Tarvitsen apua

Viistoistvee

Hei:)
Eli, vihdoin tässä viitsin jonnekkin kirjoittaa tästä, koska nyt oikeasti haluan apua vaikean äitini kanssa.
Tekstistä tulee pitkä, kiitos tuhannesti jos luet sen! Ehdotelkaa mitä minun pitäisi tehdä, en enää jaksa..

Eli, äitini saattaa yhtäkkiä alkaa vain huutamaan ja käyttäytymään kamalasti, koska minun käytökseni on kuulemma niin hirveää ja uuvuttavaa. Jos kysyn, että mitäs minä tein, hymyilin ja sanoin moi, niin hän vain raivoaa päälle.
Aina kun saa näitä ihme "kohtauksiaan" jossa esim. Tiuskii "sarkasmilla" että "Ompas se meidän tyttö niin ihanainen:))" sellaisella vittumaisella äänen sävyllä, vaikka en olisi tehnyt mitään. Alkaa myöskin koirallemme kovaan ääneen lässytttämään (ei ikinä lässytä) esim. "Minäpä laitan sinulle mussukkaiseni vähän ruokaa jookos:33?" "Odotas hetki, kohta saat namuja:3"...

Hän, ja mummini ovat aina suosineet siskoani aivan hullunlailla (siskoni on 22, toinen on 22 myös) perheemme on hyvin sivistynyt, eikä äitikään esim. Juo alkoholia yhtään. Mutta kun sisareni 16 vuotiaana oli bussissa, ja sattumalta siellä oli mumminikin, huusi joku pikkupoika kovaan ääneen sisarelleni: "Senkin hullu känniääliö!!" Ja sitten siskoni sanoi "hys ole hiljaa mun mummi on tossa!!!!", Ilmoitin tästä äidilleni pari vuotta sitten, hän sanoi minulle tämän: "Sisaresi on aikuinen, siitä ei tarvitse puhua!" Ja jos yritän puhua siskostani äidille, jos hän on ilkeillyt minulle (emme ole läheisiä toisen siskon kanssa jonka nimi on laura, toisen kanssa olen (essi) ja minua ja essiä aina laiminlyödään ja haukutaan.) Kun sanon siskostani öidilleni hiukan, on vastaus aina sama huuto: "Siskosi on aikuinen, ja olet vain kateellinen koska hänellä on hyvä ura!!!" Ei muttia siihenkään.
Ja siskoni ei moikkaa minua, mutta jos minä moikkaan "liian hiljaa" niin tulee kunnon huuto, koska olenhan kamala.

Kun sanon äidille, nöttiin sävyyn sillein reippaasti, että "Joo joo:D!" Niin siitähän äiti taas alkaa matkimaan vittumaisella äänen sävyllään, ja nykyään vastaus äidiltä on aina vittumaisen ja diivamaisen nopea "Juujuu!"
Äitini matkii minua jos sanon jonkun sanan "väärin" tai muka vittumaisesti??

Kun oltiin aamulla kaupassa, ostamassa karkkia kun koulussa oli karkkipäivä (sitäkin ennen viisikymppinen äiti haukkui ja vittuili minulle ilman syytä, olenhan kamala, ja muut lapset ihania) äitini huusi kaupassa minulle, joka oli täynnä kavereitani, koska halusin vain novellen, pastilleja ja pätkiksen..

Vertailee minua muihin "ihaniin" lapsiin (olen aina ollut KUULEMMA muita ikäisiäni jotenkin kypsempi, ja fiksumpi, näin minulle on kerrottu)

Jos en vastaa äidilleni heti, koska sanoin "hmm" ja mietin, niin minulle huudetaan toki, koska "ompa vaikea omalle äidille puhua vittu!!"

Kun minulla on kavereita kylässä, niin äiti valehtelee kavereilleni minusta, ja huutaa minulle, niin että kukaan ei enäö halua tulla meille..


En pysty enää kirjoittamaan lisää, kiitos jos luit, auttakaa:)

6

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viistoistvee

      Myöskin, jos minulle käy jotain hyväö, sanoo äiti, "Älä vaan kerro siitä kenellekkään oletko ihan typerä!"

    • menopaussi

      viisitoista vuotias. Ehkä olet siinä iässä, että kaikki vanhempien sanomat tuntuvat kamalilta, muiden vahemmat fiksuilta.
      Kiroaminen kyllä korvaani särähtää, ei lapsille pitäisi kiroilla, eikä lasten vanhemmille.

      Itse muistan nelitoista kesäisenä äitini puheet kuullostavan pöljältä ja ärsyttävältä.
      Itsestäni tuntui monesti, ettei minua tarvitsisi olla.
      Äitini suosi vanhempia veljiäni. Nyt ymmärrän, kun veljet olivat 16 ja 18 v. He olivat työelämässä ja tulivat viikonloppuna kotia, niin äiti halusi heitä lelliä.
      Joko äitisi alkaa olla vaihdevuosissa, silloin teillä on kummallakin vaikea olo, vaihtelee ilon ja surun välillä.

      Voimia iän kartuttamiseen. Voit kirjoittaa äidillesi kirjeen, mistä asioista pahoitat mielesi.
      Hänellä jää aikaa miettiä vastausta ja pohtia mitä on tehnyt väärin, ei tule puolustushuutoa.
      Meillä tytär kirjoitti kirjeen, johon laittoi, että sano muutamaa päivää ennen, jos isompi urakka tiedossa, osaa varata aikaa, eikä niin, että sanon,nyt heti, vaikka hänellä oli kirjan luku jännittävässä kohdassa.

    • johnanaa

      haluatko sitten pois kotoa? vai haluatko muuttaa äitiäsi?

    • omituinenäiti

      Mites sun isä? Oletko hänelle puhunu asiasta?

    • Anonyymi

      Voit kertoa asiasta nuorten netille, tai ihan kenelle tahansa luotettavalle aikuiselle se helpottaa oloa😁

    • Anonyymi

      Et saa Apua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe