sääriluun murtuma ei luudu, onko kellään kokemuksia.
Kuinaka pitkään voi kestää
hidas luutuminen
13
3403
Vastaukset
- Pohjeluu
Minulla murtui pohjeluu toukokuun lopussa 2016
Kipsattiin seuraavana päivänä mutta ei leikattu koska ei ollut kääntyillyt
Ei ruvennut paranemaan joten leikattiin lokakuun alussa
Tupakoinnin lopetin ennen leikkausta joten siitäkin on jo yli 3 kuukautta
aloitin myös syömään calsorin D3 tapletteja (D 20mikrog)
Kävin joulun jälkeen röntkenissä ja leikannut lääkäri otti yhteyttä ja sanoi
että murtuma näkyy suurelta osin luutumattomana,
Lääkäri kirjoitti sairasloman 12.2.2017 asti joten kyllähän tässä menee.
Olen itse 52v vanha.
Yksi mikä harmittaa että lääkäreiltä ei ole saanut tähän asti muuta tietoa kuin
tupakanpoltto hidastaa luutumista. - 187
Ei riitä iäkkäällä 20µg, pitää ottaa vähintään 100µg! On se kumma kun lääkärit eivät määrää murtumapotilaille tarpeeksi Deetä. Itse söin jo vuosia ennen murtumaa riittävästi ja myös jälkeenpäin. Ei ollut mitään ongelmaa luutumisessa!!
- Pohjeluu
Niinpä, niin kuin sanoin lääkäreiltä ei saa mitään neuvoja vaikka kuinka kyselee.
En tiedä miksi??
Pitää varmaan popsia hieman enemmän D-vitamiinia ja kertoa seuraavalla käynnillä mitä on tehnyt.
Se vain tuntuu kummalta kun mitään sairautta ei ole ja luutuminen vain kestää.
Lääkäreiltä ei ole tullut muuta kehotusta kuin lopettaa tupakointi ja sen olen tehnyt.
Ehkä pitäisi ottaa kokeita mitä vitamiineja puuttuu ja paneutua hieman asiaan
lääkäreidenkin, ja antaa edes jotain hoitosuosituksia!! - 187
Helsingissä on Antioksidanttiklinikka jossa voi tehdä hivenainemittauksia. Yksityiselle lääkäriasemmalle kannattaa mennä S-D-25 kokeeseen. Riippuu paikasta, hinta 45e ylöspäin. tulosta n.60nmol/L pidetään hyvänä, mutta yli sata on hyvä luuston kannalta.Luontaistuotekaupasta saa 100µg kapseleita reilulla 20e. Iso purkki, 200kpl. 2kpl voipi ottaa aluksi päivässä.
- Pohjeluu
Kiitoksia!
Pitää selvitellä. - Pohjeluu
Mitenkäs kun Orion sanoo ???
"D-vitamiini on rasvaliukoinen vitamiini, joka varastoituu elimistöön. D-vitamiini on myrkyllinen suurina annoksina, joten ohjeellinen suurin hyväksyttävä päiväsaanti aikuisille on 50 µg päivässä. Lapsille turvallisen päiväsaannin raja on 25 µg päivässä. Käytännössä haitalliset yliannostukset ovat erittäin harvinaisia." - Pohjeluu
Olihan tuolla Mehiläisen sivuillakin jotain kommentteja.
https://www.mehilainen.fi/D-vitamiini - 187
Pohjeluu kirjoitti:
Mitenkäs kun Orion sanoo ???
"D-vitamiini on rasvaliukoinen vitamiini, joka varastoituu elimistöön. D-vitamiini on myrkyllinen suurina annoksina, joten ohjeellinen suurin hyväksyttävä päiväsaanti aikuisille on 50 µg päivässä. Lapsille turvallisen päiväsaannin raja on 25 µg päivässä. Käytännössä haitalliset yliannostukset ovat erittäin harvinaisia."Orionilla on vanhaa tietoa! Jos haluaa olla perillä asioista, pitää tietoa etsiä ulkomailta! Euroopan elintarviketurvallisuusvirasto pitää 100µg turvallisena aikuisille. Itselläni jos joskus yrittää tulla flunssa otan 500µg x2 päivää. En ole kuollut, virkistää vain, eli voipi vaikuttaa yöuniin. Mutta kylläpä joutuu lentsu väistymään!!
- Pohjeluu
Niinhän toi näyttää että tietoja on aikalailla laidasta laitaan.
Pitää lisätä vähän tota D-vitamiinin saantia ja käydä tarvittaessa
mittauksissa katsomassa minkälaisia tuloksia tulee.
-Pohjeluu- onko jalka tällä hetkellä kipsissä.?
- Pohjeluu
Jalka ei ole enää kipsissä. Kipsi ollut pois n.3 viikkoa ja käveleminen onnistuu
sisätiloissa ilman keppejä ja ulkona yhdellä kepillä mutta luutuminen edelleen kesken,
- kokenutsamaa
1. Oliskohan ollut kalsium ja c-vitamiini? (lue purkeista tai netistä).
2. Verenkierto! Veren mukana kulkee ne parantaja-aineet. Saisitko jotenkin rasitettua jalkaa enemmän, että veri kiertää vaurioituneessa kohdassa paremmin? Jopa tärinä saattaa auttaa.
Tiedän, että monet eivät neuvo. Siksi pitää kysellä ja se on ok.- 187
Unohdin mainita että heitä Calsorit pois, eivät ole terveellisiä(Lääketehtaiden määräämiä) Maitotuotteista ei imeydy kalsiumi niin hyvin kuin kasvikunnan tuotteista, vaikka VALIO muuta väitää....Esim manteleissa on tuplasti kalsiumia maitoon verrattuna! Popsi pähkinöitä ja aur.kukansiemeniä. Niissä on myös oikeita rasvoja.Ota asioista selvää. Terveys on jokaisen omissa käsissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602