Kuten tiedämme, Porin ja Rauman välinen murreraja kulkee Luvian halki. Kumpaan ryhmään SINÄ kuulut: puhutko luannikast Rauman giält, vai meneekö puheesi enemmänkin Porin tiäksää ekstiä -osastolle?
Puhutko Rauman giält vai praakaaks Porrii?
11
235
Vastaukset
- Murrerajalla
Rauman giäl on kauniimpi.
- totanoinii
raum o paska maa
- raumhomot
Luvia kuuluu Porin murrekuntaan. Ruotsin Kuninkaan Juhana-Herttuan alaisuuteen siis.
- kyrväkäs
ja vitut kuuluu
- opopopiop
kyrväkäs kirjoitti:
ja vitut kuuluu
Ole sinä Lukko-fani hiljaa siinä!
- Luvilaine
Emmää sunka tiä mut mää puhu luviaa
- Tuolnoivaan
Tieksää tota noin. Häärää sää siellä mä häärää tääl.
- Aikansa.kutakin
Karjala poikii myö ollaa, ja myö haastetaa karjalaa.
- finnnski
Kuka täällä ryssää puhuu?
- lontoonmurteella
Semmoiset joilla on hyvä kielipää ja oppivat helposti, mitä kieliä vaan. Junttiluvialaisten aborginaalien kieliopinnot kuulemma rajoittuvat tuonne klitoriksen ja anuksen nuolentaan.
- dwdwdwdw
lontoonmurteella kirjoitti:
Semmoiset joilla on hyvä kielipää ja oppivat helposti, mitä kieliä vaan. Junttiluvialaisten aborginaalien kieliopinnot kuulemma rajoittuvat tuonne klitoriksen ja anuksen nuolentaan.
Tasa-arvon nimissä totean, että naisten kielitaitoon kuuluu kullin nuolenta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1627116
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264108- 473467
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1423166- 512916
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262306- 432286
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722023Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291876