Web kamera koneeseen

kuvaaääntä

Tarkoitus ostaa web kamera pöytäkoneeseen. Pitäisi löytyä kohtuuhintainen siedettävällä kuvalla. Käyttöjärjestelmä Ubuntu16.4/Mint 18 Sara. Tuleeko mukana asennusohjelma? Miten äänikytkennät? Nykyisessä erilliset kaiuttimet. Onko suomalaisia ohjeita? Mahtaako toimia sama merkki Windows 10 kamerana?

35

2083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sscascscscasc

      Luulis kameran toimivan ilman asennusta...

      • Anonyymi

        PS4 kameraa on tullut käytettyä ja siinä on aika hyvä kuva!

        Niitä saa kirppareita tosi halvalla! 1€

        En ole tavannut yhtään usb-kameraa joka Ubuntussa ei toimisi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS4 kameraa on tullut käytettyä ja siinä on aika hyvä kuva!

        Niitä saa kirppareita tosi halvalla! 1€

        En ole tavannut yhtään usb-kameraa joka Ubuntussa ei toimisi!

        Ubuntu ei tarvitse mitään asennusohjelmaa kameraan! piuha vaan kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntu ei tarvitse mitään asennusohjelmaa kameraan! piuha vaan kiinni.

        Ubuntu sisältää valmiiksi "Muikku" ohjelman! jolla voi katsella kamerakuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS4 kameraa on tullut käytettyä ja siinä on aika hyvä kuva!

        Niitä saa kirppareita tosi halvalla! 1€

        En ole tavannut yhtään usb-kameraa joka Ubuntussa ei toimisi!

        En ole onnistunut koskaan saamaan linuksiin yhtään mitään.


    • kameramestari

      Ubuntussa eikä missään linuxissa toimi kameroiden omat ohjelmat eli hienot efektit ja muut...linux webcam ohjelma on todella köyhä ja typerä viritys nimeltä juusto? eli esim ubuntuun riittää 20egen kamerakurttaus....windowsiin voi asentaa kameran omat hienot ohjelmat niinkuin mulla on.....eli halvin mahollinen!

      • Hienot efektit ja muut ? Mitä efektejä kaipaat ?

        Mulle kyllä riittää kun saa kuvan viestitettyä ulkomaailmaan,pitääkö siinä olla jotain lisämaustetta?

        Pikkusen vois antaa tietoja siitä sun halvimmasta mahdollisesta.


      • Mitään käyttöjärjestelmiä sotkevia ohjelmia ei edes haluta.


      • onneksi_on_ubuntu

        Ubuntussa on omat turvalliset ohjelmat, joilla hallitaan laitteita ja niitä "hienoja efektejä". Windowsiin asennetaan mitä nyt laitteen mukana tulee, eli pilipaliohjelmia, joiden takuuseen ei mene kukaan. Nekin on yleensä monikielisiä ja suomen kieli niistä puuttuu täysin, kun laitteita painetaan massatuotannolla, eikä piskuinen suomi tee juurikaan rahaa.


      • Cameravalvoja

        Minulla oli hienosti toimiva järjestelmä jota käytti mm ruotsin rajavalvonta ja US:ssa ihan joka taholla. Sighthound Video, ei turhia kuvia, ja hoitaa valvonnan ainakin 100 km asti , kirkkaalla säällä riippuu tietenkin kamerasta. On Ilmainen 2 kameralle joka yleensä riittää pihapiirissä.
        Ei lopu metrit kesken, ja jos on jokin paikka jota ei saa kuvata sen voi rajata pois.
        Kone oli tämä MacBook 2008 mutta nyt ei enää onnistu sähköposiin kuvien lähetys,
        Google kiristi turva vaatimuksia ja ilmoituksia alkoi sadella että ei turvallinen laite yritti kirjautua tilillesi. Mitenkään en enää saanut turvalliseksi että olisi Googlelle kelvannut.
        Apple oli jo kauan sitä mieltä että kone on riski. Nyt sitten on tässä Fedora johon olen softaa
        hankkimassa kun tuota hyvää ei tähän saa. Zoneminnder , jestas mikä risukasa. tuo oli kerran minulla kun olin nuori mutta kuvia tuli niin pirusti tai ei ollenkaan, Se oli niin minesta riippuvainen että ilmakin oli yksi , jos satoi niin zone kuvasi kaiken aikaa, kun aurinko menipilveen tai tuli näkyviin niin kuvia tuli. Sisätiloissa jotenkin mutta ulkona ihan tolkuton.
        Ilmeisesti se sama Doss versio edelleen olisiko vuodelta 1982 tai jotain ainakin mustan että noilla main oli kun tuo ilmestyi, Hiton hyvä silloin, mutta nyt ??
        Nuo pelipojat leikkii niiden pelien kanssa , tekisivät jotain hyödyllistä mutta kun ei kun lapsettaa.


    • kameramestari
      • windows-kuvatus

        Sori kakara, ethän sinä edes osaisi käyttää mitään.


    • Tämätoimii

      Ainakin Linux Mintissä/ Windows 10:ssä, vuosia ollut käytössä kummassakin.
      Windowsiin saa oman Logitechin ohjelmiston Linux jakeluihin löytyy ainakin Cheese ja guvcview ohjelmat kameroita varten.

    • Tämätoimii
    • googletusta
      • Nykyää on kaikki kamerat UVC:tä


      • wddwdqwddwwd

        Miten tuon voisitkaan tietää varmasti.


    • webkameratturhia

      Kannattaa investoida mielummin kunnolliseen riistakameraan, koska niissä on IP-luokitukset kunnossa. Halvat web-kamerat eivät ulkokäyttöä kestä.

      • 100-luomua

        Mieluummin satsata rahat aseeseen ja metsästäjäntutkintoon, niin saa syödä riistaa, jos osuu kohdilleen.


      • Turhaantuunut
        100-luomua kirjoitti:

        Mieluummin satsata rahat aseeseen ja metsästäjäntutkintoon, niin saa syödä riistaa, jos osuu kohdilleen.

        Riistakamra, salli nauraa, minulla on niitä nurkat väärällään ja yhdelläkään ei tee yhtään mitään.
        Jos joku kuvittelee että se varas alkaa nuolemaan sitä kameraa niin erehtyy.
        Matkaa luvataan kuvan ottamiseen 10-30m mieluumin nuo ovat senttejä.
        Eikä ne kelpaa riistaruokintaankaan ei hirvi ainakaan niitä syö.


    • SieKunOletExpertti

      Mitäs kameraa Axl suosittelet?

    • Operatööri

      Mnulla on valvontakamera pulma. Fedora on pohjana, Luin tuota Zoneminder 0hjetta ja ihmettelen
      jos jku saa sen toimimaan, tai sii ikä riitttää. Sitähän pitää aloittaa asentamaan vuosituhansia ennen syntymää. Oli joku toinen. latasin sen ja paketin kuva tuli ruuttun, mitään ei tapahtunut vaikka kuinka klisutteli. Aivan samaa teki Ubuntu. mitään ladattua ohjelmaa ei saa toimimaan.
      Kuinka nämä on näitä. Ohjelmia miljoonia, eikä tedä mikä toimii. Ei tietokonneen ohjeman kuulu olla sellainen että pitää kuukausia opiskella jotain alkeellista dossia. Doss ajat on takana.
      Maksullisia ei kannata edes yrittää olen niitä ostellut stasien edestä eikä yksikään ole toiminut.
      Miksi pitää alkaa jotain sudokua pelaamaan kun haluaa hankkia ohjelman tietokoneeseen.
      Sudokuttakaa te muut, minä lähden kauppaan ja osta Applen koneen johon saa ohjelmia.

      • Palstapoliisi

        Taas joku häiriintynyt vajakki nostaa ikivanhan ketjun esiin. Ilmeisesti viikonloppu lähestyy kun kaikenlaiset iljetykset ryömivät ulos koloistaan.


    • Kamarimies

      Joku sanoi ettei nuo halvat webbikamerat toimi ulkokuvissa. Minulla toimii ihan hyvin kun kamera on sisällä ja ottaa kuvaa pihalta kaiken aikaa. Koneella ubuntu ja siihen ei vaadi edes mitään asennusta kameran asennus. Ei kannata tuhlata rahojaan yli 20 euroa mihinkään kun kympilläkin saa toimivan systeemin.

      • Anonyymi

        Ja talletus säilyy niin kauan kuin itse muistaa. Kuka kameraa tujottaa teillä kun olette poissa. silloin kun on itse kotona niin ei siinä kameroita tarvita kun katsoo ikkunasta ulos.


    • infoo888888888888

      Mikä tahansa web cam toimii ilman ohjelmistoa.

      Kuvanlaatu riippuu täysin kamerasta, ohjelmalla vain voit säätää zoomausta tai katsella videokuvaa reaaliajassa yms.

    • yksJ

      jos jotain laatua haaluaa kannattaa ostaa, kameraloota. eli joko johdoilla tai wifillä kamerat, niitä saa mm ebausta 20e vaiheilla, ja lootan saa liitettyä koneseen, vaikka siinä on linuxissa säätämistä, helpoin on laittaa tääkin yhteys johdolla tai sitten wifillä ja saat kuvat siirretyä vaikka kännyyn.Muikku on aika yksinkertainen.

      • hulluudenpartaalla

        Ostat semmosen evillestä myyytävän letkukameran ja työnnät sen windowsiin, niin et nuku enää ikinä normaalisti. Se On Varma. Hikisetyöt joka yö. Windowsin sopimus on sen verran kovaa soopaa, että kovinkin menee hulluksi. Samaa sopaa luukuttaa esim. ministeri sipilä, joka valtiolta sai pesämunakseen jotain 30 miljoonaa, jotta rikastui nelinkertaisesti. Tuota keplottelusta sipilä vaikenee... Hän on ahnesika, Suomeksi syöttöporsas.


    • mskuvaakaiken

      Windowsissa on camlogger oletuksena.

    • Anonyymi

      Koska joku nyt menin tämänkin ketjun historian arkistoista kaivamaan, niin totean lyhyesti että en ole vielä löytänyt weppikameraa joka ei Linuxissa toimi... Kaikki ovat toimineet. Kuvan laatu riippuu ihan suoraan kamerasta, ja on hyvä jos sitä saa kokeilla heti kaupassa niin että tietää mitä saa...

    • Anonyymi

      Aloittaja ei kertonut mihin tarkoitukseen kamera tulisi. Mikäli se tulee kokous-käyttöön niin Microsoft Teams, Skype, Zoom yms. hoitavat itse ajuriasennukset sun muut, kaikki kamerat toimivat kun laittaa vaan piuhan kiinni.

      • Anonyymi

        Ei Linuxissa mikään sovellusohjelma kuten Teams, Skype jne mitään webbikamera-ajureita asenna eikä ole edes tarpeen asentaa. Linuxin webbikamera-ajurit on käyttiksen ytimessä eli kernelissä. Ja jos jotain tarvitsisi asentaa lisää niin se asennetaan distron ohjelmalähteistä samallatavalla kuin mikä tahansa ohjelmapaketti. Linuxissa sovellusohjelmat ei siis lataile ja asentele ajureita netistä jne.


    • Anonyymi

      Ostin alan liikkeestä kameran joka maksoi 9€. ei vaadi mitään asennuksia muuta kuin piuha koneen persieeseen. En ymmärrä miksi tuollaisia pitäisi edes kysyäkään.
      Ubuntu 18.04.

    • Anonyymi

      Ubuntussa on tarjolla motion ohjelma, jolla saat tietokoneeseen liitetystä kamerasta tehtyä liiketunnistavan valvontakameran.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2941
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      107
      2214
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      773
    Aihe