See keskustelupalsta on mõeldud ennekõike eesti asjadest asjalikule kommenteerimisele, mitte mingite ajukääbikutest purjus vihaste soomlaste Eesti suhtes sõimule ja solvangutele. Ei saa aru, miks suomi24 toimetajad pole eemaldanud selliseid rahvastevahelist vaenu ja eestlasi rahvana solvavaid räigeid kommentaare nagu pidevalt mingid tüübid oma viha kogu maailma peale siin eestlaste peale üritavad välja valada. Teen ilmselt rikosilmoituksen Soome politseile seoses eestlasi solvavate rassistlike kommentaaridega selles keskkonnas.
Eesti foorumist
9
157
Vastaukset
- suomalainenbiologi
Hea mõte! Ma tahaksin siin eestikeelseid jutte lugeda ja kirjutada, siis eesti keelt harjutada. Nüüd on see võimatu.
- Veromies67
Ei meeldi see ka mulle... aga tee ka Eesti politseile avaldus 90% neist Delfi ja Postimehe uudiste kommentaaridest mis puudutavat Soome ja soomlasi. Neid on karm lugeda. Ühe sõnaga Inglise keeles: get off your high horse.
- Virossakinasunut
Ei suomalaiset eniten virolaisia vihaa. Suomalaisten ykkösinhokkeja on somalit ja venäläiset. Virolaisissa ärsyttää varastelu, kännissä autolla ajaminen ja töykeä käytös.
- huuhyguyfwef
Mielestäni "viha" on liian voimakas sana. Itse en vihaa ketään, mutta oikeassa olet siinä mielessä että suomalaisten tuntemukset esimerkiksi somaleja kohtaan ovat äärimmäisen negatiivisia syystäkin. Venäläiset ovat suhteellisen ok-porukkaa. Ei heistä mitään suurempia ongelmia ole (kiitos rajavalvonnan), mutta virolaiset ja Viro sensijaan ovat suuri taloudellinen ja inhimillinen rasite Suomelle. Jos Viro on vielä valtiona pystyssä 100 vuoden kuluttua, voivat he silloin mahdollisesti olla jo omillaan, elää viennillä ja olla sivistysmaa sivistysmaiden joukossa.
- soomenaine
Viha ehkä voimakas sana tosiaan. Ehkä enemmänkin pelkoa ja ennakkoluuloja puolin ja toisin...
Pitäisi nähdä ihminen aina yksilönä... Tutustua rohkeasti...- suomesta2
Miksi virolaiset tuntisivat vihaa ja pelkoa suomalaisia kohtaan? Tai mikään muu kansa? Suomalaiset ovat maailman rauhallisin kansa. Väkivaltarikollisuustilastoja vääristää se että yksi sadasta tuhannesta suomalaisesta sekoilee viinan ja puukon kanssa yhtämittaa ja loput ei koskaan. Mutta esimerkiksi virossa katuryöstöt on ihan arkea ja poliisi kohauttelee asialle siellä hartioitaan. Milloin Suomessa joutuu kadulla ryöstetyksi muuten kuin ulkomaalaisen tekemänä?
Olen reissanut Virossa 90-luvulta lähtien useita kertoja vuodessa omalla autolla . Kertaakan ei ole tapahtunut mitään negatiivista . Omassa autokatoksessa on auton murtaudutta kaksi kerta viiden vuoden sisällä . E
ivät olleet virolisia .
- rtrtyrtyryryy
Virolaiset pakut pakoputki maata viistäen takapaksi täynnä varastettua kuparia. Tullimies vetää satamassa kättä lippaan kun Euroopanomistajat lähtevät kotimaahansa.
- tervevirokaiset
Virolaiset voi lähettää takaisin kotiinsa. Suomeen on jo tarpeeksi rakennettu uutena homeessa olevia taloja ja kaikki irtoava kupari on jo varastettu. Voitte mennä solkkaamaan sitä omituista mongerrustanne sinne kurjalle maapläntillenne Venäjän ja sen toisen kuppasen pikkumaan viereen minkä nimi ei tule nyt mieleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312