Mikä on pedon merkki, josta ilmestyskirjassa niin vakavasti varoitetaan?
Selvitys alkaa siitä, mikä on Ilmestyskirjan peto. Uskonpuhdistaja Martti Luther: Paavillinen Rooma on ilmestyskirjan peto. Vain katolinen kirkko täyttää kaikki Ilmestyskirjan pedosta annetut tuntomerkit.
Jos katolinen kirkko on Ilmestyskirjan peto, niin pedon merkin täytyy olla joku katolisen kirkon erityisistä merkeistä. Samoin koska pedon merkin ottajat joutuvat helvettiin, niin pedon merkin täytyy olla joku synti(eli Jumalan lain rikkomista( 1.Joh.3:4).
Mikrosiru ei ole katolisen kirkon merkki, eikä sen ottaminen ole myöskään syntiä eli Jumalan lain rikkomista Raamatun mukaan.
Mitä katolinen kirkko pitää merkkinään, sellaista joka on myös Jumalan lain rikkomusta? Katolisen kirkon johtajat ovat lukuyisia kertoja sanoneet ja kirjoittaneet, että heidän kirkkonsa on vaihtanut Raamatullisen sapatti-launtain vieton sunnuntain viettoon 300-luvulla, ja tämä on heidän kirkkonsa valtasuuruuden merkki. Sapatin korvaaminen sunnuntain vietolla on myös Jumalan lain rikkomista eli syntiä. Eli tässä on vastaus kysymykseen, mikä tulee olemaan lopputaisteluissa pedon merkki.
Sunnuntai tulee olemaan lopussa pedon merkki
82
272
Vastaukset 82
- noinkohan_on
Vaikea uskoa tuota selitystä.
- kuinka.näet
Kerroppa oma selityksesi ?
- kerettiläinen-
>> Samoin koska pedon merkin ottajat joutuvat helvettiin, niin pedon merkin täytyy olla joku synti(eli Jumalan lain rikkomista( 1.Joh.3:4).<<
Eikö väärän todistuksen antaminenkin ole Jumalan lain rikkomista, sillä eihän kukaan voi joutua mihinkään jumaltarustojen helvettiin, koska sellaista ei ole.
Mitä mieltä muuten olet seuraavasta, kuinka hyvin Adventtikirkossa noudatetaan tuota tasa-arvoisuuden periaatetta, ettei katsota henkilöön? Ovatko köyhät ja rikkaat, akateemisesti koulutetut ja kouluja käymättömät, adventistisukujen jäsenet ja sen ulkopuolelta tulleet jne. yhtä arvostettuja vai onko nähtävissä jonkinlaista puolueellisuutta näiden suhteen?
Jaak.2
1 Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.
2 Sillä jos kokoukseenne tulee mies, kultasormus sormessa ja loistavassa puvussa, ja tulee myös köyhä ryysyissä,
3 ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",
4 niin ettekö ole joutuneet ristiriitaan itsenne kanssa, ja eikö teistä ole tullut väärämielisiä tuomareita?
5 Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?
6 Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?
7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.- kerettiläinen-
Eikö kellään ole mitään näkemystä siitä, miten puolueettomuus ja jäsenten välinen tasa-arvoisuus toteutuu Adventtikirkossa?
Nythän olisi mahdollista antaa positiivista tunnustusta lopunajan jäännöskansalle KAIKKIEN käskyjen noudattamisesta, ei pelkästään sapattikäskyn, sillä kaikkihan sen jo tietävät, että adventistit noudattavat täydellisesti sapattikäskyä...
- tarkastelua.ajassa
Jos sunnuntaita- lepopäivänään viettävä uskova viettää sitä tietämättömyyden ajassa, tuskin häntä voi saastaiseksi sanoa.
Kristuksen veri on hänet Golgatan lunastuksen kautta maksanut täydellisen täytetyn hinnan. Taivas- elämänkirjatietoisuus sen sitten tuo esiin.
Opettajien kohta on sitten hieman toinen. He ovat kovemman tuomion alaisia ja heidän velvollisuus on tutkia Sanaa, ei perinnäisoppeja, eikä isienperinnäissääntökirjoja.
Jos sellaisia opettajia perinnäisoppikirjoista opettaa, he eivät seuraa Kristusta, vaan ihmistä. He julistavat korvasyyhyyn sopivaa näköalaa.
Ja jopa tieten, kuten helluntalaissaarnaaja sanoi, olet oikeassa --mutta--
niin, mitä muttia tässä oli? Se leipäpappeus, ei aikonut muuttaa opetusta, kääntää sitä arkkia oikealle suunnalle. Ehkä siksi hänet otettiinkin ajasta aika lyhyellä varotusajalla pois, kuolema tuli.
Herra mittaa, en minä. Varoitin - sanasta nähtiin totuus - ja valinta tehtiin, sekä kyse oli opettajasta.
Nyt odotetaan hänen kohdallaan päivää, kun elämänkirjat avataan, kutsutaanko hänen nimeään "suureksi"!? Sen tietää se Sana, joka tulee mittaamaan, niin minut, eritoten minut ja siksi kyselen, onko tieni vaivaan vievä - ohjaa Herra.
Ohjaa, etten vaikenisi totuuden sanasta, joka mittaa, olenko seurannut Karistaa, tuota "Sapatin Herraa"!
Mat 7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
Mat 7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
Mat 7:3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
Mat 7:4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
Mat 7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
Toivon, että se Sana olisi aina poistamassa silmistämme malkan ja rikan. Sana korjaa, me vain tutkimme sitä.
Silloin korjaaja on itse Herra, ei ihminen, enkä minä.
Mat 7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
Mat 7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Mat 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Mat 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Mat 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
"laittomuus - Jumalan laki!" Valtakunnassa on Hänen tahtonsa, lakinsa.
Seuraanko Hengessä ja Hengen voimassa armosta kirjoitettua Sanaa.?
Mat 7:24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
Tässä on tuo Kristuksen ja Karitsan asekeleiden jäljet, joka kuulee ja tekee.. Myös I-ylösnousemus on Kristusta -kuulleet- ja seuranneitten elämä.
Tämä päivä on päivä, jolloin otetaan kirjoituksista selvä, ettemme eksyisi, ettemme olisi tietämättömiä -harha- opettajien opettamia.
Vaan Sana opettaisi vapauteen Kristuksessa ja pysyisimme kuuliaisuudessa siinä seuraten tätä Mestariamme. Hän kuljettaa vapaudessa, Sana julistaa meidät siten vapaaksi tai tulee tuomariksi, kun tuomio lähtee Jumalan huoneesta.- Sanan.tutkittavana
Hyvä joskus istua kansanjoukon keskelle ja kuunnella sitä mitä Hän opettaa -tänäänkin- ... kuunnellaanko lukien.?
Mat 5:1 Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä.
Mat 5:2 Niin hän avasi suunsa ja opetti heitä ja sanoi:
Mat 5:3 "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Mat 5:4 Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
Mat 5:5 Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
Mat 5:6 Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
Mat 5:7 Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
Mat 5:8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
Mat 5:9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
Mat 5:10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Mat 5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
Mat 5:12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
Mat 5:13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
Mat 5:14 Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
Mat 5:15 eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
Mat 5:16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
Mat 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Mat 5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Mat 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Mat 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Mat 5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
Mat 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Mat 5:23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
Mat 5:24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
Mat 5:25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
Mat 5:26 Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon. - Olkaa.siis.TE.täydellise
Mat 5:27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
Mat 5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
Mat 5:29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
Mat 5:30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
Mat 5:31 On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'.
Mat 5:32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
Mat 5:33 Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'.
Mat 5:34 Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
Mat 5:35 älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
Mat 5:36 äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
Mat 5:37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
Mat 5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
Mat 5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
Mat 5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
Mat 5:41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
Mat 5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
Mat 5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
Mat 5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
Mat 5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
Mat 5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
Mat 5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
Mat 5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
.... olkaa siis -te- täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on.!" Voi kuinka tämä tie on kaita meille.
Voimme vain Hengessä toteuttaa tuota opetusta, Jeesuksessa Kristuksessa, siis tämä on Jumalantyö meissä, joka ei tule meistä, vaan taivaista.
Siis tulee kysymykseen elämästämme - seuraammeko Karitsaa?? Olkaa.siis.TE.täydellise kirjoitti:
Mat 5:27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
Mat 5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
Mat 5:29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
Mat 5:30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
Mat 5:31 On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'.
Mat 5:32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
Mat 5:33 Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'.
Mat 5:34 Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
Mat 5:35 älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
Mat 5:36 äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
Mat 5:37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
Mat 5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
Mat 5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
Mat 5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
Mat 5:41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
Mat 5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
Mat 5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
Mat 5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
Mat 5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
Mat 5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
Mat 5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
Mat 5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
.... olkaa siis -te- täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on.!" Voi kuinka tämä tie on kaita meille.
Voimme vain Hengessä toteuttaa tuota opetusta, Jeesuksessa Kristuksessa, siis tämä on Jumalantyö meissä, joka ei tule meistä, vaan taivaista.
Siis tulee kysymykseen elämästämme - seuraammeko Karitsaa??Mitäpä jos laittaisi tähän sitaattina koko Matteuksen evankeliumin? Olisipa jämerä puheenvuoro.
Tai sitten voisi päräyttää hiukan konservatiivisemmalla tyylillä ja kopioida vaikkapa koko Jeremian kirjan tälle palstalle. Jopa olisi synnintunto herkkänä kaikilla lukijoilla.
Tietenkin kaikki lukevat nämä pitkät lainaukset, vai mitä? Onko täällä joku, joka ei lue, häh?- ei.ole.lukemattomia
Kaikki mielellään lukevat sanaa
- en_varmaan-lue
v.aari kirjoitti:
Mitäpä jos laittaisi tähän sitaattina koko Matteuksen evankeliumin? Olisipa jämerä puheenvuoro.
Tai sitten voisi päräyttää hiukan konservatiivisemmalla tyylillä ja kopioida vaikkapa koko Jeremian kirjan tälle palstalle. Jopa olisi synnintunto herkkänä kaikilla lukijoilla.
Tietenkin kaikki lukevat nämä pitkät lainaukset, vai mitä? Onko täällä joku, joka ei lue, häh?No en lue! Menee oma raamatunlukusuunnitelma piloille jos rupeaa välillä lukemaan jotain muuta. Sitäpaitsi, minulla ei ole aikaa lukea niitä, koska useimmiten ne eivät mitenkään liity aloittajan aiheeseen.
Sunnuntain viettäminen lepopäivänä ei ole erityisesti katolisen kirkon ominaisuus, vaan vallitseva käytäntö koko kristillisen kulttuurin alueella.
Toisekseen, trendi on ollut jo kauan ja on edelleen kohti uskonnollista suvaitsevuutta ja kaikkien viikonpäivien tasa-arvoa eikä suinkaan tiukempaa tietyn opin mukaista kontrollia kohti.
Jos adventistien opettama viimeisten aikojen tapahtumasarja joskus tulee, se näyttää olevan varsin kaukana tulevaisuudessa.
Tai voihan olla, että koko juttu tapahtuukin vallan eri planeetalla. Kun katsoo universumin kokoa, parin sadan valovuoden heitto on kohtuuden nimessä anteeksi annettava juttu.
Sattuuhan sitä pikku virheitä meteorologeillekin niin miksei näille adventistien "profeetoille". Useinhan käy niin, että ennustettu sade kyllä tulee ajallaan, mutta osuu pari sataa kilometriä eri kohtaan kuin oli ennustettu. Se on tosi pieni virhe koko maapallon mittasuhteissa.Sunnuntai tuli kristinuskoon esimerkiksi auringonpalvonnasta ja se tapahtui juuri katolisen kirkon kautta. Tämä on nyt ihan historiallinen tosiasia .. ei se että se sittemmin on hyväksytty lähes kaikkialla maailmassa muuta tätä tosiasiaa toiseksi.
Aikanaan oli kristityillä sitten kaksi viikkopyhää "sapatti" ja "sunnuntai" .. Sen jälkeen kun sapatti oli katolisessa kirkossa hyljätty ja jätetty pois kristinuskosta on sapatin vietto kielletty (kirkon historian mukaan) muutamaan kertaan .. Se että kristinusko riitaantui juutalaisten kristittyjen kanssa oli luonnollisesti sapatin hylkäämistä edistävää ..
Se on myös aika tavallista, että kun yhteiskuntaan tulee uusia virtauksia ne eivät koskaan poista täysin sitä mikä oli aikaisemmin.. ja myös sapatti oli paikka paikoin jäljellä kristinuskossa kaikista kielloista huolimatta muutaman vuosisadan ajan sen jälkeenkin kun se oli kirkon taholta hyljätty .
On siis niin että katolinen kirkko on sekauskonto muista uskonnoista jotka ovat kehittyneet ajan saatossa (ja siis ovat jo sellaisena sekauskontoja) ja kristinuskosta jonka juuret ovat juutalaisten pyhissä kirjoituksissa. Katolisessa kirkossa ei kumpaakaan ei hyväksytty sellaisenaan - kirkko ei vain hylännyt sapattia vaan kielsi myös esimerkiksi auringon palvojien omat kokoukset joita yhteen aikaan pidettiin kansan keskuudessa ennen sunnuntai messua.
Katolinen on siis selvästi aina ollut uskonnollis-poliittinen ..
alex- Ylösnousemus
alex.kasi kirjoitti:
Sunnuntai tuli kristinuskoon esimerkiksi auringonpalvonnasta ja se tapahtui juuri katolisen kirkon kautta. Tämä on nyt ihan historiallinen tosiasia .. ei se että se sittemmin on hyväksytty lähes kaikkialla maailmassa muuta tätä tosiasiaa toiseksi.
Aikanaan oli kristityillä sitten kaksi viikkopyhää "sapatti" ja "sunnuntai" .. Sen jälkeen kun sapatti oli katolisessa kirkossa hyljätty ja jätetty pois kristinuskosta on sapatin vietto kielletty (kirkon historian mukaan) muutamaan kertaan .. Se että kristinusko riitaantui juutalaisten kristittyjen kanssa oli luonnollisesti sapatin hylkäämistä edistävää ..
Se on myös aika tavallista, että kun yhteiskuntaan tulee uusia virtauksia ne eivät koskaan poista täysin sitä mikä oli aikaisemmin.. ja myös sapatti oli paikka paikoin jäljellä kristinuskossa kaikista kielloista huolimatta muutaman vuosisadan ajan sen jälkeenkin kun se oli kirkon taholta hyljätty .
On siis niin että katolinen kirkko on sekauskonto muista uskonnoista jotka ovat kehittyneet ajan saatossa (ja siis ovat jo sellaisena sekauskontoja) ja kristinuskosta jonka juuret ovat juutalaisten pyhissä kirjoituksissa. Katolisessa kirkossa ei kumpaakaan ei hyväksytty sellaisenaan - kirkko ei vain hylännyt sapattia vaan kielsi myös esimerkiksi auringon palvojien omat kokoukset joita yhteen aikaan pidettiin kansan keskuudessa ennen sunnuntai messua.
Katolinen on siis selvästi aina ollut uskonnollis-poliittinen ..
alexViikon ensimmäinen päivä on kristinuskoon tullut ylösnousemuksesta eikä auringonpalvonnasta!
- 1234567---
Ylösnousemus kirjoitti:
Viikon ensimmäinen päivä on kristinuskoon tullut ylösnousemuksesta eikä auringonpalvonnasta!
Vähitellen vähitellen. Luterilainen katekismus v.1948 Artikkeli Sapatti ja sunnuntai: Sunnuntai alkoi VÄHITELLEN muodostua kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi syrjäyttäen lopulta täysin lauantaisen sapatin vieton.
Wikipedia SUNNUNTAI: Juutalaisen sapatinvieton merkitys on myöhemmin siirretty sunnuntaihin. Tämä tapahtui Roomalaiskatolisen kirkon toimesta Laodikean kirkolliskokouksessa 400- luvun alkupuolella. Tätä ennen, sekä juutalaiset, että KRISTITYT VIETTIVÄT PYHÄPÄIVÄNÄÄN SAPATTIA LAUANTAITA. Kirkkohistorioitsijoiden mukaan ensimmäisellä vuosisadalla myös KAIKKI kristilliset seurakunnat viettivät sapattia lepopäivänään.
300-luvun alussa alkoi Rooman seurakunnasta muotoutua Valtion kirkko, mikä sai loppuhuipennuksensa 500-luvun alussa. Näiden muutosten lomassa kirkko muokkautui osittain silloisen yhteiskunnan mukaisesti. Yksi muutos oli se, että kirkko lopetti sapatin vieton ja siirtyi viettämään lepopäivänään ja jumalanpalveluspäivänään sunnuntaita, jonka Keisari Konstantinus oli jo määrännyt Rooman valtakunnan viralliseksi lepopäiväksi.
Monet tutkijat, myös katolinen kirkko sijoittaa tämän lepopäivämuutoksen vuoteen 364 jKr. jolloin katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.
Jesaja kirjoittaa: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.
- aifiilsori
Teillä on ihmiset aika tylsä elämä. Otan osaa.
aifiilsori kirjoitti: «Teillä on ihmiset aika tylsä elämä. Otan osaa.»
Kiitos. Heti helpotti.
Hetken kestää elämä
ja sekin synkkä ja ikävä.
Hei tonttu-ukot hyppikää,
nyt on riemun raikkahin aika!
Tai kuten alkutekstissä sanotaan:
En liten tid vi leva här
med mycken möda och stort besvär.
Hej tomtegubbar slån i glasen
och låt oss lustiga vara!- SuoraKäännös
v.aari kirjoitti:
aifiilsori kirjoitti: «Teillä on ihmiset aika tylsä elämä. Otan osaa.»
Kiitos. Heti helpotti.
Hetken kestää elämä
ja sekin synkkä ja ikävä.
Hei tonttu-ukot hyppikää,
nyt on riemun raikkahin aika!
Tai kuten alkutekstissä sanotaan:
En liten tid vi leva här
och låt oss lustiga vara!Jos joku ei ymmärrä ruotsia vaan lintsasitunneilta:
Vähän aikaa täällä eletään,
Sekin vaivaa ja hankalaa.
Hei tonttu-ukko ota malja,
Ja antakaa riemulla mennä! SuoraKäännös kirjoitti:
Jos joku ei ymmärrä ruotsia vaan lintsasitunneilta:
Ja antakaa riemulla mennä!Ruotsin kielen vanhat muodot, kuten tuossa rallissa esiintyvät verbien monikkomuodot, ovat minusta aivan herkullisia. Mielelläni suosin myös konjunktiivia sekä kirjoitusasuja "hv" ja "fv".
Tuo "slån i glasen" -ilmaisun historia on hiukan epäselvä. Se voi viitata maljojen kilistelyyn, mutta jotkut ovat nähneet siinä varsinkin suomenruotsalaisessa kulttuurissa suositun tavan pyytää julkista puheenvuoroa kilauttamalla lusikalla lasiaan. Sen sijaan laivojen vahtivuorojen yheydessä käytetty sanonta "lasin lyönti" tuskin liittyy tähän mitenkään. Sanonta periytyy tiimalasien ajoilta. Oikeastihan siinä ei lyödä lasia, vaan laivakelloa.
Tämä juttu nyt hiukan livahti ulos aiheesta. Toivottavasti se oli virkistävää vaihtelua.- hetken_hetki
SuoraKäännös kirjoitti:
Jos joku ei ymmärrä ruotsia vaan lintsasitunneilta:
Ja antakaa riemulla mennä!Tää on parempi:
Hetken hetki kestää, ei hetkeekään enempää. Hetkee ei voi estää, sitä ei voi venyttää... P.Hanhiniemi. v.aari kirjoitti:
Ruotsin kielen vanhat muodot, kuten tuossa rallissa esiintyvät verbien monikkomuodot, ovat minusta aivan herkullisia. Mielelläni suosin myös konjunktiivia sekä kirjoitusasuja "hv" ja "fv".
Tuo "slån i glasen" -ilmaisun historia on hiukan epäselvä. Se voi viitata maljojen kilistelyyn, mutta jotkut ovat nähneet siinä varsinkin suomenruotsalaisessa kulttuurissa suositun tavan pyytää julkista puheenvuoroa kilauttamalla lusikalla lasiaan. Sen sijaan laivojen vahtivuorojen yheydessä käytetty sanonta "lasin lyönti" tuskin liittyy tähän mitenkään. Sanonta periytyy tiimalasien ajoilta. Oikeastihan siinä ei lyödä lasia, vaan laivakelloa.
Tämä juttu nyt hiukan livahti ulos aiheesta. Toivottavasti se oli virkistävää vaihtelua.Mitä sanot tästä käännöksestä:
En liten tid vi leva här
Pienen ajan elämme täällä
ponnistellen hankaluuksiemme kanssa
Hei tonttu-ukot täytäkää lasit
och låt oss lustiga vara!
ja olkaamme hilpeällä mielellä.
alex :))alex.kasi kirjoitti:
Mitä sanot tästä käännöksestä:
En liten tid vi leva här
Pienen ajan elämme täällä
ponnistellen hankaluuksiemme kanssa
Hei tonttu-ukot täytäkää lasit
och låt oss lustiga vara!
ja olkaamme hilpeällä mielellä.
alex :))No mikä ettei, onhan tuossa luultavasti oikea ajatus tuotu esiin.
Mietin muuten tarkemmin sitä lasin lyömistä. Voihan sillä olla sellainenkin merkitys, että on tietty aika: tiimalasi on käännettävä ja soitetaan kelloa. Ja sitä on sanottu lasin lyömiseksi kyllä muuallakin kuin laivoilla.
Tähän liittyisi tutun suomennoksen "riemun raikkahin aika". Siinä ihminen tai tonttu-ukko päättää kavereittensa kanssa, että juuri nyt on oikea aika olla iloisella mielellä.
Tällä pääsisi eroon juomiseen liittyvistä mielikuvista tuossa laulussa.
Mitäpä tykkäät tästä?
- 1234567---
Sunnuntai on ollut pedonmerkkinä jo 300-luvulta lähtien, kun Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa v.321 jKr. Katolinen kirkko siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille v.364 jKr.
Jos sunnuntai on ollut pedonmerkki jo 300-luvulta lähtien, mitä sitten käytännössä on tarkoittanut näinä vuosisatoina se, että kukaan ei saa ostaa eikä myydä ilman tuota merkkiä?
Se toki on myönnettävä, että sunnuntai on tullut tasapuolisesti kaikille ihmisille, kuten muutkin viikonpäivät.- 1234567---
v.aari kirjoitti:
Jos sunnuntai on ollut pedonmerkki jo 300-luvulta lähtien, mitä sitten käytännössä on tarkoittanut näinä vuosisatoina se, että kukaan ei saa ostaa eikä myydä ilman tuota merkkiä?
Se toki on myönnettävä, että sunnuntai on tullut tasapuolisesti kaikille ihmisille, kuten muutkin viikonpäivät.Sunnuntailaki on koskenut kaikkia vuosisatoja, ja niin adventistitkaan eivät ole saaneet pitää kauppojaan auki sunnuntaina, sillä laki koski kaikkia. Nyt on ollut jonkun aikaa toisin kaupat ovat saaneet olla sunnuntaisin auki.
Menemme kohti aikaa jolloin peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeesuksen toista tulemista. Kun valta saadaan sitä myös käytetään, ja peto vaatii kumartamaan muuttamaansa kymmenenkäskyn lakia, joka koskee sunnuntaita.
Peto saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
Paavin ohjeet Kotimaa24 3.8.14 Paavin kymmenen ohjetta onneen. 5:des ohje kuuluu: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.
Jumalan kymmenenkäskyn lain rikkojat pitävät Jumalan antamana sapatinpäivänä siivoustalkoita ja myyjäisiä seurakunnissaan ja kirkoissaan. He myös julistavat: Sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
Peto saa siis kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään.
Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pitävät Jumalan käskyt, ja Jeesuksen uskon. 1234567--- kirjoitti:
Sunnuntailaki on koskenut kaikkia vuosisatoja, ja niin adventistitkaan eivät ole saaneet pitää kauppojaan auki sunnuntaina, sillä laki koski kaikkia. Nyt on ollut jonkun aikaa toisin kaupat ovat saaneet olla sunnuntaisin auki.
Menemme kohti aikaa jolloin peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeesuksen toista tulemista. Kun valta saadaan sitä myös käytetään, ja peto vaatii kumartamaan muuttamaansa kymmenenkäskyn lakia, joka koskee sunnuntaita.
Peto saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
Paavin ohjeet Kotimaa24 3.8.14 Paavin kymmenen ohjetta onneen. 5:des ohje kuuluu: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.
Jumalan kymmenenkäskyn lain rikkojat pitävät Jumalan antamana sapatinpäivänä siivoustalkoita ja myyjäisiä seurakunnissaan ja kirkoissaan. He myös julistavat: Sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
Peto saa siis kaikki suuret ja pienet kumartamaan itseään.
Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pitävät Jumalan käskyt, ja Jeesuksen uskon.Juu juu ja höpsistä. Tästä tekstistä on siis kyse:
Ilm 13:11-18 "Sitten näin, kuinka toinen peto nousi maan uumenista. Sillä oli kaksi sarvea, kuin karitsan sarvet, mutta se puhui kuin lohikäärme. Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut. Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden. Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin. Se on saanut vallan antaa pedon kuvalle hengen, niin että kuva jopa kykenee puhumaan, ja se on myös saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra pedon kuvaa. Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin. Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku. Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi."
Melko akrobaatti ja valikoiva lukija pitää olla, jotta saa tuon sovitetuksi katoliseen kirkkoon.
* Tuli lyö taivaasta ihmisten nähden.
* Kuvapatsas rupeaa puhumaan.
* Kaikki, jotka eivät kumarra petoa, tapetaan.
* Pedon merkki pakotetaan ottamaan sillä, että ilman sitä ei saa ostaa eikä myydä.
* Pedon luku on jonkun ihmisen luku, ei organisaation tai virka-aseman.
Lisäksi on selvää, että pedon luku pitäisi laskea kreikan tai kenties heprean kirjainten lukuarvoilla. Latina tuntuu tässä keinotekoiselta.
Adventistien perinteinen tulkinta ei vain kerta kaikkiaan istu tähän juttuun. Ehdotan vakavasti harkittavaksi myös sitä mahdollisuutta, että tuo juttu pedosta ei oikeasti tarkoita yhtään mitään, vaan on vain kaunokirjallisuutta.v.aari kirjoitti:
Juu juu ja höpsistä. Tästä tekstistä on siis kyse:
Ilm 13:11-18 "Sitten näin, kuinka toinen peto nousi maan uumenista. Sillä oli kaksi sarvea, kuin karitsan sarvet, mutta se puhui kuin lohikäärme. Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut. Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden. Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin. Se on saanut vallan antaa pedon kuvalle hengen, niin että kuva jopa kykenee puhumaan, ja se on myös saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra pedon kuvaa. Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin. Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku. Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi."
Melko akrobaatti ja valikoiva lukija pitää olla, jotta saa tuon sovitetuksi katoliseen kirkkoon.
* Tuli lyö taivaasta ihmisten nähden.
* Kuvapatsas rupeaa puhumaan.
* Kaikki, jotka eivät kumarra petoa, tapetaan.
* Pedon merkki pakotetaan ottamaan sillä, että ilman sitä ei saa ostaa eikä myydä.
* Pedon luku on jonkun ihmisen luku, ei organisaation tai virka-aseman.
Lisäksi on selvää, että pedon luku pitäisi laskea kreikan tai kenties heprean kirjainten lukuarvoilla. Latina tuntuu tässä keinotekoiselta.
Adventistien perinteinen tulkinta ei vain kerta kaikkiaan istu tähän juttuun. Ehdotan vakavasti harkittavaksi myös sitä mahdollisuutta, että tuo juttu pedosta ei oikeasti tarkoita yhtään mitään, vaan on vain kaunokirjallisuutta.Tässä pikku yritys tuon tekstin yhdestä tulkinnasta - ilman että väitän sen olevan ainoan :) .. tai ihan oikeankaan ..
...
Sitten näin, kuinka eräs "vanhaan uskonnollis/moraaliin" perustuva järjestö nousi historian hämärästä. Se kyllä näytti Jeesukselta, mutta se puhui niin kuin maailmaa johtavat poliitikot sen halusivat puhua.
Se käyttää hyväkseen "maailmaa hallitsevien poliittisten johtajien sille antamaa valtaa ja panee siten maan asukkaat hyväksymään ja omaksumaan sen ajattelun ja moraalin jota maailmaa hallitsevat poliitikot haluavat ihmisten ajattelevan ja tekevän.
Tämä uskonnollis/moraalinen järjestö tekee (maailman johtajien vallalla ja hyväksynnällä) suuria tunnustekoja ja saa tulenkin lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.
Niillä (uuden tekniikan tuomilla) tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä maailmaa johtavien poliitikkojen nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen maailman yhteiskuntaa johtavien uskonnollis-poliittisten arvojen kunniaksi, joiden ihmiset luulivat jääneen unohdukseen historian hämärään, mutta joka sen sijaan nousi maailman johtajien avulla takaisin valtaa asemaan.
Se on uuden tekniikan avulla tehnyt jopa maailmaa hallitsevien poliitikkojen kuvista sellaisia, että kuva jopa kykenee puhumaan, ja se on saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra pedon kuvaa - siis tappaa ne jotka jotka eivät alistu ja osallistu siihen uskonnollis/poliittisen järjestön politiikkaan jolla maailmaa hallitaan.
Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, osallistumaan sen maailman rakentamiseen tai käyttämään henkisiä kykyjään sen hyväksi. Kenenkään ei ole myöskään lupa käydä kauppaa, ellei hän tee sitä vallitsevien sääntöjen ja määräysten mukaan - ja siis toimi maailman poliittisten johtajien hyväksymällä tavalla.
--------
Suunnilleen näin ...
alex :)- kerettiläinen-
alex.kasi kirjoitti:
Tässä pikku yritys tuon tekstin yhdestä tulkinnasta - ilman että väitän sen olevan ainoan :) .. tai ihan oikeankaan ..
...
Sitten näin, kuinka eräs "vanhaan uskonnollis/moraaliin" perustuva järjestö nousi historian hämärästä. Se kyllä näytti Jeesukselta, mutta se puhui niin kuin maailmaa johtavat poliitikot sen halusivat puhua.
Se käyttää hyväkseen "maailmaa hallitsevien poliittisten johtajien sille antamaa valtaa ja panee siten maan asukkaat hyväksymään ja omaksumaan sen ajattelun ja moraalin jota maailmaa hallitsevat poliitikot haluavat ihmisten ajattelevan ja tekevän.
Tämä uskonnollis/moraalinen järjestö tekee (maailman johtajien vallalla ja hyväksynnällä) suuria tunnustekoja ja saa tulenkin lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.
Niillä (uuden tekniikan tuomilla) tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä maailmaa johtavien poliitikkojen nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen maailman yhteiskuntaa johtavien uskonnollis-poliittisten arvojen kunniaksi, joiden ihmiset luulivat jääneen unohdukseen historian hämärään, mutta joka sen sijaan nousi maailman johtajien avulla takaisin valtaa asemaan.
Se on uuden tekniikan avulla tehnyt jopa maailmaa hallitsevien poliitikkojen kuvista sellaisia, että kuva jopa kykenee puhumaan, ja se on saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra pedon kuvaa - siis tappaa ne jotka jotka eivät alistu ja osallistu siihen uskonnollis/poliittisen järjestön politiikkaan jolla maailmaa hallitaan.
Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, osallistumaan sen maailman rakentamiseen tai käyttämään henkisiä kykyjään sen hyväksi. Kenenkään ei ole myöskään lupa käydä kauppaa, ellei hän tee sitä vallitsevien sääntöjen ja määräysten mukaan - ja siis toimi maailman poliittisten johtajien hyväksymällä tavalla.
--------
Suunnilleen näin ...
alex :)>> Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, osallistumaan sen maailman rakentamiseen tai käyttämään henkisiä kykyjään sen hyväksi. Kenenkään ei ole myöskään lupa käydä kauppaa, ellei hän tee sitä vallitsevien sääntöjen ja määräysten mukaan - ja siis toimi maailman poliittisten johtajien hyväksymällä tavalla. <<
No tästä oravanpyörästä ulos hyppäämälläkö vältät sitten ottamasta pedon merkin ja kumartamasta petoa ja näin sitten tulet tapetuksi...? - kerettiläinen-
>> Sunnuntai on ollut pedonmerkkinä jo 300-luvulta lähtien <<
Eikö koko KIRKKO ole ollut pedonmerkki siitä lähtien kun se syntyi?
Kristikunnalla on tänä päivänä mitä suvaitsevaisin "pyhä" isä, joka rakastaa kaikkia ekumeenisia tyttäriään (myös heidän sapatinvietostaan huolimatta). Hän rakastaa muidenkin uskontojen edustajia, jopa muslimeja ja homojakin, joten alkaisiko hän laittaa kapuloita rattaisiin tämän maailman suuryrityksille ja liikemiehille alkamalla säätää jotain rajoituksia kaupankäyntiin... johan siinä saattaisi hänen omatkin bisneksensä kärsiä eli tuottovirta "apostoliseen" Vatikaanipankkiin saattaisi heikentyä, eikä enää pian olisi varaa tarjota pitsaa köyhillekään... Ja mikä pahinta, siinähän menisi samantien vielä maailman suosiokin ja sitä paavi-isä tuskin haluaa...!!! Joten tuskinpa hän murehtii jotain pientä sapatinviettäjien joukkoa, kun hänellä on suurempiakin murheita tässä "vaaroja" täynnä olevassa maailmassa huolehtiessaan omasta lammaskatraastaan...
http://www.catholicnews.com/data/stories/cns/1402635.htm
http://ncronline.org/blogs/francis-chronicles/church-essential-faith-there-are-no-free-agents-pope-says
http://www.wucnews.com/2014/07/pope-francis-warns-any-personal.html
https://www.youtube.com/watch?v=yB4zdEDljPo - kerettiläinen-
kerettiläinen- kirjoitti:
>> Sunnuntai on ollut pedonmerkkinä jo 300-luvulta lähtien <<
Eikö koko KIRKKO ole ollut pedonmerkki siitä lähtien kun se syntyi?
Kristikunnalla on tänä päivänä mitä suvaitsevaisin "pyhä" isä, joka rakastaa kaikkia ekumeenisia tyttäriään (myös heidän sapatinvietostaan huolimatta). Hän rakastaa muidenkin uskontojen edustajia, jopa muslimeja ja homojakin, joten alkaisiko hän laittaa kapuloita rattaisiin tämän maailman suuryrityksille ja liikemiehille alkamalla säätää jotain rajoituksia kaupankäyntiin... johan siinä saattaisi hänen omatkin bisneksensä kärsiä eli tuottovirta "apostoliseen" Vatikaanipankkiin saattaisi heikentyä, eikä enää pian olisi varaa tarjota pitsaa köyhillekään... Ja mikä pahinta, siinähän menisi samantien vielä maailman suosiokin ja sitä paavi-isä tuskin haluaa...!!! Joten tuskinpa hän murehtii jotain pientä sapatinviettäjien joukkoa, kun hänellä on suurempiakin murheita tässä "vaaroja" täynnä olevassa maailmassa huolehtiessaan omasta lammaskatraastaan...
http://www.catholicnews.com/data/stories/cns/1402635.htm
http://ncronline.org/blogs/francis-chronicles/church-essential-faith-there-are-no-free-agents-pope-says
http://www.wucnews.com/2014/07/pope-francis-warns-any-personal.html
https://www.youtube.com/watch?v=yB4zdEDljPoNo eivät nuo kaikki linkit näkyneet, mutta näistä käy selväksi, mikä on paavin mielestä "vaarallista"...
https://www.ncronline.org/blogs/francis-chronicles/church-essential-faith-there-are-no-free-agents-pope-says
"At his weekly general audience Wednesday, Pope Francis continued his series of audience talks about the church, telling an estimated 33,000 people that there is no such thing as "do-it-yourself" Christians or "free agents" when it comes to faith."
Viikoittaisessa yleisaudienssissaan keskiviikkona (25.6.2014), paavi Francis jatkoi sarjaansa yleisöpuheistaan koskien kirkkoa, sanoen noin 33,000 ihmisille, ettei ole olemassa sellaista asiaa kuin ”tee-se-itse” -kristityt tai ”vapaita agentteja”, kun on kyse uskosta.
"Pope Francis described as "dangerous" the temptation to believe that one can have "a personal, direct, immediate relationship with Jesus Christ without communion with and the mediation of the church."
Paavi Francis kuvaili ”vaaralliseksi” houkutusta uskoa että jollakulla voi olla ”henkilökohtainen, suora, välitön suhde Jeesukseen Kristukseen ilman yhteyttä ja meditointia kirkon kanssa.”
https://www.youtube.com/watch?v=yB4zdEDljPo - kerettiläinen-
Paavi väittää siis, että henkilökohtainen suhde Jeesukseen ilman meditointia kirkon kanssa on vaarallista...no jokainen päätelköön itse, kumpi on vaarallisempaa...
http://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/uvj.pdf
S. 152 lainaus:
Katolinen mieli
Benny Hinn pitää katolista kirkkoa aidon uskon ilmentymänä ja paavia suurena kristittynä johtajana. Australian Assemblies of God (helluntailiike) konferenssissa Adelaidessa 1997 Hinn ylisti paavia ja kertoi tapaamisestaan Filippiinien katolisen johtajan, kardinaali Sinin kanssa. Hinnin mukaan Sin oli luvannut tukea hänen missioitaan kun Hinn puolestaan rohkaisee katolisia pysymään kirkkonsa opissa.
1989 Hinn oli mukana valmistamassa paaville "Rauhan Ruhtinas" palkintoa, mutta vetäytyi osallisuudesta myöhemmin. OSALLISTUTTUAAN KATOLISELLE EHTOOLLISELLE HINN KOKI MYSTISEN ELÄMYKSEN ja tunsi koskettaneensa Jeesuksen viittaa. Katolinen ehtoollinen on Hinnin mukaan aito ja oikea tapa osallistua Herran kuolemaan, Jumala todella antoi minulle ilmestyksen kun osallistumme ehtoolliseen, kyse ei ole vain ehtoollisesta otamme osaa itseensä Jeesukseen Kristukseen. Hän ei sanonut, ottakaa ja syökää tämä edustaa ruumistani, Hän sanoi, tämä on minun ruumiini . Kun otat osaa ehtoolliseen, otat osan Jeesusta ja se parantaa ruumiisi me emme ota leipää. Vaan otamme, kuten Hän sanoo: Tämä on minun ruumiini .
Benny Hinn viittaa katoliseen uskontoon, jossa uskotaan leivän muuttuvan kirjaimelliseksi Jeesuksen ruumiiksi ja viinin Hänen verekseen. Näin katolinen juo Hänen vertaan ja syö Hänen ruumistaan. Papin uskotaan olevan välittäjä, joka kerta kerran jälkeen uhraa Kristuksen ja jakaa hänet ehtoollisessa siihen osallistuville. Katolisille Jeesus on jatkuvasti ristillä oleva, koko ajan uudelleen ja uudelleen ristiinnaulittava persoona. Hän ei ole Raamatun kerran ristiinnaulittu ja ylösnoussut Jeesus, jonka teko yksin vapahtaa Häneen uskovan lopullisesti kaikesta synnistä. Katolinen uskonto sitoo ihmisen epävarmuuteen eikä esitä Jeesusta ainoana tienä armollisen Jumalan tykö. Hinn sanoo olevansa pohjimmiltaan katolinen.
https://m.youtube.com/watch?v=bKAI8Yqa2bs
https://m.youtube.com/watch?v=apFjbtpxauQ
- PedonMerkistä
Pedon merkki on väärä raamatunlause kotelo jonka lukujen summa on 666. Raamatunlause kotelo oli sellainen joka sidottiin otsalle ja oikeaan käsivarteen Jumalan sinetiksi. Jeesus myös kritisoi fariseuksia siitä että nämä käyttivät vain näönvuoksi suurennettuja raamatunlausekoteloja. Oikean raamatunlausekotelon summa muuten olisi 613, mikä on vabhantestamentin käskyjen määrä. Joten kipinkapin raamatunlausekoteloita eli tefillinejä hankkimaan, jotta tunnistaa Jumalan oman.
Raamatunlausekotelo sopii hyvin noihin sanoihin "oikeaan käteensä tai otsaansa".
Mutta pedon merkistä sanotaan, että se on pedon nimi tai nimen luku. Se istuu kovin huonosti tuohon hullunkuriseen laatikkoon.
Hei!
Herra on säätänyt että on elettävä rauhassa ja rakkaudessa. 1 Joh 4:8.
- Se kuka tätä rikkoo, ei elä Herrassa.
Lepopäivä on Jumala-suhteen, ihmissuhteiden, ilon ja levon sekä kristillisen vapauden päivä.
Lepopäivä on rakkauden ja rauhan päivä. Päivä on Herran kaikkena aikana maailmanhistoriassa Herran Hengessä.
Jossakin muussa hengessä kuin Herran Hengessä, päivä ei ole Herran päivä koskaan.
- Päivää vietetään rauhassa.
Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelija- Sunnuntai.On.Pyhäpäivä
Minä ainakin pidän sunnuntain kristillisenä lepo- ja pyhäpäivänä, aivan tieten tahtoen ja tahallani...!
- kukin.uskollaan
Mikäs siinä, kukin palvoo sitä jumalaa, minkä on luonut eteensä ja sitähän se on -tieten- , sekä tahtoin, myös tahalteen.
Sellaisessa palvonnassa kaikki päivät on yhtä pyhiä, riippuu palvojasta. Valita voi .. vapaasti
- Jumala_rankaise_teitä
Nyt on vain kovinkin epäselvää se, mistä sunnuntaista on kyse ja kenen kalenterin/ajanlaskun mukaan se määräytyy. Ja nyt on sitten turha vetää holokaustia pöydälle perusteeksi. Teidän sionistien juutalainen kalenteri on liian subjektiivinen hörhöily sunnuntain ajankohdan määrityksen perusteeksi.
- Su.ei.pedonmerkki
Adventistit haukkua räksyttävät ns. väärää puuta. Ilmestyskirjan peto kun näet ei ole katolinen kirkko, vaan islam. Tämä fiksaatio paaviin petona ja sunnuntaihin pedonmerkkinä eli lukuna 666 on peräisin Ellen G Whiten hourailuista.
Osa adventistiteologeistakin opettaa, ettei sunnuntai ole pedonmerkki! Mm. Kai_A eli teol.tri Kai Arasola opettaa, ettei pedonmerkki-aiheessa ole ollenkaan kysymys sapatti vs. sunnuntai asettelusta.
Joku kirjoittaja argumentoi paavin olevan peto, kun kehottaa perheitä viettämään sunnuntaisin yhteistä aikaa. Tuota, onko se ihan kadotukseen vievä synti, jos vanhemmat viettävät yhteistä aikaa lastensa kanssa? Saisinko raamatunkohdan, jossa näin lukee?- 1234567---
Ilm.13:18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun, sillä on IHMISEN LUKU. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi. . . Siis viisautta ja ymmärrystä tarvitaan.
Viisautta löytyy myöskin vanhasta Luterilaisuudesta, 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta, antikristuksesta paavista.
Virsi 240. 12. Me rukolem' sua Jesu Christ', pääst' meit pahan Paawin orjuust', Kuin on se antikristus wissist', meit' kerit' sen kowast' koruust: O Herra Christ' ! Sinä olet wissist', Kuin yksinäs woit meit auttaa! Synnist' estä hädäst' päästä, piinas ja kuolemas kautta!
Säkeistö 6. kertoo kuinka Jumalan käskyi wastaan räyskyi. 6.Nuori wanha, waimo ja mies, Sen tietämän pitää sangen, Ett' Isabel' ja Babylon myös, on maahan langenn', Kuin oli kunnias', tek' itsens wiisaaks', wallits' ylpeytens' wallas', JUMALAN KÄSKYI WASTAAN RÄYSKYI, Rauvenn' on jo itese altans.
Pimeä keskiaika kesti 1260. Tältä ajalta virsi 241.4. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään ja oikean Jumalan unhotti itsens' teetteli siaan: Hän PAIMENET HUKUTTAA KÄSKI, KUIN LAMPAIT' LAITUMELL' TOIT JA VALLAN SAADA AIKOI KAIKEN LAUMAN KESKELL.
5. o Tätä suurta surkiutt' ! ylits' vaivaisen lauman, ettei KENELLÄKÄÄN ollut rohkiutt', Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan pedon pelvost', HÄN UHKAS', KAIKKI KÄKES', HÄN POLTTI, TAPPOI JA SÄKES', KUN VASTASIT HÄNT' EHDOST.'
Olen entinen Luterilainen, kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen. - 1234567---
1234567--- kirjoitti:
Ilm.13:18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun, sillä on IHMISEN LUKU. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi. . . Siis viisautta ja ymmärrystä tarvitaan.
Viisautta löytyy myöskin vanhasta Luterilaisuudesta, 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta, antikristuksesta paavista.
Virsi 240. 12. Me rukolem' sua Jesu Christ', pääst' meit pahan Paawin orjuust', Kuin on se antikristus wissist', meit' kerit' sen kowast' koruust: O Herra Christ' ! Sinä olet wissist', Kuin yksinäs woit meit auttaa! Synnist' estä hädäst' päästä, piinas ja kuolemas kautta!
Säkeistö 6. kertoo kuinka Jumalan käskyi wastaan räyskyi. 6.Nuori wanha, waimo ja mies, Sen tietämän pitää sangen, Ett' Isabel' ja Babylon myös, on maahan langenn', Kuin oli kunnias', tek' itsens wiisaaks', wallits' ylpeytens' wallas', JUMALAN KÄSKYI WASTAAN RÄYSKYI, Rauvenn' on jo itese altans.
Pimeä keskiaika kesti 1260. Tältä ajalta virsi 241.4. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään ja oikean Jumalan unhotti itsens' teetteli siaan: Hän PAIMENET HUKUTTAA KÄSKI, KUIN LAMPAIT' LAITUMELL' TOIT JA VALLAN SAADA AIKOI KAIKEN LAUMAN KESKELL.
5. o Tätä suurta surkiutt' ! ylits' vaivaisen lauman, ettei KENELLÄKÄÄN ollut rohkiutt', Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan pedon pelvost', HÄN UHKAS', KAIKKI KÄKES', HÄN POLTTI, TAPPOI JA SÄKES', KUN VASTASIT HÄNT' EHDOST.'
Olen entinen Luterilainen, kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen.Jatkan vielä. Paavinvalta sai kuolinhaavan Ranskan vallatessa Rooman v. 1798 ja vangitessa paavin. Näytti siltä, että se merkitsi loppua paavikunnalle. Englantilainen historioitsija Thomas Carlyne kirjoitti katolisesta kirkosta: Paavikunta ei voi palata enempää kuin pakanuuskaan. Mutta "Kuolinhaava" alkoi parantua. Lateraanisopimuksen mukaan v. 1929 Vatikaani sai v. 1870 menettämänsä alueen ja poliittiset oikeutensa takaisin.
Ilm.13:3. Ja minä näin yhden sen päistä ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.
Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. Kirkolliskokouksessa Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos JOKU HAVAITAAN OLEVAN JUUTALAISUUDEN KANNATTAJA, JULISTETTAKOON HÄNET PANNAAN, EROON KRISTUKSESTA. - Index Canonum.
Nythän on niin, että suuri osa julistajiakin julistaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Jumalan antama sapatti Jumalanmerkki luetaankin suurelta osin kuuluvaksi arkipäivien joukkoon.
Sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. . . Sapatti on Jumalan merkki. Jumalan käskyt ovat ikuiset ja muuttamattomat. - Su.ei.pedonmerkki
1234567--- kirjoitti:
Olen entinen Luterilainen, kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen.Kysyin nimimerkiltä 1234567---, voisiko hän antaa kohdan Raamatusta, jossa tuomitaan synniksi se, että perheet ovat sunnuntaisin yhdessä. Eipä tullut vastausta....
Tuossa antamassasi Ilmestyskirjan kohdassa ilmoitetaan pedonluvuksi 666, mutta missä kohdin siinä sanotaan sunnuntain olevan pedonmerkki? Kun pedonmerkki on pedonluku 666, niin tällä logiikalla sunnuntai olisi 666. Missä kohdin Raamattua lukee näin?
Onko tämä 1700-luvun virsikirja adventisteilla Raamatun veroinen? Sitä lainataan todella usein. Perustuuko adventismi opeissaan tähän ko. virsikirjaan Raamatun sijaan t. lisäksi? - 1234567---
Su.ei.pedonmerkki kirjoitti:
Kysyin nimimerkiltä 1234567---, voisiko hän antaa kohdan Raamatusta, jossa tuomitaan synniksi se, että perheet ovat sunnuntaisin yhdessä. Eipä tullut vastausta....
Tuossa antamassasi Ilmestyskirjan kohdassa ilmoitetaan pedonluvuksi 666, mutta missä kohdin siinä sanotaan sunnuntain olevan pedonmerkki? Kun pedonmerkki on pedonluku 666, niin tällä logiikalla sunnuntai olisi 666. Missä kohdin Raamattua lukee näin?
Onko tämä 1700-luvun virsikirja adventisteilla Raamatun veroinen? Sitä lainataan todella usein. Perustuuko adventismi opeissaan tähän ko. virsikirjaan Raamatun sijaan t. lisäksi?Ei siinä ole mitään väärää jos perheet ovat sunnuntaisin ja kaikkina muinakin päivinä yhdessä
Paavit eivät ole kehoittaneet pitämään Jumalan antamaa sapattia pyhänäpäivänä, vaan sunnuntaita.
Paljon on julistajiakin, jotka julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
Eräs vapaisiin suuntiin kuuluva kirjoittikin aikoinaan: Nyt on Uudenliiton aika. Sapatti kuului Mooseksen aikaan. Sapatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle, piste !
Saa KAIKKI suuret ja pienet.
1700-luvun LUTERILAISESTA virsikirjasta löytyy totuuksia, joita tuskin vapaiden suuntien kirjoista ei löydy.
Vaihtoehtoja pedonmerkille:
MIKROSIRU
http://www.kristillinenkirjakauppa.fi/index.php?sid=30003&tuoteid=11557
ISLAM
https://www.google.fi/#q=666 allah
KYMMENVALTIOLIITTO
https://www.google.fi/#q=world divided into 10 kingdoms- haahuuta
Tuo mikrosiru nyt on ihan selkeästi huuhaata!
haahuuta kirjoitti:
Tuo mikrosiru nyt on ihan selkeästi huuhaata!
Huu. Mikä on suhteesi ennustuskirja-Raamattuun?
- Tervetuloa.niinkö
Ilmestyskirjan peto on islam.
Islam = 666
Allah = 666
Mohammad = 666
Koraani = 666
Tulokset arabiankielisistä sanoista arabialaisten aakkosten numeerisilla arvoilla.
Islam on muuttanut ajat ja lait. Pyhittävät 6.(!!!) viikonpäivää ja islamin laki on sharia.
Islam on julistanut ottavansa maailmanvallan. Monin keinoin.
Islam vainoaa juutalaisia ja kristittyjä mitä julmimmin.
Islamin eri terroristijärjestöt ovat pedon tyttäriä.
Islam on parannellut kuolinhaavaansa sen jälkeen kun sen pääsy Eurooppaan estettiin. Mutta nyt on levittäytyminen käynnissä.
Pitääkö tätä islamin toimintaa tukeakin seisomalla tumput suorina, tuijottamalla paaviin ja väittämällä sunnuntain olevan 666? Ja näin avaamalla islamille uutta areenaa ilman minkäänlaista vastarintaa? Islamille helppo peli? Welcome? - kerettiläinen-
Tervetuloa.niinkö kirjoitti:
Ilmestyskirjan peto on islam.
Islam = 666
Allah = 666
Mohammad = 666
Koraani = 666
Tulokset arabiankielisistä sanoista arabialaisten aakkosten numeerisilla arvoilla.
Islam on muuttanut ajat ja lait. Pyhittävät 6.(!!!) viikonpäivää ja islamin laki on sharia.
Islam on julistanut ottavansa maailmanvallan. Monin keinoin.
Islam vainoaa juutalaisia ja kristittyjä mitä julmimmin.
Islamin eri terroristijärjestöt ovat pedon tyttäriä.
Islam on parannellut kuolinhaavaansa sen jälkeen kun sen pääsy Eurooppaan estettiin. Mutta nyt on levittäytyminen käynnissä.
Pitääkö tätä islamin toimintaa tukeakin seisomalla tumput suorina, tuijottamalla paaviin ja väittämällä sunnuntain olevan 666? Ja näin avaamalla islamille uutta areenaa ilman minkäänlaista vastarintaa? Islamille helppo peli? Welcome?>> Islam vainoaa juutalaisia ja kristittyjä mitä julmimmin. <<
Unohdit joukosta rauhantahtoiset muslimit...miksi...? kerettiläinen- kirjoitti:
>> Islam vainoaa juutalaisia ja kristittyjä mitä julmimmin. <<
Unohdit joukosta rauhantahtoiset muslimit...miksi...?Tosi on. Maailmassa on rauhantahtoisia muslimeja. Heidätkin pannaan kärsimään, elleivät he lopulta suostu tappamaan vääräuskoisia (infidel).
- Simelius1
kerettiläinen- kirjoitti:
>> Islam vainoaa juutalaisia ja kristittyjä mitä julmimmin. <<
Unohdit joukosta rauhantahtoiset muslimit...miksi...?Sanoisin että he suurelta -ellei suurimmalta osin sisimmässään hyväksyvät sharia-lain. Ovat vain niin maallistuneita vielä että eivät välitä. Kysyttäessä, ovat tietenkin rauhantahtoisia koska muslimeille valehtelu on sallittua islamin asian takia. Koska eivät koskaan oma-aloitteisesti tuomitse jihadistien iskuja, he antavat asialle hiljaisen hyväksynnän. Tämä rauhanomaisten muslimien valtava joukko on kuitenkin potentiaalinen jihadistijoukko ja heitä voidaan nopeastikin mobilisoida jihadismiin moskeijoissa. Heillä elää kaipuu maailmanvaltaan ja uskon aina vaan lujemmin että islam on peto ja pedonmerkki liittyy siihen. Katolisella kirkolla ei ole osaa eikä arpaa siinä touhussa. Jos olet islamia vastaan, olet rasisti ja sitä rataa. Tämä on se taikasana jolla polvet notkuu.
- kerettiläinen-
Simelius1 kirjoitti:
Sanoisin että he suurelta -ellei suurimmalta osin sisimmässään hyväksyvät sharia-lain. Ovat vain niin maallistuneita vielä että eivät välitä. Kysyttäessä, ovat tietenkin rauhantahtoisia koska muslimeille valehtelu on sallittua islamin asian takia. Koska eivät koskaan oma-aloitteisesti tuomitse jihadistien iskuja, he antavat asialle hiljaisen hyväksynnän. Tämä rauhanomaisten muslimien valtava joukko on kuitenkin potentiaalinen jihadistijoukko ja heitä voidaan nopeastikin mobilisoida jihadismiin moskeijoissa. Heillä elää kaipuu maailmanvaltaan ja uskon aina vaan lujemmin että islam on peto ja pedonmerkki liittyy siihen. Katolisella kirkolla ei ole osaa eikä arpaa siinä touhussa. Jos olet islamia vastaan, olet rasisti ja sitä rataa. Tämä on se taikasana jolla polvet notkuu.
>> Sanoisin että he suurelta -ellei suurimmalta osin sisimmässään hyväksyvät sharia-lain. Ovat vain niin maallistuneita vielä että eivät välitä. <<
Maallistuneet kristitytkin varmaan sisimmässään hyväksyvät kaikki menneiden aikojen miekkalähetykset...
>>Koska eivät koskaan oma-aloitteisesti tuomitse jihadistien iskuja, he antavat asialle hiljaisen hyväksynnän. <<
Aivan samoinhan voidaan sanoa kristityistä Israel-fanittajista, että koska he eivät koskaan oma-aloitteisesti tuomitse juutalaisten lainrikkomisia ja terroritekoja avuttomia palestiinalaisia esim. naisia ja lapsia kohtaan, niin he antavat asialle hiljaisen hyväksynnän... Tai paremminkin aika äänekkään hyväksynnän, koska opettavat, että Jumalankin hyväksynnän saa vain "siunaamalla Israelia"... Israelin siunaamisesta on siis tullut peräti uskovaisuuden mitta ja pelastuskysymys. Samalla Israel-fanittajat itse lisäävät maailman vastenmielisyyttä juutalaisia kohtaan, koska ihmisillä on oikeudenmukaisuuden taju. Raamatussahan sanotaan "älä tapa" ja "Jumala ei katso henkilöön"... Israel-fanittajat sen sijaan kyllä katsovat hyvinkin tarkkaan henkilöön eli mihin kansallisuuteen tai uskontoon joku kuuluu ja kenellä on "oikeutus" toisten tappamiseen ja sortamiseen.
>> Tämä rauhanomaisten muslimien valtava joukko on kuitenkin potentiaalinen jihadistijoukko ja heitä voidaan nopeastikin mobilisoida jihadismiin moskeijoissa. <<
Kun mietitään menneisyyttä ja "ainoan oikeaoppisen" Äitikirkon ja sitä seuraavan "ainoan oikeaoppisen" luterilaisen Tytärkirkon "evankeliumin" levittämistapaa, niin minun ei ole vaikea kuvitella, etteikö näitä verenmaku suussaan kiihkoilevia Israel-fanittajia voisi myöskin mobilisoida vaikka mihin, kun aika on suotuisa...bushmanni totesikin kerran täällä jotenkin tähän tapaan, että "ainoastaan uskonto saa hyvätkin ihmiset tekemään pahoja tekoja" ja niin se onkin eli paradoksaalisesti uskonnon nimissä voidaan ihmisiä aivopestä kannattamaan vaikka miten oikeudentajun ja täysin Raamatunkin vastaisia asioita... Simelius1 kirjoitti:
Sanoisin että he suurelta -ellei suurimmalta osin sisimmässään hyväksyvät sharia-lain. Ovat vain niin maallistuneita vielä että eivät välitä. Kysyttäessä, ovat tietenkin rauhantahtoisia koska muslimeille valehtelu on sallittua islamin asian takia. Koska eivät koskaan oma-aloitteisesti tuomitse jihadistien iskuja, he antavat asialle hiljaisen hyväksynnän. Tämä rauhanomaisten muslimien valtava joukko on kuitenkin potentiaalinen jihadistijoukko ja heitä voidaan nopeastikin mobilisoida jihadismiin moskeijoissa. Heillä elää kaipuu maailmanvaltaan ja uskon aina vaan lujemmin että islam on peto ja pedonmerkki liittyy siihen. Katolisella kirkolla ei ole osaa eikä arpaa siinä touhussa. Jos olet islamia vastaan, olet rasisti ja sitä rataa. Tämä on se taikasana jolla polvet notkuu.
Kiitos Simelius. Samaa herraa (saatanaa) näyttävät palvovan Levantin ja Rooman hallitsijat.
https://stigdragholm.files.wordpress.com/2013/10/vatican-and-the-pope-wrong.jpg
Luulenpa, ettei Muhammad kyennyt itse luomaan uutta uskontoa Koraaneineen päivineen. Johtavatko jäljet sylttytehtaalle?
https://www.google.fi/#q=rome created islam- kerettiläinen-
Tässä olisi raamatullista pureksittavaa, vaikka tuskinpa kukaan Israel-fanittaja vaivautuu lukemaan, mutta laitoinpahan nyt taas kerran...
http://www.arvioikaa.com/JE.html kerettiläinen- kirjoitti:
>> Sanoisin että he suurelta -ellei suurimmalta osin sisimmässään hyväksyvät sharia-lain. Ovat vain niin maallistuneita vielä että eivät välitä. <<
Maallistuneet kristitytkin varmaan sisimmässään hyväksyvät kaikki menneiden aikojen miekkalähetykset...
>>Koska eivät koskaan oma-aloitteisesti tuomitse jihadistien iskuja, he antavat asialle hiljaisen hyväksynnän. <<
Aivan samoinhan voidaan sanoa kristityistä Israel-fanittajista, että koska he eivät koskaan oma-aloitteisesti tuomitse juutalaisten lainrikkomisia ja terroritekoja avuttomia palestiinalaisia esim. naisia ja lapsia kohtaan, niin he antavat asialle hiljaisen hyväksynnän... Tai paremminkin aika äänekkään hyväksynnän, koska opettavat, että Jumalankin hyväksynnän saa vain "siunaamalla Israelia"... Israelin siunaamisesta on siis tullut peräti uskovaisuuden mitta ja pelastuskysymys. Samalla Israel-fanittajat itse lisäävät maailman vastenmielisyyttä juutalaisia kohtaan, koska ihmisillä on oikeudenmukaisuuden taju. Raamatussahan sanotaan "älä tapa" ja "Jumala ei katso henkilöön"... Israel-fanittajat sen sijaan kyllä katsovat hyvinkin tarkkaan henkilöön eli mihin kansallisuuteen tai uskontoon joku kuuluu ja kenellä on "oikeutus" toisten tappamiseen ja sortamiseen.
>> Tämä rauhanomaisten muslimien valtava joukko on kuitenkin potentiaalinen jihadistijoukko ja heitä voidaan nopeastikin mobilisoida jihadismiin moskeijoissa. <<
Kun mietitään menneisyyttä ja "ainoan oikeaoppisen" Äitikirkon ja sitä seuraavan "ainoan oikeaoppisen" luterilaisen Tytärkirkon "evankeliumin" levittämistapaa, niin minun ei ole vaikea kuvitella, etteikö näitä verenmaku suussaan kiihkoilevia Israel-fanittajia voisi myöskin mobilisoida vaikka mihin, kun aika on suotuisa...bushmanni totesikin kerran täällä jotenkin tähän tapaan, että "ainoastaan uskonto saa hyvätkin ihmiset tekemään pahoja tekoja" ja niin se onkin eli paradoksaalisesti uskonnon nimissä voidaan ihmisiä aivopestä kannattamaan vaikka miten oikeudentajun ja täysin Raamatunkin vastaisia asioita...Kerettiläinen: "Aivan samoinhan voidaan sanoa kristityistä Israel-fanittajista, että koska he eivät koskaan oma-aloitteisesti tuomitse juutalaisten lainrikkomisia ja terroritekoja avuttomia palestiinalaisia..."
Mielestäni ei pitäisi yleistää. Olen varma, että maailmassa on paljon uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, jotka puhuvat rohkeasti kaikkea vääryyttä vastaan.
Mielestäni on syytä ottaa huomioon, että Israel (Jaakobin suku) elää luopumuksessa. Se palvoo vääriä jumalia. Ja nekin, jotka pitävät Raamatun Jumalaa oikeana Jumalana ovat sokeita, koska eivät ole Kristuksen uskossa. Käytännössä Israel-valtio on kuin mikä tahansa sekulaari valtio. Kuten esim. Suomi.
KUITENKIN
Olen taipuvainen uskomaan, että maailmassa olisi rauha, jos KAIKKI ottaisivat Raamatun todesta ja siunaisivat Jaakobin sukua.
4Moos. 24:9 Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"- kerettiläinen-
yurki1000js kirjoitti:
Kerettiläinen: "Aivan samoinhan voidaan sanoa kristityistä Israel-fanittajista, että koska he eivät koskaan oma-aloitteisesti tuomitse juutalaisten lainrikkomisia ja terroritekoja avuttomia palestiinalaisia..."
Mielestäni ei pitäisi yleistää. Olen varma, että maailmassa on paljon uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, jotka puhuvat rohkeasti kaikkea vääryyttä vastaan.
Mielestäni on syytä ottaa huomioon, että Israel (Jaakobin suku) elää luopumuksessa. Se palvoo vääriä jumalia. Ja nekin, jotka pitävät Raamatun Jumalaa oikeana Jumalana ovat sokeita, koska eivät ole Kristuksen uskossa. Käytännössä Israel-valtio on kuin mikä tahansa sekulaari valtio. Kuten esim. Suomi.
KUITENKIN
Olen taipuvainen uskomaan, että maailmassa olisi rauha, jos KAIKKI ottaisivat Raamatun todesta ja siunaisivat Jaakobin sukua.
4Moos. 24:9 Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!">> Olen taipuvainen uskomaan, että maailmassa olisi rauha, jos KAIKKI ottaisivat Raamatun todesta ja siunaisivat Jaakobin sukua. <<
Jaakobin sukua ovat kaikki "petturit" eli >uudestisyntymättömät< ihmiset kansalaisuudesta riippumatta. Sen jälkeen kun "petturi-jaakobit" ovat taistelleet Jumalan kanssa ja lähteneet tästä taistelusta "voittoisasti ontuen" jatkamaan matkaansa kohti >taivaallista Jerusalemia<, on heistä tullut todellisia israelilaisia eli osa Jumalan omaisuuskansaa >> hengellistä Israelia<<
1. Piet.2
9 Mutta TE OLETTE "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, OMAISUUSKANSA, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "OLETTE ARMAHDETUT".
Hebr.11
8 Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.
9 Uskon kautta hän ELI MUUKALAISENA LUPAUKSEN MAASSA NIINKUIN VIERAASSA MAASSA, asuen teltoissa Iisakin ja Jaakobin kanssa, jotka olivat saman lupauksen perillisiä;
10 SILLÄ HÄN ODOTTI SITÄ KAUPUNKIA, JOLLA ON PERUSTUKSET JA JONKA RAKENTAJA JA LUOJA ON JUMALA
11 Uskon kautta sai Saarakin voimaa suvun perustamiseen, vieläpä YLI-IKÄISENÄ, KOSKA HÄN PITI LUOTETTAVANA SEN, JOKA OLI ANTANUT LUPAUKSEN.
12 Sentähden syntyikin yhdestä miehestä, vieläpä KUOLETTUNEESTA, niin suuri paljous, kuin on tähtiä taivaalla ja kuin meren rannalla hiekkaa, epälukuisesti.
13 Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja TUNNUSTANEET MAAN PÄÄLLÄ OLEVANSA VIERAITA JA MUUKALAISIA
14 Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat ETSIVÄNSÄ ISÄNMAATA.
15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
16 mutta nyt he PYRKIVÄT PAREMPAAN, SE ON TAIVAALLISEEN. SENTÄHDEN JUMALA EI HEITÄ HÄPEÄ, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä HÄN ON VALMISTANUT HEILLE KAUPUNGIN.
Ja mikä se Jumalan valmistama kaupunki sitten on? >>> Se on Jumalan Hengestä syntynyt seurakunta eli >>> hengellinen Israel.
Gal.4
26 Mutta se JERUSALEM, JOKA YLHÄÄLLÄ ON, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.
27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
28 Ja te, veljet, olette LUPAUKSEN LAPSIA, niinkuin Iisak oli.
29 Mutta niinkuin LIHAN MUKAAN SYNTYNYT silloin vainosi HENGEN MUKAAN SYNTYNYTTÄ, niin nytkin. - kerettiläinen-
yurki1000js kirjoitti:
Kerettiläinen: "Aivan samoinhan voidaan sanoa kristityistä Israel-fanittajista, että koska he eivät koskaan oma-aloitteisesti tuomitse juutalaisten lainrikkomisia ja terroritekoja avuttomia palestiinalaisia..."
KUITENKIN
4Moos. 24:9 Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!">> Mielestäni ei pitäisi yleistää. <<
Miksi sitten niin monet itseään kristittyinä pitävät suhtautuvat islaminuskoisiin niin kuin he olisivat kaikki joitain potentiaalisia terroristeja...? Aivan samoin voidaan silloin yleistää ja pitää kaikkia kristittyjäkin potentiaalisina "miekkalähetteinä"... kerettiläinen- kirjoitti:
>> Mielestäni ei pitäisi yleistää. <<
Miksi sitten niin monet itseään kristittyinä pitävät suhtautuvat islaminuskoisiin niin kuin he olisivat kaikki joitain potentiaalisia terroristeja...? Aivan samoin voidaan silloin yleistää ja pitää kaikkia kristittyjäkin potentiaalisina "miekkalähetteinä"...TÄRKEÄÄ YMMÄRTÄÄ
Uskolla ja uskonnolla on vissi ero. Usko/Jeesus vapauttaa. Uskonnot sitovat. Onkin syytä määrittää "kristitty" aina kun kristityistä puhutaan. Siksi ei kande yleistää.kerettiläinen- kirjoitti:
>> Olen taipuvainen uskomaan, että maailmassa olisi rauha, jos KAIKKI ottaisivat Raamatun todesta ja siunaisivat Jaakobin sukua. <<
Jaakobin sukua ovat kaikki "petturit" eli >uudestisyntymättömät< ihmiset kansalaisuudesta riippumatta. Sen jälkeen kun "petturi-jaakobit" ovat taistelleet Jumalan kanssa ja lähteneet tästä taistelusta "voittoisasti ontuen" jatkamaan matkaansa kohti >taivaallista Jerusalemia<, on heistä tullut todellisia israelilaisia eli osa Jumalan omaisuuskansaa >> hengellistä Israelia<<
1. Piet.2
9 Mutta TE OLETTE "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, OMAISUUSKANSA, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "OLETTE ARMAHDETUT".
Hebr.11
8 Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.
9 Uskon kautta hän ELI MUUKALAISENA LUPAUKSEN MAASSA NIINKUIN VIERAASSA MAASSA, asuen teltoissa Iisakin ja Jaakobin kanssa, jotka olivat saman lupauksen perillisiä;
10 SILLÄ HÄN ODOTTI SITÄ KAUPUNKIA, JOLLA ON PERUSTUKSET JA JONKA RAKENTAJA JA LUOJA ON JUMALA
11 Uskon kautta sai Saarakin voimaa suvun perustamiseen, vieläpä YLI-IKÄISENÄ, KOSKA HÄN PITI LUOTETTAVANA SEN, JOKA OLI ANTANUT LUPAUKSEN.
12 Sentähden syntyikin yhdestä miehestä, vieläpä KUOLETTUNEESTA, niin suuri paljous, kuin on tähtiä taivaalla ja kuin meren rannalla hiekkaa, epälukuisesti.
13 Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja TUNNUSTANEET MAAN PÄÄLLÄ OLEVANSA VIERAITA JA MUUKALAISIA
14 Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat ETSIVÄNSÄ ISÄNMAATA.
15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
16 mutta nyt he PYRKIVÄT PAREMPAAN, SE ON TAIVAALLISEEN. SENTÄHDEN JUMALA EI HEITÄ HÄPEÄ, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä HÄN ON VALMISTANUT HEILLE KAUPUNGIN.
Ja mikä se Jumalan valmistama kaupunki sitten on? >>> Se on Jumalan Hengestä syntynyt seurakunta eli >>> hengellinen Israel.
Gal.4
26 Mutta se JERUSALEM, JOKA YLHÄÄLLÄ ON, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.
27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
28 Ja te, veljet, olette LUPAUKSEN LAPSIA, niinkuin Iisak oli.
29 Mutta niinkuin LIHAN MUKAAN SYNTYNYT silloin vainosi HENGEN MUKAAN SYNTYNYTTÄ, niin nytkin.Anteeksi etten erikseen maininnut tarkoittavani biologisia (geneettisiä) Jaakobin jälkeläisiä. Hehän levisivät, kuten Raamattu ennusti, kaikkiin ilmansuuntiin.
http://www.fkf.net/kadonneet/
1Moos. 28:14 Ja sinun jälkeläistesi paljous on oleva kuin maan tomu, ja sinä leviät länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään, ja sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.Simelius1 kirjoitti:
Roomalainen peto. Danielin kirja tuntee neljä erilaista petoa, jotka hallitsevat maailmaa, ennen Jeesuksen toista tulemista.
Nämä neljä petoa ovat Babylonia, Meedo-Persia, Kreikka, ja Rooma, jotka kaikki ovat nousseet esille näinä viimeisinä päivinä, erilaisissa yhteyksissä.
Balmyyran kaupunki oli lähtökohtana sille hävitykselle, jota olemme saaneet seurata Muslimimaailman valloitusyrityksistä, vallata maailman herruus.
Sunnit ja Siiat hävittävät toistensa moskeijoita, juutalaisten synägoogeja ja Roomalaiskatolisten ja kristittyjen kirkkoja, mutta tulevat häviämään taistelun, maailman herruudesta.
Kreikka ja Rooma ovat viimeiset vallan tavoittelijat, joista Rooma on viimeinen maailman valtaa tavoitteleva Raamatun ennustama valta, joka jää viimeiseksi, ennen Jeesuksen toista tulemista.
Luther tunsi viimeisen antikristuksena tunnetun pedon, joka meni Jumalan temppeliin ja julisti olevansa Jumala, ja on toiminut Roomassa.
- omastapäästä
"Katolisen kirkon johtajat ovat lukuyisia kertoja sanoneet ja kirjoittaneet, että heidän kirkkonsa on vaihtanut Raamatullisen sapatti-launtain vieton sunnuntain viettoon 300-luvulla..."
Kertoisitko lisää tällaisesta dokumentista.
Väitteesi on uskomaton, koska sunnuntainvietto voidaan johtaa Jeesuksen ylösnousemuksen muistopäivään. Kaikki varhaiset lähteet puhuvat sunnuntaista Herran päivänä, kahdeksantena päivänä, jolloin uskovat kokoontuivat viettämään ehtoollista, kuten nykyisinkin.- 1234567---
Kuka muutti sunnuntain viikon ensimmäisen päivän Herran päiväksi ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.
- Ylösnousemus.aikaisempi
1234567--- kirjoitti:
Kuka muutti sunnuntain viikon ensimmäisen päivän Herran päiväksi ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.
Ei Kristuksen ylösnousemus ole katolisen kirkon tai jonkun Rooman piispan (paavin) keksintö. Yhtä vähän Rooman kirkko olisi "keksinyt" viikon ensimmäisen päivän ylösnousemuspäiväksi. Sekä ylösnousemus itse että sen ajankohta viikonpäivien joukossa ovat molemmat RAAMATUSSA seisovat faktat, jotka ovat olleet voimassa jo kauan ennen minkään kirkkolaitoksen syntyä. Turha niistä on paaveja syyttää!
- 1234567---
Ylösnousemus.aikaisempi kirjoitti:
Ei Kristuksen ylösnousemus ole katolisen kirkon tai jonkun Rooman piispan (paavin) keksintö. Yhtä vähän Rooman kirkko olisi "keksinyt" viikon ensimmäisen päivän ylösnousemuspäiväksi. Sekä ylösnousemus itse että sen ajankohta viikonpäivien joukossa ovat molemmat RAAMATUSSA seisovat faktat, jotka ovat olleet voimassa jo kauan ennen minkään kirkkolaitoksen syntyä. Turha niistä on paaveja syyttää!
Sunnuntai on KEKSITTY pyhäksi.
Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti Ilta Sanomissa 5.11.99. Vapaa sana seuraavasti: Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo varhain KEKSINEET TEHDÄ sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.
Mennäänpäs 300-luvulle. Vuonna 321 jKr. Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa, joka kuului seuraavasti: Auringon kunnioitettavana päivänä asettukoot kaupungin viranomaiset ja kansa lepoon jne... Katolinen kirkko v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. Käsittääkseni katolinen kirkko on isästä perkeleestä. Se muutti Jeesuksen ylösnousemuspäivän sapatista sunnuntaihin ja vaihtoi perinteisen kuukalenterin uuteen epämääräiseen kalenteriin. Lisäksi se keksi kiirastorstain ja pitkäperjantain eikä usko, että Joona oli fisun masussa täydet 3vrk ja että Jeesuksen ruumis oli maan povessa täydet 3vrk. Sanalla sanoen. Rooman kirkko HUIJAA minkä kerkiää.
Matt. 12:40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
Joona 2:1 Mutta Herra toimitti suuren kalan nielaisemaan Joonan. Ja Joona oli kalan sisässä kolme päivää ja kolme yötä.- omastapäästä
1234567--- kirjoitti:
Sunnuntai on KEKSITTY pyhäksi.
Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti Ilta Sanomissa 5.11.99. Vapaa sana seuraavasti: Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo varhain KEKSINEET TEHDÄ sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.
Mennäänpäs 300-luvulle. Vuonna 321 jKr. Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa, joka kuului seuraavasti: Auringon kunnioitettavana päivänä asettukoot kaupungin viranomaiset ja kansa lepoon jne... Katolinen kirkko v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille."Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti"
Tietääkseni piispa Huovinen ei ole varhaisen kirkkohistorian tutkija.
"Mennäänpäs 300-luvulle. Vuonna 321 jKr. Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa"
Entä sitten?
Konstantinuksen määräykset ovat valtiovallan määräyksiä.
Nyt olenkin pyytänyt teitä todistamaan sen, että kristillinen kirkko alkoi viettää sunnuntaita vasta 300-luvulla.
Tätä kun eivät mitkään varhaiskristilliset dokumentit osoita. Päin vastoin niistä käy ilmi, että kristityt kokoontuivat alusta alkaen sunnuntaisin:
Jo Johanneksen elinaikana kirkon kasteopetuksessa luki näin:
14:1 And on the Lord's own day gather yourselves together and break bread and give thanks, first confessing your transgressions, that your sacrifice may be pure.
http://www.earlychristianwritings.com/text/didache-lightfoot.html
Sen sijaan ei siinä, eikä koko Uudessa testamentissa puhuta mitään pakanakristittyjen lauantaisapatin pitämisestä. Koko seurakuntaelämä pyöri tuon sunnuntaisen ehtoollisen ympärillä. - 1234567---
omastapäästä kirjoitti:
"Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti"
"Mennäänpäs 300-luvulle. Vuonna 321 jKr. Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa"
Entä sitten?
Nyt olenkin pyytänyt teitä todistamaan sen, että kristillinen kirkko alkoi viettää sunnuntaita vasta 300-luvulla.
Tätä kun eivät mitkään varhaiskristilliset dokumentit osoita. Päin vastoin niistä käy ilmi, että kristityt kokoontuivat alusta alkaen sunnuntaisin:
14:1 And on the Lord's own day gather yourselves together and break bread and give thanks, first confessing your transgressions, that your sacrifice may be pure.
Sen sijaan ei siinä, eikä koko Uudessa testamentissa puhuta mitään pakanakristittyjen lauantaisapatin pitämisestä. Koko seurakuntaelämä pyöri tuon sunnuntaisen ehtoollisen ympärillä.Ehtoollista voi nauttia kaikkina viikon päivinä. Sapatin on Jumala siunannut/pyhittänyt pyhäpäiväksi MUISTA. Jeesuksen sanojen mukaan ihmistä varten.
Jumalan kymmenenkäskyn lakiin kuuluu sapatti. Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, JOTKA HÄNEN KÄSKYNSÄ PITÄVÄT, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät. - selvyydeksi
omastapäästä kirjoitti:
"Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti"
Entä sitten?
Sen sijaan ei siinä, eikä koko Uudessa testamentissa puhuta mitään pakanakristittyjen lauantaisapatin pitämisestä. Koko seurakuntaelämä pyöri tuon sunnuntaisen ehtoollisen ympärillä.Olet siis pakanakristitty, et kristitty. Kristitty on Jeesuksen seuraaja. Pakanakristitty on sekoitus pakanuutta ja kristinuskoa.
Pakana esiintyy raamatussa kristityn vastakohtana. Raamattu ei ole pakanakristityille määritellyt mitään erillistä lepopäivää/pyhää. Kristittyjen lepopäivä on sapatti, jonka Herra on Jeesus Kristus.
Sana Raamatun suomennoksissa
Raamatun suomennoksissa sekä Vanhan testamentin heprealainen goyim että Uuden testamentin kreikkalainen ethnos on vanhastaan käännetty sanalla pakana.[11] Näin ollen sana esiintyy Raamatun suomennoksissa aina juutalaisten, ei kristittyjen vastakohtana.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pakanuus - omastapäästä
selvyydeksi kirjoitti:
Olet siis pakanakristitty, et kristitty. Kristitty on Jeesuksen seuraaja. Pakanakristitty on sekoitus pakanuutta ja kristinuskoa.
Pakana esiintyy raamatussa kristityn vastakohtana. Raamattu ei ole pakanakristityille määritellyt mitään erillistä lepopäivää/pyhää. Kristittyjen lepopäivä on sapatti, jonka Herra on Jeesus Kristus.
Sana Raamatun suomennoksissa
Raamatun suomennoksissa sekä Vanhan testamentin heprealainen goyim että Uuden testamentin kreikkalainen ethnos on vanhastaan käännetty sanalla pakana.[11] Näin ollen sana esiintyy Raamatun suomennoksissa aina juutalaisten, ei kristittyjen vastakohtana.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pakanuus"Näin ollen sana esiintyy Raamatun suomennoksissa aina juutalaisten, ei kristittyjen vastakohtana"
Näin juuri. En ole juutalaiskristitty, vaan muinaiset esi-isäni olivat pakanoita enen kristityiksi kääntymistään. Vanhassa liitossa, jonka Jumala teki juutalaisten kanssa, hän määräsi sapatin pitämisen liiton merkiksi juutalaisille:
2. Moos. 31:13. "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
Me uuden liiton kristityt emme yleensä ole juutalaisia. Uuden liiton merkki on Herran pyhä ehtoollinen. Meillekin tietysti kuulee Jumalan käskyjen mukainen elämä. Pyhitämme joka seitsemännen päivän, Herran päivän Jumalalle, Kristuksen ylösnousemuksen muistona. - 1234567---
omastapäästä kirjoitti:
"Näin ollen sana esiintyy Raamatun suomennoksissa aina juutalaisten, ei kristittyjen vastakohtana"
Näin juuri. En ole juutalaiskristitty, vaan muinaiset esi-isäni olivat pakanoita enen kristityiksi kääntymistään. Vanhassa liitossa, jonka Jumala teki juutalaisten kanssa, hän määräsi sapatin pitämisen liiton merkiksi juutalaisille:
2. Moos. 31:13. "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
Me uuden liiton kristityt emme yleensä ole juutalaisia. Uuden liiton merkki on Herran pyhä ehtoollinen. Meillekin tietysti kuulee Jumalan käskyjen mukainen elämä. Pyhitämme joka seitsemännen päivän, Herran päivän Jumalalle, Kristuksen ylösnousemuksen muistona.Koska meille kuuluu Jumalan käskyjen mukainen elämä, niin siihen kuuluu myöskin Jumalan antama sapatti, joka on lauantai MUISTA pitää sapatti pyhänäpäivänä.
- Peto.on.tunnistettu
Ellen G. White on peto. Sen tunnustavat kaikki adventistit ja pitävät sitä kirkkokuntansa merkkinä ja käyttäytyvät petomaisesti kaikkia muita kristittyjä kohtaan.
http://thebladeoftruth.org/wp-content/uploads/2015/07/ellenwhite.png- Ellenikö.peto
Ellenikö saa aikaan, ketkä vain eivät kumartaneet petoa tapettaisiin.
- Elleniä.ei.pelätä
Ellenikö.peto kirjoitti:
Ellenikö saa aikaan, ketkä vain eivät kumartaneet petoa tapettaisiin.
Ei Elleni joukkoineen tule pärjäämään meitä vastaan. Meitä on siellä toisella puolella paaljon, paljon enemmän. Kyllä me nujerramme Ellenin joukot alta aikayksikön.
- Epämääräinen_sunnuntai
"Nyt on vain kovinkin epäselvää se, mistä sunnuntaista on kyse ja kenen kalenterin/ajanlaskun mukaan se määräytyy. Ja nyt on sitten turha vetää holokaustia pöydälle perusteeksi. Teidän sionistien juutalainen kalenteri on liian subjektiivinen hörhöily sunnuntain ajankohdan määrityksen perusteeksi."
Siis mikä päivä se sunnuntai on ja koska? - watchmann
Ilmoitusluontoinen asia ja varoitus kaikille. Eli Jeesus on tulossa takaisin piakkoin. Olen kuullut taivaalta erilaisia trumpetin ääniä ja demonit on kimpussani ( ja kiusaavat useita ihmisiä ympäri maailmaa tällä hetkellä, erityisesti kristittyjä ). Useat ihmiset nähneet enneunia lopunajoista, kristittyjen nostosta taivaaseen, tuhosta maailmalla. youtubessa on videoita näistä enneunista ja lopunajan merkeistä.
But if the watchman see the sword come, and blow not the trumpet, and the people be not warned; if the sword come, and take any person from among them, he is taken away in his iniquity; but his blood will I require at the watchman's hand.
Ezekiel 33:6VAKAVAA
Kaikki on ennustettu. Olemme lopunajassa. Tapahtuu pian:
RAPTURE (tempaus)
Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.
https://www.google.fi/#q=rapture of the church
TRIBULATION (vaivanaika)
Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.
https://www.google.fi/#q=great tribulation
PEACE (maailmanrauha)
Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,
https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
VAKAVAA
Kaikki on ennustettu. Olemme lopunajassa. Tapahtuu pian:
RAPTURE (tempaus)
Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.
https://www.google.fi/#q=rapture of the church
TRIBULATION (vaivanaika)
Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.
https://www.google.fi/#q=great tribulation
PEACE (maailmanrauha)
Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,
https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earthKaikki vaivanajat ovat, ennen tempausta. Tempaus tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen.
KAIKKI viimeiset vitsaukset, vihat, ahistukset, vainot, sodat, ja pedon kumartamiset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista. Ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, jonka Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä. Siinä samassa tuhoutuvat, kuolevat KAIKKI laittomat jumalattomat. Vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa. Tänne ei jää siis ketään vainoojia eloon. Tämä maa on autio ja tyhjä sen 1000-vuotta ja paholainen sidottuna. 1000-vuoden jälkeen on jumalattomien herätys tuomiolle. Tuli tekee jumalattomista lopun, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa.
Tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu.
- ttkkl
Eaamattukoodissa, Vivle bode, on ilmoitus>>:"Ellen White on vääräprofeetta!"
Voiko sitä oelastua väärän proofeetan joukoissakin=
Löydät tuon , kun googletat ja kelaa riittävästi:Bible code, Ellen White
Ovat ahkerasti piilotelleet tuota totuutta!- 1234567---
Väärät profeetat tunnetaan siitäkin, kun he opettavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Näitä vääriä profeettoja löytyy todella paljon.
Voiko näiden väärien profeettojen joukoissa pelastua, kun sanassa sanotaan: Joka ei pidä Hänen käskyjänsä ei ole Hänen omansa. - ttkkl
Raamatussa ei ole kielletty viettmästä sabattia! Se on tunnustettu kaikissa kirkoissakin!
"Joka antaa ympärileikkauttaa itsensä, on veelvollinen noudattamaan kaikkea, mikä Mooseksen Lakiin on kirjoitettuna!" Uuden Testamentin mukaan.
Jeesuksen takaisintultua kaiikki viettävät sabattia.
- kjlkö
Pedon merkki kädessä, hiirikäsi paholaiskäsi? ylipäätänsäkin käyttää yhtä kättä vaikka kaksinkappalein löytyy?
- erttkkl
JEESUKSEN TAKAISINTULTUA KAIKKI VIETTÄVÄT SITTEN SABATTA!
VOIKO PELASTUA VÄÄRÄN PROFEETAN JOIKOISSAKIN?
ELLEN WHITE ON VÄÄRÄ PRIFEETTA(FALSE PROPHET).
http://exodus-codes.com/fab/ellenwhite.htm
Ellen White - The heart embezzeled and kneaded. - False prophet.
PAKANOILE KIRJOITETUSSA KIRJEESSÄ ÅPOSTOL PAAVALI KIRJOITANUT:!"ÄLKÖÖN KUKAAN TUOMITKO TEITÄ MINKÄÄN ...UUDENKUUN TAI SABATIN JOHDOSTA!"
Apostolisien Isien kirjassa on mainittu sunnunttain vietto lepopäivänä pakanoille.- 1234567---
Tuomittu on sapatin johdosta.
Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin PANNAAN. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, JULISTETTAKOON PANNAAN, EROON KRISTUKSESTA. - Index Canonum.
Kysyn vielä: Voiko pelastua väärien profeettojen joukoissakin, jotka opettavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille ?
Kymmenenkäskyn laki on ikuinen ja muuttamaton. Jumala kirjoitti omalla sormellaan kivitauluun MUISTA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 63994
- 140819
Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla
Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla (yksityisen asiakkaille Kela-korvaus jätetä420687- 57591
- 34580
Salassapito ja kunnan hommat
Hyryllä alkanut olla ihmeellinen tapa että minä kuulen kunnan tapahtumista kylältä yhden henkilön toimesta. Tiedotusta h13539Mies miksi me ei voida aloittaa salaista suhdetta
Pakkoko siitä olisi kenellekään kertoa? Voitaisiin nähdä salaa jossain eri paikkakunnalla.70539Milloin mies aloitetaan
Joku kiihkeä romanssi tai vakavampi suhde..? En jaksa enää olla yksin. Sä taidat haluta olla yksin.32498En enää mies ikävöi sinua niin paljon
Jos nyt vain pysyttelisit pois näköpiiristäni vielä kesän yli näiden useiden kuukausien jatkeeksi, niin luulen että kaik51483- 90452