Arvoisat kollegat! Onko teidän koulussa ollut puhetta siitä, onko luvallista katsoa muiden kuin omien oppilaiden Wilmassa, Helmissä tai Fronterissa olevia merkintöjä? Itse olen sitä mieltä, että asiasta pitäisi olla valtakunnalliset ohjeet. Näissähän merkinnät usein näkyvät jo ihan sillä, että kursori on kyseisen oppilaan nimen kohdalla, joten niitä näkee kyllä ihan tahattomastikin.
Vastaukset 3
- BeenThereDoneThat1
Ja vielä: Tietävätkö vanhemmat ja oppilaat itse, ketkä näkevät sähköisten yhteydenpitojärjestelmien tiedot ja merkinnät? Onneksi minulta ei kukaan vanhempi ole sitä kysynyt!
- jassoo_ja_joo
Tokkopa näet muuta kuin sellaisten oppilaitten tiedot, joita opetat. Eli ei ongelmaa.
- opeopeopexxxx
Mielenkiintoinen kysymys sinänsä, mutta nyt pitää muistaa sekin, että opettajahan ei ole opettaja koulussa vain oppilailleen vaan kaikille koulun oppilailla vaikka heitä ei opettaisikaan.
Jotta myös opettaja saisi laitettua tarvittaessa wilmaan merkintöjän myös muista oppilaista, täytyy opettajan tietenkin päästä tuntimerkintöihin käsiksi. Esimerkkinä vaikka välitunnilla tapahtunut asia, josta hyvä tiedottaa kotiakin.
Luulisin, että,vanhemmilla on kyllä käsitys siitä, että koulun henkilökunta (opettajat) näkevät koko wilman. Olisi outoa, jos opettajien wilmakäyttöä olisi rajoitettu. Opettajat ovat kuitenkin kaikkien oppilaiden opettajia riippumatta siitä opettavatko heitä vai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 791188
Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella
Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä29865Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?
Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk19725- 46599
Kuka oli kuskina
Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?13577Nythän todellisuus on kuitenkin se
että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja180562Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.
Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.13530Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..
Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita123520On ollut syyllinen olo viime päivinä
Olen niin täpöllä ollut sinussa kiinni tunteiden tasolla. Unet ja kaikki. Nainen, toisaalta tuntuu pahalta, mutta kun si23460Maajussi-Tarjan Marko-rakas täräyttää suhteen alusta - Meinasi tulla hätä käteen Viinijuhlilla
Maajussi-Tarja ja Marko löysivät toisensa pari vuotta sitten romanssimielessä. Nyt Marko kertoo suhteen alusta: https:/3447