Millainen Traktorina ominaisuuksiltaan ja kestävyydeltään? Vanhat Fordithan oli ikuisia, mutta olen kuullut että näissä uudemmissa ei enää olisi niin kestävä tekniikka, pitääkö paikkansa? Entäpä varaosien saanti, mistä niitä saa ja minkälaisella aikataululla, eli onko suomessa vai pitääkö tilata ulkomailta?
Minkä arvoinen tuollainen olisi n.2000-tuntia ajettuna??
Ford 5610-2 vm.90 ????
8
6479
Vastaukset
- mutta
eikos nykyiset New Holland myyjat toimita Fordien varaosia. Ja ainahan on Isojoen Konehalli. Tollaset traktorithan perustuvat viela vanhaan koettuun tekniikkaan ja viela takavetona seka noilla tunneilla, niin uskoisin etta on varma peli viela pitkaan. Yleensa ton kokosia koneita on pidetty jo vahan kevyemmissa toissa, tietysti koneen ulkonako kertoo kaytosta. Myos koneen sijainti merkitsee paljon, hyvakuntoinen kone tarkoittaa aivan eri asioita eri puolilla suomea...
- kokemusta
Ainakin Ford 3000 -68 on löytynyt kaikki tarvittavat osat hyllystä Tampereella liikkeistä Traktori Varaosa ja Tarvike (IKH), Kone-Tervala (NH kauppias ja IKH) ja Lempäälässä (Farmilaite).
- 6610
Periaatteessa sama peli kuin mun vm. -86 6610-2, mutta vähän pienempi. Nämä traktorit on vielä vanhoja kunnon traktoreita. Perustekniikka ollut käytössä kauan, ei lastentauteja, eikä vielä sähköä. Eli sellainen varmatoiminen perustraktori, jonka uskaltaa ostaa epäröimättä vanhanakin. 2000 tuntia ajettu on varmasti hyvä. Mun traktorilla ajettu 5500 h ja ainoastaan kytkinremontti tehty ja polttoainemittarin anturi vaihdettu. Ei voi ainakaan sanoa vikapommiksi. Huippumodernihän se ei ole, kun mitään sähkötoimisia laitteita ei ole. Varaosia löytyy hajottamoilta, New Holland myyjiltä ja Isojoen konehallilta Kauhajoelta. Ei kannata hirveitä maksaa. Se on kuitenkin takavetoinen, eikä niillä ole hirmu kysyntää nykyään. Sanoisin 5000-7000 euroa.
- jtm
Laiskoja hevosia mutta omani turbotettiin niin vääntö parani huomattavasti. Ollut meillä uudesta asti ilman mitään murheita. Ajettu tosin vasta 2400 tuntia. Kestää tosiaan ton turbottamisen ja on todella notkea ja näppärä peli. Hyvät maksaa lähemmäs kympin, katso www.mascus.com.
- Maamiez69
Terve!
Itelläni on samallainen kone vm 87 ja ajettu 2700 tuntia. Kone on erittäin näppärä esim kylvökoneen edessä! Voima riittää komeasti kun pumpusta pikkusen kääntää.. En suosittelisi turbottamista. Naapurilla oli 6610 ja se turbotettiin jälkeenpäin joka oli virhe! Se kone ei ainakaan kestänyt.. Kone jouduttiin vaihtamaan.. Eli jos tarviit lisä voimaa suosittelen mielummin ruuvausta..
Kone on ollut varmatoiminen ja kestävä. Suosittelen sen hankintaa..
Ainuana merkittävänä huonona puolena on se että kone lähtee pakkasella todella huonosti käyntiin jos lähtee.. Eli pitää olla melkein aina piuhan päässä!- Maamiez69
vielä lisäksi! Kyllä se hinta on varmaan siellä 10000-12000...
- 75000h
Omistan 6610 vuodelta 86. Ajettu on 7500 h ja vikalistaa ei paljon ole. Kytkin tähänkin on vaihdettu ja ulosoton akseli, josta meni boorit. Jälkimmäinen oli suuri remonttinen, mutta eipä vikalista onneksi ole tuon pidempi. Jos haluat varmatoimisen käyttöpelin, niin löytämäsi 5610 on varmaan sellainen. Hinta liikkuu käsittääkseni takavetoisella 10000 eur luokissa.
- Jukka
Malli on siis mark-III jos sillä nyt mitään merkitystä? Siisti laite olisi, tuntuu vaan tuo reilu kymppi takavetoisesta aika kovalle pyynnille, vaikka tällä on siis ajettu reilusti alle 2000-tuntia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758