Oliivinoksa valkoisen kyyhkyn nokassa

Mä olen ajatellut pitää tänään ns. välipäivää.
Kirjoitella vain kivoista jutuista, kanelipullista, syksyn hehkuvista väreistä, omenasadon runsaudesta, intiaanikesästä, kaikesta hyvästä ja kauniista mitä elämäämme näillä leveysasteilla kuuluu.
Plussana paralleelitodellisuudessani taphtuva rauhansopimuksen virallinen allekirjoittaminen FARC-sissien ja Kolumbian hallituksen välillä kl. 17:00 paikallista aikaa. Paikalle on kutsuttu 2500 vierasta joiden toivotaan pukeutuvan valkoisiin symbolisoimaan rauhaa ja uutta toivoa pitkän sisällissodan runtelemassa maassa.
Paikalla tulee olemaan eri valtioiden edustajia, presidenttejä, ulkoministereitä, YK:n pääsihteeri jne.
Kuka edustaa Suomea?

49

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästökuuri

toivon mukaan ainakaan verovarojamme ei käytetä moiseen matkaan

• Eikö.kiinnosta.enemmän

Kuka edustaa Ruotsia?

• Margot Wallström, ulkoministeri.

• Margot Wallström, ulkoministeri.

• Täällä ei ollut mitenkään intiaanikesää, ellei se tarkoita että joku tanssi sadetanssia kaiketi, harva se päivä. Oli melko kasteluvapaa kesä :)

Eikö tuo Martti Ahtisaari ole meidän kansan rauhankyyhky, mikäli oikein olen ymmärtänyt.

• Ahtisaari on tunnetuin suomalaisista rauhankyyhkyistä ja suuri suomalainen valtiomies, vaikkakin suurempi maan ulkopuolella kuin kotimaassaan,

• Multimamu

Martti syntyi Viipurissa ja hänellä on suomalaisia, norjalaisia ja ruotsalaisia sukujuuria, eli aika kansainvälinen jo syntyessään.

• Multimamu kirjoitti:

Martti syntyi Viipurissa ja hänellä on suomalaisia, norjalaisia ja ruotsalaisia sukujuuria, eli aika kansainvälinen jo syntyessään.

"Multimamu"

Kerran Norjalainen, aina Norjalainen :)
        Nythän Martti kiertää palloamme puhuen Ruotsiakin kuten Ruotsalainen mamu.
        Norjalaisittain, lievästi tanskattaen.:)
        Taitaa edustaa maataan vieläkin vähän ontuen...
        Onkohan YK:lla Peridentin virkaa?
        Vai pelkästään sihteerikköjä on siellä :)

H.

• YKnPeridenttiVai

Opettele sinä suomea!
        Kerran norjalainen, aina norjalainen (joka asuu Norjassa)
        Martti kiertää ... puhuen ruotsiakin kuin ruotsalainen mamu (ne ovat varmaan suomalaisia)

Mikä se YK:n peridentti tekisi, jos sellainen virka olisi?

• Toive-ajattelua hoikkelikkoni, toive-ajattelua :)
      Aatteet eivät kuole paperilla.
      Paperillakin ne elävät sitkeästi kuin viidakon suolinkaiset.

H.

• ent.siivoojaparka

Toivottavasti nähdään sitten kuva lehdessä minkälainen banderolli siellä on.

• hyihyihyi

"valkoisen kyyhkysen nokassa"
      Sinähän nyt olet ihmeellinen rasisti!
      Mitä vikaa muka on mustassa kyyhkysessä?
      Tai harmaassa?
      Sinä taidat luokitella eläimetkin niiden värin mukaan ja muut kuin valkoiset kyyhkyset ovat terroristilintuja, jotka nokkivat yhteiskunnan peruspilareita suurissa laumoissa.
      Miten olisi "pihlajanmarjaterttu natsi-naakan nokassa"?

• eppu2

Järvellä, kun tein pienen lenkin, tullessani oman rannan kohdalle kissa se lönkytteli rantaan ja laiturille odotteleen.
      Hetken aikaa siinä virvelöin laiturilta, kissa tuli viereen istumaan.
      Ihanaa välillä tämä rauha, puutkin ovat ihan hiljaa.
      Valkoisia kyyhkyjä en ole nähnyt, mutta kaksi valkoista joutsenta näin kyllä.
      16 astetta iltapäivälämpötila tänään, näillä leveysasteillä. (Jämsä)
      Katselin tuossa iltapäivällä Ylen, että MTV3 nettiuutisia, ei mitään mainintaa ainakaan minun silmiini tullut tuosta Kolumbia-jutusta.

• Täällä oli aamutv:ssä Wallströmin (ulkoministerimme) menosta allekirjoitustilaisuuteen tänään. Vilkaisin sitten kolumbialaista mediaa ja se on jättiuutinen otsikot nöin sun kissakorkuiset :)
        Elikkä rauha kirjoitetaan alle virallisesti tänään, mutta se ratifioidaan kansanäänestyksellä 2 pvä lokakuuta. Gallup näyttää täällä hetkellä 67,6 Kyllä ja 32,4 EI. Entisen presidentti Uriben kannattajajoukot kampanjoivat vastaan. Heidän mielestään sissit pääsevät liian vähällä rangaistuksella.

Jaha olet minun maisemissani, eppu2. Lämmintä on vielä sielläkin.

Mekin nähtiin kaksi valkoista joutsenta lipumassa Daalajoella ja lutunen ihmetteli että mitäkähän niiden lapsille on käynyt ja onko joku peto syönyt ne. Sama pariskunta pesii saaren kupeessa näköetäisyydellä kävelypolultamme. Jospa ne vieroittavat poikueen aikaisin kesällä tai onko joutsenilla suuri perhe ollenkaan?

• eppu2
        Paloma.se.co kirjoitti:

Täällä oli aamutv:ssä Wallströmin (ulkoministerimme) menosta allekirjoitustilaisuuteen tänään. Vilkaisin sitten kolumbialaista mediaa ja se on jättiuutinen otsikot nöin sun kissakorkuiset :)
        Elikkä rauha kirjoitetaan alle virallisesti tänään, mutta se ratifioidaan kansanäänestyksellä 2 pvä lokakuuta. Gallup näyttää täällä hetkellä 67,6 Kyllä ja 32,4 EI. Entisen presidentti Uriben kannattajajoukot kampanjoivat vastaan. Heidän mielestään sissit pääsevät liian vähällä rangaistuksella.

Mekin nähtiin kaksi valkoista joutsenta lipumassa Daalajoella ja lutunen ihmetteli että mitäkähän niiden lapsille on käynyt ja onko joku peto syönyt ne. Sama pariskunta pesii saaren kupeessa näköetäisyydellä kävelypolultamme. Jospa ne vieroittavat poikueen aikaisin kesällä tai onko joutsenilla suuri perhe ollenkaan?

Viime viikolla näin jossain maininnan tuosta sodan loppumisesta siellä, en vaan pannut merkille missä se oli.
        On aina hienoa, kun sota saadaan jossain loppumaan.
        Joskus mietin, miksi me ihmiset olemme tällaisia.
        Kun ihminen eli metsästäjä-keräilijätaloudessa, kaikki jaettiin heimon kesken tasan. Jokainen tunsi olevansa arvokas, masennus oli tuntematon käsite.
        Sitten jotain tapahtui ja ihmisestä tuli itsekäs.

• mimmimum-..mi
        Paloma.se.co kirjoitti:

Täällä oli aamutv:ssä Wallströmin (ulkoministerimme) menosta allekirjoitustilaisuuteen tänään. Vilkaisin sitten kolumbialaista mediaa ja se on jättiuutinen otsikot nöin sun kissakorkuiset :)

Minäkin luin siitä Kolumbiasta uutisen ja enää en löytänyt sitä mistään.....Mutta oikeastaan tuohon joutsenten poikasten lukumäärään teki mieleni vastata...kun yleensä laulujoutsenet saavat 1-4 poikasta... niin tänävuonna suomessa tehtiin maailman ennätys lukumäärässä....Kangasalla oli 13 poikasen joutsenperhe....oli se mahtava näky kuvassa....uivat kaikki perätysten ....

• AdoptioLapsia

Tietääkö joku onko emo adoptoinut isonkin joukon poikasia tai ehkä useampiakin poikueita?

• eppu2

Mainitsit, että ´kivoista jutuista´ joo. Olen tänään ehtinyt täällä palstalla olemaan ja mielipiteitä tutkailemaan.
      Puoleen vuoteen en ole rekkautunut, nyt sen tein, koska halusin peukkuja laittaa, kun oli niin hyviä mielipiteitä.
      Olen myös tehnyt huomion, että, kun rekkauteneet vain voivat antaa peukun, en ole näjnyt yhtään alapeukkua.
      Silti lähetän mustalla, jotkut muistavat reklkauteneen merkkini.

• ent.siivoojaparka

Alkaako sinulla näkö mennä vai oletko värisokea?
        Olen minä laittanut punaisia peukkuja aina silloin tällöin, kissamummu.

• eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Alkaako sinulla näkö mennä vai oletko värisokea?
        Olen minä laittanut punaisia peukkuja aina silloin tällöin, kissamummu.

Nonni, olen varmaan värisokea, kun en näe punaisia peukkuja.
        Laitoin Sinullekin niitä pystypeukkuja.
        Vaikka olemme joskus ihan täydessä hakauksessa, tiedän, ettet ole mielensäpahoittaja enkä minäkään ole.
        Sinulla on hyviä, teräviä oivalluksia. Joskin tuot niitä esiin tavalla jotka eivät aina ole kovin hienovaraisia.
        Minua se ei haittaa. Silloin, kun palstalla olen luen kaikki kommenttisi.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Nonni, olen varmaan värisokea, kun en näe punaisia peukkuja.
        Laitoin Sinullekin niitä pystypeukkuja.
        Vaikka olemme joskus ihan täydessä hakauksessa, tiedän, ettet ole mielensäpahoittaja enkä minäkään ole.
        Sinulla on hyviä, teräviä oivalluksia. Joskin tuot niitä esiin tavalla jotka eivät aina ole kovin hienovaraisia.
        Minua se ei haittaa. Silloin, kun palstalla olen luen kaikki kommenttisi.

En minä luultavasti sinulle ole punaisia laittanut, en ainakaan muista.

Joitakin raivohullujen kommentteja olen peukuttanut alaspäin, mutta enemmän silti yläpeukkuja antanut etenkin maltillisille "uusnatseille" ja "rasisteille".

• eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

En minä luultavasti sinulle ole punaisia laittanut, en ainakaan muista.

Joitakin raivohullujen kommentteja olen peukuttanut alaspäin, mutta enemmän silti yläpeukkuja antanut etenkin maltillisille "uusnatseille" ja "rasisteille".

Että minä taas nauroin, huumoriahan tuo oli enimmäkseen. Tuleeko siitä punainen peukku, jos laittaa alaspäin. En ole katsonut.
        Olen edelleen rekkautunut, mutta laitan eppuna vaan kuitenkin.

• kesi.vä

Aivan sairaan kaunis aamu. Sumu, jonka takaa aurinko paistoi, vaahtera ihanissa väreissä. Aah, maailma on kaunis!

En ole vieläkään oppinut katsomaan peukkuja, ehkä ne on hyvä juttu siksi ettei tule niitä riitasointuja kehuista joita sitten nuolemisiksi sanotaankin.

• Tavuviiva

Miksi tuossa rauhansopimustilaisuudessa yksi mies muistutti jotain näyttelijää. Valkoiset paidat, vaikuttavaa.

• Sumuinen, lämmin aamu Dalajoen alajuoksulla vesi on tyyni ja usvat alkavat nousta.
      Pelargoniani ovat innostuneet uuteen kukintaan ja muutama myöhäinen ruusu tekee vielä nuppuja kukkapenkissä etelän puolella.
      Ulkoa on jo alkanut kuulumaan koneiden ääniä kun Puolan pojat kaivelevat valokaapelia tienposkeen. Meidän kadulle ne tulee ensi viikolla. Sitten mekin saadaan nettiä kaapelin kautta ja onhan se mukavaa kun voi katsoa leffoja ja sarjoja striimattuna enemmän kuin nyt rajoitetulla gigamäärällä.
      Nyt alan katselemaan nauhoittamaani viimeöistä presidenttikandidaattien debattia.

• eppu2

Katsoin tekstiuutisia. Nyt näyttää olevan juttu Kolunbian rauhansopimuksesta.
        Tuolla alamökin kukkapurkeissa kukkii pelargonia, samettikukkia ja koristeherneitä.
        Tässä pihassa on vielä krassitkin kukassa, ei ole vielä ollut hallaa yöllä.
        Näyttää kohta tulevan USAn presidenttiväittelyä TV:stä.

• eppu2 kirjoitti:

Katsoin tekstiuutisia. Nyt näyttää olevan juttu Kolunbian rauhansopimuksesta.
        Tuolla alamökin kukkapurkeissa kukkii pelargonia, samettikukkia ja koristeherneitä.
        Tässä pihassa on vielä krassitkin kukassa, ei ole vielä ollut hallaa yöllä.
        Näyttää kohta tulevan USAn presidenttiväittelyä TV:stä.

"eppu2"

Laitanpa sinulle mieli-piteeni Colombian sopimuksesta.
        Palomallekin laitoin.
        Sopinee myös pressa-ehdokkaille.

"Toive-ajattelua hoikkelikkoni, toive-ajattelua :)
        Aatteet eivät kuole paperilla.
        Paperillakin ne elävät sitkeästi kuin viidakon suolinkaiset."

H.

• Minulla elämä on oikein hyvällä mallilla.
      Ei voi kuin toivoa että näin jatkuisi pitkään.
      Maailmalla sattuu ja tapahtuu, yleensä jotain kamalaa. Parasta olisi pitää taukoa uutisista ja päivänpolttavista asioista ja olla täällä suloisessa lintukodossani kuin haaleassa vedessä. En pysty vaikuttamaan asioihin, joskus olen jopa hyvilläni kun on ikää eikä tarvitse miettiä kaikkia tulevaisuuden uhkakuvia omalta kohdaltaan. Jälkikasvun ja kaikkin nuorten tulevaisuus huolestuttaa eniten.

• Nautinnollinen aamu.
      Diabetes-hoitajani oli niin kukkea ja freesin-näköinen että.
      Hyvällä tuulella ja kaikki.
      Kauheesti lirkuteltiin.
      -
      Noh, asiasta kyllä puhuttiin paljon enemmän.
      Olen kuulema aikasti magee kundi.
      En liiaksi kuitenkaan.
      Höpisi jotain että viitisen kiloa ei olisi pahitteeksi.
      Uhkasin ostaa kesän viimeisen jäätelön.
      Johan hiljeni neito.
      -
      YHY! Meidän ei tarvitse nähdä toisiamme enää näin usein.
      Saan silti jättää soitto-pynnön, hän soittaa sitten kun sattuu olemaan hänellä aikaa.
      Suhteemme tuntuu viilenevän talvea kohti.

H.

• Katselin tota videointia sopimuksen allekirjoituksesta ja suureksi ilokseni näin miten presidentti Santos antoi Timochenkolle sellasen ihanan rauhankyyhky-neulan takin rinnuksiin laitettavaksi ja Timochenko antoi Santosille samanlaisen.
      Koko tilaisuus valkoisiin pukeutuneine kutsuvieraineenja kynttilöineen oli lähes liikuttava.
      Hunkszille ja muillekin tiedoksi: olen täysin perillä mitkä vaikeudet ja mikä vastamäki on edessä ja että tää allekirjoitustilaisuus on vain symboolinen ele: näen sen kuitenkin ensimmäisenä askeleena Kolumbian yhteiskunnalliseen muutokseen, demokratian vahvistumiseen ja taloudelliseen kasvuun, parempaan ja oikeudenmukaisempaan tulevaisuuteen.

• eppu2

Maailma muuttuu hitaasti, mutta muuttuu kuitenkin.

• Poliisimme haluaa pidättää pila-piirtäjän.
        Piirtäjä on kuulema ulko-mailla.
        Nimensäkin on kuulema Venäjältä.
        -
        Pitäneekö paikkansa että syyte johtuu väri-kynistä ennen sotia, jää nähtäväksi.
        Arvioitu syyttäjäkin on ulko-maan-niminen.
        Ehkä ei kuitenkaan Venäläinen.
        -
        Kerrotaan Risikon tuntevan helpotusta.
        Tästäkään ei tosin ole vakavaa faktaa.
        Naurua taitaa päästä.
        -
        Ehkä ei pitäisi piirtää MV-koisesti.
        Vihreällä kynällä vaan.

H.

• hunksz kirjoitti:

Poliisimme haluaa pidättää pila-piirtäjän.
        Piirtäjä on kuulema ulko-mailla.
        Nimensäkin on kuulema Venäjältä.
        -
        Pitäneekö paikkansa että syyte johtuu väri-kynistä ennen sotia, jää nähtäväksi.
        Arvioitu syyttäjäkin on ulko-maan-niminen.
        Ehkä ei kuitenkaan Venäläinen.
        -
        Kerrotaan Risikon tuntevan helpotusta.
        Tästäkään ei tosin ole vakavaa faktaa.
        Naurua taitaa päästä.
        -
        Ehkä ei pitäisi piirtää MV-koisesti.
        Vihreällä kynällä vaan.

H.

Mistäkähän sinä nyt taas hourit?

• Paloma.se.co kirjoitti:

Mistäkähän sinä nyt taas hourit?

"Paloma.se.co"

Rauta-lankaa?
        Sinulle!
        Ei oo totta.
        Anna minulle Denta Stiz.
        -
        Kommenttini idea on musta-valkoisuus MV.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Rauta-lankaa?
        Sinulle!
        Ei oo totta.
        Anna minulle Denta Stiz.
        -

H.

Stix

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Rauta-lankaa?
        Sinulle!
        Ei oo totta.
        Anna minulle Denta Stiz.
        -

H.

Joojoojooo, mutta mitä sillä on tekemistä minkään kanssa?

• Kävelyllä

Näin varisten raakkuvan pahanenteisesti kauniissa säässä.

• Sananvapaus tarkoittanee sitä että on vapaus esittää mielipiteensä mikäli se on oikea?
      Varmaankin on harmillista että ajatuksia lukevaa vempelettä ei vielä ole keksitty.

• Eilinen ilta oli ihana, lempeä sää, hohtavia värejä, tipu-auroja taivalla, kesän viimeinen huokaus. Kirjoitin ensin "kesän viimeinen suudelma", on viimeöinen uni jäänyt kannoilleni, joten jos tänään pussailen kun eilen halasin, niin älkää välittäkö.

Tänään syksy huokailee isosti, puhaltaa lehdet puista. Ja mun on bingattava keittiöhanan obduktiota. Mokoman vyötärö vuotaa.

• Onneksi olen niin paljon esteetikko että kaikki värit viehättävät, vähiten ehkä toi mustavalkoisuus.
      MV-stä tuli mieleen että nyt taitaa venäläinen trolli mahdollisesti joutua vastuuseen kansankiihottamisesta (Eilen kaikille lakiin ja oikeuteen luottaville tuli kaksi hyvää uutista. Toinen on tietenkin se, että syyttäjä on vaatinut roskajulkaisu MV:n ns. päätoimittaja Ilja Janitskinin vangitsemista ja toinen on Teuvo Hakkaraiseen kohdistuvan rikosepäilyn siirtyminen syyteharkintaan.) (lainaus Timosen blogista, mutta lienee todenperäinen)
      Kolumbiassa kansanäänestys 2 pvä lokakuuta sopimuksen ehdoista. Aivan turha toimenpide, koska mitäs sitten jos EI voittaa? Luuleeko kukaan että hallitus, sissit, takaajat, isäntämaa, valvojat jne koko koneisto käynnistetään uudelleen ja seuraavat neljä vuotta jatketaan samaa? Tai että sissit eivät lähde takaisin vuorille ja viidakkoon ja osta uusia aseita kokaviljelmiensä ja kidnappauksiensa rahoittamina?
      Jos nyt Kyllä-sanojat voittavat (ovat toistaiseksi vielä niskan päällä) niin Oslo onkin seuraava ulkomaanmatka Santosille ja Timochenkolle.

• Olet-RUOTSISSA

PYSY siellä.

• YLE alkaa siirtää vero-rahojamme yksityisille tahoille.
      YLE antaa potkut omille tuottajilleen ja näyttelijöilleen.
      Uutta ohjelmistoa saattaa olla "Hintille morsian"
      -
      Ovatkohan Kreikka-avun haukkujat huomanneet että Suomi on nöyrtynyt anomaan EU:ta apua työttömyyteemme?
      Valittaen on todettava että apua on haettu ainoastaan korkea-koulutetuille.
      Eli niille, jotka osaavat tehdä työtä.
      Luuserit saavat taas nuolla näppejään.

H.

• KansaOnPuhunut
    • ei-ole-korruptiota-hahha
      • Näin.maa.makaa

Maailma on tulvillaan ikäviä asioita joista voi syntyä tressiä, tiedostamme ne, emme voi muuta kuin suodattaa älä ota itsellesi liian isoa taakkaa.

• palomaEnLuto

joo, valitettava takaisku rauhanprosessille.
      Tällaista voi tapahtua vain siellä García Marquezin maagisen realismin maassa missä ihmiset äänestävät tunteella, ei järjellä, kostonhalu ja viha on suurempi kuin järjen ääni ja populistinen oikeisto (ex-presidentti Uribe) ja upporikkaat maanomistajat vielä määräävät mitä ihmiset saavat ajatella.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1978
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1390
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1163
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      48
      817
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      771
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe