinen haukkuu.. Katselen usein youtubesta videoita, joissa pannaan tuotemerkit riviin, ja katsotaan kuinka testissä käy. Porakoneissa näyttää Makita olevan toistuvasti ykkönen ja hiomakoneissa suomalainen Mirka pesee Festoolin oikeastaan aina. Bosch on alkanut hyytyä monissa koetuksissa, ja Milwaukee savuaa kun ruvetaan rasittamaan koneita enemmän..
      Dewalt ja Bosh ainakin, on tehnyt jo pitkään niin huokeita koneita, kotinikkarille, kuin kalliimpia, ammattilaisille. Asia on niin, että jos nikkari ihailee jotain merkkiä, (koska on nähnyt jonkin ammattilais-koneen ylistyskertomuksen) pettyy pahemman kerran, kun ostamansa saman merkin halvempi, kotinikkarille tarkoitettu kone hyytyy pidempi aikaisessa rääkissä. Olisi ehkä järkevintä keskustella jonkun asiantuntijan kanssa, ennen kuin hommaa itselleen mitään konetta vähänkään kovempaan käyttötarkoitukseen.. Itse en ole mikään asiantuntija, mutta sanon vain, että hyväkin merkki tekee koneitaan kotiverstaalle, kuin työmaille täyden työpäivän kestävään rääkkiin.

      Tuo "kiinalaisuus" on hieman harhaanjohtava. Jos korkealaatuinen brändi alkaa valmistamaan tuotteitaan kiinassa, tarkoittaa se sitä, että TEHDAS KONEINEEN rakennetaan kiinaan, siis kunnon tuotantolinjat kaikkine koneineen.. Ainoastaan työväki on siis kiinanpoika, joka tekee halvemmalla. Kiinalaisilla on vain se ikävä luonteenpiirre, että hän kopioi surutta kaiken näkemänsä, ja viheltää patentti-, tuotanto- ja muista oikeuksista.. Ei mene kuin hetki, ja kiinanpoika pykää ihan oman tehtaan, ja alkaa myymään ihan omaa, (identtistä laadukkaan merkin kanssa) tuotettaan.
      Merkkikin on melkein sama!

      Itse tilasin Ebaystä DREMEL- pienoisporan (multitool). Posti toi sen minulle, ja kotona en voinut kuin nauraa; Pitelin kädessäni DEMEL- merkkistä, aivan identtistä työkalua, kuin alkuperäinen DREMEL on! Tuo feikki pora toimii aivan moitteettomasti, enkä viitsinyt edes palauttaa sitä. Kyseinen pora ei koskaan joudu kovin kovalle rasitukselle, elikä jos rattaat voitelee kunnolla, kestänee tuo pikku hiomiset, ja poraukset.

      Minulla on tuo Mirka Deros- epäkeskohiomakone itselläni. Harjaton DC-moottori (ei mitään muuntajia/virtalähteitä), 5mm- heiluriliike, (painokin säätyy) hiljainen, esisäädettävä/portaaton nopeudensäätö, 10 000 kr/min. Se on valmistettu suomessa, ja kolmenvuoden takuulla. Bluetooth- toimintokin löytyy, mutta minä en siitä välitä Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen! Suomalaiseen voin jostain syystä luottaa enemmän, kun vielä huomaan kuinka ammattilaiset ovat sen ottaneet omakseen..

      Suosittelen muuten katsomaan youtubesta, jos jokin tuote/ merkki askarruttaa, siellä on esittelijöitä niin kotinikkareista aina ammattilaisiin..

    • Anonyymi

      Akkuporakone ollut todella hyvä. Myyjä sanoi, että vääntö ei riitä terassin tekoon, mutta 2 oon jo tehny eikä vääntö ole loppunut. Hyvä hinta/ laatusuhde.

    • Anonyymi

      Joo mitenhän noita kommentoisi...

      Iskeväruuvinväännin on kyllä tehokas, mutta ensimmäinen hajosi noin puolen vuoden kuluttua (omakotitaloa remontoin)... toinen kesti 17kpl 55mm pitkiä ruuveja... kolmas ollut käytössä kuukauden päivät ja käyntiääni rupeaa menemään taas hiukan oudoksi...

      Ruuvinvääntimen kanssa tullut porakone kesti aika hyvin, mutta eilen illalla vedin 6mm poranterää pois reiästä, niin kone jäi käteen terä reikään ja koneen istukka terään kiinni...

      Lehtipuhallin ollut ihan hyvä...

      Mutterinvääntimessä ei haukkumista, tosin aika vähän ollut käyttöä...

      Akut sietävät kylmää erittäin huonosti...

      Takuu toimii kyllä hyvin ja aina on heti saanut uuden koneen... Takuukin vaan loppuu aikanaan...

      50km sivu ajettava konetta vaihtamaan... Jos on tietystä k-raudasta ostanut koneen niin takuu on hoidettava samassa myymälässä, eivät hoida toistensa takuuasioita...

      Olis pitäny laittaa hiukka enemmin rahaa ni saattaisi kestää koneet käyttöä... Vaan mistäpä noita tietää.

      • Anonyymi

        Minun mielestä fxa kannattaa jättää kauppaan. Samalla rahalla ostaa parempia, tehokkaampia, kestävämpiä merkkejä vähän käytettynä uudenveroisena. Eroa on ihan kaikessa.

        Esim akun toimivuus ja kuinka paljon virtaa antaa.


      • Anonyymi

        Muistakaa ettei takuukorjauksesta saa koitua asiakkaalle kuluja. Vaatikaa matkakulut, ne saa julkisen mukaan, ja isomman laitteen ollessa kyseessä niin oman auton mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestä fxa kannattaa jättää kauppaan. Samalla rahalla ostaa parempia, tehokkaampia, kestävämpiä merkkejä vähän käytettynä uudenveroisena. Eroa on ihan kaikessa.

        Esim akun toimivuus ja kuinka paljon virtaa antaa.

        No mulla pilkki käytössä FXA akkukone 4ah akulla, aikanaan tein testin uudella akulla ja 6" kairalla, kone väänsi 60 reikää ennen kun alko hyytymään.
        Nyt 3v jälkeen samalla akulla teki pilkkiteissulla vielä noin 50 reikää ennen kun hyyty, toki nyt en porannut lähes peräkkäin reikiä niin kuin testissä,eli kyl noi akut kestää kun huolehtii fiksusta lataamisesta.


    • Anonyymi

      Vastaus on että kyllä suoriutuu. Ainakin Akkuporakone on erinomainen, akut kestää ja vääntöä riittää pitkään. Nimim. 2 terassia tehty fxa akkuporakoneella. Seuraava ostos olisikin FXA akkukäyttöinen jiirisirkkeli.

      • Anonyymi

        Työskentelen Työmaalla putkimiehenä ja voin sanoa että tuo FXA:n nakuttava, akkukone ja puukkosaha ovat hintansa väärti. Fxa n rälläkkä kylläkin oli ihan susipaska


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työskentelen Työmaalla putkimiehenä ja voin sanoa että tuo FXA:n nakuttava, akkukone ja puukkosaha ovat hintansa väärti. Fxa n rälläkkä kylläkin oli ihan susipaska

        Rälläkässä ja pulttipyssyssä kannattaa käyttää sitä parempaa 4 AH akkua, antaa selvästi enemmän tehoa.
        Xclickin hintalaatusuhde on aivan erinomainen, parasta on hyvät akut joissa laadukkaat kennot, siis ainakin niissä kalliimmissa mustissa akuissa.
        Mulla on sarja kevyessä rakennuskäytössä. Poravasara ja sinkiläpyssy ovat olleet tähän mennessä ainoat pettymykset, joita ei kannata ostaa molemmat kärsivät tehon puutteesta.
        Käsisirkkeli on aika ohkaisesta tavarasta ja vääntyy herkästi, mutta on niin kevyt että sitä käyttää mielummin kuin järeämpiä laatusirkkeleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rälläkässä ja pulttipyssyssä kannattaa käyttää sitä parempaa 4 AH akkua, antaa selvästi enemmän tehoa.
        Xclickin hintalaatusuhde on aivan erinomainen, parasta on hyvät akut joissa laadukkaat kennot, siis ainakin niissä kalliimmissa mustissa akuissa.
        Mulla on sarja kevyessä rakennuskäytössä. Poravasara ja sinkiläpyssy ovat olleet tähän mennessä ainoat pettymykset, joita ei kannata ostaa molemmat kärsivät tehon puutteesta.
        Käsisirkkeli on aika ohkaisesta tavarasta ja vääntyy herkästi, mutta on niin kevyt että sitä käyttää mielummin kuin järeämpiä laatusirkkeleitä.

        Parkside 20v a1 voittaa ton menne tullen ja 70 eskua maxa vaa


    • Anonyymi

      Mä ostin eka ruuvivääntimen ja pienen akun.
      Olin tosi positiivisesti yllättynyt.
      Sain ekan vääntimen rikki -> kauppaan ja uus kädessä pihalle.

      Laadussa on selkeästi vaihtelua, mut 2 vuoden takuulla ei mua haittaa, jos osuu huono kohdalle ni pitää yrittää rääkätä se rikki et sais paremman tilalle 😁.

      Sit ostin mitteripyssyn ja toisen akun, toistaseks oikein hyvin toiminu.
      Sit ostin pikku kompuran (akulla) - ei valittamista, mitä nyt vähän hidas (ominaisuus..).

      Seuraavaks ajattelin ostaa puukkosahan ja sirkkelin.

      Akku on vähän huonompi kun Milwaukee / Makita koneissa, mut aivan sama noilla hinnoilla.

      Teen 2 vuotta noilla töitä ja pikkuhiljaa ostan mahdollisesti Milwaukeen koneet tilalle. Noi saa mennä sit mökille.

      Eli ite ainakin oon ollut ihan tyytyväinen!
      Ainakin mun mielestä on ollu kivempi käyttää uusia kun rääkättyjä käytettyjä.

    • Anonyymi

      Tekee työt mutta ei ole yhtä tehokas kuin makita

    • Anonyymi

      8 xclick laitetta ja 4 akkua löytyy.
      -akkupora
      -iskuruuvinväännin
      -pulttipyssy
      -kuviosaha
      -monitoimisaha
      -trimmeri
      -ruohonleikkuri
      -moottorisaha.
      Ja lisää hankin kun tarvetta tulee.

      Naurettavan halpoja verrattuna laatumerkkeihin mutta ei tunnu siltä käytössä.

      Ainoastaan iskuruuvinväännin pitäisi viedä takuuseen kuten joku aiemmin sanoikin. Pulttipyssyllä olen isotkin autoremontit tehnyt ja ruohonleikkurilla pysyy 500neliön piha siistinä.

      Kotikäyttöön en yhtään parempia kaipaa.

      • Anonyymi

        Viimeisin hankinta 2 akun lehtipuhallin. Oikein hyvä laite, jäi haravoinnit väliin tältä syksyltä.


    • Anonyymi

      Onnetonta kuraa polkupyörän korjaamiseen korkeintaan?

      • Anonyymi

        Muistaakseni en ole koskaan käyttänyt mitään sähkö- tai akkukonetta polkupyörän korjaamiseen. Kalleimmat ammattityövälineet ovat siinä yhtä hyödyttömiä kuin nämä FXA:tkin...
        Kerran olen tosin pilkkonut yhden polkupyörän kulmahiomakoneella, mahtumaan normaaliin metallinkeräysastiaan, mutta sitä toimenpidettä ei oikein voi kutsua korjaamiseksi.

        Mutta mitä tulee näihin FXA härveleihin, niin itsellä on kokemusta johdollisesta pulttipyssystä, joka hoitaa hintaisekseen hommansa aivan upeasti. Samoin johdollinen jiirisaha, joskin alkuperäisterien sahausjälki ei ole aivan päätähuimaava, mutta listahommiin asti aivan riittävän tarkka kone, kun laittaa niihin hommiin paremman terän. Pelkässä laudan katkaisussa alkuperäisteräkin on ihan ok, jos pieni repiminen ei haittaa.
        Akkukäyttöisistä kokemusta on vain akkuporakoneesta, joka hoitaa kyllä hommansa mökin vuotuisissa työleiritehtävissä, nyt jo kolmannen kesän verran. 1x4 ja 1x2 Ah akuilla on sen verran saanut touhuttua, että mökillä ainakaan en "parempaa" konetta ole kaivannut. Akutkin ovat kylmässä säilytyksestä huolimatta aika lailla täydessä iskussa vieläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni en ole koskaan käyttänyt mitään sähkö- tai akkukonetta polkupyörän korjaamiseen. Kalleimmat ammattityövälineet ovat siinä yhtä hyödyttömiä kuin nämä FXA:tkin...
        Kerran olen tosin pilkkonut yhden polkupyörän kulmahiomakoneella, mahtumaan normaaliin metallinkeräysastiaan, mutta sitä toimenpidettä ei oikein voi kutsua korjaamiseksi.

        Mutta mitä tulee näihin FXA härveleihin, niin itsellä on kokemusta johdollisesta pulttipyssystä, joka hoitaa hintaisekseen hommansa aivan upeasti. Samoin johdollinen jiirisaha, joskin alkuperäisterien sahausjälki ei ole aivan päätähuimaava, mutta listahommiin asti aivan riittävän tarkka kone, kun laittaa niihin hommiin paremman terän. Pelkässä laudan katkaisussa alkuperäisteräkin on ihan ok, jos pieni repiminen ei haittaa.
        Akkukäyttöisistä kokemusta on vain akkuporakoneesta, joka hoitaa kyllä hommansa mökin vuotuisissa työleiritehtävissä, nyt jo kolmannen kesän verran. 1x4 ja 1x2 Ah akuilla on sen verran saanut touhuttua, että mökillä ainakaan en "parempaa" konetta ole kaivannut. Akutkin ovat kylmässä säilytyksestä huolimatta aika lailla täydessä iskussa vieläkin.

        Vedän aina niiin kovat harjakkaisrännit enne muista ketä olen korjannut jä mitä käyttänyt siinä sivussa hyväkseni

        löilöio
        lisään edelliseeni


    • Anonyymi

      hyvin on asiansa ajanut

    • Anonyymi

      Ruohonleikkurilla olis alkanut 3. kesä, mutta akku simahti. Akkua ei myyjän mukaan enää valmisteta, kun mallit vaihtuu tiheään tahtiin. Piti siis ostaa uusi kone. Satana.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe