Makrokuvausta edullisesti?

Edullinen_Alku

Hei! Minua kiinnostaa makokuvaus. Minulla on Canonin EOS 1200D, jossa 18 - 55mm DC-objektiivi, sekä Tamronin AF70-300mm F74-5.6 Di LD Macro 1:2 -objektiivi. Voiko näiden objektiivien kanssa käyttää makrokuvaukseen tarkoitettua edullisia lisälnssejä ja jos voi, minkälaisen kannattaa ostaa?

7

244

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti___minäkin

Voi, mutta siinä ei ole mitään järkeä. Samoin voi käyttää loittorenkaita, mutta siinäkään ei ole mitään järkeä. No loitoissa on ehkä aavistus enemmän järkeä. Molemmat objektiivit ovat kuitenkin niin heikkolaatuisia, ettei kuvista saa mitään käyttökelpoista aikaiseksi.

Jos haluaa vain kokeilla, niin silloin voit ostaa jonkun manuaaliloiton kätettynä. Pääset jyvälle tekniikasta, mutta jälki ei ole julkaisukelpoista.

Halvimmat makro-objektiivit ovat käsitarkenteisia, kuten tuossa linkissä oleva Samyang.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/3695/gbrrd/Samyang-100-mm-F2-8-ED-UMC-MACRO-makro-objektiivi-Canon-EF

Canonin vanhempaa satamillistä makroa, jossa ei ole vakaajaa, liikkuu käytettynä. Sen heikkous on reunapiirto, mutta sillä ei ole väliä, kun runko on croppirunko.

• kjfkhasjfh

Kyllähän se onnistuu.
      Lähilinssillä ei tule valohäviötä, mutta linssin pitää olla hyvälaatuinen.
      Loittorenkaat ei vaikuta obtiikkaan, mutta mahdollistaa tarkennuksen lähelle.
      http://www.digitarvike.fi/close_up_lahilinssi
      Lähilinssi, tai -sarja on halvin mahdollinen. Automaattiloitot on kalliita ja manuaaliset on vaikeita käyttää noilla objektiiveilla.

• Eiköolerobottimitähäh
    • Canonisti______minäkin

Yksi tuttu ylläpitää tuotesivustoa, joka sisältää lähikuvia pienistä esineistä, puhtaasti iPhonella. Hänellä on puhelimeen jalusta ja lisäksi kuvausteltta, joka sisältää valot.

• Canonisti______minäkin

Jos suinkin mahdollista, niin osta käytetty makro-objektiivi ja unohda kaikki muut vaihtoehdot ehkä tuota puhelinta lukuunottamatta. Rajalalla esimerkiksi oli pari päivää sitten Canoniin puolen kymmentä käytettyä vaihtoehtoa. Kyllä, kyllä olen kuvannut mm loittojen ja lähilinssien avulla.

Objektiivi on yksi osa lähikuvauskalustoa. Sen lisäksi tarvitset jotain valaisuun. Itselläni on Verkkiksestä ostettu valoteltta.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/1276/ckhrr/Falcon-Eyes-PBK-40AB-2LS-pieni-valoteltta-spottivaloilla

Valojen etu salamavaloihin on, että valo toimii samalla ohjausvalona. Näet tuloksen jo etsimestä tai padista. Halvimmat vastaavat ovat 7€ suoraan Kiinasta ostettuna! Ne ovat toki paljon pienempiä niin, että kohde voi olla korkeintaan kolikon luokkaa.

Jos et saa kohdetta tuotua kotiin niin rengassalama on yleisin ratkaisu.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/37498/dnsgd/YongNuo-YN-14-EX-TTL-makrosalama-Canon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2240
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      853
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      806
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      531
      749
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      75
      674
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe