Huoltokokemus - avoin kirje HP:lle

TaasValiValiValittaja

1) Asiakastukisivustot päivittämättä. Yhteystiedoissa pahoja puutteita: ei sähköpostiosoitteita saatavilla (linkit vanhentuneet/yhteystiedot poistettu), vaikka sivustossa näin luvataan.
2) Asiakastukeen soittaminen maksaa enemmän kuin normaali puhelu, jolloin oletuksena on palvelun saanti. Kokemus on kuitenkin on ala-arvoista: tietoa huoltotilanteesta ei saa teknisestä asiakastuesta ja "Huollon tila" -seuranta pyytää kuitenkin soittamaan tekniseen tukeen huolto-ongelman vuoksi.
3) Huollosta ilmoitetaan, että kustannusarvio on tehty, mutta tosiasiassa sitä ei ole kirjoitettu valmiiksi vaan sitä joutuu erikseen pyytämään kahden viikon odottelun jälkeen.
4) Huollosta ilmoitetaan, että laite korjataan mahdollisimman pian. Laitetta ei ole toimitettu edelleenkään (3 vkon huoltoajan jälkeen) eikä huoltoajan pitkittymiselle ole asiakkaasta johtuvaa syytä. Ainoa vaihtoehto on reklamoida palvelusta, esittää tositteet kohtuuttoman pitkän huoltoajan seurauksista ja vaatia hyvitystä/korvausta asiassa, ja varautua asian etenemiseen kuluttajariidaksi HP:n kanssa.

Kun laite toimitettiin huoltoon siinä käsityksessä, että huolto toimii kuin kokemukseni Asuksen ja Lenovon suhteen eli kannettava on tullut aina viikossa jo takaisin, en voi koskaan enää suositella HP:n tuotteiden ostoa kenellekään, koska mahdollisten huoltoa tarvitsevien ongelmien vuoksi on syytä varautua tuntemattoman pitkään huoltoaikaan. Jos olisin tiennyt huollon toimimattomuuden, olisin avannut koneen itse ja katsonut rikkoutuneen osan tuotetiedot. Sen jälkeen ostanut kyseisen osan ja korjannut itse.

HP:n suurimmat puutteet tässä tapauksessa:
1) Tiedottaminen. Ainoastaan laitteen vastaanotto on tiedotettu ja samalla esitetty arvioitu toimitusaika ja toimenpiteet. Sitten on pyydetty ottamaan yhteyttä huolto-ongelman vuoksi sekä mainittu, että kustannusarvio on tehty (mutta se on lähetetty vasta, kun sitä on vaadittu erikseen). Kryptiset tai "huoltoslangia" sisältävät kommentit asiakkaan oma tili (HP Support Center) palvelussa eivät ole (laadukasta) asiakaspalvelua.
2) Tiedonkulun varmistaminen (huoltojärjestelmässä on merkintä, että kustannusarvio on tehty ja 2 viikon odottelun jälkeen, kun sitä vaaditaan huollosta, huolto toteaa, että olemme odottaneen vastaustanne kustannusarvioon. Toisin sanoen HP:n huolto on toiminut järjestelmänsä suhteen siten, että sillä voidaan HP:n johto jenkkejä myöten pitää tyytyväisenä/tyytyväisempänä, vaikka todellisuudessa kustannusarviota ei oltu tehty loppuun ja lähetetty asiakkaalle. Tämä totuus paljastui puhelinkeskustelussa)
3) Asiakaspalvelu. Olen tarkkaan kirjannut ylös kaiken yhteydenpitoni HP:n huollon suhteen ja tämän viestin tarkoitus on antaa ostajille ajattelemisen aihetta sekä toimia rakentavana kritiikkinä HP:n suhteen.

4

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkhhhppp

      Vaihdoin jo 10 vuotta sitten kaikki HP:n tuotteet pois asiakaspalvelun takia, kysymyksessä oli HP laser 1100 jet tulostimen vikaa yrityksessämme ja asiakaspalvelu oli mielestäni vain "rahastusta varten" vaikka kysymyksessä olikin ns, tyyppivika ja rahassa pieni, mutta tunne rahastuksesta suututti mua. Maksoin 100 kertaa enemmän uusista, mutta ei ole tullut mielipahaa henkilökunnalla. Kerroin tuon myös HP.lle

    • tällainen.kokemus

      Vertailun vuoksi vuonna 2009 yksityiskäytössä ollut Toshiba läppärini kävi huoltokeikalla ja kesti 17 päivää mutta sain tekstiviestejä miten asia eteni ja n. kuukauden päästä käyttöönotosta hajonnut kiintolevy meni takuuseen. Kone matkusti ilmeisesti täältä savosta jonnekin eteläsuomeen korjattavaksi.
      On mulla HP:stäkin kokemusta, 2001 hankittu pöytäpc windows98SE käyttöjärjestelmällä, kone on edelleen käyttökunnossa ja ainut vika oli 3,5" korppuaseman dataliittimen pinni joka oli vääntynyt tehtaalla nähtävästi kovakouraisen asennustyön seurauksena mutta sain sen itse fiksattua vian paljastuttua (Windows käynnistyslevykkeen teko ei onnistunut).

    • Molemmat koettuina tyydyn kertomaan, että HP:n kuluttaja- ja bisnespuolen asiakaspalveluilla on eroa kuin yöllä ja päivällä.

    • 10plus20

      Mulla on "edellisestä elämästä" kokemuksia bisnespuolelta.
      Ostettiin silloiseen firmaan monia HP palvelemia. Niihin sai rahalla erilaisia tukipalveluita. Yleisin oli 3 vuoden tuki takuu, seuraavana päivänä asentaja tuli osien kanssa jos teki vikailmotuksen ennen klo. 13:00.
      Niillähän oli varastot jossain euroopassa/ruotsissa ja tilasivat osan joka tuli yöllä koneella vantaalle josta huoltohemmo haki sen ja tuli asentamaan.

      Jos kerroit vian oikein niin homma onnistui yleensä. Mutta jos langanpäässä joku käsitti/veikkasi väärin homma venähti jopa 4 päivän mittaiseksi katkokseksi, näitäkin kävi joitakin kertoja reilun 10 vuoden aikana.

      HP'ä ei ole omia asentajia vaan joku huoltofirma oli heidän alihankkija tms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1270
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      807
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      671
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe