Olen 158cm pitkä ja painan n.63kg. Ostin vasta luistelusukset urheiluliikkeestä ja minulle myytiin lyhimmät sukset eli 177cm ja ficherit. Kysyin myyjältä suksen pituudesta ja hän sanoi, että jos ostaa lyhyemmät täytyy ostaa junioro sukset ja niissä taas jäykkyys ei ole samaa luokkaa kuin noissa aikuisten mallissa. onko todella näin vai onko myyty liian pitkät sukset?
myytiinkö pitkät sukset?
7
2637
Vastaukset
- masa
onhan nuo pitkähköt sinulle, mutta jos ne kerta oli lyhyimmät aikuisten sukset, niin minkäs teet. Vapaan suksessa tärkeintä on juuri se, että ne on valittu hiihtäjän painoon nähden sopiviksi. Juniorisuksissa ei varmaankaan tosiaan jäykkyyksiä löydy, kun juniorit on hinteliä aikuisiin verrattuna.
- hiihtäjä
Tärkeämpää kuin suksien pituus on niiden jäykkyys. Juniorisuksista et varmaankaan olisi saanut niin hyviä suksia kuin nuo mitkä ostit. Nykyään monet kilpahiihtäjätkin ovat siirtyneet vähän pitempiin vapaan suksiin kuin luistelun alkuajoilla, koska pitemmät saadaan luistaman paremmin. Opettelet vaan hyvän hiihtotekniikan niin nuo ovat sulle juuri sopivat:)
- kilpailija
esim Fischer tekee eniten 192cm luistelusuksia .. käytännöllisesti katsoen kaikki mies(kilpa)hiihtäjät hiihtävät tuon pituisilla riippumatta siitä kuinka pitkä itse on..
- Atomic
Itse olen 157 cm pitkä ja painoa on jotain 58 kg. Ostin vuoden vaihteessa Atomic RS-10 luistelusukset ja sukset ovat 172 cm pitkät. Vanhat Atomicini olivat 168 cm, sen pituisia vaan ei enää saa, pidin aavistuksen verran enemmän tuosta lyhyemmästä, vaan kyllä nämä uudet sukset on muuten niin loistavat, että ei muutama lisäsentti haittaa.
- Atomic
Sukseni ovat nimenomaan aikuisten sukset, ei junnujen.
- Petri
63/158 kokoiselle naisimmeiselle tarvii olla sukset jotka on ENNENKAIKKEA sopivan jäykät... Todennäköisesti 177 pituisista Fisheristä sellainen löytyy..
Täällä oli kommenttia siitä että ei haittaa pituus mitään kun ""kaikki""" kisatyypitkin hiihtelee 192 senttisillä (Fisherin pisin luistelusuksi?) Oon jyrkästi sitä mieltä että myös pituus tulee ottaa huomioon. Sillä jos itselläsi on lyhyet raajat ja pieni jalka on ylipitkä suksi hankalampi ja LAAHAAVAMPI kuin sopivan mittainen. Mun mielstä sulla on nyt ehkä 10 cm turhan pitkät sukset.
MUTTA ei sillä ole mitään suurta merkitystä niin kuin tolla oikealla jäykkyydellä. Saattavat kuitenkin tuntua kömpelömmiltä kuin jos olis oikean mittaiset - Petri
63/158 kokoiselle naisimmeiselle tarvii olla sukset jotka on ENNENKAIKKEA sopivan jäykät... Todennäköisesti 177 pituisista Fisheristä sellainen löytyy..
Täällä oli kommenttia siitä että ei haittaa pituus mitään kun ""kaikki""" kisatyypitkin hiihtelee 192 senttisillä (Fisherin pisin luistelusuksi?) Oon jyrkästi sitä mieltä että myös pituus tulee ottaa huomioon. Sillä jos itselläsi on lyhyet raajat ja pieni jalka on ylipitkä suksi hankalampi ja LAAHAAVAMPI kuin sopivan mittainen. Mun mielstä sulla on nyt ehkä 10 cm turhan pitkät sukset.
MUTTA ei sillä ole mitään suurta merkitystä niin kuin tolla oikealla jäykkyydellä. Saattavat kuitenkin tuntua kömpelömmiltä kuin jos olis oikean mittaiset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15964Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829