Kiihkouskovaisuus johtaa tekoihin

Kiihkoilijat

Kiihkouskonnollisuus, johon myös adventismi kuuluu, johdattaa ihmisen ajatusmaailman fundamentalistisiin mielipiteisiin, joista on lyhyt tie tekoihin. Tälläkin palstalla on tuotu esiin mm. kiihkouskovaisen suhtautuminen siihen, mitä saa syödä ja mitä ei. Varoittava esimerkki siitä, mihin uskonnollinen aivopesty mieli kiihkossaan voi ryhtyä sanoista tekoihin.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001260666.html

9

57

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lehmäkauppoja

Tarkastellen ateistisesta pohjasta sen elämäntavasta tänään, käydään suuremmat pahojentekojen mitat, (mm. sodat) jossa kuolee ihmisiä.

Kyse on esim. politiikasta, vrt. vasemmistolaisuus. mm. P-Korea.

Markkinavoimat vrt. vaateteollisuus, johon sinäkin olet osallinen valinnoillasi (H&M Ruotsi).

Öljyvarat, mineraarit, ym. konfliktit ympäri ihanan maapallin.
      Mittaa siinä sitten lehmäkauppoja. Joku syyhän siihenkin kirjoitukseen on.
      Jaa, mitähän ne Intiassa tekisi, jos alkaisivat syömään sitä nautaa. Kansaa on pilvinpimein ja pihvikarjaa vain mitättömästi.
      Paljonkohan lihaa tulisi nokkaakohti? Meillä tosin mässätään ylenmäärin lihassa, mutta Intiassa on kaupunkeja, jotka elävät pelkästään vegaanisti.
      Sitäkin voi pohtia, että saa puntarit jotenkin kalibroitua.
      Mutta, tuskin savolainen täällä käsittääkään noita asioita.
      Piipahda asumassa Intiassa vaikka 10- vuotta ja tule tutkimuksesi kanssa kirjoittamaan uudelleen, saataisiin useampia näköaloja, kuin sokea lyyti nyt kirjoitti.,

• lehmäkauppoja kirjoitti ateismin suhteesta pahantekoon ja mm vasemmistolaisuudesta ja luonnonvarojen tuhlauksesta.

Oikeasti ateismin yhdistäminen moraalittomuuteen on täysin vailla pohjaa. Vastaesimerkkejä löytyy vaikka kuinka paljon.

Maailmassa tapahtuu pahoja asioita. Joskus tekijät ovat uskovaisia ja joskus ateisteja.

Uskontoa on käytetty paljon perustelemaan sellaisia pahoja tekoja, jotka olisivat muuten ihmiselle luonnostaan vastenmielisiä. Siinä suhteessa uskonto on moraalittomampi vaihtoehto kuin ateismi.

Sellainen usko, että kohta Jeesus tulee takaisin ja kaikki laitetaan taas kuntoon, ei kannusta kohtuullisuuteen ja kestävyyteen luonnonvarojen käytössä. Päinvastoin, täysin kestämätöntä luonnonvarojen käyttöä harjoittavien yhtiöiden johdossa on usein pikaiseen maailmanloppuun uskovia kristittyjä.

Vasemmistolaisuuden ytimessä on heikossa asemassa olevien oikeuksien turvaaminen ja ihmisten tasa-arvoisuus. Pohjois-Korean hallinto on tästä ihanteesta niin kaukana kuin voi olla. Sen suhde vasemmistolaisuuteen on enintään irvikuva.

• Hei!

Kyse adventtiliikkeessä ei ole käskytyksestä, vaan terveysasiasta.
      Aina jos on kyse ravinnosta, on kyse terveydestä asiayhteydessä.
      Usko ei ole syömistä eikä juomista.

Usko on elämää Jumalan Hengestä, mitä näe, mutta mitä Jumala on sanassaan luvannut Jeesuksessa Kristuksessa. Luomistöissä Jumalan voi tosin nähdä.
      Jumalan omat maan perii; Room 6:22-23, Jes 65:17.

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• Hei!

Kyse adventtiliikkeessä ei ole käskytyksestä, vaan terveysasiasta.
      Aina jos on kyse ravinnosta, on kyse terveydestä asiayhteydessä.
      Usko ei ole syömistä eikä juomista.

Usko on elämää Jumalan Hengestä, mitä näe, mutta mitä Jumala on sanassaan luvannut Jeesuksessa Kristuksessa. Luomistöissä Jumalan voi tosin nähdä.
      Jumalan omat maan perii; Room 6:22-23, Jes 65:17.

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• kasviskeittoa

Niinpä,terveysasia,adventtiterveys aieheuttaa burn outtia ja masennusta.

• kasviskeittoa kirjoitti:

Niinpä,terveysasia,adventtiterveys aieheuttaa burn outtia ja masennusta.

Hei-

Minulla oli aikoinaan tusina luottamustehtäviä yhtä aikaa; hengellisessä yhdistystoiminnassa, kunnallisessa hallinnossa, ja suuren asuntovuokrayhtiön asukasdemokratiassa. Joissakin oli paljon työtä, ja minulla oli puuhaa niin että 8- tunnin yöunet pidin. Joissakin tehtävissä kertyi ihmissuhdemurheita joista pitkäkestoista stressiä. Hoidin luottamustehtävieni vastuun 100% joka päivä.
        Tällaisessa määrässä huipulla aina tulee, enkä ollut varautunut tarpeeksi paksuun nahkaan. Tehtäviäni hoidin mielelläni, mutta en ollut tilannut kaikkea mahdollista muuta rinnalle.
        Kun sitten uusia tuulia ja muutosta alkoi olla, niin jätin tehtäviä, ja olin väsynyt, ja halusin levätä. Koska olin ahkera suorittaja Jumalan palveluksien ohjelmassa, niin minulle oli siksi täysin mahdotonta levätä seurakunnan penkillä.

Kun aikoinaan väsyin erääseen työhön, ajattelin että vasta 25- vuoden kuluttua olisin pystynyt istumaan samalle tuolille, missä oli liikaa työtä.
        Kymmenkunta vuotta aina vierähtää toipilasaikana kun johonkin puuhaan väsyyn, mutta toisessa puuhassa jaksaa sitten kyllä.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• ja_niin_edespäin

Ja niin edespäin...

• Olen.öljytty.neitsyt

Minulla oli aikoinaan tusinan verran miesystäviä, mutta kiitos herran, perseestäni säilyin neitsyenä.

• pyhpyhjapyh

Miksi ateisteilla on jatkuva tarve valehdella?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ne katseet, ei niitä

Voi unohtaa. Se, miten molemmat katsoi
      Ikävä
      63
      994
    2. Miten jotkut kehtaa aikuisiällä kiusata

Ihmisiä? Eikö se ole aika noloa?
      Ikävä
      140
      819
    3. Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla

Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla (yksityisen asiakkaille Kela-korvaus jätetä
      Maailman menoa
      420
      687
    4. 57
      591
    5. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      34
      580
    6. Salassapito ja kunnan hommat

Hyryllä alkanut olla ihmeellinen tapa että minä kuulen kunnan tapahtumista kylältä yhden henkilön toimesta. Tiedotusta h
      Hyrynsalmi
      13
      539
    7. Mies miksi me ei voida aloittaa salaista suhdetta

Pakkoko siitä olisi kenellekään kertoa? Voitaisiin nähdä salaa jossain eri paikkakunnalla.
      Ikävä
      70
      539
    8. Milloin mies aloitetaan

Joku kiihkeä romanssi tai vakavampi suhde..? En jaksa enää olla yksin. Sä taidat haluta olla yksin.
      Ikävä
      32
      498
    9. En enää mies ikävöi sinua niin paljon

Jos nyt vain pysyttelisit pois näköpiiristäni vielä kesän yli näiden useiden kuukausien jatkeeksi, niin luulen että kaik
      Ikävä
      51
      483
    10. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      90
      452
    Aihe