Näin on näreet

KATAJAJOUSI

Linnunpyytäjät tänä syksynä: Työntäkää ne haulikon patit anukseen ja käppäukot pois suonlaidasta teerenkuvien kera. On meinaan niin vähän lintua, että jos tätä jatkatte, ei kanalinnustuksella ole tulevaisuutta moneen vuoteen......ampukaa edes ne kanahaukat vähemmäksi.

14

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rehveli

      Ei muutakun kaikki suomenpystykorvan/pohjanpystykorvan omistajat mennään avuksi näille HIRVIMIEHILLE niin ei tarvii työntää paukkuja pyllyyn kun meillähän niitä eniten menee tässä lintu hommassa, kuten tiedättekin! Pannan koirat Isonlihan perään ja pakastimet TÄYTEEN lihaa!

      • KATAJAJOUSI

        Juuri näin!


    • näreetonnäin

      Eipä tullu suolle lintua, no ei siinä mitään. Kuvia tehokkaampi on koiran käyttö, joka pitäisi kieltä heikkoina lintuvuosina, sillä koira löytää ne viimeisetkin piilossa olevat linnut ja moraaliton metsämies ampuu pois. Metsäkanalintu voi päästää kävelevän ihmisen ohi läheltäkin, koira löytää sen heti.

    • Kelokukkuja

      Keskityn enmmän hirvien- ja supikoirien pyyntiin tällä kaudella ja sen teen tottakai Suomenpystykorvalla. Karhustakinhan toi on kiinnostunut kovin ja useampi ollut haukussakin, joten jos vaan lupa antaa myöten niin eikun eräks. Niitä muuten sitten riittää! Katotaan sitä lintuhommaa sit ensi vuonna uudestaan...

    • Aaket

      Eteläsuomessa lintuja runsaasti, varsinkin teeriä. 4 kukkoa oli aamun saalis suolta kuvilta ja koppelo pompusta kotimatkalla. Selvästi enemmän lintuja kuin kolmena aikaisempana syksynä.

      • dfhdfhd

        Mitä tarkoitat Etelä-Suomella ?


    • Aaket

      Hämeenlinnasta alaspäin.

    • perkelesi

      Ja paskat ole lintuja. Kyllä tämä lintu kantakin on ihan paikalista sitten nämä pässit väläyttelee että pitäisi päästä keväällä viellä pyytämään. Itsekin olen metsä mie tosin en lintuja pyydä mutta jokusen kilometrin ole taapertanut pitkin saloja ja ei siellä niitä pompuja joka puskasta lähe.

    • pössö

      Vähemmän risutukkeja,enemmän vesakoita.

    • Aaket

      Niin normia kun oot ajokoira tai hirvimies nii ei lintujahti kiinnosta ja siksi niitä ei saisi muutkaa ampua. Pitää olla melko sokea jos ei metsissä teeriä näe.

    • laskeskelija

      Niinpäniin, entisen rktl-ohjeen mukaan tulee toimia, huippukannan aikaan 10% kannanverotus, pienen kannan aikaan 0-3% verotus.

    • ymmärrysHoi

      Lienee turhaa heitellä prosentteja linnunpyytäjille, nimittäin nuo prosentit tulisi ymmärtääkin, sekä se, mitä asia käytännössä tarkoittaa.

    • Vaktaa

      Ei ole etelässä kanalintuja sanoisin , olen taapertanut melko ahkerasti . Jos pyitä ja fasaaneja ei lasketa . Metsoja luultavammin ei yhtäkään , Teeriä nyt havainnoin soivan kukon 10-kunta naarasta , mutta jos niistäkin napsii niin taitaa sukupuutto tulla .

      Metsästän pienriistaa ei peura/hirvilupia koskaan ollut eikä kivääriä/merkkiä ammuttu .

      Jokusen näin myös keväällä tuossa 10-tien kahta puolen kun sitä ajelee (kenenkä seuran maita mahtaa olla vaiko valtion) , mutta vähissä on .

    • syökäävittumakkaraa

      Aivan kusipäitten touhua tappaa suomen upein kanalintu metso sukupuuttoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe