Aion muuttaa naisystäväni luo asumaan eri paikkakunnalle. Meinasin, että olen vanhempieni luo kirjoilla ja asun käytännössä naisystävän luona. Onko tässä menettelyssä mitäänn väärää ja onko tämä luvallista?
Kiinnostaako isännöitsijää tai maistraattia tälläinen? Mutta onko tässä mitä haittoja ja mitä tulisi ottaa huomioon? Postit tietenkin menevät muualle.
Kirjoilla oleminen eri asunnossa, mitä huomioon?
2
146
Vastaukset
- muuta_kirjatkin
Miksi aiot niin tehdä?
Naapurit voivat kitistä vesimaksuista ja kela asumistuesta, jos tyttöystäväsi sellaista saa. - tabou
Taloyhtiön tulee AINA tietää, ketä huoneistoissa vakituisesti asuu a)vesimaksun b)yleisen turvallisuuden vuoksi. Kukaan ei avaa sinulle ovea avainten unohtuessa, jos et ole talossa kirjoilla. Karua jäädä pihalle...
Tottakai siis kiinnostaa, teet muuttoilmoituksen taloyhtiön huoltoon/isännöitsijälle (miten nyt siellä hoidettukaan). Vesimaksun maksat myös, oli se sitten ennakko tai kulutuksen mukaan.
Postit saa mennä minne vaan. Mutta jos olet (vanhempien kunnassa) muualla kirjoilla, et sitten ole esim. sen naisystävän asuinkunnan terveyskeskuksen huollettavana tai saa muitakaan kuntalaisen palveluja automaattisesti. Vaikeuttaahan se jollain tapaa.
(Tukia et voi hakea, jos et asu siellä virallisesti. Myös naisystävän tuet voi jäädä katkolle, riippuen selviääkö asia Kelalle.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli285395Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144024Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403207IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512830Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2851332Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861318- 601203
- 791149
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3971126Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2151111