Lukisitteko fantasiakirjoja joissa on homoja ja miesten välisiä rakkaustarinoita?
Tiedättekö kirjoja, joissa on homoja?
Minusta se olisi vaan mielenkiintoista. Miehet kun on aina niin miehekkäitä, stereotyyppisiä sankareita. Vaihtelukin virkistäisi.
Homous fantasiakirjoissa
15
1319
Vastaukset
- luonnnollista
Luen mielelläni, ei siinä ole mitään luonnotonta. Tiedän yhden sarjan, jossa on miesten välisiä suhteita jonkun verran (muistaakseni varsinkin toisessa osassa). Sarja on todella hyvä ja suomeksi siitä on ilmestynyt 2 osaa. Parhaimpia kirjoja mitä olen koskaan lukenut!
Katharine Kerr: Deverryn taru -sarja (1. osa: Hopeatikari, 2. osa: Lumottu sormus)- piupaupou
...homoilua Deverryn tarussa on? Ja kenen välillä?
Olen utelias ja haluan vähän vaihtelua prinsessa & kerjäläispoika -rakkaustarinoihin :)
- Pikku hopitti
Gandalf on ainaski homo, eikös sen kaikki tiiä?
- döogh
Eivätkös Sméagol ja Déagol ole ihan ilmiselvästi poikapari?
- aleph78
döogh kirjoitti:
Eivätkös Sméagol ja Déagol ole ihan ilmiselvästi poikapari?
Riippuu aikalailla siitä katsooko Tolkienin vaiko leffan näkökulmasta. Tolkien ei kirjoituksissaan kuvannut Smeagolia ja Deagolia aivan NIIN läheisiksi ystäviksi...
- aleph78
Voisitko perustela tuon väitteesi? Ei oikein aukene...
- keh
aleph78 kirjoitti:
Riippuu aikalailla siitä katsooko Tolkienin vaiko leffan näkökulmasta. Tolkien ei kirjoituksissaan kuvannut Smeagolia ja Deagolia aivan NIIN läheisiksi ystäviksi...
Kukaan TSh hahmo ei ole homo, kaikki luulevat niitä homoiksi, koska he ovat ystäviä!
Sen takia miehet eivät halaa toisiaan ystävyyden merkistä, koska näitä luullaan himoiksi.
Ollaanko me tytöt lesboja, jos me halataan toisia? Ja ollaan kavereita. Vastaus: Ei
- Rouge
Ajatus on kiinnostava ja varmasti toisi vähän uusia ulottuvuuksia fantasian mieshahmoille. Itse kirjoitan verraten usein henkilöhahmoistani homoseksuaaleja, mutta se ei saa olla, eikä ole tietystikään mikään itseisarvo. Varmasti tiettyä lukijakuntaa sellainen voi häiritä, mutta sehän on yksinomaan lukijan ongelma:)
- Spede
Olen fantasian suurkuluttaja ja välillä alkavat ne tavallisimmat kliseet ärsyttää. Todellakin esim. Kerr ja George Martin ovat hyvää vaihtelua iänikuisille Weis & Hickman ja Eddings tykitykselle.
- uuuu
Hobbin kirjoissa on homoja. Eikä siinä minusta ole mitään kummallista tai muuta hämärää ole. Ihmissuhteita nekin.
täytyy ensin kysyä, luetko englannin kielellä? Marion Zimmer Bradleyn Darkover-kirjoissa saman sukupuolen rakkaus on esillä. Valitettavasti en muist juuri sitä kirjaa, jossa ongelmana on halltisijan rakkaus kasvinkumppaniinsa, vaikka hänen pitäisi mennä naimisiin ja hankkia perijä. Darkover-sarjaa joka tapauksessa.
- TSH ja muuta
Smeagol ja Deagonl(?) EI OLE rakastavaisia vaan veljekset!! Leffan Gantsua voi pitää homona kun se näyttelijäkin on eikä missään sanota mitään hänen seksuaalisuudesta. No, velhothan on yleensä aika aseksuaalisia olentoja.
En lue englanniksi fantasiaa, harmi.Veljeksiä he eivät olleet, homoudesta en sano mitään, mutta suora sitaatti Tolkienilta:
"Anna se meille, Deagol rakkaani", Smeagol sanoi ystävänsä olan yli.
"Miksi?" sanoi Deagol.
"Koska on minun syntymäpäiväni, kallis ystäväni, ja minä tahdon sen", sanoi Smeagol.
"Ei kuulu minuun", Deagol sanoi. "Olen jo antanut sinulle lahjan, kalliimman kuin minulla oli varaa. Minä löysin tämän ja minä pidän sen."
"Ihanko totta, kallis ystäväni?" Smeagol sanoi ja tarttui Deagolia kurkusta ja kuristi hänet, koska kulta näytti niin kirkkaalta ja kauniilta. Sitten hän pani sormuksen sormeensa.- Arvuuttelija
sharyn kirjoitti:
Veljeksiä he eivät olleet, homoudesta en sano mitään, mutta suora sitaatti Tolkienilta:
"Anna se meille, Deagol rakkaani", Smeagol sanoi ystävänsä olan yli.
"Miksi?" sanoi Deagol.
"Koska on minun syntymäpäiväni, kallis ystäväni, ja minä tahdon sen", sanoi Smeagol.
"Ei kuulu minuun", Deagol sanoi. "Olen jo antanut sinulle lahjan, kalliimman kuin minulla oli varaa. Minä löysin tämän ja minä pidän sen."
"Ihanko totta, kallis ystäväni?" Smeagol sanoi ja tarttui Deagolia kurkusta ja kuristi hänet, koska kulta näytti niin kirkkaalta ja kauniilta. Sitten hän pani sormuksen sormeensa.Ehkä Tolkien todella tarkoitti Sméagolin homoksi ja sitten tarkoituksella antoi hänen muuttua säälittäväksi maassa ryömijäksi. Tarinan opetus: homous on synti, katsokaa mitä se saa aikaan! (Tolkienhan oli melko konservatiivinen...)
- neNerr
Joo, musta se on ihan mielenkiintosta vaihtelua, kun fantasiakirjoissa harvemmin on... Muistaakseni esim. Taru ja Tarmo Väyrysen kirjoissa (ei ehkä muutenkaan niin tavanomaista fantasiaa)yksi päähenkilö on homo. Kirjan nimi taisi olla Tulisydän, ja oli se sama henkilö muissakin kirjoissa...
Ja en ole varma, mutta eikö Matthew Weis&Hickmanin kirjassa Profeetan ruusu ole homo?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista987663- 1055532
- 2664738
- 494683
- 663405
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222418Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244