Juova nainen

Mies40-v

Olen tapaillut naista, jonka viikonloput menevät kännissä yhtä soittoa ja viikolla jatkuvaa tissuttelua. Teenkö oikein jos en jaksa enää katsella tätä touhua?

Juon itse harvoin ja kyllähän sitä tulee stressattua, koska nainen juo aina tajun kankaalle ja selkeä viinaturvotuskin nykyään usein päällä. Työnsä hoitaa mutta nekin alkaneet takkuamaan.

Naisen reipas juominen on mulle uusi asia ja pistäähän se miettimään.

13

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla oli samanlainen tilanne. Nyt olen katkaissut välit mieheen joka juo jatkuvasti. Kirjoitinkin siitä otsikolla "Ero alkoholistista". Teet ihan oikein kun et jaksa enää katsoa, niin minäkin tein. Kipeää ero tekee mutta tiedän sen olevan ainoa ja oikea ratkaisu. Tilanne vain pahenee, ellei halua hakea apua.

    • miesmiekii

      Sulla on vielä edessäsi mahdollisesti vuosikymmeniä. Kannattaako ne viettää murehtimassa jonkun toisen juomista?

    • Etuja

      Juopottelevalta naiselta saa mukavasti pesää.

    • Mies40-v

      Laitoin jutulle pisteen. Asiasta en maininnut mitään, koska olen tuntenut monia riippuvuuksista kärsiviä ihmisiä ja toisten mielipiteet eivät merkitse mitään jos meno on päällä.

      Miettiihän sitä jos meno olisikin rauhoittunut, mutta saattaa myös pahentua. Kaikki oli aluksi hyvin pitkään, mutta sitten tuo läträys tuli kuvioihin. Tunne-elämän ongelmistaan on kyse, niitä on monilla, mutta kaikki eivät ala silti ryyppäämään. Toivottavasi tein oikean ratkaisun.

      • Uskon että teit oikean ratkaisun. Itsekin olen edelleen päätökseni takana vaikka ikävä onkin kova. Välillä haaveilen että kunpa toinen haluaisi jättää alkoholin kokonaan, mutta semmoista ihmettä tuskin tulee tapahtumaan. Vaikka jättäisikin alkoholin nyt, niin saattaisihan myöhemmin retkahtaa uudelleen juomaan.

        Aika parantaa haavat, parempaa huomista odotellessa…


      • punkkuliini

        Jos et kestä ihmistä kaikkine vikoineen teit oikean ratkaisun. Olen itse juopotteleva nainen ja tiedän, että mun ongelmaan ei ole mitään ratkaisua. Juon jos juon ja that's it. En myöskään kestäisi nipottavaa asuinkumppania, teen niin kuin itse haluan. Juomisen lopettamiseen tarvittaisiin, joku joka ei olisi tavanomainen tylsimys, vaan jonka kanssa voisi elää yhdessä samaa mielenkiintoista elämää selvinpäin. Tarvittaisiin siis molempia yhdistäviä mielenkiintoisia asioita. On minulla poikaystävä, mutta sitä tyyppiä jota kiinnostaa vain omat asiat.


      • muut_ei_auta

        Itsestä se lähtee.


    • juovanainen

      Johanna Mia Tukiainen
      3 t ·

      Nyt on tullut kuukausi ja yksi viikko täyteen ihan täyttä raittiutta!!!! 🙂 Se ei tietysti ole vielä pitkä aika, mutta merkitsee mulle todella paljon, sillä tähän asti raittiudet ovat olleet ainoastaan katkon kautta ja ne ovat kestäneet viikon. Ja mikä tässä on tärkeää on se, että minulta on lähtenyt alkoholinhimo pois kokonaan!!!! Pahimmillaan teki heti herättyäni mieli ottaa jotain, vaikka shampanjalasi tai gintonic, mutta nyt otan vain vihreää teetä!!!! On tämä UPEAA, kroppa laihtuu, kasvot alkavat palautumaan sellaiseksi kuin niiden pitääkin olla, ja terveys on tärkeä. Ja kaikkein tärkeintä on Jumalan käskyt, ja niissä lukee että juomarit eivät peri taivaanvaltakuntaa! Jeesuksen ristinkuoleman tuoman armon lisäksi myös Raamatun käskyt ovat tärkeitä. Sanotaanhan siellä myös, että ”……eivät kaikki, jotka sanovat ”Herra, Herra…….pääse taivasten valtakuntaan, vaan ne jotka tekevät taivaallisen isämme käskyt.” On sitten eriasia, miten kaiken tuo esille. Ihmisiä ei pidä evankelioida niin, että ”ahaa, olet homo, no meet suoraan helvettiin, ota kuitenkin tämä traktaatti ja parane!” Hyvin valitettavasti mulla on tuollaisista kokemusta, he samat siirsivät tuomionhenkensä myös muhun mm. niin, että hiukset tulisi peittää huivilla, meikittömyys paras juttu ja sitä rataa. No Raamattu EI vaadi niin! Ester laittautui siellä kauniiksi jne.sitäpaitsi uskovan naisen kiinnostus muotiin ja hiuksiin jne. on käsittääkseni ihan hyvä ja kaunis asia niinkauan aikaa, kun siitä EI tule pääasia. Mitään asiaa ei saa laittaa Jumalan rinnalle, tai Häntä korkeammaksi. Tässä taas aamupäivän mietteitä………:)

    • Mies40-v

      Olen saanut jonkun verran palautetta naisen lähipiiriltä, että aiheutan hänen juomisensa sydänsurujen vuoksi. En kuitenkaan itse juo tai ole kannustanut siihen.

      Olen itsekin masentunut hieman asiasta, mutta ei se kyllä ole tuonut kuppia huulilleni.

      • Pahoinpidelty.lapsesta

        Ei nainen/mies alkanut tällaisissa eroissa vasta eron tullessa juomaan.
        Ero oli juomisen seurausta. Lähipiiri yrittää vyöryttää oman syyllisyytensä jonkun muun päälle. Vihassaan eivät kykene kantamaan sitä itse.
        Minäkin syytän itseäni lähiomaisena, että en kyennyt löytämään oikita sanoja ja tekoja päihteitä käyttäville omaisilleni. Aina syyttelee itseään, että epäonnistui.
        Olisi oikein helpottavaa saada joku sijaissyyllinen, kun on ikävä sitä tervettä ihmistä.


    • osaavatmanipuloida

      olet jo varmaan huomanu et vähättelee sinua ja pitää reppanana et alistuisit ja itsetuntosi heikkenisi, olisit sille helposti ohjattava ja hakisit viinaa..

      • Pahoinpidelty.lapsesta

        Tuo oli hyvä huomio: heikentevät toisen itsetuntoa
        kyetäkseen manipuloimaan. Se on tavallista muuallakin.

        Uskonnollisissa järjestöissä johtohenkilöt painavat toisen
        itsetuntoa syyttämällä kaikesta syntiseksi ja sen jälkeen
        tarjoamalla Jumalan anteeksiantoa, jos saavat toisen
        nöyrryytetyksi ja kiristämällä haluamansa.

        Perheessä, koulussa, ryhmässä, suhteissa toimii samoin.


    • annakas2

      Tyttökaverin kanssa tuli otettua opiskeluaikoina, opiskelu on mitä on, juhlimistakin.

      Valitettavasti "juhliminen" myöhästytti tyttökaverin opintoja ja vaivasi sitten senkin jälkeen.

      Nyt hän on päässyt onneksi eroon siitä, tapasimme monen vuoden jälkeen.

      Hyvä niin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe