HAHAHHA!!
Honda miehet ovat hehkuttaneet Hondan vapareita bensapiheiksi, hyvin vääntäviksi ja kestäviksi?!?
Mutta mitenkäs nyt uudet moottorit kelpaavat:
"Tarjolla on uusi kolmisylinterinen 1,0-litrainen bensiinimoottori, josta irrotetaan nohevat 129 hevosvoimaa ja 200 Nm vääntöä. Moottorin kerrotaan parantavan tuntuvasti arkiajon vääntöä verrattuna aiempiin vaparikoneisiin."
Tosi uutta teknologiaa Hondalta....vai törkeää kopiointia?!?!
Esim.VW ja Ford käyttänyt vastaavia jo useita vuosia.
Fordilla ainakin on tehoa ja vääntöä enemmänkin!! Yllättäen myös 1,5L turbokoneen tehot ja vääntö täsmäävät Fordin koneisiin?
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/honda-civicin-euroversio-julki-turbomoottorit-vapareiden-tilalle
Honda luottaa vaparin voimaan...eiku...ööhhh???
69
256
Vastaukset
- jaappaniiaan
Honda luottaa vain japanilaiseen vanhaan viisauteen "kun joku kehittää-kopioi se ja tuo huimana uutuutena markkinoille" !!
Myös muut Japanilais merkit toimivat samalla periaatteella. Toyota jopa ostaa jo osan autoista muilta valmistajilta..- Säälittävätpellet
Kummasti vaan Hondan teknikka kestää ja vikavaagenit .....jääkön nyt sanomatta.Onneksi Honda ei ole ihan kaikkia ominaisuuksia onnistunut kopioimaan, heh.Menkääs nyt takaisin sinne omille sivuillenne, puollustuspuheitanne pitämään.
- autoSeVaanOnMyySe
No nyt otti ylihintaisen aasialaisisen auton omistajapoikaa sieluun oikein huolella.
- CopyrightHONDA
Säälittävätpellet kirjoitti:
Kummasti vaan Hondan teknikka kestää ja vikavaagenit .....jääkön nyt sanomatta.Onneksi Honda ei ole ihan kaikkia ominaisuuksia onnistunut kopioimaan, heh.Menkääs nyt takaisin sinne omille sivuillenne, puollustuspuheitanne pitämään.
HEHHEH!!
Katotaas nyt "Säälittävätpellet" kun Honda ensin saa tulevat ihme-turbomoottorinsa kopi...kokonaan kehitettyä ja myyntiin asti, niin nähdään miten kestävät!!!! - kyl.honda.hyvä.on
CopyrightHONDA kirjoitti:
HEHHEH!!
Katotaas nyt "Säälittävätpellet" kun Honda ensin saa tulevat ihme-turbomoottorinsa kopi...kokonaan kehitettyä ja myyntiin asti, niin nähdään miten kestävät!!!!Honda kyllä perinteisesti on ollut oma hyvä merkkinsä. Formuloissakin tuttu. On varmasti totta, että katsovat muiden mokia rakentaessa omaa toimivaa. Siksi saattaa muistuttaa muiden moottoreita joiltain osiltaan.
Olen aina pitänyt hondasta ja pidän yhä. Se on tuon ilmansuunnan parhaimmistoa mielestäni. Laatua ja tehoa.
Muutakin mieltä saa olla. Itsellä on ollut moottoripyöriä ja autoja hondana. Ikinä ei ole kaduttanut mitenkään. Ennemminkin olen ollut onnellinen niiden kanssa :)
- leluturbohonda
Sieltä sitä japski valmistajatkin tulevat vain vuosikymmenen muiden perässä. melkoisia perässähiihtäjiä ja peesaajia.
Toyota muuten ostaa autoja ranskalaisilta. Toyotan Proace paku on ranskalainen Peugeot Expert johon ranskassa tehtaalla laitetaan Toyotan merkit. Kyllä kelpaa tojofanien ajella ranskalaisella autolla :) !!!- Uskovaiset
Mitäs vikaa ranskalaisissa on, menneet "saksalaisten"ohi jo ajat sitten.Vokkeron ja Foorttin kansko olisi pitänyt tehdä yhteistyötä, ei kai nyt sentäs.
- isotranskalaisetjakola
ei ranskalaisissa mitään vikaa ole menevät hyvin hampurilaisen kyyti poikana, mutta ranskalaista autoa en ottaisi vaikka puoli ilmaiseksi saisi on ne niin paskoja vehkeitä.
- maailmaMuuttuuToyo
On se Proace kuitenkin paras Toyota ikinä, eikä kaikki tiedä sen valmistajaa ja Toyotavaari voi olla edelleen ylpeä.
- JapanStyler
Uskovaiset kirjoitti:
Mitäs vikaa ranskalaisissa on, menneet "saksalaisten"ohi jo ajat sitten.Vokkeron ja Foorttin kansko olisi pitänyt tehdä yhteistyötä, ei kai nyt sentäs.
Niin..ei yhteistyötä vaan härskiä kopiointia japanintyyliin, näin toimii Honda!!
- kauhiaata
Häh? Onko turbo uusi keksintö? Onko Honda kopioinut turbon? Kääk! Kopio!
- hirmuiista
Turbon patentoi vuonna 1905 sveitsiläinen Alfred Büchi, pumppufirma Sulzerin toimitusjohtajan poika. Ei tosin oikeasti toimivaa mallia - sellaisen hän patentoi 1925. Turboja on käytetty autoissa 30-luvulta alkaen. Wikipedia kertoi.
- testienmukaan
Nykyiset Hondan vaparit pieksee leluturbot. Kulutuksessa ja suorituskyvyissö.
- Civic2015
Tuo nimenomaan vaatii sitä moottorin rakennustaitoa.
- jazzin_tahtiin
Tuo vaatii ainoastaan mopopojan vilkasta mielikuvitusta.
Voi olla edessä karu pettymys sitten kun on varaa autoon. Edes siihen jazziin, mistä mopopoika kanssa on haaveillut. - takavaloja
jazzin_tahtiin kirjoitti:
Tuo vaatii ainoastaan mopopojan vilkasta mielikuvitusta.
Voi olla edessä karu pettymys sitten kun on varaa autoon. Edes siihen jazziin, mistä mopopoika kanssa on haaveillut.Niin monen lelutuboisen päivä pilattu vapari Civikillä!
- Civic2015
"Tosi uutta teknologiaa Hondalta....vai törkeää kopiointia?!?!
Esim.VW ja Ford käyttänyt vastaavia jo useita vuosia.
Fordilla ainakin on tehoa ja vääntöä enemmänkin!! Yllättäen myös 1,5L turbokoneen tehot ja vääntö täsmäävät Fordin koneisiin?"
Hyvä kun otit esille esim. Fordin 1L pikkuturbon. Omalla vapaasti hengittävällä 1.8L (vm.15) pääsee pienempiin keskikulutuksiin (normi sekalaisessa ajossa) kuin autolehden tesitissa olleella Fordin pikkuturbolla. :-) Lisäksi Hondassa on enempi tehoa ja vääntöä. :-)
Tottahan on, Hondan vaparit on monen valmistajan turboja parempia.
Ymmärrät varmaan ettei tarvitse kopioida noita.- voikoAlemmasVajota
Hieno vertaus, lehden testiajot vs. omat ajot, neroja riittää täälläkin.
- itse_petos
Tuohan on se normi suoritus. Kun vanhassa autonräppänässä ei ole edes ajotietokonetta nopeusmittari näyttää 10 km/h, on helppoa selittää, miten moottoritiellä menee vain 6,5 litraa 120 vauhdissa. Vaikka todellisuudessa on körötelty 105 tjsp. keskinopeudella ja 120 vauhdissa meneekin oikeasti 8 l/100 km... ja se keskikulutus on saatu aikaan sillä, että valtaosa ajasta on kontattu 50-80 km/h.
Toki löytyy niitäkin valopäitä, joille oman auton kulutus = se yhdellä ainoalla kesämökkireissulla, navakassa myötätuulessa, mitattu 6 l/100 km. Yhtään ei haittaa, että ns. tankilta mitattuna & lyhyillä matkoilla (tankkia ei edes ajettu lähellekään tyhjäksi) tulee mittaukseen helposti heittoa litran verran. Vasta 3 tankillisen keskiarvona tuntuu tulevan järkeviä tuloksia. Plus nuo moottoritieajot pitäisi aina mitat mennen & tullen (toiseen suuntaan voi olla enemmän alamäkeä) ja pitäisi katsoa sekin, kerkisikö tuulen suunta kääntymään. Joskus voi edestakainenkin matka hoitua koko ajan myötätuulessa. Moottoritienopeuksissa tuulikin voi heilutella kulutusta litran. - hondanhöyryissä
??????????
Eikö nää Honda peelot ymmärrä lukemaansa!!?
Honda on ottamassa 1.0 ja 1.5TURBOMOOTTORIT käyttöön!!? Ja Seppä hehkuttaa edelleen vapari 1.8..uuuuuhhh!!! - GooglenVoima
Jos vertaa googlen perusteella niin:
Honda 1.8 140hv/174Nm
Ford 1.0 140hv/210Nm tai 1.0 125/200Nm tai 100hv/170Nm
Eli näyttää turbolliseen pikkumoottoriin olevan aika monta vaihtoehtoa...Ja taitaa nuo kaks ensimmäistä jättää 1.8vaparin väännöllään!! - luimistelevat
GooglenVoima kirjoitti:
Jos vertaa googlen perusteella niin:
Honda 1.8 140hv/174Nm
Ford 1.0 140hv/210Nm tai 1.0 125/200Nm tai 100hv/170Nm
Eli näyttää turbolliseen pikkumoottoriin olevan aika monta vaihtoehtoa...Ja taitaa nuo kaks ensimmäistä jättää 1.8vaparin väännöllään!!Vain luivuilla. Käytännössä Hondan vaparilla heittä rundia tollasen fiestan ympärillä.. Fordit surkeita leluja! On kokastu monesti!
- Civic2015
itse_petos kirjoitti:
Tuohan on se normi suoritus. Kun vanhassa autonräppänässä ei ole edes ajotietokonetta nopeusmittari näyttää 10 km/h, on helppoa selittää, miten moottoritiellä menee vain 6,5 litraa 120 vauhdissa. Vaikka todellisuudessa on körötelty 105 tjsp. keskinopeudella ja 120 vauhdissa meneekin oikeasti 8 l/100 km... ja se keskikulutus on saatu aikaan sillä, että valtaosa ajasta on kontattu 50-80 km/h.
Toki löytyy niitäkin valopäitä, joille oman auton kulutus = se yhdellä ainoalla kesämökkireissulla, navakassa myötätuulessa, mitattu 6 l/100 km. Yhtään ei haittaa, että ns. tankilta mitattuna & lyhyillä matkoilla (tankkia ei edes ajettu lähellekään tyhjäksi) tulee mittaukseen helposti heittoa litran verran. Vasta 3 tankillisen keskiarvona tuntuu tulevan järkeviä tuloksia. Plus nuo moottoritieajot pitäisi aina mitat mennen & tullen (toiseen suuntaan voi olla enemmän alamäkeä) ja pitäisi katsoa sekin, kerkisikö tuulen suunta kääntymään. Joskus voi edestakainenkin matka hoitua koko ajan myötätuulessa. Moottoritienopeuksissa tuulikin voi heilutella kulutusta litran.Autossa on Navi- ADAS paketti (advanced driver asists system) :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Mj_S4yLpq1M
Nopeusmittari näyttää 2-4km/h.
Auto on lisäksi automaatti (Hondan oma vaihteisto).
Kuten sanoin, puhuin keskikulutuksista en mistään yksittäisistä ajoista. Yksittäisiä ajoja on toki myös alle 6L- kulutuksilla. Yleensä kuitenkin: 6.3L -7L/ 100km kun puhutaan tankillisen ajoista (ja jatkuvasti, ei mitään yksittäisiä).
LIsäksi noi on katsottu auton navigoinnin (Garmin) kulutusosiosta.
Toki ajotiekonekin löytyy. - Civic2015
GooglenVoima kirjoitti:
Jos vertaa googlen perusteella niin:
Honda 1.8 140hv/174Nm
Ford 1.0 140hv/210Nm tai 1.0 125/200Nm tai 100hv/170Nm
Eli näyttää turbolliseen pikkumoottoriin olevan aika monta vaihtoehtoa...Ja taitaa nuo kaks ensimmäistä jättää 1.8vaparin väännöllään!!Siinä testissä oli tuo Ford 1.0 jossa 100hv/170Nm jota vertaan Hondan 1,8 142hv/ 174Nm.
Lisäksi tuonlainen pikkukone on täysin tehoton ennen turbon kytkeytymistä peliin. - Civic2015
hondanhöyryissä kirjoitti:
??????????
Eikö nää Honda peelot ymmärrä lukemaansa!!?
Honda on ottamassa 1.0 ja 1.5TURBOMOOTTORIT käyttöön!!? Ja Seppä hehkuttaa edelleen vapari 1.8..uuuuuhhh!!!Joo, ei ole mitään tarvetta vaihtaa.
- hondamiäs
Civic2015 kirjoitti:
Siinä testissä oli tuo Ford 1.0 jossa 100hv/170Nm jota vertaan Hondan 1,8 142hv/ 174Nm.
Lisäksi tuonlainen pikkukone on täysin tehoton ennen turbon kytkeytymistä peliin.Kahtoppas pikkusen molempien vääntöalueita!! Kyllä se turbon aikaansaama vääntö lähtee alempaa!! Ja kyllähän testeissä yleensä on saman tehoiset vertailussa!??
- Civic2015
hondamiäs kirjoitti:
Kahtoppas pikkusen molempien vääntöalueita!! Kyllä se turbon aikaansaama vääntö lähtee alempaa!! Ja kyllähän testeissä yleensä on saman tehoiset vertailussa!??
Ei tarvii katsella, kun on kahta pikkuturboa (1.0 ja 1.2) tullut kokeiltua (yli vrk: n).
(Honda johon vertaan on oma (kulutus& suorituskyky)).
- Honda-miäs
"Honda oli vuonna 2015 maailman suurin moottorinvalmistaja. Honda valmistaa joka vuosi n. 14 miljoonaa polttomoottoria. Vuonna 2004 yritys alkoi valmistaa dieselmoottoreita, jotka ovat hiljaisia eivätkä tarvitse erilaisia suodattimia läpäistäkseen päästöstandardit."
Ei ne kovin huonoja voi olla jos noin hyvin menevät kaupaksi...- hontapover
Juu onhan se ennenkin ruohonleikkurin moottoreita tehnyt!!!
- Tyhjätpöntötkolisee
Kyllä mua niin satuttaa, tää kaikki provoilu.Honda kopio,eikä ole vääntöä, kuluttaa liikaa ja ties mitä kauheaa.
- Civic2015
Silloin 80-90 luvuilla kun Honda oli moottorin toimittaja F1: ssä Mclarenilla ja Williamsilla ja voitti mestaruuksia 6-7 (valmistaja- kuljettaja). Kun Honda lopetti halusi Ferrari palkata Hondan moottorigurun itselleen, eikä siitä mennyt kauan kun alkoi Shumin aikakausi.
Kukakohan kopio ja mitä.....
- Toyota-palstan
trollipoju on näköjään siirtynyt tälle palstalle solvaamaan kaikkea japanilaista, nyt Hondaa. Pojun tyylin tunnistaa heti, oksentelee se reppana missä tahansa. Kuvitelkaa että joko Vw tai Skoda suostuu maksamaan skitsofreniaa sairastavalle pojulle vielä jotain tästä typerästä ja lapsellisesta trollauksesta. Sairauden merkkinä voidaan kai myös pitää ettei poju välitä edes vittuilusta jota saa osakseen joka paikassa missä sekoilee. Tuollainen ei tule päättymään hyvin, sanokaa minun sanoneen.
- säälittävä_tapaus
"...trollipoju on näköjään siirtynyt tälle palstalle solvaamaan kaikkea japanilaista, nyt Hondaa."
Tulit sitten sinäkin, ammattimainen mielensäpahoittaja ja haukkana vahtiva vainoharhainen tojotero. Terveydenhuolto pystyisi sinuakin auttamaan jos edes orastava sairaudentunto heräisi. Muussa tapauksessa voi vain sääliä sinua ja elämäntehtävääsi.
- eiksniinkö
Downsizing turbot eivät kestä:
"The trend toward downsized turbocharged engines has in part led to a 6% year-over-year increase in problems reported by owners of 3-year-old vehicles, according to the J.D. Power Vehicle Dependability Study."
eivätkä säästä polttoainetta:
"Consumer Reports finds small turbo engines don't deliver on fuel economy claims"
Mutta kohta kaikki tämä muuttuu kun Honda astuu kehiin! - kyllökadekuolaustariittä
Hyvännäkönen peli toi turbohonta!
- mikönautinto
Sehän pieksee kevyesti sokatan tahkoturbot?
- ei_kauaa_kestänyt
Joko vaparimopojazzistamärkiäunianäkevän honhamonkeypojan takki kääntyi?
- Einämäihanuusiaenääole
Kyseiset koneet on olleet Japanissa myynnissä ja käytössä jo toista vuotta. Hondan kohdalla kannattaa muistaa myös näillä katkerimmilla vihaajilla, että Eurooppaan tuodaan uusinta tekniikkaa aina viimeisenä. Ensin Japseihin ja Jenkkeihin sitten vasta katsotaan mitä Eurooppaan jää jäljelle. Honda ei ole edelleenkään esim tuonut 8-pykäläistä kaksoiskytkentävaihteistoaan eurooppaan. Kyseinen loota on varustettu momenttimuuntimella joka ei ole edes sillä kaikkivoipalla volkkarilla. Tuo kyseinen laatikko on ollut saatavilla jo vuosia muualla paitsi Euroopassa.
- TulevaExVolvokuski
Eli Hondan autot jätän jatkossakin ostamatta, koska minä en vapaaehtoisesti uudelleen osta turboahdettua autoa. Vaihtoehdoksi minulle jää näköjään enää Mazda tai Toyota.
Tähän asti pääsyynä siihen että en ole ostanut Hondaa on tuo venttiiliensäädöntarve huolloissa. 1.8L moottori on taas liian tehoton.
Ikävä että Hondakin pilaa autonsa totaalisesti noilla paskakasa turboilla.- Hohhoijaataas
Toyotallakin on turbotettuja nuo uusimmat koneet, ainakin osa. Hondan venttiilinsäätötarve syynä? tarkistus tehtaan mukaan 120tkm välein. Eikä maksa ees kyseinen toimepide juuri mitään. Kaikkea sitä taas kuulee.
Ei nuo Mazdan ja Toyotankaan vaparit millään tehoilla näytä juhlivan. Mikä kone siellä on muka tehokkaampi tuossa alle 2litraisissa kuin tuo 1.8 civicin? Mazda 3 on esim 2.0 kone 120hv. Auristakaan ei saa kuin sillä 1.2turbolla tai 1.33 bensavaparilla. - TulevaExVolvokuski
Teknisten tietojen perusteella Toyota Valvematic 1.8l 147hv vs Honda 1.8l 142hv. Tietysti ilmoitetut arvot ovat ilmoitettuja, eivätkä aina vastaa todellisuutta.
Lisäksi Toyotan moottori ei tarvitse koskaan venttiilien säämistä. Ei myöskään Mazdan moottorit tarvitse ikinä venttiilien säätämistä. Honda on käsittääkseni ollut jo useiden vuosien ajan lähes ainoa automerkki, minkä moottorit tarvitsevat venttiilien säätöä.
Esim. Veljekset Laakkonen Oy myy silloin tällöin, joka vuosi vähän ajettuja Mazda 6 2.0 Skyactiv-G 165hv bensamoottorilla ja manuaalivaihteistolla.
http://www.nettiauto.com/mazda/6/8327759
http://www.nettiauto.com/mazda/6/8327760
Myös Toyota Avensistakin löytyy vähän ajettuna 2.0l Valvematic bensamoottorilla ja manuaalivaihteistolla. Pitää vain ostaa autot muualta kuin viralliselta maahantuojalta, että saa suorituskykyisempiä autoja. - aina.jaloissa
TulevaExVolvokuski kirjoitti:
Teknisten tietojen perusteella Toyota Valvematic 1.8l 147hv vs Honda 1.8l 142hv. Tietysti ilmoitetut arvot ovat ilmoitettuja, eivätkä aina vastaa todellisuutta.
Lisäksi Toyotan moottori ei tarvitse koskaan venttiilien säämistä. Ei myöskään Mazdan moottorit tarvitse ikinä venttiilien säätämistä. Honda on käsittääkseni ollut jo useiden vuosien ajan lähes ainoa automerkki, minkä moottorit tarvitsevat venttiilien säätöä.
Esim. Veljekset Laakkonen Oy myy silloin tällöin, joka vuosi vähän ajettuja Mazda 6 2.0 Skyactiv-G 165hv bensamoottorilla ja manuaalivaihteistolla.
http://www.nettiauto.com/mazda/6/8327759
http://www.nettiauto.com/mazda/6/8327760
Myös Toyota Avensistakin löytyy vähän ajettuna 2.0l Valvematic bensamoottorilla ja manuaalivaihteistolla. Pitää vain ostaa autot muualta kuin viralliselta maahantuojalta, että saa suorituskykyisempiä autoja."Myös Toyota Avensistakin löytyy vähän ajettuna 2.0l Valvematic bensamoottorilla ja manuaalivaihteistolla. Pitää vain ostaa autot muualta kuin viralliselta maahantuojalta, että saa suorituskykyisempiä autoja."
Avensis ja suorituskykyinen auto eivät mahdu sanana mitenkään edes samalle sivulle. Raskas koppa ja mopon kone. Vääntö on ohut kuin pillunkarva. - käytäntötämä
TulevaExVolvokuski kirjoitti:
Teknisten tietojen perusteella Toyota Valvematic 1.8l 147hv vs Honda 1.8l 142hv. Tietysti ilmoitetut arvot ovat ilmoitettuja, eivätkä aina vastaa todellisuutta.
Lisäksi Toyotan moottori ei tarvitse koskaan venttiilien säämistä. Ei myöskään Mazdan moottorit tarvitse ikinä venttiilien säätämistä. Honda on käsittääkseni ollut jo useiden vuosien ajan lähes ainoa automerkki, minkä moottorit tarvitsevat venttiilien säätöä.
Esim. Veljekset Laakkonen Oy myy silloin tällöin, joka vuosi vähän ajettuja Mazda 6 2.0 Skyactiv-G 165hv bensamoottorilla ja manuaalivaihteistolla.
http://www.nettiauto.com/mazda/6/8327759
http://www.nettiauto.com/mazda/6/8327760
Myös Toyota Avensistakin löytyy vähän ajettuna 2.0l Valvematic bensamoottorilla ja manuaalivaihteistolla. Pitää vain ostaa autot muualta kuin viralliselta maahantuojalta, että saa suorituskykyisempiä autoja.Mik tollanen valmetiks on? Civikkihän pieksee kaikki toytat.
- viemitävie
Miten voit Verrata anjovista laadussa ja tehossa Accodiin Itse ajoin suurin piirtein 2010 mallit Matukan ja tojon HONDAN saman verran ajetut Vaimo tykkäs matukan muodosta Honda on laatupeli vain normaali huollot tehty vie bensaa mitä vie En ikinä osta alle 2l moottorista autoa
- 2.4exlAwd
Olen todella tyytyväinen Honda crv:heni jossa iso 2.4 bensamoottori ilman mitään typerää turboa. Iso kone vääntää ja lähtee liikennevaloista kuin jänis makuulta ilman mitään typerää turboa. Varmasti sama kone turbolla olisi ärhäkämpi mutta jos haluan urheiluauton, ostan sellaisen. Itsekin hengitän vapaasti sängyssä enkä tarvitse mitään keinotekoista viagraa avuksi.
1,0 turbovinguttajat ovat säälittäviä pieniä inisijöitä jotka vievät ompelukoneensa moottoriremonttiin sadantuhannen km jälkeen. Vapaastihengittävällä, isolla koneella ajan satojatuhansia kilometrejä huoletta.- VoeVoeVoeVoe
Totta turiset toveri!!!
Honda on tehnyt vuosikymmenet isoja vapareita, miten se voisi tehdä kestävän pikkukoneen?!? Olen kuulut että Hondan pikkuturbokoneet paukahtavat jo 15tkm paikkeilla...eli eivät kestä edes sitä 100tkm ja bensaakin vievät vielä enemmän kuin isot vaparit! - ennakkohuhu
Sun japanilaiset kaverit on kertoneet vai?
- senkin
Ei vaan suomalainen. 馬鹿げた
- hianojuttua
Ne on sitten ajaneet jo pitkään näillä ensi vuonna myyntiin tulevilla koneilla?
- VoeVoeVoeVoe
Veli perheineen on asunut 12v. japanissa ja on siellä autoalalla markkinointi töissä...Eli on ihan oikeaa tietoa ja sieltä saa tilattua japanilaisia autolehtiä englanninkielisenä jos kiinnostaa!? Netistäkin löytyy juttua..
- hianoajuttua
VoeVoeVoeVoe kirjoitti:
Veli perheineen on asunut 12v. japanissa ja on siellä autoalalla markkinointi töissä...Eli on ihan oikeaa tietoa ja sieltä saa tilattua japanilaisia autolehtiä englanninkielisenä jos kiinnostaa!? Netistäkin löytyy juttua..
No laita nyt muutama tärkein linkki juttuihin noista 15 tkm kohdalla laukeavista Hondan turbokoneista jotka vievät enemmän bensaa kuin isot vaparit. Japania en osaa lukea, mutta jos vaikka Google-kääntäisi?
- kiinnostavvaa
Onko Hondalla japanissa myynnissä muita turboja kuin Jade? Siinä on 148 hv versio tuosta 1.5 turbosta. Niitä on saanut viime vuoden toukokuusta asti, että kyllähän ne ovat jo ehtineet laueta sankoin joukoin. Kohta VoeVoeVoeVoe varmaan laittaa linkkiä. Vai Civic Type-R:tkö siellä ovat hajonneet?
- kukaostaa
Nää tonnin leluturbot on vitsi!
- PeränpitäjäHONDA
Niin, onhan se oudon tuntuista hondamiehelle...mutta monilla kilpailijoilla on ollut vastaavia kohta 10vuotta!!
- kukakummaostaa
Ja jälki on ollut karmeaa.
- TSIpoweriii
Niin on...varsinkin myyntitilastoissa pienet moottorit jyräävät ja ovat lisäksi yllättäneet omistajansa loistavalla luotettavuudellaan!!!
- Kaikkeasitäkuulee
TSIpoweriii kirjoitti:
Niin on...varsinkin myyntitilastoissa pienet moottorit jyräävät ja ovat lisäksi yllättäneet omistajansa loistavalla luotettavuudellaan!!!
Luotettavuus ja TSI ei sovi samaan lauseeseen.
- sekopääkotiisiheti
Ompa naurettava ketjun avaaja , aivan sekopää.
- eiparane
Se on se katelinen ranskisritsa homo!
- 530ix
2l iso moottori? Pikku-petterien mielestä kyllä, neljä mäntää just ja just riittää moottoripyörään mutta oikeat autot ovat alkaen 6-sylinterisiä.
- Ahdin_määrää_tahdin
Minulla oli 1980-luvulla työsuhde-Saab 108 hv:n kaksikaasarikoneella. Kun 3 vuoden liisari meni umpeen, ei vastaavaa ollut enää Saabilta tarjolla. Olisin kelpuuttanut samanlaisen ysisatasen 118 hv:n ruiskukoneella, mutta pomon mielestä firman finanssit eivät edellyttäneet työsuhdeautojen päivitystä kalliimpiin – saisinkin tyytyä 100 hv:n yksikaasari-Saabiin...
Markkinoilla oli silloin uusi Honda Accord 106 hv:n moottorivaihtoehdolla, ja kun vaihto sellaiseen sopi pomolle, päästiin tekemään soppari.
Moottori tuntui selvästi ärhäkämmältä kuin mihin olin Saabissa tottunut, pari heppaa pienemmästä nimellistehosta huolimatta. Suurin syy oli tiuhemmissa välityksissä (Saabin ”aavikkovälitetty” viitosvaihde olikin tuntunut olemattoman tehottomalta, varsinkin talvitossuilla). Vaimolta Honda oli ensi kertaa kokeillessa vähällä karata lapasesta, kun se vastasi kaasupolkimeen yllättävän terävästi! Tässä oli selvästikin kyse kovin erilaisesta kaasuvivuston geometriasta – Saabissa kun pedaalia sai painaa syvälle ennen kuin kierroksia alkoi löytyä.
Olihan Accord aikalaisekseen muutenkin monella tapaa kehittynyt tekele ja jopa hyvän näköinen, mutta vetelän alustan toiminnasta en todellakaan pitänyt. Jousitus ja iskunvaimennus olivat ikään kuin eri paria. Ehdin ajaa autolla puolitoista vuotta ennen työpaikan vaihtumista ja paluuta eurooppalaiseen autokalustoon. Honda oli ensimmäinen japanilaiseni ja taisipa jäädä samalla viimeiseksi.
Samalla 1980-luvulla kokeilin Ford Sierran ns. Stockmann-turbomallia (jonka autoedun verotus oli senaikaisten, pelkästään iskutilavuuteen perustuvien säädösten mukaan edullinen). Autossa oli alun perin vapaastihengittäväksi suunnitellun 1,3-litraisen koneen kylkeen pultattu Suomessa jälkikäteen turbo ja kutitettu sillä esiin 2-litraisen kanssa vertailukelpoiset nimellistehot. Ei todellakaan miellyttänyt: alakierroksilla aivan hengetön ja voimaa löytyi vasta huudatettaessa. Maksoin mieluummin kovempaa veroa oikeasta kaksilitraisesta.
Olen nyt kuitenkin viimeksi ajanut 1,4-litraisella tupla-ahdetulla 160 hv:n bensakoneella (mekaaninen ahdin turbo) vajaat 7 vuotta ja vaihtanut reilu vuosi sitten 1,6-litraiseen turbolla turvotettuun, joka kehittää ”vain” 156 hv mutta vääntää aavistuksen rotevammin ja alempaa (250 Nm @ 1200–4000 rpm). Moottorit ovat puhuneet puolestaan ja selvää kieltä! Minusta on tullut nykyaikaisten ahdettujen ylin ystävä eikä vapareita ole ollut ikävä vähän vertaa.
Molemmissa uusimmissa autoissani on myös ollut automaattivaihteisto ja jätän laatikon kepakolla hämmentämisenkin mielisuosiolla muiden kyseenalaiseksi nautinnoksi. - JapaninInnovaatiot
Niin kääntyy takki.
Ensin Honda ja kohta Tojota tuo vallankumouksellisen lirtaisen turbon joka vääntää alhaalta ja potkii hyvin. Ja silloin terot kertoo taas miten valtavan edistyksellistä on tämä teknologia jonka Honda ja Toyota ensin esitteli.
Minäpä wokkelosta, Fordista ja Pökötistä.- Euroinnovaatiot
Kuten Automotive News asian kertoo, japanilaiset valmistajat pystyivät odottamaan turboihin siirtymistä, koska heillä oli muuta teknologiaa jolla vastata päästö-, kulutus- yms. haasteisiin:
"The Japanese were able to wait longer to adopt these technologies because they could," said Ed Kim, vice president of industry analysis at AutoPacific.
Honda, Toyota and Nissan had many models that were at or near the top of their segments for fuel economy without adopting technologies such as turbos...
Tässä on nyt huomattava lisäksi se, että ei tuo japanilaisten etumatka ole mihinkään poistunut, nyt sitä vaan pikkuhiljaa vielä maustetaan turboilla jos niin tarvitaan.
Wokkelot, Fordit ja Pökötit siis lähtivät turboleikkiin, koska eivät osanneet muutakaan - eivät suinkaan edistyksellisyyttään. Samalla luotiin downsizing-turboille maine, etteivät ne säästä polttoainetta ja hajoavat käsiin. - rotosturbot
Euroinnovaatiot kirjoitti:
Kuten Automotive News asian kertoo, japanilaiset valmistajat pystyivät odottamaan turboihin siirtymistä, koska heillä oli muuta teknologiaa jolla vastata päästö-, kulutus- yms. haasteisiin:
"The Japanese were able to wait longer to adopt these technologies because they could," said Ed Kim, vice president of industry analysis at AutoPacific.
Honda, Toyota and Nissan had many models that were at or near the top of their segments for fuel economy without adopting technologies such as turbos...
Tässä on nyt huomattava lisäksi se, että ei tuo japanilaisten etumatka ole mihinkään poistunut, nyt sitä vaan pikkuhiljaa vielä maustetaan turboilla jos niin tarvitaan.
Wokkelot, Fordit ja Pökötit siis lähtivät turboleikkiin, koska eivät osanneet muutakaan - eivät suinkaan edistyksellisyyttään. Samalla luotiin downsizing-turboille maine, etteivät ne säästä polttoainetta ja hajoavat käsiin.Näin ne teki.. Löi puhaltimen alkeellisen koneen kylkeen ja lisäsivät vain kulutusta!
- NÄINainaJAPANISSA
Euroinnovaatiot kirjoitti:
Kuten Automotive News asian kertoo, japanilaiset valmistajat pystyivät odottamaan turboihin siirtymistä, koska heillä oli muuta teknologiaa jolla vastata päästö-, kulutus- yms. haasteisiin:
"The Japanese were able to wait longer to adopt these technologies because they could," said Ed Kim, vice president of industry analysis at AutoPacific.
Honda, Toyota and Nissan had many models that were at or near the top of their segments for fuel economy without adopting technologies such as turbos...
Tässä on nyt huomattava lisäksi se, että ei tuo japanilaisten etumatka ole mihinkään poistunut, nyt sitä vaan pikkuhiljaa vielä maustetaan turboilla jos niin tarvitaan.
Wokkelot, Fordit ja Pökötit siis lähtivät turboleikkiin, koska eivät osanneet muutakaan - eivät suinkaan edistyksellisyyttään. Samalla luotiin downsizing-turboille maine, etteivät ne säästä polttoainetta ja hajoavat käsiin.Mutta miksi jaappanialaiset lähtevät nyt JÄLJESSÄ mukaan downsizingiin samoilla spekseillä olevilla moottoreilla??!?!?
Haiskahtaa, että japsit on odottaneet ja kopioineet pikkuturbokoneet euroautoista ja nyt esittelevät huikeina uutuuksina... - vääristymiä
NÄINainaJAPANISSA kirjoitti:
Mutta miksi jaappanialaiset lähtevät nyt JÄLJESSÄ mukaan downsizingiin samoilla spekseillä olevilla moottoreilla??!?!?
Haiskahtaa, että japsit on odottaneet ja kopioineet pikkuturbokoneet euroautoista ja nyt esittelevät huikeina uutuuksina...Vain kieroutunut veropolitiikka pakottaa. Mun vapari vie vähemän ja kulkee paremmin, kuin noi leluturbot!
- Erittäintyytyväinen
NÄINainaJAPANISSA kirjoitti:
Mutta miksi jaappanialaiset lähtevät nyt JÄLJESSÄ mukaan downsizingiin samoilla spekseillä olevilla moottoreilla??!?!?
Haiskahtaa, että japsit on odottaneet ja kopioineet pikkuturbokoneet euroautoista ja nyt esittelevät huikeina uutuuksina...Japanilaisten ei kannata kopioda eurooppalaisia kertakäyttömoottoreita, montako kertaa se pitää sanota, AASI.Honda testaa autot tehtaalla, ei kuluttajilla.
- Alabastersilver
Varmempaa käyttöautoa saa hakea.Mikä on tuo nykyinen Civic. Uskaltaisin ottaa myös tuo uuden,tosin sillä 1,5 l koneella.Saa nähdä miten hinnoittelevat.....En usko että noita olisi jossain Japanissa runsain mitoin hajonnut.Kuten tuossa joku edellä tiesi kertoa.Farkku tulee tosin vasta myöhemmin.Ei ole tuo nykyinenkään huono valinta jos myyvät vanhat mallit edullisesti pois .
- L.V
Miten on esim. VW SCIROCCO ? Kestin puoli vuotta kyseistä aika pommia ja hyvä että pääsin siitä eroon. Takkiini otin rutkasti . Kaksi nokkaketjun remppaa oli takana jo kun autolla oli ajettu vain 75 t. Oston jälkeen alkoi taas rallatus kylmänä. Konserni todellakin korvaa niin että aina joudut vähintään 1/3 maksamaan rempasta vähintään.
Olen ollut eri automerkkien omistaja jo 40 vuotta , mutta en ole ikinä saanut näin paskaa merkkiä kohdalleni . Kaikkein sikamaisinta tässä on ettei VW OTA ASIALLISTA VASTUUTA MOOTTORI REMPOISTA.
Tästä kaikesta johtuen palasin aitoon Japanilaiseen Accordiin.
Voit ajaa huoletta väh. 300t/ km , eikä ketju veny ratkaisevasti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879