Miksi Biltema myy eioota

Kuneioo

Kaveri valitti, että Biltema (Riihimäki) myy eioota. Hänellä on remontti meneillään ja sanoi, että moni asia puuttui hyllystä useilla käyntikerroilla. No sitten tuli itselle pikkuremonttia eteen ja ostoslistalla oli 11 asiaa. Niistä viisi löytyi liikkeestä. Puuttumaan jäi mm. harmaa kumispray, putkiosia, ulkomaali, eräs puhdistusaine, jne. Kävimme kolmen viikon päästä jotain muuta ostamassa, eikä noita tarvikkeita ollut vieläkään tullut. Voisihan noita katsoa etukäteen netistä, mitä hyllystä puuttuu. Mutta kun innolla odotimme paikkakunnalle Biltemaa ja olisi hyvä nyt myös kannattaa sitä. Asiasta kertominen myyjälle ei asiaa auttanut.

25

1083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos.loppu.niin.loppu

      Jos tavara on loppu, niin silloin se on loppu. Ei kyse ole siitä että niitä on varasto mutta ei jakseta nostaa hyllyyn, tai ei jakseta tilata lisää, vaan siitä ettei tavarantoimittaja ole niitä pystynyt toimittamaan. Ei myyjälle kertominen siinä auta mitään. Kyllä siellä tiedetään mikä tavara on loppu, ja varmasti on tilattu lisää, mutta jos tavarantoimittajakin myy ei-oota, niin ei kukaan mahda mitään.

      • 8lok7iuj6yh5t

        Ai ei auta kertoa myyjälle? -kylläpä fiksu myyjä tällöin osaisi kertoa eteenpäin että taas menetettiin asiakas.


      • jos.loppu.niin.loppu
        8lok7iuj6yh5t kirjoitti:

        Ai ei auta kertoa myyjälle? -kylläpä fiksu myyjä tällöin osaisi kertoa eteenpäin että taas menetettiin asiakas.

        Niin mitä se auttaa? Minkä myyjä voi sille, että tavara on loppu? Ja minkä tavaratalopäällikkö voi sille, jos myyjä kertoo, että menetettiin asiakas, koska tavara oli loppu?


      • ikju6yt

        Pitääkö tämmöinenkin asia ihan rautalangasta vääntää... On tavaroita ja tavaroita jos ilmenee että jotain tavaraa kysellään paljon niin ihan varmasti kannattaa jotain yrittää -jos jotain tavaraa kukaan ei kysele niin paljon helpommin käy että mitään ei yritetäkkään asian hyväksi tehdä.


      • Leikittekömyyjää

        Eilen kävin jyväskylän biltemassa ja katsoin verkkosivulta,onko hakemaani tuotetta.Ilmoituksen mukaan 16.sta.liikkeessä on -jyväskylän liike mukana.Kysymys oli auton ilmansuodatinfiltteristä ja se oli saatavana palvelutiskiltä.Esitin tuotenumeron myyjälle ja hän meni katsomaan-hakemaan tuotteen varastosta.Meni muutamq minuutti,myyjä tuli takaisin tyhjinkäsin.Ei ole tuotetta ja kysyi auton rekisteriä-katsoo onko korvaavaa tuotetta.Myyjä meni penkomaan varastoa ja toi vääränmallisen (pyöreän)suodatinosan tiskille.Heti sanoin,ei tuollainen.Myyjä sanoin,se hakemani tuote on poistettu valikoimasta.Mielessäni tuumasin ulko-ovella,taisi myyjä päästää emä valheen.Saisi biltemanmyyjät poistaa itsensä liikkeen palkkahyllystä"Katsoin uudelleen verkkokaupasta,onko tuotetta liikkeessä ja kahdella erimerkillä sitä löytyy ja myös bilteman tuotekuvastosta löytyy kys.osa.Äänestän jaloillani,että en mene asioille kyseiseen liikkeeseen ikinä enää!!!Terveisiä vaan liikeketjun omistajalle.


      • mitteemittee

        70-luvulla kävin hakemassa kylän huoltoasemalta katkojankärkiä autooni.Myyjä sanoi,käyn kstsomassa huoltamon puolelta.Kassanpuoleinen ovi jäi auki ja sattumoisin näin sen,että myyjä seisoi seinäntakana huoltohallissa toimettomana.( kuva peilasi välioven lasista ihan huoltohallin takaseinään asti)Myyjä tuli takasin ja sanoi,katkojankärkiä ei ole.Lähtiessä sanoin,ettehän edes etsinyt,kyllä minä näin.Myyjä oli aika pöllämystynyt.Sama vetelehtiminen ja asiakkaitten juksutus taitaa palvelualoilla jatkua.


      • Bilteman_omistaja
        Leikittekömyyjää kirjoitti:

        Eilen kävin jyväskylän biltemassa ja katsoin verkkosivulta,onko hakemaani tuotetta.Ilmoituksen mukaan 16.sta.liikkeessä on -jyväskylän liike mukana.Kysymys oli auton ilmansuodatinfiltteristä ja se oli saatavana palvelutiskiltä.Esitin tuotenumeron myyjälle ja hän meni katsomaan-hakemaan tuotteen varastosta.Meni muutamq minuutti,myyjä tuli takaisin tyhjinkäsin.Ei ole tuotetta ja kysyi auton rekisteriä-katsoo onko korvaavaa tuotetta.Myyjä meni penkomaan varastoa ja toi vääränmallisen (pyöreän)suodatinosan tiskille.Heti sanoin,ei tuollainen.Myyjä sanoin,se hakemani tuote on poistettu valikoimasta.Mielessäni tuumasin ulko-ovella,taisi myyjä päästää emä valheen.Saisi biltemanmyyjät poistaa itsensä liikkeen palkkahyllystä"Katsoin uudelleen verkkokaupasta,onko tuotetta liikkeessä ja kahdella erimerkillä sitä löytyy ja myös bilteman tuotekuvastosta löytyy kys.osa.Äänestän jaloillani,että en mene asioille kyseiseen liikkeeseen ikinä enää!!!Terveisiä vaan liikeketjun omistajalle.

        "Terveisiä vaan liikeketjun omistajalle."

        Kiitos terveisistä! Tätä kautta palautteet tosiaan tulevat Biltemaan parhaiten ja nopeiten perille!


      • Anonyymi
        Leikittekömyyjää kirjoitti:

        Eilen kävin jyväskylän biltemassa ja katsoin verkkosivulta,onko hakemaani tuotetta.Ilmoituksen mukaan 16.sta.liikkeessä on -jyväskylän liike mukana.Kysymys oli auton ilmansuodatinfiltteristä ja se oli saatavana palvelutiskiltä.Esitin tuotenumeron myyjälle ja hän meni katsomaan-hakemaan tuotteen varastosta.Meni muutamq minuutti,myyjä tuli takaisin tyhjinkäsin.Ei ole tuotetta ja kysyi auton rekisteriä-katsoo onko korvaavaa tuotetta.Myyjä meni penkomaan varastoa ja toi vääränmallisen (pyöreän)suodatinosan tiskille.Heti sanoin,ei tuollainen.Myyjä sanoin,se hakemani tuote on poistettu valikoimasta.Mielessäni tuumasin ulko-ovella,taisi myyjä päästää emä valheen.Saisi biltemanmyyjät poistaa itsensä liikkeen palkkahyllystä"Katsoin uudelleen verkkokaupasta,onko tuotetta liikkeessä ja kahdella erimerkillä sitä löytyy ja myös bilteman tuotekuvastosta löytyy kys.osa.Äänestän jaloillani,että en mene asioille kyseiseen liikkeeseen ikinä enää!!!Terveisiä vaan liikeketjun omistajalle.

        ostin bilteman verkkokaupan kautta auton sytytyspuolan,hinta alle 50e.Kun ryhdyin suorittamaan maksua verkkopankin kautta,niin sain vastauksena.Maksettava hinta ei ole riittävän korkea,että lähettäisimme osan,lisää jotain ostokseen.Lisäsin yhden sytytystulpan ostokseen ja maksu oli yli 50e.Sain tekstin,tilaus vastaanotettu ja lähetämme tilatut osat mahdollisimman pian...... Ostettuja osia ei näkynyt,eikä kuulunut.(aikaa mennyt yli 5-vuotta ostoksestani)Suoritettu maksukin on palauttamatta biltemalta-ostajalle.Laittoikohan verkkomyyjä maksetun summan omaan lompsaansa ja sai vielä ottaa - myydä lähettämättömät varaosat uudestaan vaikka omaan pussinsa täytteeksi.Suoraansanottuna vituttaa kys.virm.toiminta.


      • Anonyymi

        Seli,seli!Palkatkaa varasto ja hyllytavaran tatkastaja.Olin eräässä liikkeessä työssä 1990-luvulla,niin siellä oli hyllytavaroissa hälytysraja.Esimerkiksi soutuveneen tyhjennystulppaa 2kpl.Jos menee alle kpl.määrän,on toimitettava lisää hyllyyn soutuveneen tyj.tulppia.


      • Anonyymi
        Leikittekömyyjää kirjoitti:

        Eilen kävin jyväskylän biltemassa ja katsoin verkkosivulta,onko hakemaani tuotetta.Ilmoituksen mukaan 16.sta.liikkeessä on -jyväskylän liike mukana.Kysymys oli auton ilmansuodatinfiltteristä ja se oli saatavana palvelutiskiltä.Esitin tuotenumeron myyjälle ja hän meni katsomaan-hakemaan tuotteen varastosta.Meni muutamq minuutti,myyjä tuli takaisin tyhjinkäsin.Ei ole tuotetta ja kysyi auton rekisteriä-katsoo onko korvaavaa tuotetta.Myyjä meni penkomaan varastoa ja toi vääränmallisen (pyöreän)suodatinosan tiskille.Heti sanoin,ei tuollainen.Myyjä sanoin,se hakemani tuote on poistettu valikoimasta.Mielessäni tuumasin ulko-ovella,taisi myyjä päästää emä valheen.Saisi biltemanmyyjät poistaa itsensä liikkeen palkkahyllystä"Katsoin uudelleen verkkokaupasta,onko tuotetta liikkeessä ja kahdella erimerkillä sitä löytyy ja myös bilteman tuotekuvastosta löytyy kys.osa.Äänestän jaloillani,että en mene asioille kyseiseen liikkeeseen ikinä enää!!!Terveisiä vaan liikeketjun omistajalle.

        kun netistä katsoo rekkarin mukaan,jos kyseistä vara osaa ei löydy,nin aina on ,että varasto loppu,ei löydy etc.kun asiakas tarkastaa varaosan saatavuuden ja sitä löytyy hyllynumero se ja se,tai sitä saatavana palvelutiskiltä niin mixi myyjän pitää sanoa,ei ole varastossa -ei kuulu tuotteisiimme. BILTEMA MENETTÄÄ ASIAKKAAN JA VOIPI KÄYDÄ "PITKÄSSÄ JUOKSUSSA ETTÄ MYYJÄ _T MENETTÄÄ TYÖNSÄ."


    • dfgdfdfgfggf

      Pitääkö se nyt vääntää rautalangasta. Jos tavara on loppu, niin se on loppu, ja se näkyy järjestelmässä, että se on loppu ja sitä on tilattu lisää. Sitä tulee heti kun tavarantoimittaja pystyy sitä toimittamaan. Ihan sama kyseleekö sitä yksi vai 100 ihmistä. Se on silti loppu eikä sitä saada sen nopeammin riippumatta kuinka monta ihmistä sitä kyseleee. Helpoimmin saa loppuneen tavaran menemällä toiseen kauppaan, jossa sitä on saatavilla, kun kysellä sitä kaupasta josta se on loppu.

    • mietimieti

      Ehkä kannattaisi viedä ne rahat muualle..

    • Shitlaatu

      biltema myy eioo:n lisäksi myös ihan selkeästi paskaan laadultaan verrattavia tuotteita.

      Tämän vuoksi tie viekin Motonet:iin, jos jotain tarvesälää tarvitsee.

      • Ähäkuttihuonotmyyjät

        Motonetilla samaa meininkiä.Jos esittää osanumeron,niin varmasti väärän osan saat.VOI V*TTU MITÄ MEININKIÄ!!!!
        Tilaan varaosia ebayn kautta,mitä tarvin.


      • sisäpiiriäkö

        "Tämän vuoksi tie viekin Motonet:iin, jos jotain tarvesälää tarvitsee."

        Sinulla on ilmeisesti sisäpiirin tietoa, missä ja kuka Bilteman minkäkin "Biltema"-brändäntyn tuotteen on valmistanut? Meinaan, kun Motonet myy useimpia tuotteitaan ihan valmistajien omalla brändillä, niin meinaatko ettei nyt ihan sattumalta suuri osa Bilteman "Biltema-brändätyistä" tuotteistakin olisi ihan samoilta valmistajilta peräisin, kuin esim. Motonetinkin tuotteet?

        Ei Biltema mikään valmistaja ole, joten joka ikinen Bilteman tuote, jossa lukee "Biltema", on 100%:n varmuudella jostain muusta kuin "Bilteman omasta tehtaasta" tullut.

        Sama liikeidea oli aiemmin Lidlillä, joka ei aluksi suostunut myymään mitään muuten, kuin omilla brändeillään brändättynä, eikä Lidl paljastanut kuka tuotteet on valmistanut. Sittemmin Lidl tajusi, että esim. Tupla-patukka saattaa mennä kaupaksi paremmin Tupla-patukkana, kuin "Lidl-patukkana", vaikka kyseessä oli täysin sama täysin saman valmistajan tuote eri kääreisiin käärittynä. (Noin niinkuin esimerkkinä; en oikeasti tiedä onko Lidlissä myyty Tupla-patukkaa jollain muulla nimellä, vai myydäänkö vieläkään, mutta tiettyihin Lidlin tuotteeisiin tämä on pätenyt kyllä).


      • plöössöössöö
        sisäpiiriäkö kirjoitti:

        "Tämän vuoksi tie viekin Motonet:iin, jos jotain tarvesälää tarvitsee."

        Sinulla on ilmeisesti sisäpiirin tietoa, missä ja kuka Bilteman minkäkin "Biltema"-brändäntyn tuotteen on valmistanut? Meinaan, kun Motonet myy useimpia tuotteitaan ihan valmistajien omalla brändillä, niin meinaatko ettei nyt ihan sattumalta suuri osa Bilteman "Biltema-brändätyistä" tuotteistakin olisi ihan samoilta valmistajilta peräisin, kuin esim. Motonetinkin tuotteet?

        Ei Biltema mikään valmistaja ole, joten joka ikinen Bilteman tuote, jossa lukee "Biltema", on 100%:n varmuudella jostain muusta kuin "Bilteman omasta tehtaasta" tullut.

        Sama liikeidea oli aiemmin Lidlillä, joka ei aluksi suostunut myymään mitään muuten, kuin omilla brändeillään brändättynä, eikä Lidl paljastanut kuka tuotteet on valmistanut. Sittemmin Lidl tajusi, että esim. Tupla-patukka saattaa mennä kaupaksi paremmin Tupla-patukkana, kuin "Lidl-patukkana", vaikka kyseessä oli täysin sama täysin saman valmistajan tuote eri kääreisiin käärittynä. (Noin niinkuin esimerkkinä; en oikeasti tiedä onko Lidlissä myyty Tupla-patukkaa jollain muulla nimellä, vai myydäänkö vieläkään, mutta tiettyihin Lidlin tuotteeisiin tämä on pätenyt kyllä).

        Kävin Viipurissa ja ostin Marlboro paketin.Suomen puolella avasin yhden askin,niin paljasttui silleen,että sisus olikin mahorkkatupakkaa.Tupakka-aski oli pakattu Malrboro-askin kuoriin.Koko kartonki oli samaa pskaa.On muuten mahorkka hirvittävän hajuinen tuote.


      • Anonyymi
        Ähäkuttihuonotmyyjät kirjoitti:

        Motonetilla samaa meininkiä.Jos esittää osanumeron,niin varmasti väärän osan saat.VOI V*TTU MITÄ MEININKIÄ!!!!
        Tilaan varaosia ebayn kautta,mitä tarvin.

        Katsastusaika lähestyi kulkimelle ja huomasin ohjaushammastangon kumipalkeen rikkoutuneen.Kysyin merkkiliikkeestä osaa.Ei ole hyllyssä,menee pari päivää osan saamiseen.Kysyin hintaa ja hinta oli yli 70€.Menin ebayn sivulle ja sieltä löytyi alkuperäisosa kakkine kuluineen alle 30€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsastusaika lähestyi kulkimelle ja huomasin ohjaushammastangon kumipalkeen rikkoutuneen.Kysyin merkkiliikkeestä osaa.Ei ole hyllyssä,menee pari päivää osan saamiseen.Kysyin hintaa ja hinta oli yli 70€.Menin ebayn sivulle ja sieltä löytyi alkuperäisosa kakkine kuluineen alle 30€.

        Ja Ebaystä sait toimitettuna päivässä. Ja sitten heräsit päiväunilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Ebaystä sait toimitettuna päivässä. Ja sitten heräsit päiväunilta.

        Jossakin autoremppa ohjelmassa,kun oli talannut osia suomessa ja osatoimitus viipyili.Tilaaja tuumasi,ulkomailta tilattu osa viikossa,suomessa kahdessa.Ihan tuore esimerkki toim.nopeudesta.Ulkomaisen verkkokaupasta tilasin-maksoin,ei mennyt kahta päivää,kun osa oli postilaatikossa.Tilatun osan maksoin verkkopankin välityksellä. (maksu tilillä heti)Viikkoa aikaisemmin samasta varaosaliikkeestä tilasin varaosan ja maksoin tilisiirtona heti,kun myyjältä tuli tieto maksuyhteydestä.Seuraavana päivänä tuli tieto maksun saapumisesta ja ryhtyvät käsittelemään ostotilausta.Osan saapumiseen meni puolitoista viikkoa.Ei haitannut pätkääkään toimitusaika.


    • xcvfdsaa

      Ja joskus käy niinkin että tavara on loppu, sen valmistus on loppu, ja sen myynti on loppu, ja kaikki muukin on loppu. Että ei sitten auta mikään, täytyy vain uskoa että loppu se on. Mutta tähän loppumiseen on helppo ratkaisu, menee muualle.

    • eikä-oo

      Aloittaja tainnut kuvitella että tämä olisi Bilteman asiakaspalautelaatikko tms ??

    • niihjooh

      Tuosta bilteman palvelutiskistä sen verran kerran odottelin siinä tiskillä myyjää siellä se kauempana oli järjestelevinään hyllyä. En siinä viitsinyt kovaäänisesti alkaa huutelemaan, jäi siinä osa ostamatta.
      Kassalla ehdotin kassaneidille että "tuohon palvelutiskille pitäisi saada ämpärillinen kiviä että saisi heitellä myyjää jotta tulisi paikalle".

      • Anonyymi

        Tais jäädä se nappula huomaamatta jolla saa kutsukelloa kilautettua.


    • Anonyymi

      Sanontahan kuuluu,ollaan töitä tekevinnään ja talo palkkaa maksavinnaan.Toinen näin,että en tiedä,olen vain töissä täällä....

      • Anonyymi

        Minä ainakin lähden aina kakalle kun näen asiakkaan. Vessassa käyntiähän ei voi työnantaja kieltää eikä asiakasta palvellessa voi housuunkaan paskoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      74
      1433
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      114
      1183
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1126
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      994
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      735
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      732
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe