Tänk att 15 000 människor lämnade söndagsslappandet och gav sig ut på marsch.
Finländarna ställer nog upp för frågor som de anser att är vettiga.
Lyckad demonstration mot rasism.
7
179
Vastaukset 7
- nejtillvåldorasism
Lördag var det ju,sorry!
- Gunnar_Svenstrand
Jåå,jåå.
- tummenupp
Jag tittade på demonstrationen i tv,kändes lite som att vara med.
Det är bra. Kämpa mot rasismen. Kämpa mot nazismen. Man behöver inte gilla alla människor, men en intelligent människa accepterar aldrig nazism och rasism.
Det är bra, visa på alla sätt att ni avskyr nazismen och rasismen.- åldersrasismtex
Också i vardagen förekommer det rasism,som man kanske inte ens tänker på.
- kanske.inte.så
Många intelligenta människor har - också i vårt land - accepterat nazism och ofta också rasism.
Skulle du vara glad, om du får barnbarn med svart hud?- rasismenfrodasochmårbra
Det skulle jag vara, inte har nu hudfärgen någon betydelse.Orolig skulle jag däremot vara över barnbarnets framtid här i Finland,det är inte lätt att se annorlunda ut.Mycket större risk för mobbande och påhopp.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092260- 103896
- 70889
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???22872- 48835
Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha554789- 80697
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76660Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23610- 57561