Suomen Latu kampanjoi sillä tavalla,että "nuku ensi yönä ulkona ". Tiedän,että valtaosa palstalaisilta tekee niin mutta minä jätän tällä kertaa väliin.
Sopiiko ?
Saanko jättää väliin ?
30
156
Vastaukset
Teemalta tulee juuri ohjelma Aivosta.
Mitenkäs jos...?
H.- Taskumatti
TV-ohjelmiin liittyen muistathan toki katsoa lempiohjelmasi "Rakas,sinusta on tullut pullukka".
- Tavuviiva
Voiko mennä nukkumaan ulos minne vaan esim. Pihalla olevien syreenipensaiden alle. Lasketaanko tämä.Pahus, annoin makuupussin lapselleni, jotta voi mennä luonnonpuistoon laavunukkumaan.
Mitenkähän siinä kävisi, jos naapurit löytäisivät melkeinraittiin naapurin syreenien alta? Mikä piipaa-auto soitettaisiin? - Heikunkeikku
Justiinsa hetkonen putkonen sitten, kun autolla tuola kurvailin, tuli radiosta tuo "nuku ensi yönä ulkona". Siinä ajaessa annoin ajatusten lennellä ja huomasin sen lentävän tilanteeseen, että raahaan parvekkeelle patjan yöksi. Ei yhtään tuntunut huonolta idealta. Ihan tekis mieli.
Tänään mulle tulee vieras illalla ja tullemme valvomaan yösyrämeen asti, että sen takia en yöksi voi ulos nukkumaan mennä. Kyllähän mä muuten menisin toki:) Voi, että luulin, että ne uneni ulkona terassilla jo tältä kesältä nukuin.
Mutta jos Suomen Latu, niin kyllä se vielä yksi menee.
Ei muuten sovi, ei saa jättää väliin...ota kaveri ja taskumatit mukaan, kyllä sitä yhden yön vaikka valvoo ulkona kituen kaverinsa kanssa, menkää toinen toistenne kainaloon. Aamulla on niin pirteä olo pienenssä pakkasessa pompata.- Heikunkeikku
"rosaliiiin"
Mulla on vähä huono tuuri kavereiden kans siinä mieles, kun eivät samanhenkisyyttä koe kanssain. On ihan tooooosi kova homma saada ystävät istuskelemaan ulkona edes vähän pidempään. Itse niin kovin mielelläni oikein ajan kanssa istun ulkona. Välillä kuuntelen musiikkia, aamuisin niitä runoja usein vaikken aina kylläkään. Illalla en meinaa millään malttaa tulla sisälle. Oon aina ollut tämmönen tyyppi.
Kun pukeutuu sen mukaan, mimmoset on ilmat, niin kyllähän sielä pihalla voi mojua vaikka kuinka kauan.
Saa nähdä tänä iltana miten käy ulkonaolon. Aivan Mah-ta-va ilma nyt, eikä illaksikaan ole luvattu kylmää. On mulla tuola kaapissa vierasviltti. Saa harteilleen tällätä tarvittaessa. Mutku usein eivät viihdy ulkosalla, niin eihän sitä väkisin viitti pakottaa. Jep ja joo, ihan nyyh-nyyh-tilanne mulla. Heikunkeikku kirjoitti:
"rosaliiiin"
Mulla on vähä huono tuuri kavereiden kans siinä mieles, kun eivät samanhenkisyyttä koe kanssain. On ihan tooooosi kova homma saada ystävät istuskelemaan ulkona edes vähän pidempään. Itse niin kovin mielelläni oikein ajan kanssa istun ulkona. Välillä kuuntelen musiikkia, aamuisin niitä runoja usein vaikken aina kylläkään. Illalla en meinaa millään malttaa tulla sisälle. Oon aina ollut tämmönen tyyppi.
Kun pukeutuu sen mukaan, mimmoset on ilmat, niin kyllähän sielä pihalla voi mojua vaikka kuinka kauan.
Saa nähdä tänä iltana miten käy ulkonaolon. Aivan Mah-ta-va ilma nyt, eikä illaksikaan ole luvattu kylmää. On mulla tuola kaapissa vierasviltti. Saa harteilleen tällätä tarvittaessa. Mutku usein eivät viihdy ulkosalla, niin eihän sitä väkisin viitti pakottaa. Jep ja joo, ihan nyyh-nyyh-tilanne mulla.Voi itku...
Se on melkein samaa tämä ulkona viileässä viltin sisällä viihtyminen kuin joskus keväällä aikaisin kun pääsee aittaan nukkumaan.
Aluksi tuntuu niin viileältä mutta kohta on niiiin hyvä olo, raikasta hengittää ja äkkiä saa tasapainoon lämmön lähellään.
Nyt on täällä meillä tosi kaunis ja aurinkoinen sää ja eilenkin maalaili taivaanrannan niin punaiseksi, että ei ollut epäilystäkään tämän päivän hyvästä ilmasta. Saas nähdä miten tänä iltana, onko siveltimet kohillaan kun aurinko laskee...
Mulla on sellaiset sormikkaat, joka sormi on erivärinen , ne sopivat erinomaisesti viileän illan istuntoihin. Sitten kun lataa kuumaa juomaa ja tuikut ja kynttilät lyhtyihin, niin voi melkein romantiseerata iltansa, jos sille päälle sattuu.
Toivonkin vierasviltillesi käyttöä täksi illaksi.
Eiköhän Aivo kerro sinullekin oikean tien.
Ei Aivo näköjään kaikille kerro.
H.- Heikunkeikku
"hunksz"
Kaapase säkin polsteri kainaloos ja tallustele parvekkeelle.
Tällää sinne ittelles pieni pesä, käperry ihanaan ulkoilman syleilyyn.
Saa aivosikin vähä happea. Vai mitä oma Aivosi siitä tuumaa.
Vai onks toi sun kirjoittama "Aivo" joku nimi?
En päässy kärryille kommentistasi. - ööööööööööklööööö
Ja laita ne sormikkaat käteessi joissa on punaiset etusormet. ;-)
- Lumiukkona
En kyllä ensiyöksi, laavussa se on melkein ulkona rakovalkean loisteessa ympärillä pimeys se on toista kuin parvekkeella.
- Tavuviiva
Taisi tulla syy, ei teko- sellainen, otin panadolin, ei siis voooooi mennä ulos maate. Oikeastaan tarvitsisin flunssanetenemisesto-ohjeita. Nuorena tyttönä yritin ehkäisyyn, hoitoon ja jälkihoitoon kuumaa rommitotia. Tämän empiirisen vaiheen muistaen tämänkaltaiset repsetit ei toimi. Ja kun muutoinkin juomingit ei oikein koskaan ole kiinnostaneet. Työlsä tyyppi. Mutta ymmärrän Latuilun idean.
- Konstit-on-monilliset
" Nuorena tyttönä yritin ehkäisyyn, hoitoon ja jälkihoitoon kuumaa rommitotia."
Ja vältit raskauden, aikasmoinen ehkäisykeino liekö varmempi kuin cointus in? - Tavuviiva
Hahhahhaaaaa. Onko flunssa sama kuin raskaus. Aivot sanoo mitä? Hihih
Ulkoruokintaan en ole joutunut, koska olen matroona omassa asunnossani...hihih
- Tähdet-näkyy-ikkunastaki
Kyllä olen harrastanut parisuhteita sen verran, että tiedän mitä on joutuminen niin verrattuun "ulkoruokintaan". Noo maistuu se sämpylä nakki-grilli-kioskillakin ei sen puoleen. Ja ollut jopa sata kertaa parempaa kuin ex muijien laittamana. Ne osanneet edes täytettä tupata, joku kuiva orpo oltermannisiivu ei ole leivän väärti.
Sanan vasittaisessa merkityksessä en ole nukkunut taivas'alla saati veneen alla yötäkään. Vapaaehtoisesti jopa kymmeniä ellei satoja öitä kyllä.
Enää en viitsi, on lämmin huoneisto ja vapaa-ajan paikka (mökki) "telttailuun" niin ei tarvii enää telttaillakkaan. - henrjii
ei uskaltaa yksin, metsät on täynnä susia ja karhuja.
Pitäisi olla mukana joku vihainen ämmä äes selässä joka hätistelisi sudet loitonmalle, ja jonka vireen olisi hyvä kelliä - Kas-tuolla-kummitus
Pelkään pimeää kuin Jari Tervo. En uskalla olla etes omalla parvekkeella kun on pimeää vaikka katuvalo palaakin parvekkeen kohdalla.
- henrjii
joo o joo, joku autistinen saattaa laskeuta liitovarjolla partsille, tai ämmä äes selässä
Likkana ollessa nukuttiin aitassa, pakkasiin asti. Ilman untuvamakuupusseja, vaatetta oli tietysti enemmän päällä ja paksut peitot. Todella hyvät unet siellä sai, vanhassa hirsiaitassa, muistan että nenää joskus paleli kun kylmää ilmaa hengitti, pää peiton alle. Minulle jäi pitkäksiaikaa, voi sanoa koko elämäksi, tapa nukkua ikkuna auki. Hiukan säistä on kiinni, ainakin raollaan on joku ikkuna oltava, talvellakin. Nykyään on helppo nukkua ulkona kun on talvikäyttöön tarkoitettuja telttoja sekä kovillakin pakkasilla toimivia makuupusseja. Minullakin on talvikäyttöön sopiva teltta ja makuupussi. Jos opetat itsesi ulkonukkumiseen sinusta tulee samanlainen kun kopissa nukkuva Tessu, et viihdy enää sisätiloissa, siis varo 😎
Annas kun ensin vähän myhäilen tätä sun viestiä :))
Riittääkö jos jättää ikkunan auki? Nypittiin tyttären kanssa koiralta 4 punkkia toissapäivänä, yksi löytyi sängystäni kuolleena, kaksi löysin menneen viikon aikana kiipeämässä mun päällä. Mä en mene ulos nukkumaan. Tarraudun kynsin hampain kiinni ovenkarmiin, pakenen nettiin, mitä tahansa. Riittää kun tuo saamarin luonto tunkeutuu mun kotiini.Niin, ja kauriit/peurat ovat TAAS käyneet napsimassa mun ruusuja. Tiedä vaikka ite heräisi ilman ripsiä tai jotain. Mä en mene. En.
Älä ihmeessä mene voi tulla jotain vieläkin kaameampaa, älä ainakaan taivasalle. Mene telttaan ja makuupussiin, vaikka parvekkeelle, jos ei sinulla ole aittaa. Parveke on kyllä jäätävä paikka, lattia betonia. Hangessa on lämmin, sinne eläimetkin kaivautuu. Naapurin koira nukkui koppinsa vieressä, satoi lunta päälle ja Rekku vaan veteli unia.😎🎶
Reeta3 kirjoitti:
Älä ihmeessä mene voi tulla jotain vieläkin kaameampaa, älä ainakaan taivasalle. Mene telttaan ja makuupussiin, vaikka parvekkeelle, jos ei sinulla ole aittaa. Parveke on kyllä jäätävä paikka, lattia betonia. Hangessa on lämmin, sinne eläimetkin kaivautuu. Naapurin koira nukkui koppinsa vieressä, satoi lunta päälle ja Rekku vaan veteli unia.😎🎶
No niin voi, supikoiria, lepakoita, hyttysiä... Tammenterhoja voi putoilla silmään. Meillä on 58 vuotias tammi keskellä meidän terassia, sille on jätetty reikä jonka joka vuosi joudun sahaamaan isommaksi.
Tuli mieleen että enpä muuten ole antanut sille nimeä vielä. Kyllähän tuollaisella komistuksella pitää nimi olla, eikö?
Aikamoinen Rekku :) Ennen koirat pärjäsivät ulkona, omaa en viitsi enää näin syksyllä ottaa kokopäiväksi ulos, se makaa tuolla ja saa jonkun virtsatietulehduksen :/Miksi et sahaa reilusti ettei jokavuosi tarvitse samaa toistaa. Rekku on ihan oma lajinsa, voi senkin susi pihasta syödä, vaan ei ilman taistelua, hittovie! 😎
Reeta3 kirjoitti:
Miksi et sahaa reilusti ettei jokavuosi tarvitse samaa toistaa. Rekku on ihan oma lajinsa, voi senkin susi pihasta syödä, vaan ei ilman taistelua, hittovie! 😎
Aina ei tiedä mihin suuntaan se aikoo ittensä kasvattaa, ei kasvata vyötäröä ihan joka kohdasta samassa suhteessa. Ylisuuri reikä näyttäisi vaan... ylisuurelta reiältä :)
Olen kuullut että jossain päin Suomea ei enää käytetä metsästyskoiria, kun susi vie ne. Täällä etelässäkin yksi metsästyskoira kohtasi kohtalonsa pari vuotta sitten, kun oli metsässä harjoittelemassa isännän kanssa.
- kesi.vä
Pikku ipanat oli yökylässä pikkuflunssassa joten väliin jäi ulkoyö. Tykkään kyllä laavussa makuupussissa yöni viettää. Ihanaa kun kasvot aistii kylmän, mutta muutoin on lämmin.
- OikeatVarusteetJa
Aikoinaan nukuin useinkin rivitaloasunnon pihalla omenapuun alla.
Kellarissa on useita makuupusseja erilaisissa lämpötiloissa käytettäväksi. Lapissa nukuin lämmittämättömässä aitassa -18 asteen pakkasessa ja kunnon makuupussissa oli ilo nukkua. Ainoastaan nenänpää tuntui kylmältä.Harmi että sullakin paleli nenänpäätä, olisit vetänyt pipon syvemmälle. Tuubipipo on hyvä, voi vetää kaulaan asti, eikä valokaan häiritse 😎
Jos roskalaatikossa joku nukkunut, on varmaan äkännyt jättää kannen auki, tosi upea kuutamo oli, kirkkaalta taivaalta 🌝💫
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823706Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1061102
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165855- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g60776Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745