Urkintaako?

BeenThereDoneThat1

Arvoisat kollegat! Onko teidän koulussa ollut puhetta siitä, onko luvallista katsoa muiden kuin omien oppilaiden Wilmassa, Helmissä tai Fronterissa olevia merkintöjä? Itse olen sitä mieltä, että asiasta pitäisi olla valtakunnalliset ohjeet. Näissähän merkinnät usein näkyvät jo ihan sillä, että kursori on kyseisen oppilaan nimen kohdalla, joten niitä näkee kyllä ihan tahattomastikin.

3

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BeenThereDoneThat1

Ja vielä: Tietävätkö vanhemmat ja oppilaat itse, ketkä näkevät sähköisten yhteydenpitojärjestelmien tiedot ja merkinnät? Onneksi minulta ei kukaan vanhempi ole sitä kysynyt!

• jassoo_ja_joo

Tokkopa näet muuta kuin sellaisten oppilaitten tiedot, joita opetat. Eli ei ongelmaa.

• opeopeopexxxx

Mielenkiintoinen kysymys sinänsä, mutta nyt pitää muistaa sekin, että opettajahan ei ole opettaja koulussa vain oppilailleen vaan kaikille koulun oppilailla vaikka heitä ei opettaisikaan.

Jotta myös opettaja saisi laitettua tarvittaessa wilmaan merkintöjän myös muista oppilaista, täytyy opettajan tietenkin päästä tuntimerkintöihin käsiksi. Esimerkkinä vaikka välitunnilla tapahtunut asia, josta hyvä tiedottaa kotiakin.

Luulisin, että,vanhemmilla on kyllä käsitys siitä, että koulun henkilökunta (opettajat) näkevät koko wilman. Olisi outoa, jos opettajien wilmakäyttöä olisi rajoitettu. Opettajat ovat kuitenkin kaikkien oppilaiden opettajia riippumatta siitä opettavatko heitä vai ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      184
      5052
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      24
      4453
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3137
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      257
      3034
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2922
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2531
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27